Ve vesnici Lhant žije malý kluk Asbel, syn místního šlechtice. Se svými kamarády jednoho dne v okolí vesnice naleznou dívku se ztrátou paměti a pojmenují ji Sophie. Stejný den Asbelův domov navštíví i mladý dědic trůnu Richard. Rychle se spřátelí a Richard pozve Asbela s ostatními do svého hradu skrz tajnou chodbu. Jenže cestou narazí na neznámé monstrum, které všechny vážně zraní. Přežijí pouze díky sebeobětování Sophie. Asbel se viní za její smrt a rozhodne se utéct z vesnice, Vydává se akademie pro rytíře. O sedm let později dostává zprávu o smrti svého otce. Po návratu se znovu setkává se Sophie, která navíc ani o den nezestárla ode dne její údajné smrti.
Real time souboje ctí sérii svou akčností. Hráč ovládá jednu ze čtyř postav, zatímco o ostatní se stará AI nebo druhý hráč. Každý z bojovníků může provést určitý počet akcí stanovený jejich Chain kapacitou, která se průběhem boje doplňuje. Schopnosti získávají pomocí titulů udělovaných postupem v příběhu nebo vykonáním speciálních akcí na bojišti.
Pro Wii hra vyšla pouze v Japonsku, zatímco rozšířený port Tales of Graces f pro PS3 je dostupný celosvětově. Obsahuje navíc zhruba dvacetihodinový epilog zvaný Lineage & Legacies.
@Charllize (31.07.2023 14:25): Vzhledem k tomu zaměření na úhyby mi tady free run překvapivě ani nechyběl.
Je teda pravda, že třeba obě Xillie bych si klidně zopakoval. Jen tedy z těch starších JRPG bych asi začal Eternal Sonatou, na kterou bych si chtěl poupravit názor.
Je teda pravda, že třeba obě Xillie bych si klidně zopakoval. Jen tedy z těch starších JRPG bych asi začal Eternal Sonatou, na kterou bych si chtěl poupravit názor.