Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars: X-Wing

01.02.1993
86
36 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

X-Wing je vesmírny simulátor odohrávajúci sa v prostredí Hviezdnych vojen vytvorených koncom 70. rokov Georgom Lucasom. Príbeh X-Wingu sa odvíjal paralelne s udalosťami Epizódy IV. Úlohou hráča bolo splniť minimálne primárne úlohy misie, aby bola úspešná a príbehová časť sa tak posunula ďalej. Ak hráč neuspel, nasledoval – podľa situácie – jeden z troch možných koncov misie. Smrť, zajatie alebo vyzdvihnutie a strávenie nejakého času v lekárskom stredisku.

Hráč ako pilot rebelov (neskôr menovaný ako Keyan Farlander) plní misie a zúčastňuje sa akcií povstania pred a počas Bitky o Yavin. Hráč plnil rôzne druhy misií od jednoduchého boja s Imperiálnymi stíhačkami, cez eskortné misie, útoky na imperiálne konvoje, vlajkové lode, či misie, v ktorých bolo treba zajať nepriateľské lode. Lawrence Holland a jeho Totally Games už pred tým pracovali na množstve klasických simulátoroch z Druhej svetovej vojny, a tak niet divu, že boje v X-Wingu sú práve variáciou na vojnové letecké duely a misie. S tým rozdielom, že hráč mal k dispozícii kontrolu nad energetickými možnosťami svojho stroja, čo mu umožňovalo presúvať energiu do práve potrebných zariadení (laserov, štítov a motorov).

Hlavná kampaň pozostávala z troch tzv. „Tour of Duty“, každá pozostávala z dvanástich misií – okrem poslednej, ktorá ich mala štrnásť.

„A New Ally“ – sa zaoberá hľadaním nových spojencov a podporovateľov Rebélie, a neustálym tlakom Impéria proti Povstaniu.

„The Great Search“ – Objavenie a získanie jednej časti plánov prvej Hviezdy smrti a ich doručenie do rúk Princezny Lei Organy na korvetu Tantive IV.

„The Gathering Storm“ – Sleduje postup Rebelov až k Bitke o Yavin a zničeniu prvej Hviezdy smrti. Posledné tri misie rekonštruujú útok na Hviezdu Smrti. V týchto posledných misiách sa hráč v podstate dostáva do pozície Luka Skywalkera, keďže zničenie Hviezdy smrti leží na jeho pleciach.

Okrem týchto misií má hráč ešte k dispozícii rôzne tzv. historické misie, tréningový okruh, kde sa učí ovládať jednotlivé stroje Rebelov, či tzv. „Film Room“, kde je možné sledovať záznamy z misií, pokiaľ si ich hráč urobil. Samozrejme nechýba ani kompletná databáza jednotlivých strojov objavujúcich sa v celej kampani, resp. hre.

X-Wing tak položil základ celej sérii, ktorá sa dočkala niekoľkých datadiskov, veľmi úspešných pokračovaní a niekoľkých reedícií s vylepšeným enginom a kompletným vydaním.


Poslední diskuzní příspěvek

@jvempire (14.08.2020 11:11): je to tak, jen díky tomu že jsem skončil s hraní MP v Battlefield 4, a na nějakou dobu i leteckých simulátorů, se mi konečně daří poslední roky něco dohrát do konce.
Aktuálně se soustředím na dohrání The Witcher, což bude vůbec první RPG co v životě (věřím že) dokončím. :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Konečně nastal ten okamžik a já se stal členem stíhací eskadry Povstalecké aliance. Konečně se mohu pomstít Impériu za útlak na své planetě. Hned zpočátku jsem dostal k dispozici X-Wing a vyrazil zničit imperiální konvoj. Během mise jsme odhalili nepřátelské plány na zničení povstalců. Další mise byly pro mě, jakožto nováčka, stále náročnější. Naštěstí jsem mohl trénovat všechny druhy stíhaček na zkušebních letech i na simulátoru přehráváním historických misí. Nakonec jsme s vypětím všech sil ukořistili silné výbušniny, pomocí nichž jsme zničili hvězdný destruktor Invincible, který vedl ofenzívu. Mé nadšení nemělo bohužel dlouhého trvání. Během ceremonie, při které dostala má maličkost vyznamenání a povýšení, objevily naši špioni existenci nové nebezpečné zbraně - Hvězdy smrti.

Následovala samozřejmě řada misí s cílem získat plány nové zbraně. To se nakonec podařilo a po náročné bitvě s hvězdným destruktorem Interpid byly plány předány princezně Leie, která s nimi zamířila k Alderaanu. Navzdory naší snaze narušit zásobování a zjistit co nejvíce informací o nové zbrani, Impérium nakonec Hvězdu smrti dokončilo a úspěšně otestovalo. Druhý výstřel dokonce zničil jednu z hlavních planet podporujících povstání - samotný Alderaan. Nakonec, v hodině nejtemnější, když se Hvězda smrti blížila k naší tajné základně, Luke Skywalker, s drobným přispěním mé maličkosti, zničil nebezpečnou stanici. Impérium zažilo citelnou porážku a my máme trochu času před pokračováním v dalším boji. Příběh bude pokračovat u datadisku Imperial Pursuit.

Hraní vesmírného simulátoru pro mě bylo po velice dlouhé přestávce, především zpočátku, hodně náročné. Díky skvělému ovládání a velkému množství obsahu jsem měl možnost všemu přivyknout a X-Wing nakonec pokořit. Je to stále skvělá hra kterou mohu bez váhání doporučit. Pro fanoušky Hvězdných válek je to téměř povinné. Hra rozhodně patří k těm obtížnějším titulům. Hrál jsem upravenou verzi z roku 1998, která běží na enginu z X-Wing vs. Tie Fighter, a vypadá opravdu dobře. Podpora nových systémů je bez problémová a i joystick, nezbytný pro spuštění hry, se nastavuje velice příjemně. Komentář píši k této verzi, protože samostatný X-Wing 1998 tu nemá profil. Psát společný komentář k dvěma hrám a třem datadiskům se mi opravdu nechce. Hra mimo tří výše popsaných kampaní obsahuje historické mise pro každou z dostupných stíhaček. Ty jsou tři - X-Wing, A-Wing a Y-Wing. Jde o univerzální (X), rychlý a slabší(A) a silný, ale pomalejší bombardér (Y). Nejlépe se mi létalo s univerzálním X-Wingem. Ovládání a schopnosti jednotlivých strojů lze také zkoušet na testovacích drahách a zkusit získat co nejvyšší skóre. Hru mohu rozhodně doporučit, jde o jeden z nejlepších vesmírných simulátorů. Osobně mám v plánu sérii projít celou, ale možná to budu prokládat Wing Commanderem.
+27
  • PC 80
X-Wing byl sice super, ale trpel nekolika neduhy, ktere pozdeji odstranil vyrazne lepsi TIE Fighter. Ovladani nebylo jeste tak dobre a obcas jsem skoro zavaril mys. Obtiznost byla obcas az nesmyslne kruta, i kdyz to k tomu asi patrilo. Celkove vyborny simulator, ktery byl ale prekonan svymi nastupci.

Pro: Skvela atmosfera Star Wars a vesmirnych boju, hratelnost.

Proti: Ovladani, obtiznost.

+9