Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sonic the Hedgehog 2

88
14 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.11.1992 SegaMD
1993 Arcade
22.08.1997 Saturn
01.01.2000 PC
10.11.2002 NGC
02.11.2004 PS2Xbox
16.11.2006 PSP
11.06.2007 Wii
12.09.2007 X360
10.02.2009 PS3
02.03.2010 DS
08.10.2015 3DS
12.11.2015 XOne
Vývojáři:
Sonic Team, Sega Technical Institute (sekundární), Backbone Entertainment (PS3 verze)
Oficiální stránky:
http://us.download-shop.sega.com/buy-downl…
Dr. Ivo Robotnik sestrojil obří létající pevnost, kterou pojmenoval Death Egg (Vejce smrti) a s ní se znovu pokusí ukrást všechny smaragdy chaosu, aby ovládl svět. Tentokrát se mu v tom nepokusí zabránit jen ježek Sonic, ale také zcela nová postava. Inteligentní a vynalézavý lišák Miles Prower, zvaný Tails, se mimo jiné podílel i na sestrojení jejich společného letadla pod názvem Tornado. Úkolem obou přátel bude dostat se do Vejce smrti a zničit ho.

Druhý díl funguje na podobných herních principech jako předešlý Sonic the Hedgehog. Přináší větší počet tématických zón, avšak každá je složena pouze ze dvou aktů a hrát lze jak za Sonica, tak za Tailse, případně za obě postavy současně. V praxi to znamená, že je ovladatelný pouze ježek a lišák jej následuje, přičemž se nechá ovládat druhým gamepadem. Mód horizontálního splitscreenu umožňuje též hru pro dva hráče a představuje koncept závodu mezi Sonicem a Tailsem. Tento herní mód však obsahuje pouze tři zóny a jednu bonusovou úroveň.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
U téhle hry jsem strávil nějakou tu část svého dětství. Vzpomínám si na to, jak jsem poprvé pokořil bosse ve čtvrté zóně (stačí vědět, jak na něj). Vzpomínám si, jak jsem poprvé pokořil bose v šesté zóně a divil se, proč v sedmé (Oil Ocean) hraje arabská hudba. Vzpomínám si, jak si členové mé rodiny předávali rohlík (tak se říkalo Joysticku od Mega Drivu) a bojovali s bossem na konci Oil Ocean. Nakonec to zvládl bratranec…
Rád bych napsal, jak si vzpomínám na to, že jsem hru poprvé dohrál, ale jednoho z finálových bossů jsem nikdy na konzoly nepokořil - až později v emulátoru na PC…

Druhý díl oproti prvnímu trochu zrychlil tempo. Mapy jsou navržený tak, aby se v nich dalo líp běhat. Více loopů. Dokonce tu přibyla možnost se pořádně rozkoulet za pomocí ▼+skok. Neříkám ale, že je díky tomu druhý díl snad lepší. Druhý díl je prostě JINÝ v mnoha ohledech, zato více problematičtější. První se dá projít od začátku do konce bez větších potíží…

Tady jsou však pasáže, které potrápí. Např. v jedné z posledních map (Wing Fortress) se objevují plošinky a zase mizí. Úkolem je rychle přeskákat v době, kdy se objeví. Když se to nestihne = smrt. Na Androidu v emulátoru = impossible. Boss na konci Wing Fortress je taková otravná věc - po stropě jezdí jakýsi oko a střílí laser a kolem lítají plošinky, co mají zespodu bodce (proto se na ně dost blbě vyskakuje) a ty lítají v takové dost prapodivné trajektorii, který skoro vypadá až “náhodně”. Ostatně je tu celá řada podivných bossů - např. Robosonic (u něj nejsou žádný kroužky, takže se musí zvládnout bez chyby).

A na konci zóny “Metropolis” je boss, kolem kterýho poletuje prstenec vajíček. To je taky něco zajímavého a originálního. Je nutný se mu vyhýbat a čekat na příležitost, kdy se prstenec obrátí do vodorovné polohy, takže se do bosse útočit zespodu. Za zmínku stojí i boss v Oil Ocean, kterého jsem vlastně zmínil výše - to z vody vyleze taková mrdka a snaží se Sonica zastřelit. Hráč neví, jestli střelí do země, takže je nutný skočit, do Sonica (takže se musí skrčit), nebo někam výš. Není to těžký, jen krapet nepředvídatelný.

Na bossech je taky zajímavý, že se dá stáhnout upravený soubor se hrou Sonic 2, který se jmenuje Robotnik's Revange a celá hra je složená jen z bossů. Dát se normálně rozjet v emulatoru pro Genesis/Mega Drive.

Co se týče průběhu hrou, jsem rád, že tvůrci vymysleli Tailse. Chytrý lišák a vynálezce, co má však nějakou divnou genetickou vadu, díky čemuž má dva ocasy a ne jeden. S tím sympatizuju, taky mám dvakrát něco, co bych měl mít jen jednou. A nápad, že bude běhat za Sonicem považuju celkem za originální.

Inteligence Tailse není vlastně velká - jen opakuje, to, co já. Když jdu rovně, jde rovně, když se skrčím, skrčí se, když skočím, skočí. Přesto někdy překvapí a udělá něco zcela “svéřepého”, či dokonce třeba dá ránu bossovi apod. Má to však i nevýhody. V zóně Hill Top (vrcholek hory) jsou lanovky a ty jsou na jednorázové použití a po použití upadnou. Někdy je Tails shodí a když dole je láva, není to úplně příjemná věc.

Spoustu hodin jsem taky strávil s kamarády hraním hry na dva hráče. Sice je ten splitscreen hodně šílenej (obrazovka je zmáčknutá na polovicu, takže vše vypadá rozmáčkle a neproporcionálně) a navíc to jede nějak pomalejc. Ale je to zábavný. Někdy při sebrání monitoru se postavy prohodí (teleportují na místo toho druhého) apod. chujoviny, díky kterým je to docela dost akční. A když jeden dojde na konec mapy, druhý už má jen minutu na to to dohrát, jinak smrt (většinou se to stihne).

Trochu blbý je, že pro dva hráče jsou jen zóny Emerald Hill, Casino Night a Mystic Cave. Na druhou stranu - ostatní zóny jsou moc chaotické a obtížné na to, aby se daly jen tak v pohodě proběhnout v rámci dvou hráčů.

Za fajn nápad považuju redukci z tří map na dvě pro jednu zónu (až na Metropolis, ten má 3 mapy). Díky tomu se prostředí mění častěji a nedochází tolik ke stereotypu. Prostředí jsou i celkem nápaditá, včetně levelu, co se odehrává na letadýlku. Ke konci už jsou ty mapy docela komplexní.

A v tomto díle mi dokonce celkem sedly Special Stages a takový věci já obvykle ve hrách vynechávám a přeskakuju. A dají se hrát i na dva hráče. V S2 se taky poprvé objevil Super Sonic. A to se počítá...
+4