Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Descent II

71
39 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
simulátor > vesmírný simulátor
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.03.1996 PC
Vývojáři:
Parallax Software
Oficiální stránky:
http://www.descent2.com/
Descent II je založen na herním konceptu prvního dílu, avšak přináší vylepšení téměř ve všech směrech - grafický engine, nově schopný využít i hardwarovou 3D akceleraci, nové zbraně, nepřátelé, vylepšená umělá inteligence apod. Hráči však nejvíce ocenili pomocného guide-bota, který pomáhal k lepší orientaci v prostoru, kde by byl jinak strop od podlahy, kvůli stavu beztíže, jen těžko rozlišitelný.


Poslední diskuzní příspěvek

Akhera: Ja to mám ako komplet pack obidvoch dielov so všetkými dátami ale už neviem odkiaľ (3 roky dozadu). Ale máš pravdu oficiálne to…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Descent 2 vznikl o rok později než jednička, čili v podstatě nabízí, vypadá a hraje se stejně jako první díl. Tím bych mohl komentář skončit, ale bylo by to trošku krátké, takže se rozepíšu.

Příběhově se tvůrci opět příliš nepředvedli. Material Defender je vyslán do kolonií mimo sluneční soustavu, aby vyčistil doly napadené virem, čeká ho opět 30 kol (24 + 6 tajných), na konci boss. A konec? Po zničení planetoidu se hrdina chystá vrátit domů, když se mu porouchá hyperpohon a skončí bůhví kde. Ech, začínám mít pocit, že si tvůrci dělali z hráče prdel. Jediným plusem je, že místo textů tu je solidní intro a outro, které na rok 1996 nevypadá vůbec špatně.

Zlepšila se grafika. Hra sice vypadá v podstatě stejně, ale nabízí různé prostředí a lepší rozlíšení, takže už to není rozpixelované cosi, ale dá se na to v klidu koukat.

Jak jsem říkal, hratelnost je v podstatě totožná - bludiště se spoustou secretů, troje barevné dveře na klíč, rukojmí, zničení reaktoru a zběsilý únik pryč. Drobné změny by se ale našly, takže začnu tím pozitivním.

Na osvětlení temných míst máte nyní světlice a nebo dokonce lampu. Ta Vám odčerpává energii, ale vzhledem k tomu, že všude kolem se válí spousta doplnění, svítil jsem 99% hry naprosto v klidu. Dalším plusem je guide bot, kterého vždy někde na začátku vysvobodíte, který Vás navede k důležitým místům. Uměla inteligence je parádní, guide bot se neztratí, nezasekne, nemůže umřít a je k nezaplacení. Drobným plusem je i spousta nových zbraní a raket, ale upřimně, většinu času budete používat stejně Gauss Cannon (rychlopalný kulomet) v kombinace s plazmovým kulometem a z raket naváděné + mega rakety na šéfy. Posledním drobným plusem je počítačová mapa, která Vám zobrazí na mapě modře místa, kde jste ještě nebyli, bohužel je k nalezení jen asi zhruba v polovině kol.

Minusů je míň, ale jsou dost podstatné. Zaprvé hra je rozdělená na 6 světů a v každém z nich čeká kromě bosse i tajné kolo. Objevit ho docela kumšt, ale když se tam dostanete, čeká Vás peklo, protože z nějakého důvodu tam nejde ukládat. Tajná kola jsou zhusta poseta různými secrety, spínači, některé z nich jsou i časované a bez ukládání jsou spíše za trest než za odměnu. A tím se dostávám k hlavnímu mínusu a důvodu proč jen 80%. Tvůrci udělali kola naprosto megalomanská, obrovská a totálně nepřehledná. Logická návaznost místností, která jakžtakž fungovala v jedničce tu zcela chybí, ke spoustě důležitých míst se dostane jen pomocí tajných zdí a tak i s pomocí mapy budete bloudit, bloudit a zase bloudit. A ještě k tomu jsou kola zhusta posety respawnery, mnohem více než v prvním díle, takže ani na chvíli nebudete mít pokoj od otravných protivníků.

Verdikt - Descent 2 se hraje v podstatě stejně jako první díl, ale díky nepřehledným kolům a respawnu je to hraní dost často úmorné a únavné.

Pro: Stejná hratelnost jak v prvním díle, guide bot, počítačová mapa, světlice a světlo.

Proti: Obrovská a nepřehledná kola, respawn, v tajných kolech nejde ukládat.

+16
  • PC 85
12:36:57 mi to trvalo. O nějaké tři hodiny déle, než první díl. Nebylo to tím, že misí je víc. Když nepočítám tajné mise, tak dokonce o tři míň, než v prvním díle. Mise jsou mnohem rozsáhlejší. Některé tak, že se v té mapce nedá skoro vyznat. Zkoušel jsem to i bez naváděcího robůtka. Po chvíli se mi ale málem zavařila hlava. Jestli nejste zvyklí na Descenta, tak nedoporučuju začínat druhým dílem. Už v jedničce by se někde ten robůtek hodil.

Některé mapy jsou docela překombinované, ale pořád je to výborná designérská práce. Mapky vypadají jako obrázek. Samotné ovládání a fyzika jsou pořád stejné. Grafika doznala nějakých vylepšení. Můžete prolétávat vodopádama nebo lávopádama. Prostředí se často mění. Bohužel tím hra od jedničky trochu ztratila ucelenost a atmosféru naší sluneční soustavy. Alespoň že jsou tady filmečky. Na svojí dobu hodně hezky vypadající.

Hra obsahuje spoustu nových raket, zbraní a vylepšení vaší výbavy. Po sebrání určité věci můžete nosit dvojnásobek raket a munice. Nejlepší je ale funkce přehození přebytečné energie do štítu. Dost to ulehčuje život a hra je díky tomu lehčí. V kombinaci s Gauss Rifle jste total borci. Bohužel jinou zbraň požívat nemusíte a munice je do ní dost. Je to trochu nevyvážené. A když šlo přeci jen do tuhého, zachránily to mou naváděné rakety.

Do hry přibyli spínače a o dost víc tajných místností. Někdy je bylo docela zábavné hledat. 5 bossů. Někteří jsou docela těžký. Zvlášť ten poslední. Jelikož jsem ale měl tou dobou 70 životů, tak mě to už moc netrápilo a místo nějaké taktiky jsem mohl lítat přímo na něj. Obtížnost hot-spot.

Hráno v Rebirthu, který dost vylepšuje už tak dobrou hru a zachovává původního ducha.

Pro: další nášup, hratelnost vylepšující novinky, guid robot, gauss rifle, žádné frustrující momentky, většinou super design

Proti: úbytek atmosféry, některé zbytečně velké a nepřehledné mapy, kromě gauss rifle nic jiného skoro nepotřebujete

+15
  • PC 70
Líbil se vám první Descent a nemáte ho dost? Tak to se vám bude líbit i druhý. Je to spíš takový datadisk než nová hra - vypadá a hraje se téměř stejně.

Stejně jako v jedničce i tady budete bloudit trojrozměrnými koridory. Nicméně v Descent II je většina levelů výrazně složitější a víc prolnutá. Kvůli tomu je orientace jen pomocí mapy náročnější, protože někdy není jasné jak na sebe chodby navazují. Naštěstí je tu Guidebot, který je sice otravný když ho nepotřebujete (naštěstí mu jde přikázat aby se držel stranou) ale neocenitelný když zabloudíte a už se chcete jen konečně dostat k reaktoru.

K deseti původním zbraním přibylo devět nových (a laser jde upgradovat o další dva stupně), nicméně variabilitě to moc nepřidává. Nepotrvá vám dlouho než zjistíte že Gauss Cannon je jednoznačně nejlepší a dokud do něj máte náboje, není důvod používat cokoliv jiného (a že nábojů je dost, takže ho budete používat 90% času) a jediná raketa která nějak výrazně mění gameplay je Guided Missile, kterou řídíte sami a tudíž s ní můžete zasáhnout i za roh. Ta se taky často používá k otevření vchodů do tajných místností, kterých je v Descent II výrazně víc a je zábavnější je nacházet.

Boje jsou stejně zábavné jako v jedničce. Dneska už moc nevidíte hry ve kterých je nejlepší taktika vtrhnout do místnosti, zběsile střílet na všechno co se hýbe a při tom uhybat nepřátelským projektilům. Řekla bych ale že jsou o dost jednodušší, především tu chybí frustrující nepřátelé typu Heavy Hulk a Vulcan Driller. To je pro mě ale plus. Novým frustrujícím nepřítelem je zde Thiefbot, který vám může krást zbraně a vybavení, ale protože je v každém levelu jen jeden, radost z jeho zničení vám tu frustraci vynahradí.

Bossů je zde výrazně víc, s jedním se setkáte každý čtvrtý level. Je příjemné že máte na co použít Mega rakety, nicméně souboje s nimi jsou dost přímočaré.

Descent II taky výrazně ulehčuje hráči život některými novými utilitami jako je světlomet, konvertor energie na štíty, nebo ammo rack, se kterým můžete nést dvojnásobek raket.

Celkově je Descent II takovým příjemným rozšířením Descentu a i dnes má co nabídnout.
+14