Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Watch Dogs

Watch_Dogs

Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.05.2014
Vývojáři:
Ubisoft Montreal, Ubisoft Reflections (sekundární vývojáři)
Oficiální stránky:
http://watchdogs.ubi.com/watchdogs/en-gb/h…
Hra se odehrává v alternativní verzi amerického Chicaga, kde je hlavní postavou Aiden Pearce. Samozvaný strážce zákona, brilantní hacker a rváč, jehož kriminální minulost vedla k násilné rodinné tragédii, proniká pomocí svého smartphonu do městského centrálního superpočítače, známém jako ctOS (Centrální Operační Systém). V této verzi Chicaga jsou propojeni všichni a všechno a systém může kontrolovat téměř celé město. Aiden nyní využívá město a jeho technologie pro svou odplatu.

Jako hacker Aiden dokážete proniknout do všudypřítomných bezpečnostních kamer, stáhnout si osobní údaje všech obyvatel, ovládat semafory a veřejnou dopravu, rušit signál telefonu a odposlouchávat hovory. To je také nejdůležitější součást hratelnosti. V rozsáhlém světě se setkáte s řadou postav přátelsky nakloněných, mezi nimiž je například Aidenova spojka Jordi Chin. Mnoho charakterů je vysloveně nepřátelských a jsou to i cíle Aidenovy pomsty.

Soubojový systém zahrnuje krytí se stealth prvky a nechybí ani parkour známý ze serie Assassin's Creed. K ruce se Aidenovi dostává široká paleta zbraní všeho druhu, jak střelných, tak pro boj z blízka. Řešení úkolů agresivnějším způsobem bude na Aidena vrhat negativní pohled v médiích a je také pravděpodobnější, že civilisté zavolají policisty nebo lze očekávat větší odpor ze strany protivníka. Dokončení téměř celé hry pomocí stealth technik je uskutečnitelné. Hra obsahuje více než 65 druhů vozidel od malých hatchbacků po exotické sportovní vozy a velké náklaďáky. Dopravu zajišťují Aidenovi i lodě, hra bohužel neobsahuje letadla.

V multiplayeru uvidí každý hráč sám sebe jako Aidena Pearce a ostatní hráče jako běžné civilní obyvatelstvo. Hra více hráčů zahrnuje jak kooperativní, tak kompetitivní módy. Může to být invazivní mód dvou hráčů, kdy jeden představuje hackera a druhý jeho cíl, nebo skupinové dešifrovací a závodní módy.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Watch Dogs je hra, o kterou se zajímám už od chvíle, co byla oznámena, a vzhledem k tomu, že GTA V je na PC stále v nedohlednu, jsem její vydání uvítal dvojnásob.

První dojem ze hry nevyhnutelně souvisí s grafickým zpracováním, jež je skutečně úchvatné, a i když nedovedu posoudit, jestli vážně jde o nejlépe vypadající open-world hru (třeba Just Cause 2 vypadalo taky skvěle), rozhodně je v tomto směru jedna z těch nejlepších. Ať už odlesky, textury, voda nebo počasí - je zkrátka vidět, že na tom si dali vývojáři hodně záležet.

Bohužel se nemůžu zbavit dojmu, že tahle honba za grafikou, která má hráče posadit na zadek, jde podobně jako u jiných her na úkor hratelnosti. Ta má bohužel jednu velice zásadní vadu - otřesný jízdní model. Auta jezdí jakoby po kolejích, některá jsou při středně rychlém a rychlém zatáčení těžko ovladatelná, a na motorku snad radši vůbec nesedejte, protože kromě toho, že se vám bude špatně řídit, u toho možná budete pociťovat jistou nevolnost, jelikož kamera při jízdě na motorce dělá takové vylomeniny, že budete snad s láskou vzpomínat na "drunk cam" z GTA IV, a aby toho nebylo málo, zrychlení vozidel z 0-60 bych tipoval tak na půl sekundy, což plynulému ježdění taky příliš nepomáhá.

(Nenechte se mýlit, nejde o to, že bych vyžadoval superrealistické řízení jako z nějakého simulátoru, jenže v tomhle případě není ježdění jen arkádové - je zkrátka a dobře podělané jako uplynulé mistrovství světa v ledním hokeji.)

Zpackané řízení představuje větší problém, než by si leckdo možná mohl zpočátku myslet. Ve vozidlech totiž budete muset strávit podstatnou část hry - ať už v příběhových misích, kdy nemůžete z pochopitelných důvodů používat fast travel, nebo ve vedlejších, kde budete přepadat konvoje, nebo třeba, což je v tomto směru asi nejštiplavější osina v půlce, unikat policii.

Ta je ostatně kapitolou sama pro sebe, protože během toulek městem ji skoro nepotkáte, a pokud ano, existuje velmi primitivní způsob, jak ji setřást - najít si nejbližší most, zamířit k němu, hacknout ho, přeskočit s autem na druhou stranu a máte vyhráno. Zcela jiná situace ovšem nastává ve chvíli, kdy se vám na zoubek rozhodne podívat také policejní vrtulník. Ten totiž vývojáři naprogramovali tak šíleně chytře, že drtivou většinu času létá přímo nad vámi takovým způsobem, že je nemožné ho hacknout nebo sestřelit, takže musíte doufat, že vaše auto zvládne odolávat náporu tak dlouho,dokud se vám s jistou dávkou štěstí nepodaří vrtulník setřást a s větší dávkou štěstí pak nalézt nějakou podzemní garáž či jiné místo, kde se můžete ukrýt, dokud pátrání nepřestane. Zejména ke konci hry unikáte před policí (s maximální hledaností) hned ve dvou misích a přiznám se, že mě dokázaly vytočit do takové nepříčetnosti, jako když jsem v Pro Evolution Socceru onehdy nastřelil v zápase proti Řecku 7 tyček a nakonec remizoval 0:0.

Abych seznam mých výhrad ke hře dokončil, zmíním ještě pokus o sjednocení SP a MP. To lze sice vypnout v menu, ale i tak jsou ve hře odměny (např. i některé zbraně)., které se odemykají jen skrze plnění MP úkolů, ale přitom je samozřejmě vzhledem k této geniální integraci MP do kampaně můžete používat i v SP, což člověka svým způsobem ke hře online nutí. Pokud jsem zmínil zbraně, musím říct, že s arzenálem pušek, pistolí, samopalů či výbušnin jsem spokojen, ale je velká škoda, že zcela chybí možnost jakéhokoli vylepšování zbraní jako jsou mířidla, lasery, zásobníky atd.

Co se týče příběhu, k tomu bych řekl ve zkratce (i kvůli spoilerům) jen to, že mě sice nijak nepohltil jako třeba u Zaklínače nebo Batmanů AA i AC, ale rozhodně mi hru ani neznechutil - přirovnal bych to řekněme ke slušnému béčkovému akčnímu filmu.

Jednoznačnou pochvalu si ale rozhodně zaslouží propracovanost herního světa, byť hodně působí jako kombinace úspěšných her Ubisoftu, jmenovitě Far Cry 3, Assassinské série (parkour, rozhledny, ukrývání, design některých misí) nebo třeba Splinter Cella. Od kolegů z Rocksteady si také vypůjčili nápad s audiozáznamy, jejichž prostřednictvím se můžete dozvídat další detaily o příběhu, postavách nebo městě, ale vzhledem k tomu, že mě příběh zase natolik nevtáhnul, jsem se jimi příliš nezabýval. K dispozici je tu i schopnost zpomalení času (Focus), kterou můžete využít třeba pro rychlejší zneškodění většího počtu nepřátel, ale osobně jsem ji využíval jen minimálně.

Co rovněž potěší, je herní doba, která skutečně nabízí několik desítek hodin, pokud se nevykašlete na vedlejší mise, kterých je ve hře hned několik druhů a ve kterých si můžete zastřílet, zajezdit (nedoporučuju), zahackovat, a dokonce si i tak trochu zahrát na detektiva.

Samotné hackování různých objektů také dokáže přínést dobrou zábavu a otevírá spoustu možností, jak danou herní situaci vyřešit - můžete se někam jenom prohackovat přes kamery, aniž byste jedinkrát vytasili zbraň, nebo vzít nepřátele útokem a vyhazovat je do povětří mnoha způsoby. Nijak mi ani nevadily hackovací minihry, kdy musíte hýbat s uzly v jakémsi obvodu tak, abyste dostali signál až na poslední uzel sítě, v níž budete operovat.

Ve výsledku tedy Watch Dogs považuju za povedenou hru, kterou bohužel ke dnu táhne mizerný jízdní model a v menší míře také nedoladěné bojování s policí.

Pro: Impozantní grafické zpracování, rozsáhlý a propracovaný herní svět, krycí systém a parkourové pohyby, solidní porce zábavy na několik desítek hodin, hrátky s hacknutelnými objekty

Proti: Příšerný jízdní model, který dělá šmouhu napříč hratelností celé hry, v zásadě nic nového pod sluncem, chybí vylepšování zbrání, nesmyslná snaha o propojení SP a MP, špatná optimalizace, nevybalancovaná policie

+32+36 / -4

„Hmmm“ – Tak asi nějak takhle lze shrnout můj pocit z Watch Dogs.

Asi už všichni víme, že to co prezentovala E3 ukázka z „hraní“ bylo něco docela jinýho. Ale v čem a proč? Třeba v tom, že atmosférou – byť vzdáleně – to třeba mě připomínalo Blade Runnera a to třeba proto, že noční scéna v dešti, kdy hlavní postava nastolí malý inferno, připomínala mi scénu, kdy Deckard naháněl replikantku v nočních temných ulicích Los Angeles. Ukázka taktéž prezentovala – alespoň vzdáleně – že možnosti herního světa budou takřka nevyčerpatelný. Ale třeba taky to, že grafika měla bejt vskutku revoluční…. A tak dále.

Nuže, vyndal jsem patnáct stovek z kapsy, obdržel hru, tu jsem nainstaloval a k mému nasrání zjistil, že si jí nezahraju, protože borci z Ubisoftu neměli pod palcem servery. OK! BERU! Ale mínus za to!

Tedy hraju: Ale co vlastně? První dojem je stejně jako u knihy, filmu tak i u hry zásadní. Když ale na mě vzhlídne rádoby realistický cosi, načež nezvladatelným autem krájím semafory jak párátka, tak přeci jenom zadumám, že tu něco neklaplo. Jízdní model byl sice po pár dnech zaktualizován k lepšímu, ale proč to nemohli takhle udělat hned… kurva!

Hraju dál: Ta grafika, ačkoliv tam je, není ani zdaleka tím, čím být měla. Sluníčko sice svítí, stíny lámou se v jasné tvary, vítr duje do stromů a listí ševelí ulicemi, ale to už jsem přece jenom viděl a hrál na tisíckrát. Zato déšť v nočním Chicagu, kdy se na mokrých vozovkách a vůbec všem odráží neony a světla vší chuti, dostává hra teprve nějakej feeling.

Hraju: Jenomže ten feeling je jenom zdánlivej, protože podíváte-li se na prezantačku z E3, ta famózní atmosféra a pocit svobody tam prostě neni. Že si můžete kde co hacknout a způsobit to i ono je moc fajn jenom v prvních dvou třech hodinách. Posléze (když zjistíte, že hacknutelných věcí je vlastně dost málo) rychle upalujete po příběhový linii, která nemá co nabídnout, protože hlavní charakter je nudnej, Lisbeth Salander utekla z románů Stiega Larssona a zbytek je tak rutinní lidská výplň, že ani nemá moc smyslu o nich rozjímat. A pokud máchnete rukou nad charaktery, zkuste popřemýšlet nad příběhem jako takovým. Ten taky hoří do prázdna.

Na chvíli se mi zdálo, že vedlejšáky jsou to nejlepší, co hra nabízí. Nahánění sériovýho vraha, nahánění online týpků, nahánění konvojů a násilníků všech typů. I to se ale po nějaký době pouze samo recykluje, opakuje… a vůbec.

Největším plusem jsou pro mě maníci, kteří to vývojářům pěkně natřeli, když pozapínali ve zdrojových kodech povypínaný grafický efekty. Ani s nima se ale revoluce nekoná. Proto dalším plusem jsou alespoň fantastický přestřelky a akce všeobecně.

Končím, už mě to sere, ačkoliv je toho k řeči ještě kus, tvůrci si taky dovolili vydat polotovar, tak proč bych nemoch já.

Pro: akce, na chvíli hackování, noční déšť - grafika

Proti: jízda ve vozidlech, nudný charaktery, chabej příběh, velká huba vývojářů, děsná optimalizace, absence atmosféry utopickýho světa ovládaného operačním systémem, etc.

+27+27 / 0

S oznámením na E3 jsem se na Watch Dogs neskutečně těšil, po vydání jsem se ale hře jenom otráveně vyhýbal. Nicméně s vysockováním klíče k druhému dílu (díky Barbare!) jsem se přeci jen odvážil střihnout si i tu kontroverzní jedničku. Dojem není úplně nejhorší, ale ke spokojenosti mi řada věcí chybí. Začněme ale tím dobrým.

Chicago. Krásné, barvité, živé. Co Ubisoft umí, je nadesignovat skvěle vypadající město. Celá vizuální stránka je i přes určitý downgrade fakt pěkná a pokud si to člověk omoduje, vypadá to luxusně. Po celou dobu hraní se mi to neokoukalo, což beru jako obrovské plus. U hry mě dokázalo udržet.

Druhá věc. Přestřelky. Docela tuhé, mírně taktické a audiovizuálně příjemně intenzivní. Krycí cover-based systém zde patří mezi vůbec ty nejlepší - je jednoduchý a přitom funkční. Stealth též fajn, ale někdy je ho až zbytečně moc, nicméně hra do něj většinou nenutí a hlučný styl netrestá.

A teď co mi vadilo. Za prvé jízdní model. Ten sice není v základu špatný, ale ta přehnaná akcelerace rychlejších vozidel mi pila krev až do konce. Nejčastěji to totiž dopadá tak, že si objednám sporťák, naskočím na něj, motor zatůruje, kára vystřelí jako kdyby Aiden neuměl pracovat se spojkou a odnese to přinejlepším nejbližší osvětlení, při nejhorším partička klábosících bab. Plynulost řízení je rázem tatam a hratelnost tím dostává pořádně na frak.

Další věc. Lajdácký design. Máme tu nějaké hlavní mise, nějaké vedlejší, přeskinované "lezení" na věže a odemykání mapy, náhodná setkání a hromadu tradičních ubisofťáckých collectibles. Collectibles jsou tentokrát docela fajn a přináší s sebou srandovní minipříběhy. Stalkování lidi skrze webkamery jasně vede. Hůř jsou na tom už vedlejší mise, které jsem s radostí ignoroval. Jedná se totiž o klasické: "Hoši, přece nemůžeme zanechat tu mapu takhle prázdnou. Támhle Jarda navrhne jednu misi, támhle Honza druhou a Pepa ještě jednu. Každou misi znásobíme v průměru na 20x, dabéra necháme ke každé říct jednu větu a rozhodíme to po mapě. Máme to skoro bez práce a radši půjdeme na pivko." Prostě ne, takhle ne! Nejvíc ovšem zamrzí, že podobným stylem jsou navrženy i mise hlavní. Příběh to samé. Není špatný, to ne, jen je jeho podání děsně nenápadité a stejně jako samotný design postrádá jakékoli zapamatování hodné momenty.

Poslední věc: Hackovací minihra. Ta je celkem fajn, ale proč na ní sakra stojí polovina celé hratelnosti?

Abych to shrnul. Je to odfláklé. Řada věcí na té hře je supr a slušně funguje. Samotné jádro hratelnosti je povedené a společně s krásným městem mě u hry udrželo až do konce. Jenže to, co tvůrci tvrdili na E3, jsou samozřejmě jen samolibé kecy. Hra to není špatná, ale avizovanou volnost neobsahuje. Což by mi zas tak nevadilo, kdyby to aspoň celé nebylo tak příběhově mdlé. Ač se jedná o příběh ryze osobní a Aidenova motivace není nic jiného, než pomsta smrti blízké osoby, celé to působí až příliš nevýrazně a chladně.

Pro: krásné město, jádro hratelnosti - přestřelky, stealth, hackování, pohyby a animace pláště

Proti: neosobní podání příběhu, jízdní model, absolutně nenápaditý design všeho a absence jakéhokoli wow momentu

+25+25 / 0

A jéje, to zase jednou Ubisoft něco nezvládl.

Watch Dogs měla být první skutečně next-gen hra, kterou si zahraju. Výsledek? V porovnání s GTA V nebo dokonce i Sleeping Dogs jasně zaostává. Vypisovat všechny špatné nebo polovičaté věci nemá smysl, protože pro jejich množství jistě něco zapomenu. Největší z nich si zmínku ale zaslouží.

Předně máme našeho hrdinu Aidena. Nudná osobnost, nudný dabing a nudně se obléká. Plus neumí skákat. Vyložených nesmyslů je také požehnaně. Chicagská policie třeba nedisponuje čluny. Máte sice na výběr z mnoha zbraní, nicméně s automatickou puškou s tlumičem a granátometem projdete hru i s prstem strčeným v... čem chcete. Po vylepšení hackování je policie zcela bezmocná.

Všechno jde odpustit, obsahuje-li hra dobrý příběh. Zajímavý, epický, napínavý, plný nezapomenutelných postav. Takový hledejte jinde. Už si nevzpomínám, kdy mi byl děj tolik ukradený. Nejlépe lze vystihnout slovem neosobní. Bere sám sebe až přehnaně vážně, čímž vzniká propast mezi hráčem a charaktery na obrazovce.

Proč ale dávám psům průměrné hodnocení? Přestřelky jsou zábavné a vedlejší činnosti, možná trochu stereotypní, umožňují dostatečné vyblbnutí a takřka všechny jsem splnil už před dokončením druhé kapitoly. Bohužel po jejich dokončení nenastává radost z objevování a prozkoumávání města, známá z GTA, ale úleva.

Pro: dokáže být i zábávná...

Proti: ...většinou je ale nudná

+21+23 / -2

Ani když snížím detaily na minimum a hodím hru na SSD, nejsem schopnej zabezpečit 60fps při rychlé jízdě městem. Hra prostě nestačí tak rychle nahazovat další a další okolí a začíná se trhat. A vůbec celá optimalizace je i na Buggysoft docela hrozná. A to už jsem zkoušel i Unity.

V GTAIV jsem často vzal sporťák a vyjel si do doků si pořádně zařádit, až mi pneumatiky pod věčným driftováním praskaly. Sledoval jsem, jak se auto špiní, jak se naklání a jak je krásně a přesně ovladatelné. Vehicly ve WD po silnici jen tak plavou, při rozjezdech se nesmyslně okamžitě vytočí motor do nejvyšších otáček a obrazovka se začne třást, auta se celkově chovají dost arkádově a samostatnou kapitolou jsou motorky, které jednak przní až směšně rychlé nasedání Aidena, druhak je jejich fyzika prakticky nulová - např. žádné zákluzy tlumičů, žádné zvedání na zadní kolo, při výskoku se nemění úhel náklonu(!!!) a třeťak sejmout s ní sloup veřejného osvětlení není vůbec nic neobvyklého. Abych z motorky spadl, to už musím jooo narvat zeď ve velké rychlosti přímým zásahem. Naprostým vrcholem je pak cheaterské přizpůsobování rychlosti při naháněčkách, takže rychlost motorky mi je k ničemu, když nepřítel si jede ve velkém sedanu a docela dobře se mnou na rovince drží krok. Asi to chtěl mít Buggysoft víc čelendžing. Prakticky pokaždé jsem nasedal na motorku nebo do auta znechucen...

Mnohem zábavnější jsou jen tak obyčejné procházky městem, které je vytvořeno opravdu hezky a detailně. V parcích si lidé pouštějí letadýlka, hrají fotbal nebo jen tak lelkují. Až na pár okrajových částí, které tvoří hranici města, se město Chicago povedlo a rozhodně se je čím kochat. A při nočním osvětlení to platí x2.

Po vzoru AC nebo FC Buggysoft nacpal i sem hromady vedlejších aktivit. Jenže zatímco v GTA se člověk věnuje věcem reálně zapadajícím do města, tady si ve virtuální realitě hraju na Carmagedon, chodím s robo-pavoukem, lítám na houbách, střílím barevné mimozemšťany nebo běhám jako Mario a snažím se sbírat velké pixelovité cosi. Onu vážnou atmosféru Chicaga a vůbec celého plynutí příběhu tyhle blbosti dokážou dost narušit. Tohle jsou totiž přesně ty věci, které by se mohly dokupovat jako DLC, místo zbytečných oblečků a zbraní. Vedlejších aktivit je tolik, že jsem je všechny ani nepobral - jediná věc, která mě opravdu bavila, byly šachy.

Dva příběhy ze života ve WD:

Při jedné z misí mám zlikvidovat konvoj. Stoupnu si na křižovatku a čekám. Jakmile rozpoutám peklo, spustí se naskriptovaný hovor s Jordim, který se mě ptá, jestli mám vteřinu. Aiden, který je zrovna v přestřelce se záporáky, mu odvětí že jasně a ti dva se mezi sebou začnou bavit naprosto chladným hlasem bez emocí, zatímco já se snažím s Aidenem přežít v přestřelce. Do toho ještě začne vyřvávat policejní vysílačka a já jsem totálně v prdeli, protože nestíhám sledovat GPS lokátor utíkající oběti, rozhovor s Jordim, přestřelky s poskoky a ještě policejní scanning.

Týpek se jménem SoSueMe si přivlastnil data a má je schované ve svém laptopu. Infiltruj jeho haciendu a vymaž je. Fajn, stealhuju co to dá, nikoho nezabíjím, dostávám se konečně do ctOS rozvaděče, hakuju minihrou kameru a přes ní vymazávám data s jeho notebooku. V tu chvílí se spustí video, kterak SoSueMe opouští haciendu ve vozidle a vilu zachvacují hromady nepřátel. Mezi tím, co se dívám na naskriptované video, mi do mojí postavy zezadu pálí jeden z poskoků. Utíkám chytit SoSueMe-ho, ale né, ujíždí mi. Restart chekpointu, stojím opět před ctOS uzlem a opět musím absolvovat hakovací mezihru a opět mažu data z notebooku a opět sleduju animaci, kterak SoSueMe odjíždí a opět mi někdo střílí do zad, když nemám kontrolu nad svou postavou a opět utíkám a tentokrát se mi daří jej pronásledovat. Najednou na obrazovku naskočí, že jsem setřásl pronásledovatele a SoSueMe zmizí. V úkolech mi ale furt visí, že ho mám zlikvidovat... WTF!? Celá mapa je seklá, nemůžu nic, tak maximálně si načíst poslední checkpoint a absolvovat opět hakovací mezihru... OK, opět hakuju... počkat. Rozhlížím se kolem sebe... Cože? Oni se všichni nepřátelé, které jsem tak horko těžko vystealthoval, respawnovali? Fááááák!!!

Ne, vážně Buggysofte, s tímhle jdi do prdele. Zahrej si GTA a uč se, jak to má vypadat...
+21+23 / -2