Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hotline Miami

23.10.2012
26.06.2013
19.08.2014
28.05.2015
19.08.2019
07.04.2020
22.09.2020
23.10.2023
82
230 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Co tím pan Kůň myslel? A na co se to ptal pan Kohout? Pan Sova byl nepříjemný jako vždycky. Povýšenecký mrzout. Ale na to bude dost času po téhle výchovné lekci. Takže znova, prvního sejmout dveřma a rozdupnout hlavu, sebrat mu páčidlo a rozmašírovat hlavu procházející hlídce a s jeho brokovnicí... inu, kdo ví. A hlavně nechcípnout!

Hotline Miami je psychedelická herní hříčka naznačující, jak by mohl vypadat Manhunt, kdyby vznikl na přelomu 80. a 90. let. Jako nájemný psychopatický masový vrah se musíte probít přes stále komplikovanější a komplikovanější levely. Vaše cíle bohužel nejsou bezzubá nemluvňata či důchodci, ale po zuby ozbrojení mafiáni. A vždy začínáte s prázdnýma rukama. A gumovou maskou na hlavě. A matnou představou, kde začít.

Velmi důležité je využívání překážek a dveří, skvělého načasování a velmi přesné mušky, protože stačí jediná rána a konec. Po splněné misi se vyhodnotí rychlost a variabilita zabíjení a za obdržené body se odemykají nové zbraně, které lze najít, a masky, které přidávají hráči speciální vlastnosti.


Poslední diskuzní příspěvek

Soundtrack v hotline miami je náhodou super. Třeba hlavně tento kousek :-) Pár skladeb ze soundtracku jsem dokonce po dohrání hry zařadil do svého osobního playlistu a dodnes je občas poslouchám.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hotline Miami je dalším příkladem vzácného případu čisté hratelnostní závislosti. Už dlouho jsem v prackách neměl hru, která by vyřvávala do světa že je Hra s takovou hlasitostí. Ono, pokoušet se jakkoli přiblížit či dokonce vžít do hlavního hrdiny je čin koledující si o sebevraždu.

HM jde proti proudu a sází na anti-immersion, kterou tvoří až neuvěřitelně přehnaná brutalita a velmi 80's barvy tvořící šíleně psychedelickou podívanou. Člověk si pak ani neříká: "Proboha, proč vlastně masakruju ty lidi, vždy ani nevím, kdo mi volal.", ale ke každému levelu se staví jako k logické hádance.

Jenže narozdíl od Tetrisu, kde nehrozí, že by padl nějaký nestandardní tvar, v HM jde občas všechno k šípku v momentě, kdy se jedna hlídka rozhodne, že se mrkne zrovna za tyhle dveře, když předchozích deset her poctivě obcházela svou trasu. Ovšem žádný strach, umírání je stejně zásadní část jako zabíjení.
Do toho ještě náhodně se generující zbraně a 'vyhrané' masky mající různé traity volají po nezřízené improvizaci. HM také dokáže onecnit hráčovu drzost, když páčidlem umlátí bandu chlapů s automatickými zbraněmi.

Nu, Hotlajnu Miami jsem dohrál téměř dvakrát a stále mě dokáže překvapit, naposledy třeba Carl a jeho 'nezraňující' vrtačka, jako by vypadli z nějakého Éčkového slasheru.
Soundtrack mi místy dělal problémy, když jsem přestal zabíjet a musel kontrolovat kroutění se do rytmu.

Doufám v další mise, klidně bez příběhu a všeho. Jde mi čistě jen o logické problémy. Digitální ježek v kleci plný čistého koksu.

Pro: Návykové, zábavné a velmi Hrové. A OST

Proti: Krátké

+52
  • PC 90
Krvavý balet, masakrální jízda nebo jinými slovy řezničina. To je Hotline Miami. Už dlouho tu nebyla tak unikátní hra, která hodnotí styl a preciznost zabití, která je tak ujetá až je neuvěřitelně zábavná. Nasadit masku(každá maska jiné vlastnosti či bonusy) a začít čistit místnosti od nepřátel. Tenhle Topdown shoot and up, je jako čisté zjevení, zde jedna rána ze zbraně se rovná smrt, úder pálkou a Vaše postava je v tratolišti krve mrtvá. Zde je načasování a opakování levelu nutností. Když stráž náhodou přežije Vaše besnění a pošle Vás na onem svět tak zkrátka znovu a lépe. Hudba která dotváří tuto atmosféru, akorát více vybízí ke zběsilějšímu tempu, takže znovu a znovu vyrážíte proti hordě nepřátel a snažíte se je zmasakrovat co nejefektivněji, aby bylo co nejvíc bodů pro nové masky a zbraně.

Přeci jen kdy tady bylo naposledy že jedna rána a jedna chyba rovná se smrt? Jasně, bude te se rozčilovat když Vás sejme poslední týpek, jenže to kouzlo kdy vtrhnete do místnosti, sudnáte týpka katanou, tu následně hodíte po dalším a sejmete ho, berete jeho brokovnice a zlehkostí to naperete do dalších přibíhajícíh nepřátel. A hudba stále nabírá na obrátkách a stupňuje tempo vražedné horečky. Mezi misemi se možná zamyslíte proč a jaký důvod je vlastně této krvavé řežby, ale to už je v další misi passé, když se vrháte vstříc dalším nebožákům kteří se stanou dalšími obětmi na Vašem seznamu.

Tato hra je zkrátka unikát, svou stylizací, hudbou, atmosférou a hlavně neskutečnou hratelností. Kdo jednou ochutná, tak už se poveze na vlnách neskutečné zábavy a pixelového masakru. Jack_Dark doporučuji všem kterým nevadí pohled na krev!
+24
  • PC 70
Hotline Miami byla ve své době docela unikátní hra. Ať už hratelností nebo svou stylizací. Jednoduchá svižná pixelová grafika a chytlavá hratelnost v podobě takticko-akční řežby, kde všechno tkví ve velmi přesném načasování, chytne a nepustí, ale přesto jsem měl pocit, že projití některých sekvencí je z velké části i dílem náhody. Reakce AI mi přišly dost nepředvídatelné - někdy na mě skoro nereagovala a levelem jsem projel s prstem v nose, někdy jsem byl instantně a bez milosti odstřelen jako bezbranný mullet. Levely naštěstí nejsou moc rozsáhlé, loadingy jsou okamžité a tak není problém si v klidu trénovat postup a u toho třeba 30x zhebnout. A ono se to nakonec náhodou stejně povede. Zbraní, ať už chladných či střelných, je koneckonců vždy dostatek.

Kromě chytlavé hratelnosti ale hra vypráví i jakýsi příběh, který mi svou stylizací trochu připomněl Johna Wicka nebo nějakou intelektuální úchylnost od Refna. Hra zaujme i v neakčních pasážích sloužících jako předěly mezi misemi. Čím dále jsem se ve hře dostával, tím mě i příběh více zajímal a ve výsledku mě mrzí, že je ve finále dost nemilosrdně utnutý a nedotažený. Soundtrack mě svou repetitivností občas lezl na nervy, ale vesměs jde o zajímavý mix elektronické a synthwave hudby a hezky podtrhuje onu retro atmosféru pozdních 80. let. Někdo by mohl vytýkat kratší délku, ale mně osobně přišla s ohledem na obsah naprosto akorátní. Hotline Miami jsem v pohodě dorazil za 2 večery. Bavil jsem se, ale zároveň mi to úplně stačilo.

Pro: atmosférická retro stylizace, svižná a chytlavá hratelnost, zajímavý příběh, synthwave

Proti: někdy až moc o náhodě, frustrující bossfighty

+23
  • PC 80
U Hotline Miami jsem byl VELKÝM nevěřícím Matějem, možná stále jsem. Přečetl jsem si recenzi a autorův popis byl následovný: 2D retro akční řežba z ptačí perspektivy jako první GTA a pokračoval, že hra se skvěle hraje atd. Prý není vyhnutí a dává hodnocení 9/10. Řekl jsem hmmm asi panáček trochu ujíždí na starých hrách a prostě mu to padlo do noty. Počkal jsem si na videorecenzi abych se jen ujistil, že to byl úlet pána redaktora. Videorecenze obsahovala, že Hotline Miami se hraje přímo božsky až závislácky. Prý nebudete stíhá počet restartu za jednu misi, bude umírat, umírat a umírat. Hotline Miami není jen řežba, má i dobrý děj, který zaujme. Na konci videorecenze bylo shrnutí a bodové ohodnocení, které bylo absolutní 10/10!!! Hlavou mi proběhlo to je asi magor, vždyť ta grafika je strašná není poznat jestli má v ruce pistoli nebo pánvičku. Chodí stejnými místnostmi, dělá pořád to samé jenom vraždí a vraždí, opravdu originální... Jak recenzi tak videorecenzi jsem nepochopil a nepobral. Neviděl jsem to bájné kouzlo Hotline Miami. Jednoduše nevěřící Matěj.

Hotline Miami byl v akci, tak jsem se ještě zde ujistil jestli se ta hra vyplatí za cenu dvou piv. Odpověď byla Určitě!! Děkovat prý budu později! Pche to určitě...

Hru jsem na instaloval, že jí zkusím na půl hodiny. Prošel jsem první level a jen kroutil hlavou. No nic zkusím další level. Hele to je vtipný jak mu dáš dveřmi a pak ho umlátíš na zemi. Najednou jsem v pátém level a umírám, umírám, zase umírám a ještě několikrát ale vůbec mi to nevadí to je divný, ne? Dobře, tohle bude chtít načasovat. Takže vlítnu do předsíně prvnímu dám pěst a hned ho umlátím na zemi vezmu jeho páčidlo, pak hned na záchod tam je ten kretén s brokovnicí než cokoliv stihne tak mu jí loupnu do šišky. Hlavně rychle na chodbě je ten prašivý pes, který je ultra rychlý. Jojo to by šlo, takhle si je dám!! Level dokončen, začíná další. Vybírám si masku a najednou taktizuji vezmu si králičí ať jsem rychlý nebo ne vezmu psa pak nebudou na mě moc psi, ještě líp dám žabáka ať mám víc času comba. Ano, tady přichází můj zlom, hra mě pohlcuje a nenechává mě odejít o Pc. Místo půl hodiny jsem hrál přes dvě hodiny a jen kvůli vstávání druhý den, jsem se dokázal se odtrhnout. Dohráno ve dvou dnech.

Verdikt: Recenze opravdu nelhaly, jedná se o drogu, která se podává v menším než větším množství hratelnosti, zajímavého děje, s velkým množství krve a správním načasováním i taktiky. Sice nedám plné hodnocení ale i tak si myslím, že 80% od věčně nevěřícího Matěje až do nebe volající.
Děkuji uživateli USER47 za ujištění o koupi.

Pro: Neskutečná hratenost a zábavnost, volba masky, soundtrack, děj.

Proti: Trochu krátké, padání hry ale asi za to může můj Steam.

+22
  • PC 100
Infarktózně zběsilá jízda v pixelartovém provedení, servírující vám ultra-násilnou brutalitu! Epický, adrenalinový náser, který vás s každou další useknutou hlavou, nebo přeťatým trupem mění v sadistu lačnícího po další prolité krvi a vražednějších kombech. Nestačí už jen projít úroveň, ale vymýšlet stále lepší způsoby protivníkových exekucí. A vy jste šťastní, neboť přesně za tohle vás hra vysoce odměňuje v podobě bonusových bodů a oznámkuje vaší vražednou procházku jako ve škole. Honba za nejvyšší známkou tak činí z pouhé likvidace všeho živého otázku vaší osobní prestiže. Protože přežít je zde někdy až nesnesitelně těžké a hardcore obtížnost neustále drnká na vaší trpělivost. Když se vám ale podaří probít na konec a ještě k tomu v efektním A+ stylu, pocit pýchy je daleko silnější, než v jakékoliv jiné hře a nutně tomuto pocitu a této hře dříve, či později podlehnete. Hře, jejíž čistokrevná hratelnost ukazuje s ironickým úsměvem zdvižený prostředníček většině těch vysokorozpočtových trojáčkových her, které už pomalu nemají s klasickou hratelností nic společného. Již sama o sobě těžká hra, začne být ke konci ještě těžší a čistý adrenalin, co vám v oněch chvílích bude kolovat žilami místo krve, vám bude stříkat ze všech otvorů, jako krev chudáka, do jehož temene jste si před chvílí odložili váš (zatraceně opotřebovaný) sekáček. Přidejte k tomu ještě geniálně zvolený hudební doprovod, který celé to šílenství dokonale podtrhuje a vás vybuzuje až k nepříčetnosti. Plus neotřelý, originálně odvíjející se příběh, ve kterém autor (ano, JEDEN) skládá hold filmařským „velikánůn divnosti“ - podívejte se někdy na některý film pánů Davida Lynche a Nicolase Winding Refna a pochopíte. Kecám… z jejich filmů nepochopíte vůbec nic, ale nebude se od nich možné odtrhnout, stejně jako od téhle hry.

Protože když do mlýnku na maso vhodíte následující ingredience…:


-čistokrevná hratelnost bez berliček a kudrlinek
-možnost nápaditých kombinací
-výborný a dobře podaný příběh
-jeden z nejlepších herních soundtracků všech dob
-strhující, adrenalinové tempo s explicitní brutalitou

…vypadnou vám z mlýnku pouhá dvě všeříkající slova:


HOTLINE MIAMI
101%

Proti: Už jsem to dohrál :-(

+18