Všeobecně o hrách
@Paul (10.12.2021 01:17): Tukni do me na steamu az tam bude cokoliv s Matrixem :D
Já :)
Někdo vzhůru na game awards? Zatim nejsem moc unavenej, tak uvažuju že to dám, zítra mám volno anyway.
@Zx Atari 500 (07.12.2021 19:16): https://www.youtube.com/watch?v=Exsqsaq_uZY
Btw myslite ze to je v tom enginu nebo real? Ja to nejsem stavu rozeznat, ale rek bych ze to je v tom enginu... vlasy jsou nejake podezrele :)
Btw myslite ze to je v tom enginu nebo real? Ja to nejsem stavu rozeznat, ale rek bych ze to je v tom enginu... vlasy jsou nejake podezrele :)
Hmm to je asi prvne kdy zavidim zaclonkarum :) Si musim pockat na yt... :D
@Paul (06.12.2021 19:57): V pohodě, mě stačí ze jsi si toho vědom :)
Konzole teď ztratili svou identitu po sedmé generaci když se skoro úplně přestali dělat exkluzivity. Předtím PC, Sega, Xbox, Nintendo i Playstation ponoukali něco jiného ale teď je celý trh až na Nintendo dost homogenizovaný.
Bylo samozřejmě ale i dost exkluzivních her které nestáli za nic.
Bylo samozřejmě ale i dost exkluzivních her které nestáli za nic.
@Paul (06.12.2021 19:57): Tak exkluzitivy jsme tu už myslím řešili, já třeba souhlasím s tím, že díky exkluzitivě vznikají často kvalitnější hry. Takové Last of Us 2, které běží na staré Slimce zcela bez dropů, je docela zázrak vzhledem k tomu, jak krásná a detailní hra to je.
Taky si myslím, že některé série by jako multiplaty nevznikly, neb by zdechly hned s prvním dílem. Si vem, jaké sračky se díky exkluzitivě prodají kolikrát.
Nějaké klady to tedy má, ne že ne.
Taky si myslím, že některé série by jako multiplaty nevznikly, neb by zdechly hned s prvním dílem. Si vem, jaké sračky se díky exkluzitivě prodají kolikrát.
Nějaké klady to tedy má, ne že ne.
@Fritol (06.12.2021 19:33): on si ani tak nestěžuje, jako popisuje proč si myslí že Bungie odešli, a proč i on změnil pro další hru vydavatele. A..pak spolu tedy souhlasíte. Samozřejmě že by bylo ideální aby všechny hry vycházely všude (kde jdou naportovat z hlediska výkonu), ty společnosti by měly víc prachů ze software a hráči by ušetřili nenutností kupovat několik redundantních krabic.
A teď si přijde postěžovat Čárlík jak by to bylo naprd :)
A teď si přijde postěžovat Čárlík jak by to bylo naprd :)
@Paul (06.12.2021 19:15): Nevím, týpek jde za Microsoftem ať mu zaplatí hru a pak si stěžuje, že ji nemohl vydat na PS, jak kdyby to snad nečekal. Měl jít za EA no.
Každopádně já fandím politice nevydávat hry na PS proto, že Sony je nevydává na Xbox. Microsoft je aktuálně nejlepší vydavatel, tudíž pokud se jim díky exkluzivitám bude dařit na úkor Sony, tak to podporuji, protože Sony sux.
Pokud se někdy dohodnou a budou vydávat hry všude, jak Sony, tak MS, tak pro mě za mě. Teď prostě jen nejsem pro, aby mělo Sony konkurenční výhodu, protože MS vlastní značky, které mě do budoucna zajímají víc a chci, aby vznikly a dařilo se jim.
Každopádně já fandím politice nevydávat hry na PS proto, že Sony je nevydává na Xbox. Microsoft je aktuálně nejlepší vydavatel, tudíž pokud se jim díky exkluzivitám bude dařit na úkor Sony, tak to podporuji, protože Sony sux.
Pokud se někdy dohodnou a budou vydávat hry všude, jak Sony, tak MS, tak pro mě za mě. Teď prostě jen nejsem pro, aby mělo Sony konkurenční výhodu, protože MS vlastní značky, které mě do budoucna zajímají víc a chci, aby vznikly a dařilo se jim.
Fritol: Miluje nadevše Ori hry a fandí politice Microsoftu nepouštět hry na PSko
meanwhile, Šéf vývoje Ori
:)
meanwhile, Šéf vývoje Ori
:)
<span class="reply">Z těch herných příběhů jsou podle mne nejlepší vizuální romány jako Steins Gate a Muv-Luv nebo Final Fantasy série, ale líbil se mi například i Max Payne a Killer7 se svou stylizací a samozřejmě série Metal Gear Solid.
@S4TW (06.12.2021 11:52): No jo, škoda jen že pokračování nikdy nebude.
@S4TW (06.12.2021 11:52): No jo, škoda jen že pokračování nikdy nebude.
Spousta výborných doporučení tu již padla, ale jelikož zadavatel zmiňoval TWD a já v té době hrál ještě jednu hru, kde jsem si fakt hodně oblíbil hlavní představitelku, která mi zvláštně vzdáleným způsobem připomínala právě Clementine, tak musím zmínit ještě Beyond Good & Evil. Za mě to bylo docela velké překvapení, jak dobrý příběh to má a hlavně ten konec... Navíc to není ani nijak dlouhá hra.
@R4ynor (05.12.2021 12:33): Ještě bych doporučil Brothers: A Tale of Two Sons. Když jsi zmínil tu délku, tak tohle je opravdu krátké.
Já vím, že s tím Mean streets už trochu vypadám jako nezvaný jehovista, ale prostě si nemůžu si pomoct. Tehdy jsem to právě jako nějaký bonus k nákupu na GOG nějak rozehrál s tím, že to jen zkusím na pět minut a odinstaluju. A nakonec to byla jedna z nejvíc smooth záležitostí, který jsem kdy hrál. Samozřejmě jak mě to zaujalo, tak jsem zainvestoval čas do přečtení manuálu, abych věděl, jak se to ovládá. Ale jinak bez jakýchkoliv zádrhelů a bez návodu. Je to taková velmi jednoduchá textovka, kde jsou ty ostatní části (střílení, létání, 2D point and click) jen primitivní zpestření navíc. Prakticky jsem tyhle částí hrál mechanicky a jen přemýšlel o případu:)
Jinak Dark Eye jsem se podílel na fanouškovském překladu a určitě je to kvalitní záležitost. Na papíře jsem byl fakt intrigued, ale při hraní mi to zdaleka tak nesedlo, příběh mi touhle formou přišel trochu nepřístupný. To je právě ten problém u her, že příběh musí mít tempo. No a když hra není úplně jednoduchá tak to tempo trpí a hráč ztrácí nit i zájem. V tomhle je Mean streets vlastně modernější:)
Jinak samozřejmě můj názor, všiml jsem si že mnozí dokáží udržet pozornost lépe a třeby kdyby to byla scifi detektivka, tak by mi to taky šlo snadněji.
Jinak Dark Eye jsem se podílel na fanouškovském překladu a určitě je to kvalitní záležitost. Na papíře jsem byl fakt intrigued, ale při hraní mi to zdaleka tak nesedlo, příběh mi touhle formou přišel trochu nepřístupný. To je právě ten problém u her, že příběh musí mít tempo. No a když hra není úplně jednoduchá tak to tempo trpí a hráč ztrácí nit i zájem. V tomhle je Mean streets vlastně modernější:)
Jinak samozřejmě můj názor, všiml jsem si že mnozí dokáží udržet pozornost lépe a třeby kdyby to byla scifi detektivka, tak by mi to taky šlo snadněji.
@Tulareanus (05.12.2021 11:51): Já vím.
@R4ynor (05.12.2021 12:33): mna bavil aj satinav, ale memoria bola imho lepšia. Planescape za to stoji, ono ti to ubehne, neboj. :)
Fujtajbl ve spolek, po čase se připomínám s eshopem, od posledního selfproma před několika týdny / měsíci přibyly nějaké nové retro kousky ;) https://www.1701.cz/ Konec komerčního sdělení, omlouvám se za vyrušení :) Btw. do konce měsíce snad budou i nové podtácky.
@Drolin (05.12.2021 11:04): Díky, to jsou fakt super tipy, spoustu her ani neznám :-)
@TombSpirit (05.12.2021 11:21): Tu freewarevku určitě vyzkouším.
@Tulareanus (05.12.2021 11:51): Zrovna Satinav mám odehraný a ten mě moc nebavil, ale do Planescape a Tormentu se musím někdy konečně pustit. Trochu mě odrazuje ta délka :)
@TombSpirit (05.12.2021 11:21): Tu freewarevku určitě vyzkouším.
@Tulareanus (05.12.2021 11:51): Zrovna Satinav mám odehraný a ten mě moc nebavil, ale do Planescape a Tormentu se musím někdy konečně pustit. Trochu mě odrazuje ta délka :)
@Fingon (05.12.2021 11:32): Ou, to ma mrzí, ale jediný, koho by som z toho vinil je žena. :X Ako môže dospelý človek v 21. storočí s malými deťmi doma dať elektronické zariadenie na policu s vysiacim káblom?
@H34D (05.12.2021 10:42): On myslel bohužiaľ hru zo série Texa Murphy, mean streets, čo je dosť mimo tip (vzhľadom na vek, rozbehávanie, ovládanie). :)
@R4ynor (05.12.2021 02:24): Ešte by som podotkol dve veci:
1. čo sa týka Memoria , tak ono je to vlastne pokračovanie hry The Dark Eye: Chains of Satinav , takže odporúčam najprv zahrať to, aj pre lepší kontext a ucelený príbeh (hoci hry vedia fungovať aj samostatne). Ono Chains of Satinav nemá ten storytelling a tempo tak dobré ako Memoria, ale podľa mňa je to tiež fajn, hlavne na začiatku klame telom - na začiatku to pôsobí ako naivná rozprávka, ale on je ten príbeh o dosť dospelejší postupne, než sa zdá.
2. Torment: Tides of Numenera chcel byť duchovný nástupca Planescape: Torment: Enhanced Edition , ale inak sú to úplne samostatné svety a mytológie.
@H34D (05.12.2021 10:42): On myslel bohužiaľ hru zo série Texa Murphy, mean streets, čo je dosť mimo tip (vzhľadom na vek, rozbehávanie, ovládanie). :)
@R4ynor (05.12.2021 02:24): Ešte by som podotkol dve veci:
1. čo sa týka Memoria , tak ono je to vlastne pokračovanie hry The Dark Eye: Chains of Satinav , takže odporúčam najprv zahrať to, aj pre lepší kontext a ucelený príbeh (hoci hry vedia fungovať aj samostatne). Ono Chains of Satinav nemá ten storytelling a tempo tak dobré ako Memoria, ale podľa mňa je to tiež fajn, hlavne na začiatku klame telom - na začiatku to pôsobí ako naivná rozprávka, ale on je ten príbeh o dosť dospelejší postupne, než sa zdá.
2. Torment: Tides of Numenera chcel byť duchovný nástupca Planescape: Torment: Enhanced Edition , ale inak sú to úplne samostatné svety a mytológie.
Tak mi rodinka spojenými silami rozbila Switch... Byl vybitý poté, co se na něm starší dcera dívala na YouTube. Tak jsem jej dal nabíjet. Žena pak switch odpojila že zdi a i s kabelem stále připojeným jej dala do poličky. Kabel zůstal viset, miminko za něj zatáhlo, Switch spadl na podlahu z 1,5 metru (asi, nebyl jsem u toho), minul miminko (naštěstí).
Hlavní část funguje dál, ale pravé pádlo je nastiple, tlačítka na něm nefungují. A ani to kvůli ve lockdownu minimálně týden nemůžu dát opravit, navíc někdy během minulého roku zavřeli místní pobočku Gamestopu a já musím dál...
Hlavní část funguje dál, ale pravé pádlo je nastiple, tlačítka na něm nefungují. A ani to kvůli ve lockdownu minimálně týden nemůžu dát opravit, navíc někdy během minulého roku zavřeli místní pobočku Gamestopu a já musím dál...
@R4ynor (05.12.2021 02:24): Na DH byla, leč neproběhlá, anketa "Nejlepší herní příběh všech dob" (2014). Tak přidám ješt pár tipů (z ní), kam by si případně mohl nasměřovat pohled!
Pathologic
(Morová nákaza propukající v malém, odlehlé městečku. Přeběh do kterého nejste vsazeni, ale který kolem vás plyne. Příběh by fungoval ve všech médiích, ale jako příběh počítačové hry je ještě násoben.)
Silent Hill 2
(Zatím nejkvalitněji zpodobněné psychických stavů v rámci her. Symbolikou proložené dílo, příběh, posunující médium videoher do uměleckých výšin ve formě odkrávání děje.)
Photopia
(Krátký, ale o to silnější, zážitek zprostředkovávající netradiční a strukturou vysoce nápaditý příběh. Plné využití žánru textové adventury, kde příběh probouzí hráčovu imaginaci na plné obrátky.)
Amnesia: A Machine for Pigs
(Na symboliku velmi silné dílo, které mistrně zvládá eskalaci děje. Dokonalé, a chladně přesné zpodobnění rostoucího zmaru odehrávajícho se v jedné mysli)
Umineko no Naku Koro ni
(Vrcholný příklad vyprávění v rámci média i mimo něj. Nejednoznačné dílo, které samo o sobě ve svých slovech a větách skrývá neodkryté tajemství podporující desítky možných výkladů. Ovšem mimo výše zmíného i celou škálou emocí protkaný děj v omezeném prostoru jednoho ostrova a 18 plně vykreslených postav.)
The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure
(Videoherní detektivka, která pochopila to, jak správně vystavět mysteriózní atmosféru skrze pomalé odhalování indicií - které však nepředkládají jasnou odpověd.)
Ultima VII: The Black Gate
(Fantasy které povyšuje svoji brakovou klec žánru a zdůrazňuje především sociální a politická témata. A to s pomocí desítek až stovek malých a velkých událostí, které společně s rámcovým dějem vytváří vrcholného zástupce žánru.)
Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette
(Příběh dokonalý pro svoji jednoduchost - dívka, robot, se musí naučit lidským činnostem. Spíše jde o sbírku mini-příběhů, které postrádají cynismus a šokující témata, ale nechybí jim poučení a nadšení z objevování života.)
Shadow of the Colossus
(Oživlý svět a cesta za záchranou milované skrze destrukci harmanie tohoto světa. Dokonalý příklad mytologie společně se smyslem a cenou svého jednání.)
Pathologic
(Morová nákaza propukající v malém, odlehlé městečku. Přeběh do kterého nejste vsazeni, ale který kolem vás plyne. Příběh by fungoval ve všech médiích, ale jako příběh počítačové hry je ještě násoben.)
Silent Hill 2
(Zatím nejkvalitněji zpodobněné psychických stavů v rámci her. Symbolikou proložené dílo, příběh, posunující médium videoher do uměleckých výšin ve formě odkrávání děje.)
Photopia
(Krátký, ale o to silnější, zážitek zprostředkovávající netradiční a strukturou vysoce nápaditý příběh. Plné využití žánru textové adventury, kde příběh probouzí hráčovu imaginaci na plné obrátky.)
Amnesia: A Machine for Pigs
(Na symboliku velmi silné dílo, které mistrně zvládá eskalaci děje. Dokonalé, a chladně přesné zpodobnění rostoucího zmaru odehrávajícho se v jedné mysli)
Umineko no Naku Koro ni
(Vrcholný příklad vyprávění v rámci média i mimo něj. Nejednoznačné dílo, které samo o sobě ve svých slovech a větách skrývá neodkryté tajemství podporující desítky možných výkladů. Ovšem mimo výše zmíného i celou škálou emocí protkaný děj v omezeném prostoru jednoho ostrova a 18 plně vykreslených postav.)
The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure
(Videoherní detektivka, která pochopila to, jak správně vystavět mysteriózní atmosféru skrze pomalé odhalování indicií - které však nepředkládají jasnou odpověd.)
Ultima VII: The Black Gate
(Fantasy které povyšuje svoji brakovou klec žánru a zdůrazňuje především sociální a politická témata. A to s pomocí desítek až stovek malých a velkých událostí, které společně s rámcovým dějem vytváří vrcholného zástupce žánru.)
Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette
(Příběh dokonalý pro svoji jednoduchost - dívka, robot, se musí naučit lidským činnostem. Spíše jde o sbírku mini-příběhů, které postrádají cynismus a šokující témata, ale nechybí jim poučení a nadšení z objevování života.)
Shadow of the Colossus
(Oživlý svět a cesta za záchranou milované skrze destrukci harmanie tohoto světa. Dokonalý příklad mytologie společně se smyslem a cenou svého jednání.)
@R4ynor (05.12.2021 02:24): Já bych ještě doporučil To the Moon. Je to krátké a dojemné :)
@Richmond (05.12.2021 09:56): Myslím, že Mean Streets už dnes není tak dobře koukatelný film jako kdysi. Ve své době byl odvážný, kontroverzní, ale Goodfellas a Casino jej natolik zastínili, že dnes už působí jen jako takový odvar... Možná z hlediska filmové historie, třeba nějaké Droliňátko by nad ním zajásalo už jen z toho principu, že je 50 let starý a tedy koukat na takové filmy je "cool." :)
@Red (05.12.2021 03:26): Kruci já snad ten Mean Streets rozjedu znovu a tentokrát lépe a radostněji :)
@R4ynor (05.12.2021 02:24): Je vidět že máš v příběhových hrách celkem dobrý přehled a pokračoval bych spíš po nejlíp hodnocených kouskách podle vlastních preferencí- Pro mě byl nový rozměr v příběhu třeba série Gabriel Knight . Chronolicky bych zase šel prvně do Mean Streets.
Děkuji všem za odpovědi, už jsem si pár her vybral. Jen teda zkusím obecnou odpověď.
Co se týče filmů, zde bych se mohl rozepsat nadlouho, ale nevím, jak moc to má smysl... Mám rád filmy jako Interstellar, líbí se mi i Marťan (kniha víc), Pozemšťan, Gran Torino, většina Tarantinovek, celá trilogie návratu do budoucnosti, a pak filmy jako čistá duše... tohle asi moc k výběru dobré hry nepomůže. Nějakou hru příběhem srovnatelnou jsem požadoval z toho důvodu, že se dnes do herního průmyslu sype více než do filmového (alespoň myslím, že je to tak), čili očekávám podobný zážitek.
Možná jsem mohl na začátek napsat hry, u kterých mne příběh (nebo prostě jen výprava) nadchl. Zde neseřazený seznam:
- What Remains of Edith Finch
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Her Story
- Black Mirror
- Life is Strange (spíše průběh, než samotný konec)
- Firewatch
- The Walking Dead (Telltale)
- Sanitarium
Jak už jsem psal, nebráním se žádnému žánru a rád zkusím i nějakou klikací adventuru, nicméně si myslím, že humorné adventury typu Monkey island nebo Day of the tentacle mne co do příběhu moc nezaujmou. I když respektuju, že patří ke špičce toho, co v adventurách vyšlo.
Z vašich tipů nejspíš do začátku vyberu Memoria, kterou jsem už i kdysi rozehrál (a hlavně nezabere tunu času), Planescape: Torment: Enhanced Edition, které jsem nikdy nedal víc než pár počátečních hodin a na to navazující Torment: Tides of Numenera.
Pokud bych měl z nabízených her vypíchnout ty, které mě moc neohromily, tak to bude Hellblade: Senua's Sacrifice, která mě fakt nebavila ani po mnoha odehraných hodinách (poslední God of War mne bavil mnohem víc), a potom A Plague Tale: Innocence, který jsem dohrál díky docela fajn hratelnosti, přesto mi příběh a hlavně chování postav přišel fakt hloupý a hru hodnotím spíše negativně.
Určitě zkusím i jiné z tipů, co jsou zde, teď si to jen seřadit podle délky, ať nezačnu s nějakou 200hodinovou :-).
Jo a The Last of Us + The Last of Us Part II mám odehrané. Hru jsem si užil, ale příběh je fakt slabý. Podle mého první díl ještě slabší než ten druhý,
Co se týče filmů, zde bych se mohl rozepsat nadlouho, ale nevím, jak moc to má smysl... Mám rád filmy jako Interstellar, líbí se mi i Marťan (kniha víc), Pozemšťan, Gran Torino, většina Tarantinovek, celá trilogie návratu do budoucnosti, a pak filmy jako čistá duše... tohle asi moc k výběru dobré hry nepomůže. Nějakou hru příběhem srovnatelnou jsem požadoval z toho důvodu, že se dnes do herního průmyslu sype více než do filmového (alespoň myslím, že je to tak), čili očekávám podobný zážitek.
Možná jsem mohl na začátek napsat hry, u kterých mne příběh (nebo prostě jen výprava) nadchl. Zde neseřazený seznam:
- What Remains of Edith Finch
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Her Story
- Black Mirror
- Life is Strange (spíše průběh, než samotný konec)
- Firewatch
- The Walking Dead (Telltale)
- Sanitarium
Jak už jsem psal, nebráním se žádnému žánru a rád zkusím i nějakou klikací adventuru, nicméně si myslím, že humorné adventury typu Monkey island nebo Day of the tentacle mne co do příběhu moc nezaujmou. I když respektuju, že patří ke špičce toho, co v adventurách vyšlo.
Z vašich tipů nejspíš do začátku vyberu Memoria, kterou jsem už i kdysi rozehrál (a hlavně nezabere tunu času), Planescape: Torment: Enhanced Edition, které jsem nikdy nedal víc než pár počátečních hodin a na to navazující Torment: Tides of Numenera.
Pokud bych měl z nabízených her vypíchnout ty, které mě moc neohromily, tak to bude Hellblade: Senua's Sacrifice, která mě fakt nebavila ani po mnoha odehraných hodinách (poslední God of War mne bavil mnohem víc), a potom A Plague Tale: Innocence, který jsem dohrál díky docela fajn hratelnosti, přesto mi příběh a hlavně chování postav přišel fakt hloupý a hru hodnotím spíše negativně.
Určitě zkusím i jiné z tipů, co jsou zde, teď si to jen seřadit podle délky, ať nezačnu s nějakou 200hodinovou :-).
Jo a The Last of Us + The Last of Us Part II mám odehrané. Hru jsem si užil, ale příběh je fakt slabý. Podle mého první díl ještě slabší než ten druhý,
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Tohle je otázka, která nutně vede ke spoilerům. Mě fascinoval Braid , musím si ho zase někdy zahrát. Asi to není filmový příběh, ale skvěle spojuje příběh s hratelností. Celou dobu v této hopsačce chceš osvobodit princeznu před monstrem a krypticky odkrýváš příběh. V jednotlivých světech různě využíváš fungování času a na konci zjistíš, že ona od tebe vlastně utíká a to monstrum jseš ty. Opravdu narušení klíšé a skvělé spojení příběhu s gameplayem
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44):
Kane & Lynch (Kane zezačátku působí hlavně jako otec, který se snaží chránit svou rodinu, ale postupem času vyplyne, že se o svou rodinu dlouhodobě nezajímal, do průseru je pravděpodobně dostal on sám a je schopný podrazit kdykoliv kohokoliv, jen aby dosáhl svého.)
Kane & Lynch (Kane zezačátku působí hlavně jako otec, který se snaží chránit svou rodinu, ale postupem času vyplyne, že se o svou rodinu dlouhodobě nezajímal, do průseru je pravděpodobně dostal on sám a je schopný podrazit kdykoliv kohokoliv, jen aby dosáhl svého.)
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Mne sa toto najviac páčilo asi v Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, kde si na začiatku hry prezentovaný doslova ako Chosen one podľa proroctva a považovaný za reinkarnáciu mocného, kým neprídeš do momentu, v ktorom toho mocného stretneš živého a zdravého, s tým, že to proroctvo je vlastne lož a nie je tam žiadna predestinácia a celý ten doslova náboženský kult bol postavený na tom, že zlí náboženskí predstavitelia vlastne vytvorili náboženstvo a kult z niečoho, čo náboženstvom nebolo, aby zmenili a oslabili pôvodné dôležité posolstvo a odkaz, ktorý si to nieslo. Alebo v Spec Ops: The Line si väčšinu hry myslíš, že ty si ten dobrý, ten hrdina, ale opak je pravdou. Inak mám pocit, že väčšina dielov série Silent Hill koketuje s predstavou, že hl. postava sa vníma ako obeť, hoci je vlastne vinník.
Okay, tak asi zapomeňte, že jsem se ptal...
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Z poslední doby určitě NieR Replicant ver.1.22474487139..., nebo třeba i Drakengard ze stejného univerza. Yoko Taro klišé o vyvolených hrdinech zjevně nesnáší :)
@AiMLEzZz (04.12.2021 18:12): Pokud chceš vědět tak si je zahraj i Dark Souls trochu subvertuje tenhle trop
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Nebo TLJ vlastně taky.
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): TLOU2
@Naginata (04.12.2021 18:02): Čekal jsem, že k tomu řekneš něco trošku víc než jen názvy her...
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Outward, Kenshi, Kingdom Come, Monster Hunter, Wind Waker, Tales of Symphonia, Dragon Quest 5
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): Nebo kde si myslíte, že jste hlavní hrdina, ale ve skutečnosti jste záporák? KotOR
@AiMLEzZz (04.12.2021 17:44): "Vybavujete si nějakou hru, která si s tímhle klišé hrála a postavila vás například do role, kdy hlavní spasitel je někdo jiný a vy jste jen sidekick?"
Jo, třeba třetí Zaklínač.
A teď se mi líbili Guardians of the Galaxy, kde sice nehraješ za vyložený záporáky, ale celej ten galaxy-ending průser kterej tam celou hru řešíš jsi doslova (ikdyž nechtěně) způsobil :)
Jo, třeba třetí Zaklínač.
A teď se mi líbili Guardians of the Galaxy, kde sice nehraješ za vyložený záporáky, ale celej ten galaxy-ending průser kterej tam celou hru řešíš jsi doslova (ikdyž nechtěně) způsobil :)
Debata kolem druhého dílu Witchera mi připomněla klišé o spasitelském hlavním hrdinovi. Vybavujete si nějakou hru, která si s tímhle klišé hrála a postavila vás například do role, kdy hlavní spasitel je někdo jiný a vy jste jen sidekick? Nebo kde si myslíte, že jste hlavní hrdina, ale ve skutečnosti jste záporák? Nebo něco v tomhle stylu? Vzpomínám si, že Fallout 2 měl cut content, ve kterém jste se mohli potkat s Vyvoleným, který opustil Arroyo před vámi. A SpecOps: The Line zase měla proměnu kladného hrdiny v záporáka. Tyhle subverze žánrových klišé mi připadají hrozně zajímavé.
@R4ynor (04.12.2021 13:30): A co se ti líbí za filmy?
@M.a.t.t. (04.12.2021 14:45): To je fakt :D.
@AiMLEzZz (04.12.2021 14:36): Tak pýtal sa na príbehy, ktoré znesú porovnanie s filmami :D Síce napísal slovo kvalitné, ale nakoľko hneď v úvode spomínal, že skúšal i Call of Duty, kde sa v tomto smere nedali čakať žiadne zázraky, tak mi to nedalo :D
@M.a.t.t. (04.12.2021 14:33): S filmy typu John Wick se může rovnat kde co, to jsme laťku moc vysoko nenastavili :D.
Ja sa k odporučeniu Plague Tale nepridávam, ten smer, akým sa príbeh zvrtne v závere je totiž všeličo, len nie dobrý. Hru ako takú mám pritom veľmi rád.
Hry ako Far Cry samozrejme nikdy nestáli primárne na príbehu, ale pokiaľ sa bavíme o porovnaní s filmami, tak akciám typu John Wick sa môžu v tomto smere bez problémov rovnať, ba možno ich aj predčia :)
Hry ako Far Cry samozrejme nikdy nestáli primárne na príbehu, ale pokiaľ sa bavíme o porovnaní s filmami, tak akciám typu John Wick sa môžu v tomto smere bez problémov rovnať, ba možno ich aj predčia :)
@R4ynor (04.12.2021 13:30): Žebříčků je spousta, dokonce jsem zde pořádal anketu kdysi, takže můžeš mrknout, co je nejlepší dle uživatelů DH.
Každopádně otázka je, zda chceš dobrý příběh nebo dobré vyprávění. Osobně za dobrý příběh považuju spíš dobře odvyprávěný příběh, než kvalitu námětu jako takového. Takže imo lepší i jednoduchá zápletka, která je odvyprávěna úderně, filmově, s dobrými postavami a hlavně odsýpá, než extra složitá záležitost, která je roztahaná na desítky hodin v nějaké úmorné point and click adventuře nebo RPG bez spádu.
Všemi deseti se přidám k doporučení Plague Tale, perfektní záležitost. Pěkně filmové dobrodružství je i Enslaved, Hellblade nebo série Life is Strange. Kdybys však chtěl něco složitějšího, ale zároveň furt dost filmového, tak 13 Sentinels je geniální, Spec Ops též nebo klidně i Bioshock Infinite. A doporučil bych i přehlížené Pyre, což je sice spíš VN, ale má to velmi originální svět i zápletku.
No a pak taky spousta jrpg, na které ale člověk musí mít náladu.
Každopádně otázka je, zda chceš dobrý příběh nebo dobré vyprávění. Osobně za dobrý příběh považuju spíš dobře odvyprávěný příběh, než kvalitu námětu jako takového. Takže imo lepší i jednoduchá zápletka, která je odvyprávěna úderně, filmově, s dobrými postavami a hlavně odsýpá, než extra složitá záležitost, která je roztahaná na desítky hodin v nějaké úmorné point and click adventuře nebo RPG bez spádu.
Všemi deseti se přidám k doporučení Plague Tale, perfektní záležitost. Pěkně filmové dobrodružství je i Enslaved, Hellblade nebo série Life is Strange. Kdybys však chtěl něco složitějšího, ale zároveň furt dost filmového, tak 13 Sentinels je geniální, Spec Ops též nebo klidně i Bioshock Infinite. A doporučil bych i přehlížené Pyre, což je sice spíš VN, ale má to velmi originální svět i zápletku.
No a pak taky spousta jrpg, na které ale člověk musí mít náladu.
@Garion (04.12.2021 13:35): Osobne som bol z nedávne dohraného a plague tale: innoceence sklamaný, hlavne to, čo sa s príbehom stalo v poslednej tretine, dosť som si klepal na čelo. Disco Elysium, Planescape, Psychonauts sú však super voľby.
@R4ynor (04.12.2021 13:30):
Mne sa páčil z posledných rokov príbeh aj v týchto hrách (samozrejme, asi nikde nebol ten príbeh "dokonalý"):
Ash of Gods: Redemption
Rainswept
Deus Ex: Human Revolution
Pillars of Eternity
Pillars of Eternity II: Deadfire
Torment: Tides of Numenera
Firewatch
Prey
Memoria
@R4ynor (04.12.2021 13:30):
Mne sa páčil z posledných rokov príbeh aj v týchto hrách (samozrejme, asi nikde nebol ten príbeh "dokonalý"):
Ash of Gods: Redemption
Rainswept
Deus Ex: Human Revolution
Pillars of Eternity
Pillars of Eternity II: Deadfire
Torment: Tides of Numenera
Firewatch
Prey
Memoria