Anthem je další sci-fi/fantasy akční RPG značka EA od studia BioWare. Hlavní premisa Anthem je propojení tzv. shared-world (podobného např. hře Destiny) a "tradičního BioWare" příběhu se zajímavými postavami, větvenými dialogy a svět měnícími rozhodnutími. Tento systém je autory nazván jako "our world, my story".
Příběh Anthem se odehrává na fiktivní planetě, jenž byla tvořena bohy, kteří ovšem jednoho dne z neznámého důvodu své nedokončené dílo opustili a zanechali na něm své mocné nástroje, roztroušeny napříč tímto planetárním polotovarem. Tyto nástroje jsou zdrojem zvláštní životní síly známé jako "Anthem of Creation", která má, pokud je správně usměrněná, moc tvořit, ale i ničit. Jakožto člen skupiny zvané "Freelancers" máte primárně za úkol dohlédnout na to, aby tato síla nepadla do nesprávných rukou.
Váš hrdina či hrdinka je pilotem obleků Javelin. Tato podomácku vytvořená brnění se rozdělují do čtyř skupin: Ranger, Interceptor, Colossus, Storm. Tři poslední zmíněné si můžete odemknout postupem v příběhu. Hráč může libovolně použít jakýkoliv Javelin bez toho, aby ztratil své zkušenostní body. Velký důraz je kladen na možnost modifikace vzhledu Javelinů od prosté úpravy barev, až po změny, jenž změní funkčnost a design. Doménou každého Javelinu je pohyb – pro přežití je nutno efektivně využít létání, vznášení či potápění. Všechny vaše schopnosti a zbraně se dají použít jak v letu, tak i na zemi.
Svět Anthem je reaktivní a dynamické místo, které je neustále zužováno bouřemi, potyčkami mezi jednotlivými frakcemi, prapodivnými tvory a nepřirozenými událostmi. Svět má, dnes již tradiční, dynamické počasí, denní a noční cyklus, ale i ne zcela běžné měnící se roční období, které zásadně mění ekosystém planety.
Anthem beží na enginu Frostbite. Hra neobsahuje lootboxy či "pay to win" model, ale zahrnuje mikrotransakce kosmetického ražení.
@pajmič (04.09.2024 13:55): Ako to určite hej. Hlavne som fakt zistil, že ako je tam hráčov menej... tak lietať si tam sám, riešiť si veci sám... a neriešiť nikoho kto by sa ti pripojil do hry funguje lepšie, než keď tam s kým hrať máš. :D ... ako singleplayerovo ma to bavilo viac než multiplayerovo. :D Čo je pre mňa taký drobný paradox. Paradox, lebo väčšinou s inými sa hrá lepšie, ale drobný, lebo to fakt ukázalo, kde mali Bioware svoje silné stránky.
Nevadí. Uvidíme ako to dopadne s Nightingale keď vyjde z early access... hádam sa bývali zamestnanci z Anthemu poučili.
Nevadí. Uvidíme ako to dopadne s Nightingale keď vyjde z early access... hádam sa bývali zamestnanci z Anthemu poučili.
Pro: Intuitivní ovládání Javelinu, létání, gunplay, grafika, faciálky v cuscénách a animace obecně, převážně dabing.
Proti: Nedodělané, novátorské, fušérské, slabý příběh, zbytečná NPC.