Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Jack_Dark (11.05.2017 12:45): no divné to není, zbavují se toho co jim nevydělává, a narvou ještě víc prachů do toho co jim vydělává. To je jak Konami, nejvíc jim vydělávaj gambling pačinka, tak přestali dělat hry a budou dělat gambling. Morons gonna moron.
@Kwoky (11.05.2017 10:20): V tomto určite nefiguruje, ale skrátka je vidieť, že nie je samospasné. Naviac miesto toho, aby sa pred vydaním vylaďovali bugy, aby bola vydaná v bezproblémovom stave, vydávateľ hru radšej poskytne tretej strane, nech ju zabezpečí pred pirátmi.

Úspešné a kvalitné singleplayerovky boli a budú, akurát v posledných rokoch sa trh viac preorientováva na multiplayer (čo mňa osobne neteší, ale čo sa dá robiť). Plus sú tam, ako napísal Paul, nereálne očakávania vydávateľstiev. Ale kto chce, ten si to svoje vždy nájde :)
@Paul (11.05.2017 11:07): Jen bych dodal, že prodej studia Hitmana je kvůli tomu že Square Enix prodělal loni neskutečné prachy.

Za rozpad dlouholetého partnerství může rekordní ztráta vydavatele. Ta dosáhla za minulý fiskální rok, tedy za období od 1. dubna 2016 až do 31. března 2017, miliardy korun.
@Garion (11.05.2017 11:12): S EA to asi bude jako v Hollywoodu, kde pokud film nevydělá minimálně dvojnásobek rozpočtu, tak to je propadák. Nevím, jaké mívá rozpočty Battlefield nebo FIFA, ale troufnu si tipnout, že návratnost mají větší.
@Garion (11.05.2017 11:03): Máš pravdu, ale není to z pohledu vydavatele jedno? I kdyby nebylo, tak to v Japonsku byla jejich nejprodávanější hra vůbec a nedovedu si představit, že by přestřelili rozpočet tak, že by jim to dohromady se západními prodeji nestačilo. Už jen to, že připravují snad tři spinoffy, svědčí úspěch :)
@Garion (11.05.2017 10:58): Právě to "all-time" je problematické. Vydavatele nezajímá, kolik kusů se prodalo za dva roky, ale za první měsíc (možná dva). Takže DEHR je sice první, ale kolik z toho bylo za plnou cenu?
Jen nejaka cisla z VGChartz (mam dojem k 1.4., samozrejme all-time prodeje):

Deus Ex: Human Revolution: 3,44M
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 2,92
Horizon: Zero Dawn: 2,55M
Dishonored 2: 2,3M
Mass Effect: Andromeda: 1,28M
Persona 5: 0,53M
Hitman (2016): 0,49M
@Paul (11.05.2017 10:41): Tam je zas problém v tom, že je jen omezený prostor pro další hry jako Overwatch a Destiny, protože takové multiplayerovky si navzájem kradou hráče (Battleborn nebo Division by mohly vyprávět). To je jako když se každý snažil udělat vlastní LoLko a nakonec skoro všechny tyhle pokusy zdechly.

Je ale pravda, že současný trend ve vývoji AAA her je imo neudržitelný, náklady jdou nahoru, doba na vývoj taky, ale prodeje ne. V příštích pár letech bych čekal, že se vyrojí víc menších vydavatelů jako THQ Nordic nebo Deep Silver a že bude víc středně velkých nezávislých vývojářů, jako Double Fine nebo inXile, kteří si budou dělat svoje menší hry rozpočtem pod deset milionů dolarů a budou spokojení, když prodají pár set tisíc kusů. Velcí vydavatelé se buďto zaměří jen na ty největší značky nebo srazí rozpočty.
@Gordon (11.05.2017 10:37): tohle je nejhorší možná ochrana, zničí ti to reputaci, spousta pirátů ti pak bude pomlouvat hru jako zabugovanou. Nesmysl.

@Ronik (11.05.2017 10:35): na těch očekáváních něco bude, jenže velcí vydavatelé prostě nejsou stavění na vydávání her s nízkým budgetem. Takže pravděpodobnější varianta je, že takový hry přestanou dělat komplet a začnou dělat svoje Overwatche a Destiny (což už se děje).
@Gordon (11.05.2017 10:37): Jo, to by bylo fajn. Dáš si hru, za pět minut umřeš, na DH si zaškrtneš dohrání a ušetříš stovky hodin potenciálního hraní (a můžeš si jít třeba hrát ven jako se to dělalo dřív) win win win situace :D
@Paul (11.05.2017 10:28): Cywe, mikrotransakce jsou už pro některé standart. :D

@rikuhahl (11.05.2017 10:29): Nejlepší by podle mě bylo kdyby ta hra byla nějak zakodovaná aby se rozbila, Třeba ve skyrimu by nepřiletěl drak a popravčí ti usekl hlavu a podobný srandy, kdyby se to nějak šikovně schovalo, tak by ten týden byl. Ale když už na měsíc dopředu rozhlašují jak tam implementovali denuvo který nemusí ani poctiví hráči, tak to dle mě nedělá dobře ani samotné hře...
@Kwoky (11.05.2017 10:12): To si nemyslím. Jen letos vyšly hry jako Zelda BotW, Horizon, Persona 5, všechno velmi úspěšné klasické singleplayerovky. Spíš bude problém v tom, že západní vydavatelé mají většinou přehnaná očekávání - značky jako Deus Ex nebo Prey nikdy neprodávaly desítky milionů kusů jako Overwatch a nikdy prodávat nebudou, tak by podle toho ty hry měly vypadat. Třeba takový Square Enix před pár lety považoval 3 miliony prodaných kusů Tomb Raidera za neúspěch, což je imo totálně mimo mísu, ta značka nemá na moc víc.
Nějaká protipirátská ochrana je potřeba, ale nevim, jestli je potřeba do její implementace vrážet tak obrovský peníze. Podle mě stačí, když se nepodaří hrát pirátskou verzi řekněme během prvního týdne vydání, pak už to je fuk, protože ty piráti by si hru nekoupili tak jako tak. Horší samozřejmě je, když maj piráti hru dřív než zákazníci :)
@Kwoky (11.05.2017 10:12): jo, bohužel to tak je. A nevypadá to moc pozitivně.

@Kvasa (11.05.2017 10:21): já hry kupuju digitálně, a většinou cena přes 1100 nepřeleze. Je to furt dost, ale co se dá dělat.

@Gordon (11.05.2017 10:24): a hlavně by ten marketing nesměli furt podělávat. Když ti hra vyjde a spolu s ní ti vyjde správa že vydíráš malý studio kvůli trademarku, nebo že máš hru plnou mikrotransakcí..moc to prodejům nepomůže.
@M.a.t.t. (11.05.2017 10:12): Pravda. Ani by mě nenapadlo nějakou hru předobjednat nebo koupit v den vydání, když vidím, v jakém stavu to někteří jsou schopní pustit do světa. Možná si říkají, že je to dneska standard. Tak já si radši tři roky počkám na opravy a slevu a pak z toho mají už jen malý zisk.

Denuvo v tom imho nefiguruje vůbec nijak.
@Paul (11.05.2017 10:01): Jasné, iba som poukázal na to, čo priamo napísal GodOfTheSick. "Denuvo je pouze protipirátská ochrana, která sice znemožňuje pirátit, ale vyšší prodeje nezajišťuje." Predaje hier v skutočnosti stoja takmer výhradne marketingu a tá ochrana defacto nemá výrazný dopad. Čiže si v zásade myslím to čo ty, že to v globále vychádza na rovnako. A to, že je v poslednej dobe zvykom vydávať hry v nehotovom stave na to má zrejme taktiež určitý dopad. Z tohto pohľadu ma pobavil vcelku rezignovaný komentár Jumasa k Syberii 3, ktorý to krásne dokumentuje :D
@rikuhahl (11.05.2017 09:43): jo, a nebo žádný hry. A nebo komerčnější online bullshit. Co bych uvítal u Arkane, když už by jim nedali možnost udělat nový Dishonored a novou IP, tak kdyby jim Bethesda dala Fallout aby udělali zase spin-off, New Vegas 2 nebo něco na ten způsob, a psal jim to taky Avellone. To bych jako snad i akceptoval. Ale moc tomu nevěřím.

@M.a.t.t. (11.05.2017 09:46): Je otázka jakej vliv mělo Denuovo. Možná by se prodávaly ještě hůř. Nebo lépe. Ale nejpravděpodobnější jí, že by se prodávaly víceméně stejně.
Hlavní problém je, že všechny ty hry měly messed up launch a špatnej marketing.
Když je marketing dobrej a launch bez chyb, tak se dobrý singleplayer hry prodávaj - Witcher 3 nebo Horizon. A nebo je to tím, že prostě už lidi nic jinýho než open worldy hrát nechtěj.
Jsem zvědavý, kdy hlavounům dojde, že Denuvo je pouze protipirátská ochrana, která sice znemožňuje pirátit, ale vyšší prodeje nezajišťuje. Spíš naopak. Když vyšel první Assassins Creed, tak taky zkoušeli nějakou super ochranu, jejíž jméno jsem už zapomněl, měli s tím velké plány, měl to být konec pirátství, ale nakonec to úplně vyšumělo, další díly byly bez ochrany.
@Paul (11.05.2017 09:40): Tak to je smutné... Snáď sa nájde niekto, kto ich odkúpi a ďalší Hitman niekedy vznikne.

To, že napríklad nevzniknú ďalšie DLC k Mass Effect: Andromeda ma až tak nemrzí (aj keď niektoré dejové línie neboli úplne ukončené) a pokiaľ by to malo znamenať, že ďalší diel nám všetkým vyrazí dych, tak prečo nie. Dishonored taktiež teoreticky pokračovanie až tak nepotrebuje (aj keď trojku by som si dal rád), ale Deus Ex by si skutočne zaslúžil aspoň dokončiť Jensenov príbeh, čiže súhlasím.

Inak je vcelku zaujímavé sledovať spoločný ukazovateľ týchto hier a tým je protipirátska ochrana Denuvo, ktorá ani jednej nepomohla k vyšším predajom a možno štúdiu v konečnom dôsledku prerobila ešte viac, ha.
@Paul (11.05.2017 09:26): Odkiaľ máš tie informácie o Hitmanovi? Viem, že sa pôvodne nepredával až tak dobre, ale následne som čítal niečo v zmysle, že predaje išli nahor, IO Interactive boli spokojní a plánujú ďalšie sezóny.

Arkane majú smolu na to, že ich hry (akokoľvek kvalitné), zdá sa nevedia správne zacieliť na masy, ale u minimálne u Deus Ex, či Mass Effectu by som sa skutočne nebál toho, že by už nevznikli ďalšie diely.
Takže si to shrneme, minulý rok vyšel výborný Deus Ex Mankind Divided, ale neprodával se dostatečně dobře, další díl který by dokončil Jensenův příběh zrušen a studio přehozeno na pásovou výrobu Marvel kravin.

Pak vyšel ještě lepší Dishonored 2 od Arkane, prodeje také pod očekáváním, slabší než u jedničky.

Pak vyšel Hitman, perfektních kvalit, prodeje tak slabé že se Square Enix rozhodli prodat studio a pokud se nepodaří prodat, tak nejspíš zavřít.

Pak vyšel Mass Effect Andromeda, slabší než očekávané kvality, nižší prodeje, pokračování dáno k ledu a studio přeorganizováno na support.

Pak vyšel Prey perfektních kvalit, prodeje zatím vypadají ještě nižší než u Dishonored 2, takže můžeme čekat že Arkane bude také přeorientováno na nějakou víc mass market produkci, pokud ne rovnou prodáno/zavřeno.

Takže paráda, všechny moje oblíbené značky/studia jdou do hajzlu. Aspoň že ten Witcher se prodával, takže CDP zůstává v poli. Uvidíme jak dopadne Kingdom Come.
@Coldplaz (10.05.2017 18:18): Přesně! Shao Jun měla potencial a oni ji tak zabijí nějakou průměrnou plošinovkou. Egypt mě absoultně nezajímá, ale beru, to je individuální... snad překvapí aspoň nějakou změnou hratelnosti.

Ta poslední kniha co vydali se točí okolo Johanky z Arku, což mi příjde dost zajímavé, o tom měli udělat hru radši.