Když bylo jednomu z autorů hry, Jonatanu Söderströmovi, 18 let, začal pracovat na hře Super Carnage. Hra byla duchovním předchůdcem Hotline Miami. Mělo jít o top down střílečku, kdy cílem hráče je zabít o nejvíce nepřátel. Hra však nikdy nevyšla, díky problémům s AI a programováním.
Později se setkal s Dennisem Wedinem a společně začali pracovat na propagační hře Life/Death/Island. Tato hra též nikdy nevyšla. Oba autoři museli následně čelit finančním problémům, proto se rozhodli, že jejich další projekt bude vypuštěn komerčně. Wedin se rozhodl projít si staré Söderströmovy projekty a narazil na Super Carnage. Ten jej okamžitě zaujal, a tak začaly práce na Hotline Miami.
Později se setkal s Dennisem Wedinem a společně začali pracovat na propagační hře Life/Death/Island. Tato hra též nikdy nevyšla. Oba autoři museli následně čelit finančním problémům, proto se rozhodli, že jejich další projekt bude vypuštěn komerčně. Wedin se rozhodl projít si staré Söderströmovy projekty a narazil na Super Carnage. Ten jej okamžitě zaujal, a tak začaly práce na Hotline Miami.