Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Nějaká protipirátská ochrana je potřeba, ale nevim, jestli je potřeba do její implementace vrážet tak obrovský peníze. Podle mě stačí, když se nepodaří hrát pirátskou verzi řekněme během prvního týdne vydání, pak už to je fuk, protože ty piráti by si hru nekoupili tak jako tak. Horší samozřejmě je, když maj piráti hru dřív než zákazníci :)
@Kwoky (11.05.2017 10:12): jo, bohužel to tak je. A nevypadá to moc pozitivně.

@Kvasa (11.05.2017 10:21): já hry kupuju digitálně, a většinou cena přes 1100 nepřeleze. Je to furt dost, ale co se dá dělat.

@Gordon (11.05.2017 10:24): a hlavně by ten marketing nesměli furt podělávat. Když ti hra vyjde a spolu s ní ti vyjde správa že vydíráš malý studio kvůli trademarku, nebo že máš hru plnou mikrotransakcí..moc to prodejům nepomůže.
@M.a.t.t. (11.05.2017 10:12): Pravda. Ani by mě nenapadlo nějakou hru předobjednat nebo koupit v den vydání, když vidím, v jakém stavu to někteří jsou schopní pustit do světa. Možná si říkají, že je to dneska standard. Tak já si radši tři roky počkám na opravy a slevu a pak z toho mají už jen malý zisk.

Denuvo v tom imho nefiguruje vůbec nijak.
@Paul (11.05.2017 10:01): Jasné, iba som poukázal na to, čo priamo napísal GodOfTheSick. "Denuvo je pouze protipirátská ochrana, která sice znemožňuje pirátit, ale vyšší prodeje nezajišťuje." Predaje hier v skutočnosti stoja takmer výhradne marketingu a tá ochrana defacto nemá výrazný dopad. Čiže si v zásade myslím to čo ty, že to v globále vychádza na rovnako. A to, že je v poslednej dobe zvykom vydávať hry v nehotovom stave na to má zrejme taktiež určitý dopad. Z tohto pohľadu ma pobavil vcelku rezignovaný komentár Jumasa k Syberii 3, ktorý to krásne dokumentuje :D
@rikuhahl (11.05.2017 09:43): jo, a nebo žádný hry. A nebo komerčnější online bullshit. Co bych uvítal u Arkane, když už by jim nedali možnost udělat nový Dishonored a novou IP, tak kdyby jim Bethesda dala Fallout aby udělali zase spin-off, New Vegas 2 nebo něco na ten způsob, a psal jim to taky Avellone. To bych jako snad i akceptoval. Ale moc tomu nevěřím.

@M.a.t.t. (11.05.2017 09:46): Je otázka jakej vliv mělo Denuovo. Možná by se prodávaly ještě hůř. Nebo lépe. Ale nejpravděpodobnější jí, že by se prodávaly víceméně stejně.
Hlavní problém je, že všechny ty hry měly messed up launch a špatnej marketing.
Když je marketing dobrej a launch bez chyb, tak se dobrý singleplayer hry prodávaj - Witcher 3 nebo Horizon. A nebo je to tím, že prostě už lidi nic jinýho než open worldy hrát nechtěj.
Jsem zvědavý, kdy hlavounům dojde, že Denuvo je pouze protipirátská ochrana, která sice znemožňuje pirátit, ale vyšší prodeje nezajišťuje. Spíš naopak. Když vyšel první Assassins Creed, tak taky zkoušeli nějakou super ochranu, jejíž jméno jsem už zapomněl, měli s tím velké plány, měl to být konec pirátství, ale nakonec to úplně vyšumělo, další díly byly bez ochrany.
@Paul (11.05.2017 09:40): Tak to je smutné... Snáď sa nájde niekto, kto ich odkúpi a ďalší Hitman niekedy vznikne.

To, že napríklad nevzniknú ďalšie DLC k Mass Effect: Andromeda ma až tak nemrzí (aj keď niektoré dejové línie neboli úplne ukončené) a pokiaľ by to malo znamenať, že ďalší diel nám všetkým vyrazí dych, tak prečo nie. Dishonored taktiež teoreticky pokračovanie až tak nepotrebuje (aj keď trojku by som si dal rád), ale Deus Ex by si skutočne zaslúžil aspoň dokončiť Jensenov príbeh, čiže súhlasím.

Inak je vcelku zaujímavé sledovať spoločný ukazovateľ týchto hier a tým je protipirátska ochrana Denuvo, ktorá ani jednej nepomohla k vyšším predajom a možno štúdiu v konečnom dôsledku prerobila ešte viac, ha.
@Paul (11.05.2017 09:26): Odkiaľ máš tie informácie o Hitmanovi? Viem, že sa pôvodne nepredával až tak dobre, ale následne som čítal niečo v zmysle, že predaje išli nahor, IO Interactive boli spokojní a plánujú ďalšie sezóny.

Arkane majú smolu na to, že ich hry (akokoľvek kvalitné), zdá sa nevedia správne zacieliť na masy, ale u minimálne u Deus Ex, či Mass Effectu by som sa skutočne nebál toho, že by už nevznikli ďalšie diely.
Takže si to shrneme, minulý rok vyšel výborný Deus Ex Mankind Divided, ale neprodával se dostatečně dobře, další díl který by dokončil Jensenův příběh zrušen a studio přehozeno na pásovou výrobu Marvel kravin.

Pak vyšel ještě lepší Dishonored 2 od Arkane, prodeje také pod očekáváním, slabší než u jedničky.

Pak vyšel Hitman, perfektních kvalit, prodeje tak slabé že se Square Enix rozhodli prodat studio a pokud se nepodaří prodat, tak nejspíš zavřít.

Pak vyšel Mass Effect Andromeda, slabší než očekávané kvality, nižší prodeje, pokračování dáno k ledu a studio přeorganizováno na support.

Pak vyšel Prey perfektních kvalit, prodeje zatím vypadají ještě nižší než u Dishonored 2, takže můžeme čekat že Arkane bude také přeorientováno na nějakou víc mass market produkci, pokud ne rovnou prodáno/zavřeno.

Takže paráda, všechny moje oblíbené značky/studia jdou do hajzlu. Aspoň že ten Witcher se prodával, takže CDP zůstává v poli. Uvidíme jak dopadne Kingdom Come.
@Coldplaz (10.05.2017 18:18): Přesně! Shao Jun měla potencial a oni ji tak zabijí nějakou průměrnou plošinovkou. Egypt mě absoultně nezajímá, ale beru, to je individuální... snad překvapí aspoň nějakou změnou hratelnosti.

Ta poslední kniha co vydali se točí okolo Johanky z Arku, což mi příjde dost zajímavé, o tom měli udělat hru radši.
@MarkJude (10.05.2017 14:16): @Gordon (10.05.2017 14:20): Já bych preferoval Národní obrození, ale to by asi kvůli tomu, že o tom ví svět prd neprošlo. Ale představa, že si pokecám s Dobrovskym, Klicperou, nebo později i s Boženou Němcovou a Karlem Havlíčkem Borovskym mě naplňuje rozkoší :D Snad se na to vrhne Vávra až dodělá tu svojí trilogii a někdy v důchodu si to zahraju ;) (I Dobrovskýho jako černocha, nebo transgender bytost bych skousnul, kdyby to vyšlo) :D
@MarkJude (10.05.2017 14:16): Praha za Rudolfa II by byla vynikající, už jen kvůli těm možným postavám... :) Něco takového jsem si už taky představoval a jako nápad to vůbec nepůsobí špatně. snad i mnohem líp jak nějaká Amerika z trojky. :D
@Gordon (10.05.2017 14:10): tak o tom Egyptě už se hodně dlouho spekulovalo a nikdo snad nečekal nic jiného ;) poslední díly sice byly nic moc, ale nadruhou stranu teď měli víc času na odladění... každopádně jestli se nedočkáme větších novinek, tak to asi zase nedopadne moc dobře :/

já jen čekám na tu Prahu za Rudolfa II. :)
Další assassín bude ve starověkém egyptě...
odkaz

Vypadá to pěkně, i zasazení, jen pochybuji že hratelnost a příběh bude dobrý.
Díky.

Já teď zjistil, že Advance Wars serie je na WII U přes VC, takže... se nejspíše mrknu po něčem jetém.
@Bodkin (09.05.2017 20:23): Sa budem musiet pozriet doma, ale myslim, ze vo vacsine pripadov pouzivam DeSmuME, ked chces mat all-in-one (of course s nejakymi obmedzeniami) je tu samozrejme vyborny Retroarch (ktory, ale tiez tusim vyuziva prave DeSmuME jadro :)).

Now, co sa tyka romiek... DS sa stale da povazovat za warez, ale ked do googlu zadas spravne slova, najde ti to vsetky stranky, kde sa da stahovat. Tam by problem byt nemal.
@Bodkin (09.05.2017 20:23): Nejpřesnější emulátor na GBA je mGBA, který je pořád ještě ve vývoji, VBA-M je zas léty prověřený a rozjedeš na něm úplně všechno. S DS emulátory je to horší - na PC je asi nejlepší možnost DeSmuME, který ale není zvlášť rychlý (v dnešní době se to ale už dá bruteforcnout) a jeho vývojáři z nějakého důvodu nenávidí Pokémon sérii a odmítají opravovat bugy, které by prospěly celkovému výkonu, kdyby to pomohlo i Pokémonům (třeba jako dodnes nefunkční Wireless funkce). Někdo na PC používá i Drastic (emulátor pro Android, o poznání lepší, než DeSmuME) přes Bluestacks nebo jiný androidí emu, což sice zní jako kravina, ale prý to v něčem funguje líp než DeSmuME.

S hrami ti samozřejmě nemůžu poradit, to by byl warez. ;)
Já už si nepamatuju, jestli jsem se tu náhodou někdy neptal, ale...

Má tu někdo zkušenosti s Nintendo GBA a DS emulátory a ziskem ROMů? Jako emulátor bych bral Retropie, ale kde na to shánět hry je... komplikovanější
@RNDr. Gunár Pavel (08.05.2017 18:52): ďábel je v detailech - jako fakt, takové věci jako pitomá ozvěna, když někde v kaňonu zakopnu a Aloy něco zakřičí. Nebo že jde vyšplhat po zničeném robotovi a hned nezmizí - takových detailů je tam tolik, že ony samotné tvoří ten zážitek..

Když vezmu v potaz třeba to Metro... jak extrémně kazilo zážitek, když mnou mutanti proskakovali, protože neměli rozumný kolizní model. Přitom hra perfektní. Ale jsou to tyhle malé věci...
A jinak první zmíněnou skupinu her jsem nehrál (jejich nejnovější přírůstky - starší díly samozřejmě ano), druhou jo a patří mezi špičky.

Tak právě o tom mluvím - sypou se na nás hry z té první skupiny, u kterých navíc přibývá MP prvků, ale hry z druhé skupiny umřely. Proto jsem rád aspoň za ten Horizon.. :D Je tam docela dost hrstiček péče.
@Bodkin (08.05.2017 18:02): Ale jo, momentálně je situace dobrá. :D Do Niohu mi vlezl Prey, tak do podzimu je to pokryté.. :D

Ale co se open worldů týká, tak je ten Horizon asi fakt špička. Na to že jsem to uložil k ledu kvůli takové sr... jako Andromeda, tak mě to teď příjemně překvapuje. Jsem jen rád že jsem počkal a nehrál to jen jako výplň, než vyjde něco jiného. Stále nechápu JAK - TO - SAKRA - MOHLI - UDĚLAT - TI - SAMÍ - LIDI- CO - KILLZONE!!?
@RNDr. Gunár Pavel (08.05.2017 12:30): herní průmysl je v háji a nezachrání ho nic. SP hry jsou stále vzácnější a myslím že můj vkus s tím naprosto nic neudělá. :D :D

Každopádně znovu k Horizon - už jsem navštívil 3 Cauldrony a docela se mi líbí, jak tvůrci té sra*ky Killzone udělali tajuplné mimozemské stavby lépe, než Bioware v novém Mass Effectu, který je na tajuplných mimozemských technologiích postavený..
Na to že to měla být guilty pleasure záležitost, tak mě to vážně překvapuje. Kde se to v těch tvůrcích vzalo.. :D
Znovu jsem se vrátil k Horizon, který jsem odložil kvůli Andromedě. Respektive jsem odmítal hrát hru, kterou jsem si koupil, abych vydržel čekání na Andromedu, právě proto, že se mi zalíbila a nechtěl jsem ji tak zneuctít. A čekat se vyplatilo. Ta je parádně udělaná a za jedno odpoledne jsem tam zažil tolik dech-beroucích momentů, kolik snad ještě u žádné jiné hry..