Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Shin Megami Tensei: Persona 4

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 13 hodin 22 minut a 10 vteřin v kategorii True Ending na obtížnost Expert. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Goodbye Deponia

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 17 minut a 28 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Wizardry 8

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 26 minut a 4 vteřiny. Rekordmanem je český hráč biogoo. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Stray

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 47 minut a 49 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Dreamfall: The Longest Journey

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 56 minut a 46 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Pathfinder: Kingmaker

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 13 minut a 48 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Days Gone

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 6 hodin 46 minut a 16 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

MDK

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 33 minut a 51 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

The Longest Journey

V kině Mercury se Cortez dívá na fiktivní film Victory Hotel. Samotný film vidět není, je slyšet pouze rozhovor mezi dvěma postavami. Jednu z postav namluvil sám Ragnar Tornquist.

Metro Exodus

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 50 minut a 43 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Hotline Miami

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 14 minut a 53 vteřin. Všechny levely v modu NG+ se doposud podařilo nejrychleji dohrát za 22 minut a 8 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Age of Mythology

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 3 hodiny 38 minut a 43 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Age of Empires

Doposud se jednotlivé kampaně v součtu podařily nejrychleji dohrát za 55 minut a 54 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Call of Duty 2

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 16 minut 41 vteřin a 680 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Master of Magic

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za pouhých 24 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Sid Meier's Civilization III

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za pouhých 83 milisekund, což je 5 herních snímků. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 35 minut a 58 vteřin v modu New Game. V modu NG+ se hru podařilo doposud nejrychleji dohrát za 1 hodinu 25 minut a 46 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Command & Conquer: Tiberian Sun

Doposud se podařilo nejrychleji dohrát kampaň za GDI za 1 hodinu 10 minut a 45 vteřin a kampaň za NOD za 21 minut a 15 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Command & Conquer: Red Alert

Doposud se podařilo nejrychleji dohrát kampaň za Spojence za 1 hodinu 39 minut a 39 vteřin a kampaň za Soviety za 1 hodinu 1 minutu a 25 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Baldur's Gate II: Enhanced Edition

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 37 minut a 56 vteřin v aktuální verzi patche. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Stellaris

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 14 hodin 10 minut a 22 vteřin vnitřního herního času (IGT). Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Stonekeep

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 44 minut a 4 vteřiny. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Atlantis: The Lost Tales

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 28 minut a 52 vteřin při hře na 30 fps a za 22 minut a 6 vteřin při hře na 60 fps. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

SOMA

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 56 minut a 17 vteřin s využitím glitchů. Bez využití významných glitchů se doposud hru podařilo dohrát za 1 hodinu 14 minut a 28 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

TrackMania Nations Forever

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 58 minut 5 vteřin a 960 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Sleeping Dogs

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 3 hodiny 19 minut a 15 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Okami

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 50 minut a 30 vteřin v modu New Game. V modu NG+ se doposud hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 9 minut a 58 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Cuphead

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát ve verzi 1.1 a novější za 28 minut 3 vteřiny a 950 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Commander Keen Episode 4: Secret of the Oracle

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 10 minut 12 vteřin a 460 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Lemmings

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 5 hodin 30 minut a 9 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Broken Sword II: The Smoking Mirror

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 13 minut a 8 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

A Plague Tale: Innocence

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 45 minut a 18 vteřin bez využití glitchů. S využitím glitchů se doposud hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 34 minut a 41 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Sonic the Hedgehog 2

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 12 minut a 59 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Gears of War 2

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 46 minut a 55 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Colin McRae Rally 2.0

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 15 minut a 21 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Theme Hospital

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 5 hodin 32 minut a 57 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Yakuza: Like a Dragon

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 3 hodiny 19 minut a 49 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

The Chronicles of Myrtana: Archolos

Narozdíl od předchozích Gothiců, hrdina již není bezejmenný - jmenuje se Marvin, což je samozřejmě odkaz na gothicovskou cheatovací konzoli, kterou vyvoláte napsáním tohoto jména.
John Mirra, 23.06.2023, zdroj: Vlastní
+2

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Vývoj hry, který započal v roce 2001 byl poměrně "turbulentní", kdy hra vzhledem ke svému rozmachu několikrát překročila stanovený rozpočet a téměř po dobu jednoho roku v týmu chyběl hlavní producent. Tedy až do chvíle, kdy Activision jako producenta ustanovili Davida Mullicha, producenta her jako Heroes of Might & Magic III a IV. V průběhu nikdy nekončících prací a překročeného rozpočtu Activision striktně stanovili, že hra musí být dokončena v listopadu 2004 a to i přesto, že se původně počítalo s vydáním na jaře 2015. Ačkoli hra byla vzhledem k uspěchanému vývoji připravena k vydání již v říjnu 2004, jednalo se o nekompletní verzi plnou chyb.

Fallout 2

Poslední slova Franka Horrigana jsou "semper fi", což je zkrácenina latinské fráze "semper fidelis". Znamená to "navždy věrný" a je to mj. heslo amerických mariňáků.
John Mirra, 23.06.2023, zdroj: Vlastní
+3

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Zpočátku hry můžete na chvíli potkat postavu Southland Slasher. Když poprvé vstoupíte do jídelny, stojí v rohu nalevo. Můžete s ním vést krátkou konverzaci, ale je velmi příkrý a moc toho nenamluví. Kromě momentu, kdy dokončíte mise o sériovém vrahovi, je tohle jediný moment v celé hře, kdy ho můžete potkat.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Když dorazíte poprvé na pláž Santa Monica, můžete spatřit Becketta v jeho zvířecí formě, jak vás pronásleduje. Na schodech, těsně před tím, než zamíříte na molo se můžete podívat ke skalám před vámi a uvidíte, jak tam utíká vlk.

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

V závěru kapitoly "Sign of her passage" můžete na římse třikrát "aktivovat" nasprejované "M" na zdi, čímž si skákání přes díry v římsách zpestříte o ohnivé koule. Jedná se o odkaz na legendárního Maria.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Ačkoli hra byla dokončená už na počátku října 2004, nemohla vyjít dřív, než Half-Life 2 (16.11.2004) protože společně s ním se jednalo o první hry postavené na Source Enginu a Valve chtělo, aby jejich první hra na tomto enginu vyšla jako první. To umožnilo developerům pracovat na prvním patchi, tudíž první vydání hry 16.11.2004 byla už vlastně verze 1.1.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Do hry se původně počítalo i s multiplayerem, v němž proti sobě měli stát upíři a lovci upírů. To se však nepodařilo včas dokončit a proto došlo k úplnému vyškrtnutí ze hry. Stopové prvky započaté práce na multiplayeru se ale stále nacházejí ve zdrojovém kódu hry.

The Longest Journey

Na chodbě u Aprilina pokoje můžete sebrat lístek z umělé květiny. Pokud tento umělý lístek zasadíte do záhonku u Abraxasova domu, odemknete tím Knihu tajemství (The Book of Secrets) v hlavním menu. Kniha tajemství obsahuje nepoužitou hudbu, artworky a přeřeky při dabingu.
John Mirra, 23.06.2023, zdroj: Vlastní
+8

Descent II

Pokud použijete ve hře aktivační cheat z první dílu: "GABBAGABBAHEY", hra vypíše text: "Take that, Cheater!" a sníží štít a energii na hodnotu 1 %.

Dark Seed

Assassin's Creed: Odyssey

Ve hře je možné najít kladivo nesoucí jméno "Boeotian Rhapsody". Jedná se o referenci na píseň Bohemian Rhapsody od kapely Queen. Popisek předmětu pak tuto píseň parafrázuje: "Hits just like real life, handles like fantasy…"

Prey

Z finální verze hry bylo vyškrtnuto následující:
- záběry z rané fáze vývoje hry disponovaly ukazatelem kyslíku. To nasvědčovalo tomu, že kyslíkové bomby, na které můžete při hře narazit, měly mít svůj účel - mělo být možné je natankovat kyslíkem a používat v prostoru, kde kyslík nebyl.
- zranění na hráčově hlavní postavě, mělo způsobovat různé negativní efekty a mělo být zapotřebí je léčit odlišnými způsoby. Např. spáleniny jinak než zlomeniny.
- Puška s diskem naváděným umělou inteligencí byla z neznámých důvodů vyškrtnuta
- Původně se počítalo s poruchovostí zbraní podobně jako v System Shocku 2. Ovšem vzhledem k tomu, o jak nepopulární mechaniku hry se v System Shocku 2 jednalo, bylo od toho upuštěno. Degradace zbraní byla přidána do DLC Prey Mooncrash.
- pozdější aktualizace hry přidala zmiňovanou degradaci zbraní, ukazatel kyslíku a negativní efekty zranění hlavní postavy do Survival Mode.