Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Descent

73
97 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
simulátor > vesmírný simulátor
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
17.03.1995 PC
12.03.1996 PS1
Vývojáři:
Parallax Software
Oficiální stránky:
http://www.dsvolition.com/games/descent/
Descent je akční hra s prvky vesmírného simulátoru viděna z první osoby. Svou lodí musíte zničit generátory v 27 náročných misích.

Ano, je to spiknutí těžebních robotů v naší sluneční soustavě. Umělá inteligence se vymkla kontrole a roboti zničí každého, kdo se k nim přiblíží. Jen blázen jako vy může vletět do jámy lvové a do mrtě je zničit.

Hra na svou dobu udivovala volností pohybu v interiérech, fyzikální modelem, pokročilou grafikou. Celkově její přístup byl dost novátorský. Nestačí vystřílet všechny roboty. Musíte i zdrhnout. Ovládání a roboti vám nedali nic zadarmo v téhle dnes už legendární hře. Nahoru,dolů, doleva, doprava, otočka, posbírat klíče zničit generátor a hurá na další základnu.

Hra podporuje i multiplayer pomocí protokolu IPX až pro 8 hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hrál jsem Descent: Rebirth a musím říct, že na začátku jsem si hru fakt užíval. Krásně nastavitelné ovládání, které jsem zvládl rychleji, než jsem čekal. Přeci jenom tady pohybem v prostoru využijete trochu víc tlačítek a díky někdy dost (schválně) nevlídnému designu to chce mít trochu trpělivost s orientací v prostoru.

Prvních 7 misí to pro mě byla jasná stovka. Možnosti pohybu, skvělé zbraně, skvělí nepřátelé, skvělé přestřelky, skvělé zvuky, skvělá mapka, zábavný design. Hrou jsem proplouval a užíval si každou misi. Alespoň do té doby, než naplno nastoupili někteří frustrující druhy nepřátel.

Velký červený robot střílí řízené rakety, kterým je dost těžké se vyhnout. Navíc hodně vydrží. Dlouho jsem na něl hledal účinnou taktiku. Nakonec jsem jakž takž našel. Malý šedivý robot s rotačákem. Jak vás zmerčí, tak je schopný vaší lodičku rozstřílet s ohromující přesností za pár sekund. Sice moc nevydrží, ale kolikrát než jsem ho zaměřil nebo k němu doletěli lasery, bylo po mě. Nejlepší taktika na něj? Řízené rakety za roh. Jejich rodiště jsou docela peklo.

Tohle celkově kazí určitou herní vyváženost. Už na obtížnost hot spot je to často jen o náhodě save/load. Na druhou stranu mě překvapila inteligence nepřátel. Nevim, jestli to není tím Rebirthem. Otevřete dveře a hned na vás letí rakety. Je jedno, že máte neviditelnost. Otevřeli se dveře, tak střílejí. Nepřítel dostane pár zásahu a hned mění pozici nebo střílí hned z poza rohů. Na rok 1995 je to hodně slušný.

Neviditelnost tady narozdíl třeba od Dooma opravdu funguje. Pokud nenarazíte do nepřítele nebo nezačnete střílet, tak vás opravdu nevidí.

Descent je fakt skvělá hra. Opravdu skvělá atmosféra. Těžká, zábavná a nakonci se dostaví takový ten povznášející pocit dobře odvedené práce. V závěrečné tabulce skóre jsem měl měl nahráno 9:46:47, ale je to podstatně na dýl.

Pro: atmoféra, inteligence nepřátel, adrenalinová akce, zvuky, zbraně, deign, Rebirth

Proti: pár frustrujících druhů nepřátel kazí vyváženost v obtížnosti

+11
  • PC 90
Perfektní 3D akční hra, o které si myslím, že byla revolučnější než takový DooM. Na tehdejší dobu naprosto neuvěřitelné možnosti pohybu (jednalo se snad o první hru s možností plně 3D pohybu - omezení bylo jen ve zdech důlních komplexů), perfektní a živelná hratelnost a pro mne jen velmi těžko překonatelný coop multiplayer, kdy jsme s bráchou strávili šílených hodin u dvou 486tek propojených sériovým kabelem. Společně jsme hru dokonce dohráli, já sám rovněž došel až na konec. Proto hodnocení 90 %

Pro: Grafika, fyzika (na tehdejší dobu), živelná akce, neuvěřitelné možnosti pohybu

Proti: Snad jen složitost levelů, nebyl problém se tam ztratit

+9 +11 −2
  • PC 80
Byla to moje první 3D akční hra půjčená od kamaráda. Ze začátku převládal u mě trochu zmatek, ovládání nic moc, ale když to člověk hrál delší dobu dalo se na to zvyknout. Jinak "bezhlavé" střílení do nepřátelských lodí a rychlé akce super... :)

Pro: Grafika, rychlost pohybu

Proti: v některých kolech dost těžký dostat se k cíli

+5 +8 −3