Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@JohnCZ (12.05.2017 19:30): Hmm, zřejmě záleží na tom, jakou vytvoří člověk zbraň - je jich poměrně hodně a některé kombinace asi nebudou až tak účinné. V coopu jsem (při nedávném dokončování některých coop-only misí kvůli 100%) neměl problémy ani solo (i když - nevím tedy, jestli má coop nějaký vliv na nepřátele).
@7c (12.05.2017 19:26): Mně teda osobně taky přišla výrazně nejtěžší a to jsme ji hráli v coopu, pravděpodobně na nějakou střední obtížnost. Sám bych na to asi neměl nervy.
@RNDr. Gunár Pavel (12.05.2017 12:53): Dead Space 3 je IMO nejlehčí ze série (zejména kvůli extrémním zbraním). Pokud tedy nemluvíte o tom hraní bez ukládání a bez jediného úmrtí.

Z těch obtížných her mě (z hlavy) napadá:
Die by the Sword (poslední části, v podstatě jak se objeví kostlivci) - protože to zmínili ostatní
Resident Evil 4 (no-merchant/handgun run, samozřejmě bez raketometu)
Resident Evil Revelations - Ghost Ship Trinity. A samozřejmě Abyss Trinity. Obtížnost se dá nicméně snížit (velice, velice dlouhým) vylepšováním zbraní.
@Chuck (12.05.2017 09:35): @Chuck (12.05.2017 10:01): Vyšší obtížnost, to je moje :) Beru to jako výzvu, správné nastavení mým schopnostem. Hard obtížnost se dá definovat nejen souboji, ale i designem map. Často jsou hry nevyvážené, jedna dvě obtížné mise, přestože zbytek hry tím netrpí.

Rozdělím to do několika kategorií.

Orientace v prostředí, herní doba, nemožnost libovolného ukládání.

Eternal Doom - Bez nápovědy jsou některé hádanky fakt peklo, ale na většinu věcí jsem přišel sám. Opravdu mistrovský design levelů, tomu odpovídala i herní doba, jak ji počítala hra sama. Dosaženo času 40: 19: 53 hod.

Turok 2: Seeds of Evil - Hra podobně náročná na orientaci, protože zavádí spíše adventurní postupy, k čemuž přispívá i její atmosféra.

Project IGI - Ale hráno už fakt dávno, problém byla poslední mise. Ve hře se průběh misí nijak neukládal, pouze start každé z nich. Zbytek si hráč musel odehrát.

_________________________________________________________________________

Závěreční bossové

U starých stříleček nejde o to, že by byly v jejich průběhu nesmyslně obtížné, ale spíše o to, to hráči vynahradit na jejich konci. Což pak končí několikerým opakováním těchto pasáží.

Daikatana, co si vzpomínám, měl jsem se závěrečným bossem velké problémy. Obtížnost ale asi jen první nebo druhá v pořadí.

Shadow Man, z jeho dohrání jsem měl fakt velkou radost, protože ten závěrečný boss mi dal zabrat.

Turok 2: Seeds of Evil, hráno na Hard. Ve hře byly jen dvě volby Normal a Hard. Ale až teprve čtvrtý boss, k němuž najdeš klíče v celé hře, je fakt náročný. Nemůžeš při něm vůbec ukládat, to ani u těch tří předchozích, ale hlavně oplývá více fázovým stylem boje. Jediné štěstí, že hra povolovala pár smrtí. Podle toho, jak měl hráč nastřádáno předmětů. To jsem vždy měl zase 100 životů. Opakoval jsem ten závěrečný souboj asi 20x, než se mi to povedlo.


@Crash (12.05.2017 12:04): Nevím, třeba to je subjektivní (ten jeden komentátor, co u Pixelů je, tvrdí, že mu to přišlo jednodušší), ale Meat Boy mi přešel do krve skoro hned, hlavně díky parádnímu responzivnímu ovládání. They Bleed Pixels má daleko klouzavější fyziku a úseky mezi checkpointy jsou delší, než u Meat Boye, takže je to zdlouhavější a náročnější na natrénování.
@Chuck (12.05.2017 09:35):

Resonance of Fate - hra to byla dost tezka a soubojak hodne obskurni a tezky na pochopeni. Kdyz se ho clovek naucil dost na to, aby nedostaval od nepratel vecne na prdel, latka obtiznosti poskocila a clovek se musel ucit co za komba a exploity z toho jeste jde vytriskat... a to trvalo prakticky celou nekratkou hru. A je to jedna z mala platinovych trofeji co mam.

Super Meat Boy, Demon's Souls, Die by the Sword, UnderRail třeba.

Co jsem nedohral a bylo dost vyzva by byl treba takovy Ninja Gaiden Sigma
Nejsem fanoušek velkých obtížností a téměř nikdy nehraju nic na víc jak normal. Z těch těžkých her, na které jsem hrdý, by to určitě byl Albion (několikrát). Loadfesty se pak často konaly třeba v Commandos, Project IGI nebo prvním AvP za mariňáka. V poslední době taky třeba Ori and the Blind Forest.
Koukám, že hodně zmíněných her, které "nejdou dohrát", jsou logické, kde člověk musí objevit nějakou přesně danou sekvenci úkonů. Zajímalo by mě, jestli tyhle levely tvůrci ručně vymýšlejí, nebo to nechají nagenerovat nějaký automat a vyberou ty varianty, které splňují nějaká jejich kritéria.

Třeba konkrétně u Tumblestone mi to připadá vyloženě generované. U Fish Fillets by mě zase nepřekvapila spíše ta ruční práce.

@Psyx (12.05.2017 13:08): To jo. Má co hrát celou základní i střední školu a půlku vysoké k tomu :)
@Chuck (12.05.2017 09:35): Demise: Rise of the Ku'tan - Považuju ji za asi nejtěžší, co jsem dokončil, stovky hodin grindění, neustálé vracení se pro vlastní mrtvolu...

Jagged Alliance 2 - V základu né až tak hardcore, bohužel jsem chtěl trumfnout kamaráda, tak jsem rozehrál na nejtěžší s jedinou postavou (on to dohrál se základní postavou + s Irou co mu trénovala milici), no velká chyba a (pro mě) přestřel jako prase, co vám budu povídat, těch loadingů. Podobnou zkušenost mám i s Evil Islands: Curse of the Lost Soul, nicméně tam jsem kvůli hraní s jednou postavou musel snížit obtížnost na easy, páč na vyšší mi to přišlo nehratelné.

Dungeons of Dredmor -Asi lehčí než většina čistých rogueliků, zabil jsem jen pár desítek postav, přesto pro mě úspěch hru dokončit.

Spíš bych tu měl zmínit pár her, co jsem i přes vypětí sil nedokázal dohrát, jako Supaplex, Fish Fillets nebo Quadrax.
@Chuck (12.05.2017 09:35): Zajímavá anketa.
1) Kompletní sada medailí na všech tratích ze sólo módu Trackmania United Forever. Těch tratí bylo strašně moc (je to vlastně kompilace všech prostředí z předchozích her série) a zvládnout zajet čas potřebný na nejvyšší Nadeo medaili, znamenalo se naučit trať nazpaměť a vypilovat skill a zajet jí bez jediné chyby. Kolikrát jsem se s jedinou tratí mordoval po mnoho večerů.

2) Super Meat Boy u mě přesně splňuje Chuckovu definici, pokud si dobře pamatuji, tak herní doba 42 hodin, a na konci jsem měl přes 11000 smrtí, takže průměrná doba života Meatballa byla necelých 14 vteřin (škoda že to taky neplatí v Quake Live). Trochu mě teda děsí ta Ronikova poznámka o They Bleed Pixels, které jsem nedávno koupil v bundlu.

3) Dark Souls určitě taky přineslo opojný pocit po prvním dohrání, tam rád vzpomínám na ty začátky, kdy jsem měl pocit, že to nemám šanci dohrát, protože jsem vytuhnul hned na začátku a pak s každým sejmutým bossem si člověk říká, že horší to už snad nemůže být. Může.

4) A přidal bych sem ještě The Elder Scrolls: Arena, kde to není až tak o tom loadování, jako spíš o výdrži a chuti to dohrát. Tam byl paradoxně pro mě nejtěžší začátek, protože jsem si zvolil Sorcerera, který byl sice asi nejsilnější kouzelník ve hře, ale s tím omezením, že není schopen regenerace many. Může jí jen absorbovat z kouzel na něj seslaných a nebo z lektvarů. Takže v úvodním dungeonu jsem zakouzlil dva pidiblesky a byl jsem v prdeli, protože nikdo na mě nekouzlil a lektvary jsem samozřejmě neměl. Na konci hry pak už byl těžce OP.

@Chuck (12.05.2017 09:35): Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - perma-death, nutnost tvorby vlastních map, nesmiřitelná hra, obtížnost zvýšena vedení veřejného deníčku :)
Might and Magic, Book I: Secret of the Inner Sanctum - možnost ukládat pouze na 5 místech ve hře, ukrutná obtížnost především v první třetině hry, kdy hráč neustále přemítá, zda se vrátit do města nebo to riskne a půjde dál
Another World - nutnost posloupnosti přesných akcí, ačkoliv jinak nepříliš dlouhá hra

Speciální kategorie - Letecké simulátory: :)
Falcon 3.0 - už jen přistát je umění, natož se střetnout s Migy :)
Sám za sebe můžu uvést následující:
- Remember Me - holt nejsem zvyklý na bojovky a i když si myslím, že jsem využíval všechny možnosti, které mi ty boje usnadní, zápasil jsem se hrou dost. Možná mi v tomhle případě chyběly pohotovější reakce. Asi holt herně stárnu. :-)

- SWAT 4 - výborná hra, kde jsem možná nedokázal vhodně kombinovat všechny taktické metody, takže spíš moje vina. Ovšem vzpomínám na hru fakt rád!

- Dead Space 3 - s jedničkou a dvojkou jsem nijak moc nezápasil, ale trojka mi přišla z celé série nejnáročnější a nepřátelé nezničitelnější. K tomu asi přispěla délka hry, která se zákysy ještě víc natáhla.
Já se přiznám, že těžkým hrám většinou nedám šanci a nebo je vzdám po několika hodinách nervů (Dark Souls...), takže pro mě vůbec nejtěžšá hra co jsem dohrál, je Metal Gear Rising, tam jsem měl fakt radost když jsem to zvládl. Samozřejmě v dětství spousta her na NES/PS, na které bych dnes neměl nervy, ale jako děcko jsem prostě byl rád že hraju a loading každých 5min mě nezajímal. :D
Ta anketa trochu vybízí k zamyšlení nad obtížností jako takovou. Věřím, že vývojáři her mají prvořadou tendenci zakomponovat do hry pasáže, které jsou pro hráče výzvou a zejména pak ukázkou toho, jestli dokáže využít všechno, co mu ta konkrétní hra nabízí a pomocí čeho si tu obtížnost jakoby sníží. Ale i tak mi někdy připadá, že někdy spíš chtějí hráče otrávit, než mu přinést pocit ve stylu "jsem fakt borec, že jsem to dal".
@Chuck (12.05.2017 09:35): U They Bleed Pixels jsem málem rozlomil gamepad vejpůl, nějaký Super Meat Boy se na to nechytá.

Furi mi přišlo naprosto sadisticky obtížné, u třetího bosse jsem se zasekl snad dvě hodiny. Nemám to odškrtnuté jako dohrané, protože jsem myslel, že ještě porazím tajného bosse, ale asi na to nemám nervy.

BIT.TRIP RUNNER taky byl zážitek, na ten pětiminutový level, kde se nesmí udělat jediná chyba, asi nezapomenu nikdy.
@Chuck (12.05.2017 09:35): Tak zde mám jasno. Operation Flashpoint: Cold War Crisis, to mi dalo zabrat, ale lepší hru k 10. výročí Levelu dát asi nemohli :). Následuje Jagged Alliance 2, kde jsem opravdu rád za dohrání ačkoliv mě strategické hry tak nebaví (o to více ale JA2) a nejdou mi. A pak Umineko no Naku Koro ni Chiru, asi jediná hra u které jsem po více jak dva měsíce seděl u počítače snad i více jak sedm hodin a musel pokračovat. Formou ne, ale obsahem jistě obtížná hra. A také jedna z těch, u kterých jsem opravdu rád že jsme ji zvládl a nezabalil po prvních 20-60 hodinách. A samozřejmě i Albion a Ultima VII: The Black Gate.

Naopak co jsme nezvládl a rád bych někdy napravil je Ambermoon, Incubation, Pathologic a Moon.
@Chuck (12.05.2017 09:35): Co si tak vzpomenu z poslední doby, tak mi nejvíc dala zabrat hra Alpha Prime a trochu i Doom. Cítíl jsem i pocit jisté pýchy po vyřešení některých levelů v The Talos Principle a Tumblestone. A udělat 100 % ve Ford Racing 3 bylo taky dost hardcore.

Obecně už těžké hry nevyhledávám a oceňuji spíše plynulou hratelnost. Pokud je hra těžká a dá mi možnost, jak se s tím vypořádat, jsem spokojený taky. Ale pokud je těžká jen proto, aby mi ztrpčila život, tak to mě nebaví.
Už před časem mě napadla taková minianketa týkající se obtížnosti her. Vzpomněli byste si alespoň na 3 hry, na které jste pyšni, že jste je dohráli, jelikož jste zápasili s obtížností a loading byl pro vás nejčastější herní náplní? Tak trochu předpokládám, že se obecně hráči neradi přiznávají k tomu, že jim ta hra v podstatě nešla. :-)
@Paul (11.05.2017 09:26): To zní dobře - Bioware zombie snad konečně někdo důstojně pohřbí (důstojně = tak hluboko, aby už nevylezla), Bethesda ztratí jedinou polehčující okolnost své zavrženíhodné existence (jejich rukopis na hrách je jak dotek smrti) - Arkane se myslím neztratí, a Hitman (ok, nikdy jsem nehrál, takže...) - S-E je pro mě svou strategií dost záhadná společnost.

Asi neprojde, že by Arkane přešlo pod CDP - nebo lépe pod Techland, když začínají "fušovat" do produkce (CDP je stejně nějak moc "casual", jak určitě potvrdí Walome).

Určitě je to nesmyslná vize, ale docela by se mi líbilo, kdyby (někteří) producenti vedli dvě linie - masovou zábavu, která vydělává peníze, a pak ne zrovna "oslíka otřes se", který ale bude vylepšovat "image". Něco jako Bethesda by vedla Elder Scrolls a potom Arkane-věci (jen tedy ne Bethesda).

P.S. "Navážení" se do různých společností a her není myšleno smrtelně vážně.

P.P.S VANQUISH NA PC!!!
@montana (11.05.2017 17:54): no, v pořádnej datadisk k D2 doufám, ten k jedničce byl lepší než samotná hra. Tak snad aspoň něco (jestli to bude karetní hra tak zabiju Vladka Antonova).
Jinak ta teorie..jasně, patnáctiletej fakan co hraje halo a codko si to nekoupí, ale faktem je, že Dishonored 1 i Human Revolution prodaly kopií hodně, o dost víc než jejich pokračování. Já bych si tipnul že kdyby nezbabrali ty launche a měly mnohem lepší marketing, tak se ty nový díly budou prodávat aspoň stejně dobře. Hitman měl smůlu úplně, tam se rozhodli experimentovat s epizodama, což byl od začátku naprosto stupidní nápad.

@Fritol (11.05.2017 19:33): je fakt že her dneska vzniká strašně moc, a do toho ty online behemoti co žerou hrozně moc času...spousta lidí hraje jenom posranej overwatch nebo dotu a na singl už kašlou, ikdyž třeba dřív hráli..
Já myslím, že za tuhle stagnaci nebo poklesy prodejů áčkových her může i rostoucí indie trh. Hráči prostě nemají neomezené peněženky a dřív se nic jiného než áčkova hra koupit nedalo (respektive dalo, polské a ruské budgety), zatímco dnes žijem v době, kdy indie 2D hra prodá milion kopií jenom na PC, což se samozřejmě odrazí na prodejích jiných her. Takže jak říkáte, jediné řešení do budoucna bude snížení nákladů na vývoj třeba přesunutím na východní Evropu nebo děláním "středně velkych" her.
@Paul (11.05.2017 09:26): Dishonored bude mít (zřejmě na E3) oznámené DLC nebo něco s názvem ‘Blackheart’. Zatím nám nechtějí říct co to je :)
Tak máš aspoň jednu dobrou zprávu (pokud to nebude karetní hra :D)

Jinak ty prodeje D2 i Prey imho naprosto odpovídají cílovce těch her a to jsou prostě starší a inteligentnější hráči. Nikdy se nemůžou prodávat masově, i kdyby se marketing snažil sebevíc. Nikdy u nich nevznikne word of mouth, spíš naopak. 15 letej džony všem řekne, že tu sračku nepochopil.
Bohužel jsou už ale takový hry tak šíleně drahý, že už je nejde dělat pro takovou skupinku lidí. Nebo je Arkane umí dělat levnějši, když zatím stále fungují. Osobně jsem tipoval, že je Zenimax zapíchne už po prvním Dishonored.
@Fatality (11.05.2017 12:38): Ty brďo 11 litrů, ale ten model vypadá dobře, ty různý herní postavičky ze sběratelek mě nechávají v klidu, ale tohle by se mi líbilo. Nicméně za tu cenu zůstávám v klidu i tak. :)