Jedna z nejlepších 3D simulačních a strategických her staré éry před rokem 1990. Carrier Command byla hra, co předběhla v mnoha ohledech svou dobu. Kombinovala elementy strategie a simulátorů (leteckého, námořního i tankového). Mnozí si jistě pamatují na možnost použití palubního děla, výsadkového letounu MANTA nebo obojživelného vozidla WALRUS při obsazování ostrovů, následnou volbu jejich vojenského charakteru (sklad, bojový ostrov atd.) a samozřejmě boj s nepřátelskou letadlovou lodí stejného typu.
Hra nabízela různorodé možnosti a pokročilou 3D grafiku včetně možnosti 1st person pohledu. Grafika (16 barev, VGA) složená pouze z polygonů bez textur vypadala velmi zvláštním okouzlujícím způsobem a na svou dobu působila velmi plynulým dojmem.
Bylo nutno chvíli se do hry dostávat, ale poté tvorba taktiky a různé možnosti prodlužovaly herní zážitek. A to vše ve 2 souborech - dohromady velikosti 250kB! Dnes se plánuje hra inspirovaná touto klasikou - remake má podtitul Carrier Command: Gaea Mission (vyvíjí Bohemia Interactive Studio).
Problém byl s prvním porozuměním hře - Přece jen, bylo mi 12+ a má Angličtina byla nicmoc. Ale právě takové hry mne hrozně naučily - hrál jsem to se slovníkem na klíně a hltal to jako zvíře, i když mi to nešlo... S bráchou jsme to kooperativně nakonec propracovali k dokonalosti. Ještě teď si pamatuju - vyzbroj se musela vyvážit nebo došlo ke katastrofě atd. U Manty - dopředu 3rakety - na křídla po dvou atd. :-) Jdu si to snad zahrát... Funguje to i pod Vistama - a neseká se to :-), navíc hra má frame limiter takže jde super hrát jako tenkrát.
Pro: Viz má recenze - ORIGINALITA, SOUBOR ŽÁNRŮ, VARIABILITA. LEGENDA.
Proti: NÁROČNÉ PRO MLADÉ HRÁČE NA ÚSVITU HERNÍCH DĚJIN V NAŠÍ POSTKOM. REPUBLICE. Plus právě pocit, že nešlo zvládat vše - Učilo to strategii priorit.