Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Krabicovú verziu na systémoch Windows 8 alebo 10 s najväčšou pravdepodobnosťou nespustíte, rep. Vám vyhodí chyby "BinkW32.dll a engine.dll". Inštalácia neoficiálneho patchu však tieto (ako aj mnohé iné) problémy odstraňuje.

Vývoj

Poslední hra studia Troika Games. Do Bloodlines vkládali velké naděje, ale kvůli špatným prodejům (zaviněné patrně mizerným marketingem a chybami ve hře) byl ze hry prakticky propadák. Nadějné studio tak skončilo.
Do hry se původně počítalo i s multiplayerem, v němž proti sobě měli stát upíři a lovci upírů. To se však nepodařilo včas dokončit a proto došlo k úplnému vyškrtnutí ze hry. Stopové prvky započaté práce na multiplayeru se ale stále nacházejí ve zdrojovém kódu hry.
Ačkoli hra byla dokončená už na počátku října 2004, nemohla vyjít dřív, než Half-Life 2 (16.11.2004) protože společně s ním se jednalo o první hry postavené na Source Enginu a Valve chtělo, aby jejich první hra na tomto enginu vyšla jako první. To umožnilo developerům pracovat na prvním patchi, tudíž první vydání hry 16.11.2004 byla už vlastně verze 1.1.
Vývoj hry, který započal v roce 2001 byl poměrně "turbulentní", kdy hra vzhledem ke svému rozmachu několikrát překročila stanovený rozpočet a téměř po dobu jednoho roku v týmu chyběl hlavní producent. Tedy až do chvíle, kdy Activision jako pruducenta ustanovili Davida Mullicha, producenta her jako Heroes of Might & Magic III a IV. V průběhu nikdy nekončících prací a překročeného rozpočtu Activision striktně stanovili, že hra musí být dokončena v listopadu 2004 a to i přesto, že se původně počítalo s vydáním na jaře 2015. Ačkoli hra byla vzhledem k uspěchanému vývoji připravena k vydání již v říjnu 2004, jednalo se o nekompletní verzi plnou chyb.

Tvůrci

John DiMaggio (Jack) a Phil LaMarr (Skelter) spolu dabují i seriál Futurama, kde John propůjčil svůj hlas miláčkovi diváků Benderovi a Phil zase nadšenému byrokratovi Hermovi.

Grey DeLisle jste můžete slyšet i v jiných hrách, především Baldur's Gate II: Shadows of Amn (Nalia de'Arnise, Viconia De Vir, Nereid, Moira) a Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (Handmaiden). V několika jiných Star Wars hrách ztvárnila královnu Amidalu, Novu ve StarCraft II: Wings of Liberty, Sharwyn v Neverwinter Nights, Velanu v Dragon Age: Origins či Nassanu v Mass Effect.

Ming-Xiao nadabovala herečka českého původu žijící v Londýně, Edita Brychtová.

Courtenay Taylor (Heather, Damsel) můžeme slyšet i jako Subject Zero v Mass Effect 2 a Juhani v Star Wars: Knights of the Old Republic.

Neil Ross v několika Star Wars hrách (Star Wars: Galactic Battlegrounds, Star Wars: Rogue Squadron 3D, Star Wars: Force Commander atd...) zvárnil našeho nejoblíbenějšího pašeráka, Hana Sola, který proletěl galaxii z jedné strany na druhou, zatímco je Janewayová stále ztracena v Gamma kvadrantu.
Troika Games převzala svět Vampire Masquerade, z populární hry na hrdiny - "World of Darkness" od vydavatelství White Wolf. Tato hra na hrdiny byla vydávána od roku 1991 a pravidla pro upíry - "Vampire Masquerade" - byly úplně prvními vydanými. K dnešku příručky ze světa World of Darkness, čítají asi dvacet knih a zaměřují se i na vlkodlaky, lovce a další postavy tohoto universa. White wolf pak nechal roku 2003, vytvořit sérii Time of judgement, která popisuje konec světa pro jednotlivé druhy postav (např. pro Vampire - Gehena, pro Werewolf - Apocalypse) .

Následně roku 2004, dal vzniknout tzv. "New World of Darkness". Tento svět se velice podobá tomu starému, ovšem tvůrci se více zaměřili na tajemno. Kritika předchozí série se vztahovala na přeplněnost informací a menšinu nevysvětlených věcí - tajemství. New "WoD" je o dost zjednodušený (např. pouze pět upířích klanů). Na druhou stranu co do počtu publikací již předběhl Starý "WoD" a zaměřuje se na jiné prvky.

Příběh

Pokud hrajete za Malkaviana, při rozhovoru s Jeanette a její sestrou Therese je bude obě oslovovat "Janusova dcero (daughter of Janus)". Janus byl římský bůh typicky zobrazovaný se dvěma tvářemi. Jedná se tedy o malkavianskou dovednost nahlédnout pod pokličku skrytým věcem - Jeanette a Therese jsou jedna a táž osoba.
John Mirra, 22.06.2023, zdroj: vlastní
+3
Když dorazíte poprvé na pláž Santa Monica, můžete spatřit Becketta v jeho zvířecí formě, jak vás pronásleduje. Na schodech, těsně před tím, než zamíříte na molo se můžete podívat ke skalám před vámi a uvidíte, jak tam utíká vlk.
Zpočátku hry můžete na chvíli potkat postavu Southland Slasher. Když poprvé vstoupíte do jídelny, stojí v rohu nalevo. Můžete s ním vést krátkou konverzaci, ale je velmi příkrý a moc toho nenamluví. Kromě momentu, kdy dokončíte mise o sériovém vrahovi, je tohle jediný moment v celé hře, kdy ho můžete potkat.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 1,2 GHZ
RAM: 384 MB
GPU: DirectX 9.0c kompatibilní (GeForce 6200 / Radeon X1300)
HDD: 3,3 GB

Easter eggy

V Downtownu, v budově naproti Last Round baru, můžete nalézt mrvého muže se sťatou hlavou, hlavu můžete sebrat a hodit ji do koše, jako v basketbalu, poté zazní potlesk. Video zde.

Ostatní

Před finální konfrotací si ve hře můžete promluvit s Mercuriem o různých věcech. Můžete se ho také vyptat na tvůrce hry - "Troika Games". Řekne asi toto:"Jsou nový ve městě a dost toho o nás vědí"
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 29 minut a 34 vteřin.
Hra byla brána jako komerčně neúspěšná (po vydání se prodalo pouze 80000 kopii) ale bylo to pravděpodobně tím, že vyšla ve stejný den jako Half life 2 a také tomu, že vyšla se spoustou technických chyb. Prodeje se zlepšily poté, co se uvolnila na Steamu v březnu 2007, kdy do roku 2015 prodala 492 000 kopii.