Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Žádná konzole zatím nemá dostatek pro mě zajímavých her, abych si ji koupil. Doufám, že to dokáže změnit časem Switch, samotná Zelda mě láká víc než všechny Sony exkluzivity dohromady. Každopádně kdysi jsem si koupil PSP, nalákal mě především Tekken a MotorStorm: Arctic Edge.
Můj vztah ke konzolím je asi takovej, že jsem ochotnej na nich hrát, když mi je někdo koupí :) Sám investovat nebudu. Ale rád bych si někdy zahrál Last of Us a Red Dead Redeption, ne že ne :)
PS4 Pro a mám to podobně jako Indian, prostě mě to tak nějak napadlo, hlavně tedy pro děcka, aby mi méně blokovala mé PC. Když už je ta mašinka ale doma, tak samozřejmě postupně sjíždím nějaké ty PS exkluzivity typu Uncharted, The Last Of Us, Driveclub, resp. Driveclub Bikes atd.. Dost jsem se bál gamepadu, přeci jen jsem dlouholetý „písíčkář”, nakonec je to ale veliká pohoda a spokojenost. :c)
U mě to je vždycky kvůli více hrám.
PS4 - Uncharted série a další exkluzivky, remastery
nedávno bazarový PS2 - exkluzivky + první díly Crash Bandicoot na PS1
nedávno bazarové PSP - GTA Vice City Stories, Liberty City Stories, Chinatown Wars
před týdnem Xbox (Xbox 1, první xbox, původní xbox, originální xbox, jak to nazvat, MS to s Xbox One podělali :D) - Tony Hawk's Pro Skater 2x, Red Dead Revolver + Crash Tag Team Racing v 720p

No ve výsledku teď víc hraju na konzolích, od mala jsem měl jenom pc, tak mi toho hodně uteklo.

Ještě bych si rád zahrál Red Dead Redemption a Skate 3. Je to lepší na PS3 nebo 360?
@pipboy (13.05.2017 14:40): Z tých čo mám:
PS2 - Black, Killzone, Mercenaries
XBOX 360 - Gears of War (séria), Halo (séria)

Z tých čo by som chcel:
PS3 - Killzone 2 a 3, Uncharted trilógia, Resistance Trilógia, God of War, Infamous 1 a 2
XBOX One - Halo 5: Guardians, Gears of War 4
PS4 - Killzone: Shadow Fall
@kristmeister (13.05.2017 13:12): vubec.

Ale dobrá otázka - pokd máte nějaký konzole - která hra/hry rozhodla o její koupi?

Za mě:
PS3 - Valkyria Chronicles a MGS4
PSV - Gravity Rush a Everybody's Golf
PSP - Valkyria Chronicles 3
PS4 - Uncharted 4
@Jack_Dark (13.05.2017 13:14): jop, přesně tak :) Samozřejmě to nebude jediná, kterou chci mít. Mám poté v plánu sfouknout Všechny Uncharted, Last of Us, Little Big Planet 3, Final Fantasy XV, Ratchet & Clank a možná ještě nějaký další exclusivity, co mi padnou do oka :)
Tak co hoši? Těší se tu někdo stejně jako já na toho remasterovanýho Crashe Bandicoota? Konečně první hra, co mě donutí koupit PS4 :D
@MickTheMage (12.05.2017 22:01): Sakra 11/13,
vrtulnicek zle (akurat som vedel, ze to nie je Armalyte, ktore som hraval na C64) a ten zeleny pisisvor v predposlednej otazke bol mimo. Poslednu som uz tak nejako logicky odvodil/eliminoval .

Nastastie to neobsahovalo ani jednu ochcavku typu 2 diely jednej hry v ponuke to by bol obcas problem.
@JohnCZ (12.05.2017 19:30): Hmm, zřejmě záleží na tom, jakou vytvoří člověk zbraň - je jich poměrně hodně a některé kombinace asi nebudou až tak účinné. V coopu jsem (při nedávném dokončování některých coop-only misí kvůli 100%) neměl problémy ani solo (i když - nevím tedy, jestli má coop nějaký vliv na nepřátele).
@7c (12.05.2017 19:26): Mně teda osobně taky přišla výrazně nejtěžší a to jsme ji hráli v coopu, pravděpodobně na nějakou střední obtížnost. Sám bych na to asi neměl nervy.
@RNDr. Gunár Pavel (12.05.2017 12:53): Dead Space 3 je IMO nejlehčí ze série (zejména kvůli extrémním zbraním). Pokud tedy nemluvíte o tom hraní bez ukládání a bez jediného úmrtí.

Z těch obtížných her mě (z hlavy) napadá:
Die by the Sword (poslední části, v podstatě jak se objeví kostlivci) - protože to zmínili ostatní
Resident Evil 4 (no-merchant/handgun run, samozřejmě bez raketometu)
Resident Evil Revelations - Ghost Ship Trinity. A samozřejmě Abyss Trinity. Obtížnost se dá nicméně snížit (velice, velice dlouhým) vylepšováním zbraní.
@Chuck (12.05.2017 09:35): @Chuck (12.05.2017 10:01): Vyšší obtížnost, to je moje :) Beru to jako výzvu, správné nastavení mým schopnostem. Hard obtížnost se dá definovat nejen souboji, ale i designem map. Často jsou hry nevyvážené, jedna dvě obtížné mise, přestože zbytek hry tím netrpí.

Rozdělím to do několika kategorií.

Orientace v prostředí, herní doba, nemožnost libovolného ukládání.

Eternal Doom - Bez nápovědy jsou některé hádanky fakt peklo, ale na většinu věcí jsem přišel sám. Opravdu mistrovský design levelů, tomu odpovídala i herní doba, jak ji počítala hra sama. Dosaženo času 40: 19: 53 hod.

Turok 2: Seeds of Evil - Hra podobně náročná na orientaci, protože zavádí spíše adventurní postupy, k čemuž přispívá i její atmosféra.

Project IGI - Ale hráno už fakt dávno, problém byla poslední mise. Ve hře se průběh misí nijak neukládal, pouze start každé z nich. Zbytek si hráč musel odehrát.

_________________________________________________________________________

Závěreční bossové

U starých stříleček nejde o to, že by byly v jejich průběhu nesmyslně obtížné, ale spíše o to, to hráči vynahradit na jejich konci. Což pak končí několikerým opakováním těchto pasáží.

Daikatana, co si vzpomínám, měl jsem se závěrečným bossem velké problémy. Obtížnost ale asi jen první nebo druhá v pořadí.

Shadow Man, z jeho dohrání jsem měl fakt velkou radost, protože ten závěrečný boss mi dal zabrat.

Turok 2: Seeds of Evil, hráno na Hard. Ve hře byly jen dvě volby Normal a Hard. Ale až teprve čtvrtý boss, k němuž najdeš klíče v celé hře, je fakt náročný. Nemůžeš při něm vůbec ukládat, to ani u těch tří předchozích, ale hlavně oplývá více fázovým stylem boje. Jediné štěstí, že hra povolovala pár smrtí. Podle toho, jak měl hráč nastřádáno předmětů. To jsem vždy měl zase 100 životů. Opakoval jsem ten závěrečný souboj asi 20x, než se mi to povedlo.


@Crash (12.05.2017 12:04): Nevím, třeba to je subjektivní (ten jeden komentátor, co u Pixelů je, tvrdí, že mu to přišlo jednodušší), ale Meat Boy mi přešel do krve skoro hned, hlavně díky parádnímu responzivnímu ovládání. They Bleed Pixels má daleko klouzavější fyziku a úseky mezi checkpointy jsou delší, než u Meat Boye, takže je to zdlouhavější a náročnější na natrénování.
@Chuck (12.05.2017 09:35):

Resonance of Fate - hra to byla dost tezka a soubojak hodne obskurni a tezky na pochopeni. Kdyz se ho clovek naucil dost na to, aby nedostaval od nepratel vecne na prdel, latka obtiznosti poskocila a clovek se musel ucit co za komba a exploity z toho jeste jde vytriskat... a to trvalo prakticky celou nekratkou hru. A je to jedna z mala platinovych trofeji co mam.

Super Meat Boy, Demon's Souls, Die by the Sword, UnderRail třeba.

Co jsem nedohral a bylo dost vyzva by byl treba takovy Ninja Gaiden Sigma
Nejsem fanoušek velkých obtížností a téměř nikdy nehraju nic na víc jak normal. Z těch těžkých her, na které jsem hrdý, by to určitě byl Albion (několikrát). Loadfesty se pak často konaly třeba v Commandos, Project IGI nebo prvním AvP za mariňáka. V poslední době taky třeba Ori and the Blind Forest.
Koukám, že hodně zmíněných her, které "nejdou dohrát", jsou logické, kde člověk musí objevit nějakou přesně danou sekvenci úkonů. Zajímalo by mě, jestli tyhle levely tvůrci ručně vymýšlejí, nebo to nechají nagenerovat nějaký automat a vyberou ty varianty, které splňují nějaká jejich kritéria.

Třeba konkrétně u Tumblestone mi to připadá vyloženě generované. U Fish Fillets by mě zase nepřekvapila spíše ta ruční práce.

@Psyx (12.05.2017 13:08): To jo. Má co hrát celou základní i střední školu a půlku vysoké k tomu :)
@Chuck (12.05.2017 09:35): Demise: Rise of the Ku'tan - Považuju ji za asi nejtěžší, co jsem dokončil, stovky hodin grindění, neustálé vracení se pro vlastní mrtvolu...

Jagged Alliance 2 - V základu né až tak hardcore, bohužel jsem chtěl trumfnout kamaráda, tak jsem rozehrál na nejtěžší s jedinou postavou (on to dohrál se základní postavou + s Irou co mu trénovala milici), no velká chyba a (pro mě) přestřel jako prase, co vám budu povídat, těch loadingů. Podobnou zkušenost mám i s Evil Islands: Curse of the Lost Soul, nicméně tam jsem kvůli hraní s jednou postavou musel snížit obtížnost na easy, páč na vyšší mi to přišlo nehratelné.

Dungeons of Dredmor -Asi lehčí než většina čistých rogueliků, zabil jsem jen pár desítek postav, přesto pro mě úspěch hru dokončit.

Spíš bych tu měl zmínit pár her, co jsem i přes vypětí sil nedokázal dohrát, jako Supaplex, Fish Fillets nebo Quadrax.