Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Life Is Strange - Episode 1: Chrysalis

Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.01.2015
Vývojáři:
Dontnod Entertainment
Oficiální stránky:
http://lifeisstrange.com/
Hlavní postavou hry je Maxine Caulfield, studentka fotografie v posledním ročníku, která se po pěti letech vrátí domů a náhodou u sebe objeví zvláštní schopnost - může posouvat čas zpět. Díky tomuto daru zachrání svou nejlepší kamarádku z dětství Chloe Price a s její pomocí vyráží do ulic Arcadia Bay vyšetřovat tajemné zmizení Chloeiny přítelkyně Rachel. Max se musí rychle naučit pracovat se svou novou schopností, neboť i sebemenší změna minulosti může vést k devastujícím následkům v budoucnosti.

Life is Strange je pětidílná adventura z pohledu třetí osoby, nabízející hráči volně vracet čas a opakovat události podle svého. Každá změna ale ovlivňuje příběh jiným způsobem a posouvá hráče k jinému konci.


Poslední diskuzní příspěvek

Ronik
Ronik

Leaknuté screeny z LiS prequelu, který nejspíš oznámí na E3. Vývojáři jsou Deck Nine, donedávna známí jako Idol Minds. Hádám, že to není ta…


Nejlépe hodnocené komentáře


Life Is Strange představuje, podobně jako poslední Sherlock Holmes, kvalitní spojení adventurní částí s filmovou - která zde převládá - a oproti tvorbě Telltale zde herní činnost není pouze znouzecností, ale působí zapadajícím dojmem.

Po stránce formy je titul zřetelně níže než předchozí, krásné, Remember Me - ovšem z technicky lehce ochuzeného zpodobnění se nová epizodická série může pyšnit naopak nezvyklou mírou detailů a esteticky dostatečně zajímavých lokací. Které jsou všehovšudy tři - okolí mini-univerzity s ubytovacím domem, dům kamarádky a maják. Tedy vše co bylo vidět v traileru, ze kterého jde vysledovat i vše, co se z hlediska děje v první epizodě odehraje.

Nic; mimo nově objevených schopností protagonistky (ano je to vracení času, nejhorší to část Rememer Me) a seznámení Max a hráče s nimi. K tématu mám mnoho subjektivních výhrad, které ve mně vyvolaly i kacířskou myšlenku toho, že zombie apokalypsa ještě není tak špatný nápad. Ve stručnosti se dozvíte pár problémů dívek okolo dvacítky, jak jsou všichni umělecky nadaní a potkáte i vašeho (skoro)přítele, který s Max alias kuřetem s hrncovitým účesem prohodí pár slov a lze očekávat, že se blíže poznají v dalších epizodách (kde asi zemře nebo bude hrát popkulturní studnici - zde již naplněnou filmy, jelikož je fanoušekem hip a trendy titulů Cannibal Holocaust a Faster, Pussycat! Kill! Kill!). Z charakterů tu je ještě zajímavá trochu hezčí nemesis Max - Victoria, plus sidekick Max, - Chloe. Vše je podpořeno podprůměrným indie popem (samozřejmě jsem nečekal, že projekt s menším rozpočtem jako Life is Strange nabídne - reprezentativnější - spektrum jako Grimes, Arcade Fire nebo M83, ovšem zde mohl SE přidat), s nadprůměrnějším a závěrečným Obstacles.

Melancholický nádech prostupující závěrem jako vystřiženým z televizních seriálů podobného zaměření slibuje mnohé, a očekávání od dalších epizod přiživuje. Na místě je však obava z mdlého, teenagerského dramatu na škole s příchutí nově nabytých schopností v rukou zakřiknuté, ale odvážné dívky a její kamarádky opačných rysů. Pozornost si ale projekt Dontnod zaslouží - zvláště pokud hlavní bod série, zmizení Rachel, bude patříčně rozvíjeno.

Pro: míra detailů, hratelnost, engine a technické zpracování

Proti: možné směřování děje, většina charakterů, zasazení na americkou školu a tím pádem nudné reálie

+28+30 / -2

Hra Life is Strange mě přivádí k nízké melancholii a dokáže mě zamyslet se nad svým životem, zda nepociťuji melancholii také.

Každý z nás má své dny, kdy by nejradši unikl před celým světem a raději by nikoho neviděl. A to mi připomíná hra Life is Strange.

Námět na příběh není vůbec špatný, ba naopak, dát to do filmu a zpracovat přesně jako takhle hra, byl bych velice nadchnut a hned bych si ji dal do sbírky mezi mé Blu-ray disky.
Nedokázal jsem se od této kapitoly odtrhnout a hned se těším na pokračování a jak to celé vůbec dopadne. Velice mě těší, že si můžu pohrát se svoji budoucností (tedy s budoucností hlavní hrdinky), a tím pádem určit později celý konec hry.

Dabing pro tuto hru je jako dělaný, a vyhovuje mi v každé postavě. Já někdy osobně říkám, že některé postavy jsou lepší ve hře nadabované než na stříbrném plátně.

Hudba je velice zajímavá a na srdce pohlazená. Já jakožto posluchač disko hudby, se v tomto oboru moc nepohybuji, ale mohu říci, že tento styl hudby bych klidně rád poslouchal.

Co se týče hratelnosti, tak je to to samé jako Dreamfall, nebo série Walking dead, akorát na rozdíl od nich si více zahraji než rozhodovat své odpovědi. Proto s tím neám žádný problém.

Jak už jsem zmínil, nemohu se dočkat dalšího pokračování, takže návykovost pro tuto hru je 100%

Opravdu se těším na další díl.

95%

Pro: Hratelnost, hudba, focení, melancholie.

+23+25 / -2

Znáte to. Taková ta chvíle, kdy byste si něco pustili, nevíte co, instalovat se nic nechce, nic zběsile střílet taky ne a instalovaná je nějaká příběhová cosi, o čem nic nevíte, ale máte povědomí, že to mělo dobrý ohlas a na Steamu to bylo vystaveno zadarmo, byť jen první epizoda. No tak to zkusím, no.

CHCI VÍC! Jestli něco označit za videoherní adventurní mysteriózní partly-sci-fi krimi feel-good seriál, tak tohle. Byť je první epizoda skutečně jen takovým seriálovým pilotem, ve kterém se svět naučíte používat a dozvíte se, o čem to všechno asi tak bude. Bohatě a správně cíleně vás to nabudí do pokračování tohohle dobrodružství, které není jen "blbá počítačová hra", ale, pro mě nečekaně, i zážitkem. A vůbec se nedivím, že by se to mělo, v nějaké své reinkarnaci, dostat na televizní obrazovky.

Má to správnou atmosféru, nijak spěchající, takovou školně nudnou, s postavou mladé zakřiknuté slečny, jež se schovává za fotoaparát. A kolem ní se začne odehrávat příběh s mnoha dalšími postavami, u kterých stále nevíte, jak to s nimi je, natož dále bude. Oproti Bioware to prozatím vypadá, že vaše činy skutečně MAJÍ a budou mít nějaké reálné dopady - snad se nebudu mýlit. A ke konci jsem se i dozvěděl, že se mi i při té krátkosti první epizody podařilo některá rozhodnutí naprosto minout - aktuálně po prvním dohrání netuším, jak se mi to podařilo. Než se dostanu k pokračování, budu to muset napravit. Byl jsem spokojen, velmi spokojen, a to u mě nebývá zvykem :) Dokonce i s velmi vkusně zvoleným soundtrackem, který celou tu atmošku krásně uhladil.

Jsem ochotný i přehlédnout, že by hře nijak neuškodily ostřejší a detailnější lepší textury, na to, že to běží na Unreal Enginu a je to poměrně aktuální (2015); že na šperky, náhrdelníky a náušnice postav během dialogů neplatí gravitace, ale jsou vždy statické; že přetáčení času mi moc nedává smysl, pokud postava zůstává na místě nebo jí zůstává před posunem času sebraný ekvipment; že u některých jen dvěma slovy načrtnutých odpovědí není hned jasné, co že to vlastně postava bude odpovídat a čekání na případný reverz je tak mnohdy poněkud dlouhé; že hra má bugy a někdy se některým postavám dost nepřirozeně třepe ruka nebo Davidem nalezený joint zůstane po jeho odchodu ležérně a stále kouříc viset ve vzduchu apod. Ale na to kašlu.

PS: Tohle by byla VR pecka :)

Pro: Nálada a atmosféra; následky některých vaši rozhodnutí vidíte v krátkodobém horizontu hned, ale jaký budou mít dlouhodobý dopad...; hrátky s časem a mysteriózno; skvěle navozený pocit "Ještě 300 epizod a jdu spát."

Proti: Graficky mi to příliš neodpovídá kvalitám vzhledu her, jaký bych čekal od něčeho z roku 2015 na UE; střídmé bugy; co by samotná epizoda prostě nedokončenost nakousnutého bez vědomí následků provedených rozhodnutí

+21+21 / 0

#Herní výzva 2016 - bod č. 7 (část 1)

Připravte se na zážitek, který se nebude hned tak opakovat. Je tu Max, hipsterka, pozérka a eko-fašistka. Je tu Warren, její kamarád a wannabe boyfriend. Je tu Victoria, třídní mrcha a vůdkyně protivných sprostých holek. A taky se tu dá vracet čas.

Nahlédněte do života mladé introvertní fotografky Max, která fotí polaroidem a pohrdá zábavou ostatních smrtelníků. Sledujte její napínavé dobrodružství, ve kterém musí dojít ze třídy na kolej a z koleje na parkoviště. Zachraňte život své kámošce z dětství, kterou poznáte až když vás skoro přejede... mimochodem v autě, které ještě před chvílí stálo na místě pro invalidy, což Max samozřejmě nekonečně pohoršilo. Zapřemýšlejte, jestli jsou to lesby, nebo jen kámošky.

Vracejte se v čase ale ne v místě, abyste mohli zachraňovat ptáčky, rozbíjet skateboardy a polévat spolužačky barvou. Nakreslete na cedulku u svých dveřích smutného smajlíka, a na cedulku šikanované holky symbol míru. Mějte rádi všechny kolem sebe. Sluníčkujte, co to jde. Posedávajte kde to jen půjde, abyste mohli přemýšlet o světě. To vše a mnohem víc v první epizodě jedinečného dramatu o vracení půjčené flsahky!

Pro: je to hrozně vtipný, škodolibě jsem se tomu smál celou dobu; atmosféra na mě působila; postavy jsou dobře rozehrané

Proti: málo svobody (ani fotit nemůžeme růčo, ba ani ovládat droid); všude samej hipster; i muzika je hipster; celý je to hipster, ale to je vlastně i klad vzhledem k tomu posmívání

+19+20 / -1

Mám hodně rád hry, které mají zajímavý příběh a ještě radši mám hry, které mají filmově podaný příběh. Life is Strange je v některých ohledech spíše interaktivní film než filmová hra. A to se mi líbí.

Ovládání hry je velmi jednoduché, v podstatě můžete jen chodit, mluvit a vracet čas. Přesto během prvních dvou dílů (aktualizace: tří dílů) přichází hra s dalšími a dalšími novými hermími prvky. Hrátky s časem se kombinují do různých forem a používají se k různým věcem. Jednoduché ovládání a z počátku zdánlivě omezené možnosti se stále vyvíjí.

Největší peckou této hry je jednoznačně atmosféra, kvalitní příběh (zábavný, napínavý i záhadný a možná trochu sci-fi?!), celkové vizuální zpracování a soundtrack. Life is Strange je hra plná příjemné atmosféry. Klidná oddychovka s fajn indie skladbami a s nečekanými zvraty a napínavým vývojem.

Pro: Filmové zpracování, atmosféra, vizuál, soundtrack, příběh

Proti: Špatná synchronizace rtů postav při mluvení

+16+16 / 0