Star Wars: Force Commander přináší slavnou ságu na pole real-time strategií a zároveň je jednou z prvních vlaštovek v žánru nesoucí kdysi tolik proklínaný trojrozměrný engine. Force Commander byla původně dvourozměrná strategie schválená samotným Lucasem, ale v průběhu vývoje na přelomu roku 1998-1999 došlo ke kompletnímu přepracování do třetího rozměru.
Unikátním pokusem se stal systém měny nahrazující kompletně suroviny. Kredity lze získávát za úspěchy v boji, splněné úkoly či zajímáním bunkrů. Ty pak lze využít k nákupu jednotek a staveb důvěrně známých z filmů.
Kampaň pojednává o poručíku Brennu Tantorovi, který věrně slouží Impériu. Své působení pod velením Imperátora započne v misi, jejímž cílem je nalezení dvou prchajících robotů na planetě Tatooine (C-3PO a R2-D2) a poté jej putování zavede ve 24 misích na 9 planet ze světa Star Wars. Z dalších misí přímo převzatých z filmů je bitva o Hoth (také za stranu Impéria) a bitva o Endor (za stranu Rebelů).
Poznámka: O muziku ve hře se nepostaral John Williams, jsou použity pouze původní skladby zremixované do jakési techno podoby.
Sakriš jsem byl na bráchovým profilu (sem si nevšim, že se neodhlásil), no to je jedno, každopádně jsem odpovídal za sebe. Deimos