Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Drakengard

Drag-On Dragoon, ドラッグ オン ドラグーン, Doraggu On Doragūn

02.03.2004
75
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Temný fantasy svět Midgard je chráněn čtveřicí pečetí před Strážci, jejichž kult slouží císařskému impériu ve snaze ovládnout svět. Již dlouho zuří válka mezi Unií, která se stala ochránkyní pečetí i jejich bohyní a nepřátelským císařstvím Empire. Sesazený princ Unie a dědic království Caerleon je v boji vážně zraněn, ale pokračuje v čele svých vojsk až do hradu za svojí sestrou, ochránkyní světa Furiae. Caim se zde setkává s tisíce let starým Rudým drakem, který je přikován mocnými silami Impéria. Ve snaze zachránit si vzájemně své životy, uzavírají Caim s Rudým drakem smlouvu, která oběma vezme něco velmi cenného, navždy však propojí jejich osudy. Na nepřátele tak přichází Caimova pomsta podpořená mocným dračím ohněm...

Drakengard je první částí akčního hack 'n slash RPG, která dala vzniknout celé sérii. Hlavní náplní hry je bojování s vojsky nepřátelského Impéria. Akce obsahuje pozemní hack 'n slash mise, letecké mise, v nichž váš hrdina na zádech obrovského draka ničí pevnosti nepřítele a zde se drak výrazně zapojuje do akce a volný expediční režim, který je kombinací obou výše uvedených stylů boje.

Hra je rozdělena do kapitol a veršů, kde prim hraje válečník Caim, byť v některých fázích hry přicházejí ke slovu i další hratelné postavy, především pak drak Angelus, elfská matka Arioch nebo velekněžčina sestra Seere. V bojích je veledůležitá vybraná primární zbraň s vlastní specifikací i magické útoky, které lze řadit do komb. Vedle zkušeností postavy, které se projevují zvyšováním HP a magie, získává zkušenosti i v daném okamžiku držená zbraň, čímž se zvyšuje i její útočná síla. Drak pak ve vzdušných soubojích vysoko nad zemí zvládá dvojici alternativních útoků, úhybné manévry a dokáže napadnout i více cílů najednou.

Ještě v roce 2004 vyšla stejnojmenná verze hry pro mobily s javou a v roce 2005 v Japonsku (v Evropě o rok později) druhá regulérní část Drakengard 2 na PS2.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 75
Po nadšeném dohrání Nier: Automata jsem se rozhodl zkompletoval si celou sérii. Její první částí je právě Drakengard. Po prvních několika misích jsem svého rozhodnutí skoro litoval. Úvodní souboje působí nezajímavě, jednoduše a už po pár skupinkách stereotypně. Příběhové animace ale vypadaly slibně, takže jsem pokračoval, i když už méně natěšeně. A dobře jsem udělal, hra se postupně komplikuje, nabízí více možností a ačkoli je až do konce soubojový systém v rámci 3rd person akcí spíše základnější, tak to množství různých zbraní zvládne nahradit. Obtížnost také dost naroste a zvlášť některé mise na drakovi jsou slušné peklo. O bossfightech nemluvě. Ano stejně jako pozdější Nier, i Drakengard střídá žánry. Hlavní dvě části tvoří již zmíněná 3rd person akce a letecké souboje na drakovi, vše je doplněno několika shora viděnými misemi. V některých pozemních misích je možné přivolat draka a rozsévat zkázu ve velkém, ale je to samozřejmě omezeno terénem.

Hra je rozdělena na kapitoly vždy o několika verších - misích. Za verš se obvykle považuje i příběhová animace. Po první kapitole se může průchod zdát lineární, ale není to úplně pravda. V kapitolách zůstávají některé nepřístupné verše, které přijdou na řadu později. Někdy je posloupnost daná, ale někdy je pořadí na hráči. První konec a závěrečné titulky přijdou po dokončení osmé kapitoly, hra slušně pogratuluje k dokončení konce A a oznámí, že zbývají ještě čtyři. Úplné finále čeká na konci třinácté kapitoly. Po prvním konci je další postup vázán na různé podmínky, které jsou naštěstí u uzamčených částí popsány. Žádné tápání tedy nehrozí a postup je plynulý, což platí až po konec D. Pro úplný závěr je nutné sesbírat všechny zbraně ve hře a to už je slušný oříšek. Některé dostanete automaticky, část lze objevit pečlivým průzkumem a zbytek vyžaduje splnění konkrétních podmínek v určitých verších. Vše zkompletovat je opravdu zdlouhavé, 64 zbraní není málo. Nakonec jsem se asi u sedmi musel podívat na postup. Někdy je nutné v misi vymlátit určitou skupinu nepřátel, počkat určitý čas na objevení truhly nebo stisknout obrazy ve správném pořadí.

Třináct hlavních kapitol je ještě doplněno třemi, z nichž každá se točí kolem jednoho společníka. Kromě hlavní kampaně se postupným hraním odemyká i expediční mód. Jde o mírně upravené mise z kampaně a jediný důvod do něj chodit je zisk asi třetiny zbraní a samozřejmě levelování. Během hry se postupně vylepšují tři věci. Samozřejmě hlavní hrdina, dále drak a nakonec i jednotlivé zbraně. Vše probíhá automaticky, jen je nutné nasbírat dostatek zkušeností. U zbraní má smysl dostat na maximální čtvrtý level co nejvíce kousků. Mají různé účinky, rychlost a schopnosti, takže se hodí do různých situací, ale především se u každé odemyká text s popisem světa. Je to opět podobný princip jako u Nieru. Že hry sdílejí stejný svět je vidět i na designu některých nepřátel. Závěrečné souboje mají také dost společného, u obou je vidět jasná inspirace Ikarugou (už jsem se do ní pomalu pustil), oba jsem mnohokrát musel opakovat.

Hratelných veršů je slušné množství a ač se některá prostředí dost opakují, složení nepřátel udržuje hratelnost na zábavné úrovni. Obtížnost je vysoko především v pozdějších fázích kdy je nutné pro postup nebo kvůli zbrani dokončit některé verše na čas. Limit je nastaven opravdu přísně a je nutné misi projet v podstatě bez chyby, často byl počet opakování na dvouciferném čísle. K dohrání motivuje i zajímavý příběh, který je postupně čím dál ujetější. Rukopis Yoka Tary je prostě znát. Hudba je dobrá, ač ne tak jako u Automaty, ale najde se pár pěkných kousků. Některé čerpají ze slavných skladatelů historie a skladba u titulků konce B je prostě super. Grafika se u hry z Playstation 2 hodnotí špatně, ale řekl bych že ani v rámci platformy nejde o nic extra.

Kompletní průchod mi zabral zhruba 63 hodin, to je slušná porce, ale asi polovina je získávání zbraní. Hodnocení je obtížné. Hratelnost je spíše průměrná, ale design světa, příběh a atmosféra táhnou hru výrazně výše. Za zahrání určitě stojí, rozhodně má v rámci série své místo a konec prostě stojí za vidění už jen kvůli navazujícím hrám.
+21