@Flowerpot (30.01.2025 12:49): Môže byť, ja som Inquisition hral asi 5-6 hodín, kde ma dosť sklamal gameplay a kvôli tomu som hru odložil na neurčito. Ale stále som sa nevzdal toho, že sa k tomu niekedy ešte vrátim.
RPG
@Tulareanus (30.01.2025 12:08): V Inquisition šiel dole vodou gameplay, súhlasím (ale to už aj v dvojke, nie síce cestou totálne pointless grindu, ale nekonečných spawnov), ale scénaristicky si dovolím tvrdiť, že tam Bioware dosiahol jedného zo svojich vrcholov a companions sú myslím úplný grál toho, v čom Bioware dávnych dôb excelovalo a bolo paragonom celej scény. Takže minimálne tá scénaristická stránka tam vtedy bola stále silná.
@Vivaldi (30.01.2025 10:34): Za mňa to dole vodou šlo už pri Inquisition, mmorpg questy zozbieraj x kusov, zabi y kusov.
Ono z hľadiska vývoja bol extrémny problém určite aj to, že pri ich troch posledných hrách sa veľakrát reštartoval vývoj, menili celé tímy ľudí (pochybujem, že predošlí robili dostatočnú technickú dokumentáciu, to sa nerobí takmer nikde) a to potom trvá a trvá a je rozdrobené a nesúrodé a nekonzistentné.
Ono z hľadiska vývoja bol extrémny problém určite aj to, že pri ich troch posledných hrách sa veľakrát reštartoval vývoj, menili celé tímy ľudí (pochybujem, že predošlí robili dostatočnú technickú dokumentáciu, to sa nerobí takmer nikde) a to potom trvá a trvá a je rozdrobené a nesúrodé a nekonzistentné.
@Tulareanus (30.01.2025 10:16): A sotva tu technologii ovládnou na jedničku, tak ji zahoděj a novej Mass Effect postavěj na UE5. :)
@Jab (30.01.2025 09:31): Ten úpadek a rozpad studia začal už dávno a teď jen postupně pokračuje, jen tempo se zrychluje. Ty lidi začali kvůli vnitřním sporům odcházet už po Dragon Age II, další při vývoji Dragon Age: Inquisition, potom se zbavili vývojářů Mass Effect: Andromeda a Anthem. Pak se zbavili celého týmu Star Wars: The Old Republic (cca 80 lidí), krátce na to odešlo dalších 70 lidí a teď odcházejí vývojáři Dragon Age: The Veilguard. Na LinkedIN je uvedeno, že mají 433 zaměstnanců, což je 50% stavu z roku 2010, kdy měli rozjetý DA, ME a TOR. Podle mě to ale bude reálně ještě míň - necelých 300 a po dalším ME definitivně skončí.
@Fritol (30.01.2025 09:45): Zapomeň. V BW je už jen 20 lidí, kteří pracovali na Dragon Age: Origins a umějí pracovat s Aurora Enginem. Dragon Age II byl neúspěch (za kterej si může EA samo) a EA se radši dřív rozpustí, než by uznali jeho existenci. No a Dragon Age: Inquisition snad remaster tolik nepotřebuje. EA žádné experimenty BW nedovolí a už vůbec ne novou IP (alespoň to ve svých komentářích říká Mark Darrah).
@Fritol (30.01.2025 09:45): Zapomeň. V BW je už jen 20 lidí, kteří pracovali na Dragon Age: Origins a umějí pracovat s Aurora Enginem. Dragon Age II byl neúspěch (za kterej si může EA samo) a EA se radši dřív rozpustí, než by uznali jeho existenci. No a Dragon Age: Inquisition snad remaster tolik nepotřebuje. EA žádné experimenty BW nedovolí a už vůbec ne novou IP (alespoň to ve svých komentářích říká Mark Darrah).
@Tulareanus (30.01.2025 10:16): Tak tam už prebehlo veľké množstvo zmien v oblasti ľudí. Viem, že keď sa Anthem stalo prepadákom, tak vyšiel obrovský článok, kde sa rozoberalo do hĺbky, ako na tom Bioware reálne sú a už vtedy to vyzeralo veľmi smutne. Kopec kvalitných tvorcov a scenáristov odišlo a potom založili nové štúdia (Archetype a Inflexion sú také asi najvýraznejšie) a proste keď nemáš talentovaných ľudí okolo seba, potrebuješ všetko dávať do Frostbiteu, s ktorým si nikdy predtým nepracoval (toto položilo svojho času aj Andromedu) a hlavne do vedúcich pozícií sa často dostali ľudia, ktorí reálne nemali víziu, alebo tam boli rôzne názory od rôznych režisérov, tímy sa neustále zmenšovali, aby mohli dostať ľudia EA na ich športové značky a podobné ďalšie problémy, na ktorých následne Anthem zlyhal. Ale neviem už kde som kedysi čítal článok o štúdiach, ktoré EA zničilo... tak možno sa im podarí čoskoro zlikvidovať aj Bioware. Ako ja nie som taký negativista či už voči Andromede alebo Anthem alebo aj teraz Veilguardovi... ale určite to nemá také kvality, aké Bioware kedysi ukazovali. Myslím, že po Mass Effect 3 to s nimi začalo ísť dole vodou. Alebo po Inquisition.
Tak ono hlavne takmer nikto z tých ľudí, ktorí robili BG, KOTOR a asi aj Mass Effect už v Bioware nerobí. Nevidím do hĺbky samozrejme, čo sa tam deje, ale mne to príde ako kombinácia zlých manažérskych rozhodnutí (EA aj vedenie Bioware) v zmysle "čo sa bude predávať", to smerovanie na multiplayer a potom salvagovanie multiplayer grindu do príbehovej singleplayer hry, problém s technológiami (Andromeda) a nedostatok kvalitných alebo skúsených ľudí na dizajnérskych a scenáristických pozíciach. Ono ruku na srdce, ten koncept 3-4 oblast, civilizačný hub, jedna plottwistová lokácia a hurá finále Bioware omielali asi 20 rokov od čias Neverwinter Nights, len sme toho ešte neboli prejedení a striedali svety a settingy. Ale je irónia ako sa mnohé štúdia začali oprosťovať od vatového grindovacieho obsahu v RPG a Bioware, ktorý ho tam roky nemali, ho naopak začali viac a viac vkladať do svojich hier (Inquisition, Andromeda).
@Jab (30.01.2025 09:31): Spíše se divím, že se Bioware stále ještě drží. Za mě je subjektivně jejich poslední dobrou hrou Jade Empire, což už je nějakých 20 let zpátky.
Je to škoda, kam se dostali. Přeci jen jednu dobu byly RPG od Bioware měřítkem kvality a přišly se spoustou nápadů, které se ve hrách drží dodnes.
Je to škoda, kam se dostali. Přeci jen jednu dobu byly RPG od Bioware měřítkem kvality a přišly se spoustou nápadů, které se ve hrách drží dodnes.
@Jab (30.01.2025 09:31): Škoda, že teď zas potlačí Mass Effect a EA bude čekat miliony prodaných opět. Když už mají snižovat náklady, tak by nebylo od věci zkusit třeba něco ve stylu prvního BG? 2D prostě. Pillars of Eternity fungovalo… ale EA by jim to asi nedovolili.
Jsem zvědavý jestli vyjde remaster DA trilogie po vzoru Legendary edice ME. Ta kolekce se prodávala líp než cokoliv, co po DAI vydali. By je tyhle remastery mohly držet při životě alespoň.
Jsem zvědavý jestli vyjde remaster DA trilogie po vzoru Legendary edice ME. Ta kolekce se prodávala líp než cokoliv, co po DAI vydali. By je tyhle remastery mohly držet při životě alespoň.
@Jab (30.01.2025 09:31): Je to vskutku smutný pohľad kam sa Bioware dostali. Ja teda Veilguard zrovna hrám a popravde mi to teda nepríde ako taká katastrofa ako veľká časť youtuberov hovorila, že najhoršia hra, aká kedy vyšla, alebo že tam nie je nič kvalitné a podobne ... ale napriek tomu, že si hranie celkom užívam, tak súhlasím, že tie problémy sú tam citeľné a určite to nie je Dragon Age, aké som vnútorne chcel. Najviac ma mrzí, že hra absolútne odignorovala všetky moje rozhodnutia z minulých častí a fakt, že nemôžem ovládať svoj tím. To rozhodne neboli dobré rozhodnutia. :(
https://blog.bioware.com/2025/01/29/bioware-studio-update/
Bioware se... Zmenší (a zůstane Galadriel samozřejmě). Aneb jak spoustou slov zamazat neúspěch a postupné rozpouštění kdysi slavného studia. :(
Bioware se... Zmenší (a zůstane Galadriel samozřejmě). Aneb jak spoustou slov zamazat neúspěch a postupné rozpouštění kdysi slavného studia. :(
@Fritol (28.01.2025 09:46): Zajímavé, kouknu, díky za tip.
České BlightFog nevypadá špatně na freeware hru. Minimálně graficky to vypadá dobře. Zkoušeli jste někdo?
The Darkness Below - nadějně vypadající dungeon ve stylu Might and Magic 3, 4, 5 s drobnými prvky Eye of the Beholder. Na Steamu je hratelné demo a taky early access verze, která teda byla vypuštěna zhruba už před rokem, ale hra je stále ve vývoji a dolaďují se chyby a doplňují nové nápady. Hra na DH nemá profil, když tak si udělám čas a pošlu profil hry na schválení v pondělí:-)
Zde jsem sepsal takový řekněme preview po projití dema: https://ringohrani.blogspot.com/2025/01/the-darkness-below-preview.html
Zde jsem sepsal takový řekněme preview po projití dema: https://ringohrani.blogspot.com/2025/01/the-darkness-below-preview.html
To chce seřadit podle abecedy, potom to jde od ruky:)
@Pluto (21.01.2025 19:24): U adventur to mám ještě horší :)). Ale máš pravdu, ale mám většinou jisté "favority", které bych daný rok zahrál, nebo dohrál, a pak ten výběr je dle toho, na kterého žánrového favorita mám náladu.
@Drolin (21.01.2025 19:21): Tou poslední větou bych si nebyl tak jistý. Já osobně mám (pravda, v jiném žánru) podobně dlouhý backlog. Ale největší výzvou pro mě je, když už mám čas si něco zahrát a rozhodnu se, že do něčeho půjdu, tak si vybrat, do čeho se pustit. Tato volba u mě v poslední době bývá největší herní výzvou :-)
Chtěl bych mít čas na nové RPG :(
Místo toho je obří backlog, který asi nepůjde jen tak zahrát,
Ambermoon
Persona 5
Shin Megami Tensei: Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon (vícero SMT)
The Chronicles of Myrtana: Archolos
Wasteland 3
Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
Fallout: Sonora
Arx Fatalis
Anachronox
Linda Cube
Phantasy Star IV
Suikoden
a mnoho a mnoho dalších. Na druhou je to příjemná starost - je z čeho vybírat.
Místo toho je obří backlog, který asi nepůjde jen tak zahrát,
Ambermoon
Persona 5
Shin Megami Tensei: Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon (vícero SMT)
The Chronicles of Myrtana: Archolos
Wasteland 3
Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
Fallout: Sonora
Arx Fatalis
Anachronox
Linda Cube
Phantasy Star IV
Suikoden
a mnoho a mnoho dalších. Na druhou je to příjemná starost - je z čeho vybírat.
@Peach (21.01.2025 15:51): řekl to jeden z dabérů, takže minimální šance. :D ale hru ukazovali už dva roky zpátky, vydání po třech letech by dávalo smysl pokud si nehrají na CDPR
Kde jste došli k tomu, že Clockwork Revolution má vyjít letos?
Naprosto klíčový je pro mě Kingdom Come Deliverance II.
Potom mě mírně zajímá ten remaster Suikoden I, II.
Jinak mám backlog pořád velký na panikaření. Kdo má rád izometrický rpg tak jsem minulý rok hrál Pillars of Eternity II, Expeditions Viking a Wasteland 3... všechny stály za to.
Potom mě mírně zajímá ten remaster Suikoden I, II.
Jinak mám backlog pořád velký na panikaření. Kdo má rád izometrický rpg tak jsem minulý rok hrál Pillars of Eternity II, Expeditions Viking a Wasteland 3... všechny stály za to.
@Jab (21.01.2025 14:24): Na Clockwork furt zapomínám. MS toho mají nezvykle moc letos, beztak něco z trojice Clockwork, Outer Worlds nebo Fable nevyjde. Nebo rovnou všechny tři. :)
Nechystají se různé hry od bývalých vývojářů Disco Elysium? Nesleduju to úplně podrobně, ale mám pocit, že aspoň tři nové hry z toho mají vzniknout. Jen si nejsem jistý kam, jestli vůbec někam, upínat své naděje.
@Fritol (21.01.2025 11:15): Gothic Remake jsem i dával do očekávaných. Ale v posledku jej mám očekáváním spíše někde na úrovni toho Outer Worlds 2. Clockwork Revolution se taky může povést. VtM: Bloodlines 2 se naopak asi povést nemůže. :/
@Fritol (21.01.2025 12:28): Na Clair Obscur som tiež veľmi zvedavý, ale nejak to mentálne nemám zaradené k jrpg, napriek zrejmej inšpirácii.
Lost Hellden vyzerá fajn, to si pridám na WL, dík.
Yakuzy sú zatiaľ pre mňa neprebádané vody, hral som len pár hodín Yakuza 0, pri ktorej som si povedal, že to pôsobí zábavné, ale odložil som to, lebo vtedy som nemal na ten štýl chuť.
Tales of Graces a Freedom Wars pre mňa nevyzerajú veľmi lákavo. Pri Phantom Brave som prekvapený, že je nové pokračovanie, prišlo mi, že tá pôvodná hra je už taká polozabudnutá a tak trochu ako keby Disgaea z wishu.
No uvidím, k čomu sa nakoniec dostanem. Jediná istota je ten FF VII Rebirth.
Lost Hellden vyzerá fajn, to si pridám na WL, dík.
Yakuzy sú zatiaľ pre mňa neprebádané vody, hral som len pár hodín Yakuza 0, pri ktorej som si povedal, že to pôsobí zábavné, ale odložil som to, lebo vtedy som nemal na ten štýl chuť.
Tales of Graces a Freedom Wars pre mňa nevyzerajú veľmi lákavo. Pri Phantom Brave som prekvapený, že je nové pokračovanie, prišlo mi, že tá pôvodná hra je už taká polozabudnutá a tak trochu ako keby Disgaea z wishu.
No uvidím, k čomu sa nakoniec dostanem. Jediná istota je ten FF VII Rebirth.
@Tulareanus (21.01.2025 12:06): Clair Obscur hlavně, to je nejočekávanější hra pro mě. Když zmiňuješ remastery, tak vyjdou remastery Suikoden a Lunar her, HD-2D remaky prvních dvou Dragon Quest her.
Earthlock 2 bude možná fajn, první díl byl průměrně JRPG, tohle bude akční. Lost Hellden vypadá skvěle. Jinak vyjde pirátská Yakuza, že jo, nové Trails, ale k tomu než se dostanu… a už vyšlo Tales of Graces a Freedom Wars. Phantom Brave se mi taky dost líbí. A remake prvního Trails in the Sky, s tim by bylo dobrý začít. :)
Těch indie her je jinak spousta, ale nepamatuju si názvy. Kdybych projel wishlist na Steamu tak je dohledám, můžu to udělat až nebudu v praci. :D Ale třeba Maliki: Poison Of The Past vypadá supr.
Xenoblade Chronicles X je jinak top.
Earthlock 2 bude možná fajn, první díl byl průměrně JRPG, tohle bude akční. Lost Hellden vypadá skvěle. Jinak vyjde pirátská Yakuza, že jo, nové Trails, ale k tomu než se dostanu… a už vyšlo Tales of Graces a Freedom Wars. Phantom Brave se mi taky dost líbí. A remake prvního Trails in the Sky, s tim by bylo dobrý začít. :)
Těch indie her je jinak spousta, ale nepamatuju si názvy. Kdybych projel wishlist na Steamu tak je dohledám, můžu to udělat až nebudu v praci. :D Ale třeba Maliki: Poison Of The Past vypadá supr.
Xenoblade Chronicles X je jinak top.
@Fritol (21.01.2025 11:15): U mňa je to, čo do japonskej tvorby hlavne o portoch/remasteroch/remakoch tento rok. :D Final Fantasy VII Rebirth vyjde o dva dni a idem to rovno hrať. A potom sa teším na Xenoblade Chronicles X na switch. Tento rok ma ešte čaká Elden Ring Nightreign a neviem, či sa chcem rovno pustiť do The Hundred Line -Last Defense Academy- . Čo také, na čo som zabudol ešte tento rok z Japonska alebo s japonskou štylizáciou príde?
@Fritol (21.01.2025 06:40): Hlavně takových podobných her je celkem hodně. U nás to může mít úspěch jen díky tomu, že to dělá Čech, takže se na to lidi složí. Hra jako taková připomíná Medieval Dynasty.
@Jab (21.01.2025 10:16): Letošek bude nejlepší RPG rok za posledních 10 let minimálně. Ať už jde o AA(A) hry nebo indies. Bohužel pro tebe však naprostá většina bude japonská nebo v japonském stylu. :D
Když už tě láká Avowed, tak co Outer Worlds 2? Nebo Fable samozřejmě. Ale třeba vyjde Solasta 2, to by tě mohlo zajímat. No a Gothic Remake?
Když už tě láká Avowed, tak co Outer Worlds 2? Nebo Fable samozřejmě. Ale třeba vyjde Solasta 2, to by tě mohlo zajímat. No a Gothic Remake?
Tenhle rok to chce nějakou RPG hitovku. Hodně doufám, že Avowed se povede. Po dohrání Pathfinder: Wrath of the Righteous (viz koment) mám teď ve frontě jen UnderRail. To by bylo smutné RPG sucho. Třeba ale něco objevím v té anketě, na které hry se těšíme v roce 2025. :)
@Ross (21.01.2025 04:51): Zní to lákavě. Doufám, že to vyjde. :-D
@Ross (21.01.2025 04:51): Z toho popisu a gameplaye to vypadá spíš jako survival sandbox než RPG. A bohužel to ani nevypadá příliš lákavě.
Ale jako dílo jednoho člověka asi dobrý, přeju mu ať to vybere. Třeba si to hráče najde…
Ale jako dílo jednoho člověka asi dobrý, přeju mu ať to vybere. Třeba si to hráče najde…
@MickTheMage (28.12.2024 12:58): :) Ale je třeba koukat dále!
Je to rozhodně velmi zajímavé. Byť ne šokující, když nad tím člověk zapřemýšlí.
Je to rozhodně velmi zajímavé. Byť ne šokující, když nad tím člověk zapřemýšlí.
@Jab (28.12.2024 12:44): LOL
@samorost (20.12.2024 16:53): Super tip. Tuhle hru jsem vůbec nezaregistroval. ;-)
@Socrates (18.12.2024 10:18): Jsem také vášnivý turista (pokud čas dovolí) a co se týče přírody a krajin ve hře, tak jednoznačně slovenská lovecká perla „Way of the Hunter”.
Díky všem. ;-)
Já si taky myslím, že pro vstup do série je nejlepší ten remake VII. Kvality nedokáži posoudit, ale VII je nejikoničtější díl. Právě postavy a příběh tohoto dílu se dostaly do obecného povědomí i hráčům, co jrpg neholdují. A budou vznikat další pokračování a rozšíření.
@Nix (18.12.2024 19:10): Imho začni s Final Fantasy VII Remake . Podľa celkových ohlasov a aj z mojej skúsenosti je to najlepšie moderné Final Fantasy spolu s Final Fantasy VII Rebirth .
@Fritol (18.12.2024 19:19): Jo já mám PS5 na hraní takže mi to vyhovuje :) Díky moc
@Nix (18.12.2024 19:10): Jako Souls to není vůbec, pokud máš PS5, tak si zahraj to poslední, FF16 prostě. Pro západního hráče je myslim nejpřístupnější.
Jo ono to koukám vyšlo i na PC už :) nemáš co řešit.
A jestli je to i pro ne-RPG hráče? Nehrál jsem, ale fandové serie to dost kritizovali právě proto, že je to hodně casual. Takže asi jo.
Jo ono to koukám vyšlo i na PC už :) nemáš co řešit.
A jestli je to i pro ne-RPG hráče? Nehrál jsem, ale fandové serie to dost kritizovali právě proto, že je to hodně casual. Takže asi jo.
Ahojte :) mám dotaz prosím. Už delší dobu mne láká Final Fantasy a potřebuju poradit. Jelikož nejsem fanda soulsovek, je to složitý jak souls hry? a je to i pro člověka, který nehraje Rpg hry?
Graficky totiž a zpracováním mne to hrozně zaujalo ale nevím který díl si zapnout. Jen prosím graficky nějak novější díly, ty starý hry mne vůbec nelákají a nevím který díl na vyzkoušení je dobrý a potrěboval bych poradit. Určitě je tu fandů této série dost, tak budu rád za odpovědi.
Díky moc
Graficky totiž a zpracováním mne to hrozně zaujalo ale nevím který díl si zapnout. Jen prosím graficky nějak novější díly, ty starý hry mne vůbec nelákají a nevím který díl na vyzkoušení je dobrý a potrěboval bych poradit. Určitě je tu fandů této série dost, tak budu rád za odpovědi.
Díky moc
@Socrates (18.12.2024 10:18): Pokud by ti šlo o českou přírodu, tak jednoznačně Someday You'll Return, kde jsou i známé turistické značky.
Kdyby se měla říct jedna hra která mě šokovala v minulosti, tak to byl The Vanishing of Ethan Carter
Kingdom Come: Deliverance, interiéry meh ale venku jsem se opravdu cítil jak na výletě do minulosti.
Velký dojem svého času na mě udělal taky Assassin's Creed Unity nebo trochu omodovaný Watch Dogs.
Za těch deset let od vydání těchto her jsem si asi částečně zvykl a částečně mi moderní grafika přijde taková nesolidní, přeefektovaná. Cyberpunk a RDR2 jsou objektivně asi nejvýš, ale už to pro mě není ten wow efekt.
Kingdom Come: Deliverance, interiéry meh ale venku jsem se opravdu cítil jak na výletě do minulosti.
Velký dojem svého času na mě udělal taky Assassin's Creed Unity nebo trochu omodovaný Watch Dogs.
Za těch deset let od vydání těchto her jsem si asi částečně zvykl a částečně mi moderní grafika přijde taková nesolidní, přeefektovaná. Cyberpunk a RDR2 jsou objektivně asi nejvýš, ale už to pro mě není ten wow efekt.
@AlieN (18.12.2024 13:10): To souhlas, že tam nic není, ale ve zbytku Skyrimu je toho víc než dost, tak mi jen kochani (a souboje) nevadilo.
@TombSpirit (18.12.2024 10:26): Blackreach ve Skyrimu se mi na první pohled líbil hrozně.... než jsem zjistil že je tam hovno co dělat.
Cyberpunk a RDR2, dvě vizuálně nejkrásnější hry vůbec.
(zato RDR1, které hraju teď, vypadá jak sračka. Místy doslova, s tím nekončícím šedo-hnědým přelivem)
Cyberpunk a RDR2, dvě vizuálně nejkrásnější hry vůbec.
(zato RDR1, které hraju teď, vypadá jak sračka. Místy doslova, s tím nekončícím šedo-hnědým přelivem)
@Socrates (18.12.2024 10:18): O krásné přírodě nemůže být sice řeč, ale silně atmosféricky (až démonicky) na mě vždy působila charakteristická věž Lucky 38 ve Fallout: New Vegas viditelná v podstatě z jakéhokoliv místa Mohavské pouště. Obzvláště v noci vytváří nádhernou tísnivou předzvěst věcí příštích a nebál bych se ji zařadit mezi ty nejikoničtější herní výjevy nejen ze světa Falloutu :-)
@Jab (18.12.2024 10:39): Jo, je tam toho víc, z hlavy mě ještě napadá Forgotten Vale (DG), (výhled na) Bleak Falls Barrow a na Lost Valley Redoubt.