Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Descent II

  • PC 80
Descent 2 vznikl o rok později než jednička, čili v podstatě nabízí, vypadá a hraje se stejně jako první díl. Tím bych mohl komentář skončit, ale bylo by to trošku krátké, takže se rozepíšu.

Příběhově se tvůrci opět příliš nepředvedli. Material Defender je vyslán do kolonií mimo sluneční soustavu, aby vyčistil doly napadené virem, čeká ho opět 30 kol (24 + 6 tajných), na konci boss. A konec? Po zničení planetoidu se hrdina chystá vrátit domů, když se mu porouchá hyperpohon a skončí bůhví kde. Ech, začínám mít pocit, že si tvůrci dělali z hráče prdel. Jediným plusem je, že místo textů tu je solidní intro a outro, které na rok 1996 nevypadá vůbec špatně.

Zlepšila se grafika. Hra sice vypadá v podstatě stejně, ale nabízí různé prostředí a lepší rozlíšení, takže už to není rozpixelované cosi, ale dá se na to v klidu koukat.

Jak jsem říkal, hratelnost je v podstatě totožná - bludiště se spoustou secretů, troje barevné dveře na klíč, rukojmí, zničení reaktoru a zběsilý únik pryč. Drobné změny by se ale našly, takže začnu tím pozitivním.

Na osvětlení temných míst máte nyní světlice a nebo dokonce lampu. Ta Vám odčerpává energii, ale vzhledem k tomu, že všude kolem se válí spousta doplnění, svítil jsem 99% hry naprosto v klidu. Dalším plusem je guide bot, kterého vždy někde na začátku vysvobodíte, který Vás navede k důležitým místům. Uměla inteligence je parádní, guide bot se neztratí, nezasekne, nemůže umřít a je k nezaplacení. Drobným plusem je i spousta nových zbraní a raket, ale upřimně, většinu času budete používat stejně Gauss Cannon (rychlopalný kulomet) v kombinace s plazmovým kulometem a z raket naváděné + mega rakety na šéfy. Posledním drobným plusem je počítačová mapa, která Vám zobrazí na mapě modře místa, kde jste ještě nebyli, bohužel je k nalezení jen asi zhruba v polovině kol.

Minusů je míň, ale jsou dost podstatné. Zaprvé hra je rozdělená na 6 světů a v každém z nich čeká kromě bosse i tajné kolo. Objevit ho docela kumšt, ale když se tam dostanete, čeká Vás peklo, protože z nějakého důvodu tam nejde ukládat. Tajná kola jsou zhusta poseta různými secrety, spínači, některé z nich jsou i časované a bez ukládání jsou spíše za trest než za odměnu. A tím se dostávám k hlavnímu mínusu a důvodu proč jen 80%. Tvůrci udělali kola naprosto megalomanská, obrovská a totálně nepřehledná. Logická návaznost místností, která jakžtakž fungovala v jedničce tu zcela chybí, ke spoustě důležitých míst se dostane jen pomocí tajných zdí a tak i s pomocí mapy budete bloudit, bloudit a zase bloudit. A ještě k tomu jsou kola zhusta posety respawnery, mnohem více než v prvním díle, takže ani na chvíli nebudete mít pokoj od otravných protivníků.

Verdikt - Descent 2 se hraje v podstatě stejně jako první díl, ale díky nepřehledným kolům a respawnu je to hraní dost často úmorné a únavné.

Pro: Stejná hratelnost jak v prvním díle, guide bot, počítačová mapa, světlice a světlo.

Proti: Obrovská a nepřehledná kola, respawn, v tajných kolech nejde ukládat.

+16