Bohové jsou mrtví a Slunce se na obloze zastavilo. Nastávají klimatické změny, země přestává být úrodná a rasa děsivých Dredgů stále větší silou útočí ze severu na území obydlené lidmi a varly. Někteří se proto rozhodnou opustit své domovy a vydávají se společně na jih do bezpečí. Nikdo však nemá tušení, co je na cestě čeká.
Jedná se o druhý díl hry plánované trilogie The Banner Saga, která na Kickstarteru vybrala sedminásobek požadované částky. Stejně jako v prvním díle nás čeká ručně kreslená, komiksově stylizovaná grafika a příběh inspirovaný vikingskou mytologií. Hra je opět rozdělena na dvě části. V jedné se staráte o karavanu a její morálku, řešíte nastalé problémy a rozhodujete o jejím dalším osudu. Ve druhé časti pak v tahovém režimu na šachovnicové ploše bojujete s vašimi nepřáteli, využíváte zvláštních schopností a vylepšujete své hrdiny.
Hra po stránce hratelnosti nepřináší nic nového. Těšit se můžeme na nové postavy, příběh a další rasu: Kentarům podobní Horseborn. Hra ovšem počítá s vašimi rozhodnutími z předchozí hry, takže postavy, které vám umřely, se už nevrátí.
@Tainaru (23.12.2021 01:10):
Díky za pochvalu
Jo, už jsem zvyklý, že u těchto indie titulů může přijít cokoliv. Switch naštěstí nemám, vše hraju na starém dobrém PC :-D
@Tulareanus (23.12.2021 01:22):
u ruských her mě to ani nepřekvapuje. Jakmile vidím v úvodu logo 1C (což nevím, jestli je u této hry podmínkou, spíš to myslím obecně) tak jsem opatrnej na cokoliv. Může to být jak totální pecka, tak úplnej průser :-D
Jasné, upravil jsem to, vím, že si tady na ty žánry dost potrpíte...já jsem to úplně jako žánr nemyslel, ale chápu, že to může být zavádějící. Souhlas, že se jedná spíš o vizuální novelu, protože ten pohyb se ovlivnit moc nedá, ovlivnit se dá maximálně síla karavany rozhodováním formou výběru dialogu během pohybu karavany, což vlastně duplikuje podstatu vizuální novely
Jinak ano, ta angličtina mi zde přišla taková těžkopádná. Ne, že bych nepochopil o co jde, jen že jsem se tu mnohdy setkal se slovíčky, které jsem ještě neviděl (což se mi ale za ty léta už tak moc nestává ani v knihách) a navíc jsou tu i ty popisné vsuvky, které sice můžou působit navíc, ale přitom perfektně doplňují děj. Na druhou stranu jsem rád, že jsem se mohl něco nového přiučit :-)
Díky za pochvalu
Jo, už jsem zvyklý, že u těchto indie titulů může přijít cokoliv. Switch naštěstí nemám, vše hraju na starém dobrém PC :-D
@Tulareanus (23.12.2021 01:22):
u ruských her mě to ani nepřekvapuje. Jakmile vidím v úvodu logo 1C (což nevím, jestli je u této hry podmínkou, spíš to myslím obecně) tak jsem opatrnej na cokoliv. Může to být jak totální pecka, tak úplnej průser :-D
Jasné, upravil jsem to, vím, že si tady na ty žánry dost potrpíte...já jsem to úplně jako žánr nemyslel, ale chápu, že to může být zavádějící. Souhlas, že se jedná spíš o vizuální novelu, protože ten pohyb se ovlivnit moc nedá, ovlivnit se dá maximálně síla karavany rozhodováním formou výběru dialogu během pohybu karavany, což vlastně duplikuje podstatu vizuální novely
Jinak ano, ta angličtina mi zde přišla taková těžkopádná. Ne, že bych nepochopil o co jde, jen že jsem se tu mnohdy setkal se slovíčky, které jsem ještě neviděl (což se mi ale za ty léta už tak moc nestává ani v knihách) a navíc jsou tu i ty popisné vsuvky, které sice můžou působit navíc, ale přitom perfektně doplňují děj. Na druhou stranu jsem rád, že jsem se mohl něco nového přiučit :-)
Pro: Zábavný soubojový systém; super animace, cinematicy a celkově art; pokračování v epickém příběhu; noví nepřátelé, jednotky a lokace; hudba; možnosti rozhodování.
Proti: Poměrně hodně dialogů; občasný strohý dabing Alette; pro někoho možná stereotypní opakování.