Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sleeping Dogs

Sleeping Dogs: Definitive Edition

14.08.2012
14.10.2014
kompatibilní
82
353 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sleeping Dogs je neobvyklým počinem na poli akčních her, odehrávajícím se v širokém a otevřeném prostoru. Hra vychází z původního projektu Black Lotus, který byl v roce 2009 oznámen jako True Crime: Hong Kong a měl být dalším dílem své série, než ji v roce 2011 Activison zcela zrušil. O šest měsíců později získává práva na hru (na vše, kromě jména) Square Enix a nechává hru původními vývojáři z United Front Games a pod dohledem Londýnské pobočky Square Enix dokončit.

Stylem se jedná o sandboxovou akci z pohledu třetí osoby s příměsí RPG, provádějící hráče jedním z nejlidnatějších měst světa, Hong Kongem. Zavítáte jak do moderní, přetechnizované části města, tak do tradičních a úzkých uliček okrajových čtvrtí, upomínajících na starou Čínu. Svým pojetím Sleeping Dogs velice připomíná hry ze série GTA.

Ujímáte se role sanfranciského policejního detektiva Wei Shena, jenž je přeložen na vlastní žádost právě do Hong Kongu k tamním detektivům, zabývajícími se organizovaným zločinem a bojem proti Triádám, konkrétně frakci Sun On Yee. Tato organizace je hlavním důvodem, proč se Shen nechal přeložit. Nese totiž vinu na smrti jeho milované sestry a Wei se jim zapřisáhl pomstít.

Detektiv tedy musí v utajení infiltrovat do čínského podsvětí, začít jako poskok a stoupat hierarchií vzhůru, aby se mafiánům dostal k tělu. Plní zadané úkoly a tím započíná cestu za rozkladem nelegálních organizací, stojících za distribucí drog, vraždami, podplácením státních úředníků a dalším přidruženým násilím. Většina úkolů se týká eliminace živých cílů (palnými i chladnými zbraněmi, pomocí bojového umění, využitím interaktivního prostředí nebo při řízení dopravních prostředků), což způsobuje jisté dilema, kdy je nutné se rozhodovat, zda přijít o krytí, nebo v zájmu společnosti podstoupit i nevinné ztráty.

Mimo hlavní příběhovou linii v sobě hra skrývá i vedlejší mise v podobě sázek na kohoutí zápasy, kradení aut na zakázku, nebo ilegálních závodů a zápasů. Po vzoru zmíněného GTA máte i zde možnost obléknout se v obchodech do nových šatů, nebo ukojit svůj virtuální hlad a žízeň v patřičných zařízeních.

V originálním znění propůjčili postavám svůj hlas mnohé známé herecké tváře, například Will Yun Lee (Die Another Day), Tom Wilkinson (Valkyrie), Lucy Liu (Charlie's Angels), Kelly Hu (X-Men 2) nebo Emma Stone (The Amazing Spider-Man).

Hra je také hodně podporována stažitelným obsahem. Za zmínku stojí hlavně příběhová DLC - konkrétně Nightmare in North Point, Zodiac Tournament a Year of the Snake. 8. října 2014 pak vyšla Definitive Edition, která kromě všech 24 vydaných DLC nabídla i vylepšené technologické audiovizuální zpracování původní hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Od Sleeping Dogs, vzhledem k minulosti True Crime, jsem tolik nečekal - i přes pro mě lákavý Hong Kong a Asii celkově. Nicméně častá chvála, vylepšená edice a především i doporučení od Gunára (děkuji za krabičku) a Zoltana (se kterým jsem úspěšně řešil průchod hrou) zařadili Sleeping Dogs na vrcholek pyramidy toho, co si tento rok zahrát. A kvalita se potvrdila ještě více, než jsem mohl čekat.

Vizuálně i technicky je vše vyladěné, i několik let poté vše působí impozantně (mrakodrapy, panoramata) a především genius loci samotné metropole je daleko zajímavější, než s čím jsem se setkával u konkurence (snad s výjimkou detailního L.A. Noire). Nevím, co vše opravila definitivní edice, ale po stránce formy je Sleeping Dogs výborně hratelné dílo. Závody a jízdní model, pohyb, střelba, boj na blízko... to vše působí intuitivně. Už jen to je důvod, proč zkusit Sleeping Dogs. Nyní rozehrané GTA IV působí o poznání těžkopádněji.

Nicméně tím hlavním jsou určitě úkoly a možnosti. Není jich přehnaně mnoho, o to jsou ale propracovanější. Hlavní příběhové linie nesklouzává k chrlení dalších a dalších postav, ale zdařile rozvíjí to, co bylo na začátku definované. Tedy infiltrace triády. K tomu je v Hong Kongu další řada různorodých misí, od zmíněných aut a jejich nákupů po rande s některou z dostupných slečen. Často nechybí ani humor, nebo detaily, co by člověk neočekával v městském sandboxu. A samotné město rozdělené na regiony skrývá řadu bonusů, takže i jen samotné projíždění a hledání skrytých kufříků nebo svatyní je zábavou. Vlastně i hudba je povedená, dabing nemá chybu a rozsah (cca 20 hodin) je ideální.

A man who never eats pork bun is NEVER a whole man!

Jedna z videoher, kterou bych s čistým svědomím mohl doporučit prakticky každému. Kvalitní a přístupná, ale přesto příběhově zajímavá a inovativní videohra. Navíc jsme se naučil, minimálně virtuálně, jezdit v levém pruhu!

Pro: krásný HK, postavy, hratelnost, množství obsahu, hudba a dabing, rande

Proti: někdy zdlouhavé boje na blízko (na klávesnici)

+45
  • PC 95
  • PS4 95
Když jsem před necelými čtyřmi lety hrál Sleeping Dogs poprvé, dost se mi líbil, ale netušil jsem, že se z něj stane taková srdcovka, kterou pokořím za tu krátkou dobu čtyřikrát. Sám přemýšlím čím to je, proč si této hry osobně vážím víc než jiných městských akcí, včetně slavného GTA?

"Anything, anything happens to me, you look after our people, ok? We're a family. Family has to stick together."

Co mi ve Sleeping Dogs neskutečně sedí, je výborně odvyprávěný příběh, který neskutečně graduje. Ze začátku je policista v utajení Wei Shen obyčejný smeták plnící looserovské úkoly pro místního Red Pole Winstona Chu a snaží se získat jeho náklonnost. Jak Wei postupuje příběhem a snaží se dostat v hiearchii Sun On Yee výše, dostává pak daleko důležitější a náročnější úkoly, potkává se s důležitějšími lidmi a sám se začne zmítat mezi zákonem a životem mezi triádami. Není to na jednu stranu nic originálního, ale je to vše odvyprávěné naprosto skvěle a je zde i několik překvapivých či zajímavých zvratů.

"You're a cop. I am an undercover cop. The rules are different."

Hráč neplní úkoly jen pro triády, jsou zde i policejní případy, které hráči zadává policejní inspektorka Jane Teng. I ty jsou dobře napsané a zábavné a nabízí trochu odlišnější pohled na mafiánský Hong Kong. Na mapě je i hromada dalších aktivit, které jen dobře doplňují hru a nabízí odpočinek od hlavních misí.

Město jako takové je asi další odpovědí na to, proč mám Sleeping Dogs tak rád. Asii velmi můžu a projížďka po Hong Kongu je velmi příjemná, město žije, a přestože graficky už není rozhodně žádná špička, stále vypadá velmi slušně.

Soubojový systém je famózní, zábavný a miluji ho. Jednoduchý na naučení, ale efektivní a efektní. Je takovým kung-fu bratříčkem soubojáku v Arkhamské sérii Batmana. Celková hratelnost je na vynikající úrovni, Wei umí jak parkur, tak hacknout počítač nebo vypáčit zámek. Minihry jsou ok, ale při větším množství umí být i otravné.

"Growing up in Old Prosperity, she started down a particular road and couldn't get off of it."

Ve Sleeping Dogs jsem si oblíbil mnoho charakterů, žel některé by si zasloužili víc prostoru (třeba romancoidní postavy Not Ping a Sandra, vtipný darebák Old Salty Crab, Peggy Li).

Pochvalu zaslouží i soundtrack, našel jsem na něm i několik songů, které si rád pouštím na youtube.

Hra není dokonalá, i po letech se dají najít nějaké ty bugy, jízdní model by mohl být také daleko lepší. A hra by mohla být i delší, nějakých 50 - 60 hodin a splníte úplně všechno, včetně collectibles.

Druhý díl je sen, ale protože United Front Games už nejsou mezi námi, asi zůstane nenaplněný :/

Pro: příběh, hratelnost, soubojový systém, Hong Kong, soundtrack, úkoly

Proti: pár bugů, jízdní model, délka, druhý díl málo reálný

+38
  • PC 80
Takový GTA klon z HK. O několik tříd lepe zpracované souboje, ať už jde o bitky, střelbu, honičky pěšmo i v autech. Proti tomu město nepůsobí tak organicky, jízda vlevo je dost nezvyk a pokud člověk dělá všechny vedlejší mise, začne se herní náplň trochu opakovat.

Příběh zaujal, hlavně postavy, ale závěr pro mě moc uspokojivý nebyl. Vyznačení závodů světlicema mi přišlo dost nepřehledné, a rychlost s jakou se při nich protivníci zotavují z kolizí mě občas dost vytáčela. Spousty vedlejších úkolů, závodů, collectibles, atp. Levelování na několika frontách. Konzumace jídla atp. přidává dočasné bonusy. Vůbec je tu řada zajímavých nápadů. Na druhou stranu taxíky nejsou tak užitečné, jak by se dalo čekat, taky většina rádií hraje neskutečný sračky a vůbec na mě Hong Kong nepůsobil tak přesvědčivě... možná je to těma barvičkama.

Celkově určitě doporučuju každému, kdo hledá něco jako GTA, protože Sleeping Dogs mají co nového nabídnout a v řadě věcí jsou lepší, ale... nevim, celkový dojem prostě nakonec není tak dobrý, abych hodnotil za 85+.
+37
  • PC 90
Asijské GTAčko, jak se Sleeping Dogs velmi často přezdívá, je na poli městských akcí vskutku originálním počinem. Ačkoliv mnoho prvků čerpá ze slavnější již zmíněné série, jde si svou vlastní, originální a neméně zábavnou cestou. V některých ohledech svého populárnějšího soka dokonce i s přehledem překonává.

V roli sympatického tajného policisty Wei Shena, za jehož bojové schopnosti by se nemusel stydět ani samotný Bruce Lee křížený s Arnoldem Schwarzeneggerem, je vašim úkolem infiltrovat místní triádu a co nejvíce ji zevnitř poškodit. Wei má však navíc svou osobní motivaci a rozhodně si při plnění tohoto úkolu nebere žádných servítek, takže to, že jste polda, vás rozhodně v ničem neomezí. Brutalitou se v této hře rozhodně nešetří a to je jenom dobře.

Hong Kong, ve kterém se hra odehrává, je zpracován nádherně a především atmosféra jeho nočního života je tu vystižena dokonale. Tomu napomáhá i na svou dobu velice zdařilé audiovizuální zpracování. Vzpomínám si, že tenkrát v době vydání jsem byl nadšený z odlesků na silnicích během deště. Pak se to stalo takovým zvrhlým standardem - snad všechny mody do GTA V se rády prezentují právě tímto, co už Sleeping Dogs zvládalo bravurně.

V Hong Kongu je dostatek prostoru se vyřádit - mimo hlavní mise je zde spousta aktivit, které ač se často opakují, jsou díky skvělé hratelnosti zábavné a jako zpestření fungují skvěle. Jsou to pouliční závody, zatýkání drogových dealerů, kšefty po telefonu nebo jen  „náhodné“ události ve městě.

Mimo povedené postavy a hlavní příběh však na hře musím vyzdvihnout to, co ji odlišuje od ostatních městských akcí snad nejvíce - a to je zaměření na souboje ve stylu kung fu, které jsou zpracovány výborně. Postupem hrou získáváte nové chvaty a likvidace nepřátel tímto stylem alespoň pro mě přinášela daleko větší satisfakci než jen obyčejným střílením - i když i na to v pozdější fázi hry dojde.

Když pominu nepříliš povedený jízdní model, je na Sleeping Dogs úplně to nejhorší to, že nikdy nevyšla dvojka, i když plány byly velké, ale vydavatel bohužel projekt zavrhl ve prospěch značek jako Hitman nebo Tomb Raider. Dosud jsem nehrál lepší klon GTA a rozhodně bych tak pokračování uvítal s otevřenou náručí a jsem si jistý, že v tom nejsem sám. Tím, jak se mi hra trefila do noty, je pro mě Sleeping Dogs překvapením a zárověň hrou roku 2012.

Odehraný čas: 22,5 hodin

Pro: audiovizuální zpracování, originální, příběh a postavy, gameplay, soubojový systém, akce, humor, brutalita, Hong Kong

Proti: jízdní model, technické detaily, nic moc DLCčka, nikdy nevyšla dvojka (a bohužel asi nikdy nevyjde)

+34
  • PC 100
Sleeping Dogs pro mě představuje mimořádnou extázi, senzační titul a pořádnýho konkurenta série Grand Theft Auto. Nemá smysl pochybovat o Asijské produkci, která bejvá mnohdy vysoko nad nadstandartem ze zámoří. Zejména co se týče filmů, tam takový Jiho Korejci v současnosti nemaj srovnatelného soupeře a taková Indonésie se svojí akcí a mizernými rozpočty, posílá výsmech všem těm CGI sračkám, marvelům a podobným předraženým hovadinám. Hong Kong je zase ráj pro úžasné kriminálky s perfektními herci. Samotný Japonci bodují v hororech a minulý rok vydali stealth akční film "Re: Born" s karambitama, na který netrpělivě čekám. Prostě Asijskou tvorbu vysoce obdivuju.

Proto jsem měl ke Sleeping Dogs už od samotného počátku blízko. Bojová umění, jejich kultura, na první pohled sympatický hrdina, skvělej námět (undercover cop) a do toho je vše mixlé s open world městem. Pokud bych měl zmínit dva filmy, které mi hra připomínala, tak "Special ID" s Donnie Yenem (samotná hlavní postava, policajtka parťačka, podobný kontaktní bojové prvky a prostředí, humor) mno a jeden z nejlepších akčních filmů současnosti, "The Raid 2: Berandal" - už vim, odkud Evans použil základy pro příběh, postavy a celkově námět. Též Iko Uwais se dostane do vězení, někoho tam zachrání aby zapůsobil na mafii, ta si ho bere pod křídla a začne vůči ní mít určité sympatie.

Zprvu jsem se nemohl dostat vůbec k příběhu, protože jsem absolutně netušil, co mám dělat dřív. Tolik aktivit, možností a to byl jen začátek!!! Jakmile jsem se však prokousával příběhem dál, přišel mi sice krátký, ale za to pěkně sevřený, komplexní a tak funguje celé město. Když se člověk podívá na samotnou mapu, může se zdát malá, ale o proti Grand Theft Auto, kde jsou dlouhé, prázdné lesy, pouště a podobné - tvůrci udělali ucelený celek, kde lze vidět i partu rybářů na břehu, a kamkoliv půjde, tam se něco mezi lidmi děje, nebo na něj čeká vysoká odměna v podobě lockboxů... nadále lze sbírat sošky pro mistra bojových umění, takže už takhle vysoce bojové dovednosti, si může hráč "tunit", anebo závodit v pěkně upravených autech, zpívat karaoke písničky, dělat vedlejší mise a různé laskavosti, krást dodávky s penězma, krást auta na ulici, za který jsou šílený prachy, kupovat oblečení, mejt si obličej, chcát na toaletách, spát, zatýkat velké ryby pomocí televize, rozbíjet huby v bojových klubech, hrát poker, zajít s přítelkyní někam, žrát, chlastat... nebo přejíždět civilisty díky šílenýmu jízdnímu modelu a sledovat jak odlítávaj a řvou :-)

Jedině jsem nerad nasedal na motorky, to byl humáč. Rádia jsou pěkné, pestré, (The Who - Eminence Front, Bonobo, Queen) mnoho žánrových palet - downtempo, chillwave, electro, rock/metal, indie, popík či orchestrální hudba, hip hop... město je barevné, graficky úžasné, nechybí dynamické počasí, luxusní i zapadlé čtvrti, hra má PRVOTŘÍDNÍ interiéry (hlavně ty dvě diskotéky, wow!) a ještě se vrátím ke customizaci mé postavy, krom San Andreas, V, je Sleeping Dogs teprve třetí hrou, ve které jsem si dával záležet na tom, jak moje postava chodí oblečená. Při bitkách lze využívat okolí, různé zbraně (deštník, kufr, nože, sekáčky) lze to vrhat po nepříteli a chvíli se zdá, že bitky jsou náročné, ale jakmile pochopíte, že stačí krýt útoky těch magorů, je velmi pravděpodobné, že máte vyhráno. Přestřelek je též hodně, zbraní méně, jsou brutální, krvavé, dynamické, hráč musí postupovat takticky, prostě paráda.

Samotné město je jinak samozřejmě hodně detailní, cut scény profesionální (babička co mluví katonsky a seká tam sekáčkem na maso zloduchy, je cool) samozřejmě Wein umí plavat, dělat parkour, střílet, hláškovat, mlátit se, flirtovat... policejní mise jsou špičkové. Hra dá zavzpomínat na první Splinter Cell, kdy páčíte zámky, nadále instalujete kamery, odposlechy, fotíte místo činu, prohledáváte mrtvoly a všechno vám hra dává možnost dělat, takže jsem byl maximálně ponořený do těchto misí.

nyní to špatné: Občas hrozná kamera, a někdy strašný design misí (respawny enemáků, exploze, nepřehlednost, tfuj), hra je poměrně zabugované, některé strašné textury,bitek je tolik až se hráč může přežrat tim množstvím a některé mise maj dost vypatlané vyustění (například s tim rapperem, kdy celá mise je konečně pasivní, oddechová a samoúčelně na konci musíte prostě zbít bandu tří dementů, bez nějakýho smyslu) a je škoda, že rande s holkama jsou strašně krátká a víc hra nenabídne, neprohloubí ty vztahy. Auta nelze vůbec tunit, zde by se to šiklo. A k naprosté dokonalosti to chce právě lepší design misí. Jinak je to hroznej žrout času, ale bavim se mimořádně královsky. Do budoucna si pořídím definitivní edici se všemi DLC, protože Sleeping Dogs se u mě stal naprosto zásadní hrou a mrzí mě, že pokračování nebude.

Pro: Rádia, město, grafika, plno aktivit, příběh, postavy, humor, choreografie bitek, policejní mise

Proti: Někdy přehnaná akčnost, občas kamera, v mnoha věcech osekané a nedodělané

+31