13 Sentinels je kombinací z boku viděné 2D adventury a real-time strategie od tvůrců Odin Sphere a Dragon's Crown. Tentokrát opouští fantasy svět a odehrává se v moderním zasazení, konkrétně fiktivním japonském městě Ashitaba v roce 1985. Jak název napovídá, soustředí se na třináct postav, středoškoláků schopných ovládat mechy zvané Sentinels, kteří jsou vtaženi do boje s obřími monstry kaiju, hrozícími zničením Země.
Těžištěm hry je adventurní režim Remembrance, v němž se hráč stane svědkem událostí vedoucích k osudové finální bitvě. Postup hrou je značně nelineární a každý hráč se tak k složení příběhové skládanky propracuje zcela jinou cestou. Všechny možné odbočky v příbězích jednotlivých postav ilustruje příběhový flowchart, avšak pro kompletní dokončení hry je nutné objevit všechny scény. Pro pomoc při orientaci v komplexní narativě je hráči k dispozici chronologický archiv událostí a encyklopedie v jednom jménem Analysis. Souboje v režimu jménem Destruction probíhají formou real-time strategie, kde si lze zvolit až šestici pilotů a bránit se proti vlnám nepřátel.
Hra vyšla v Japonsku již v listopadu 2019. Původně byla plánována i verze pro handheld PlayStation Vita, avšak v průběhu vývoje došlo k jejímu zrušení.
Teda první dojmy asi takový, že prolog nebyl zase taková pecka, abych teď jásal z toho, že si můžu vybrat kde z tuctu možností do toho příběhu teď kopnout... v tuhle chvíli je to pořád hlavně clusterfuck. (Mimo to si teda myslím, že na contemporary sci-fi je grafiků z Vanillaware vyloženě škoda.)
Pro: prostředí, postavy, příběh, grafický styl, soubojová část, hudba