Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dangerous Dave

Dangerous Dave in the Deserted Pirate's Hideout!

70
57 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
říjen 1988 Apple II
1990 PC
Vývojáři:
John Romero
Dangerous Dave je stará plošinovka, kterou naprogramoval jediný člověk, legendární John Romero. Ve hře ovládáte postavičku "nebezpečného Dave", se kterým musíte postupně projít 10 strašidelnými (i když vzhledem k technickému omezení doby platí spíše "strašidelnými" v uvozovkách) levely, sesbírat po cestě co nejvíc bodů a utéct pryč.

Dangerous Dave se dočkal dalších třech pokračování, akčněji laděných než první díl a na novém enginu. Jsou jimi Dangerous Dave in the Haunted Mansion, Dangerous Dave's Risky Rescue a Dave Goes Nutz!.


Poslední diskuzní příspěvek

Hra je součástí Catacomb Packu, docela zvláštní, že o tom vůbec není na GoGu zmínka. Je to dostupné při volbě "Catacomb 1989", poté se otevře…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Už několikrát jsem si řekl, že Davea prostě musím dohrát - je to jedna z prvních her, co jsem hrál (možná dokonce první?). V roce 2008, 18 let po vydání PC verze, se mi to konečně splnilo. :) Hra to není nějak přehnaně těžká, ale jednoduchá také ne. Patří do té kategorie her, které se (abyste je dohráli) musíte učit a zlepšovat se krůček po krůčku (level po levelu) - chce to hodně trpělivosti. První levely už budete v pozdějších fázích chodit téměř poslepu a to vše jen pro to, abyste v posledních úrovních mohli prozkoumat terén, 3x se zabít a začít zase od začátku. :) O to lepší je pak pocit dobře odvedené práce po dohrání, a tak to má být.

Pár tipů:
- za každých 20 000 bodů vám přibude 1 život, nemůžete však mít více než 3 (proto se hodí taktizovat - pokud tedy chcete hru dojet do konce a kašlete na body - a brát bonusy jen když se vám to hodí)
- ve hře jsou skryté lokace, obvykle se jetpackem dostanete nad obrazovku, zajdete ke kraji a přenesete se do "WARP ZONE" (jen v určitých levelech - po dohrání se i dozvíte ve kterých); jsou to sice bonusové lokace, ale dá se v nich velmi snadno přijít o krk, pozor na falešné plošinky

Bodové zisky:
Fialová koule - 50
Modrý diamant - 100
Červený diamant - 150
Prsten - 200
Koruna - 300
Žezlo - 500
Pohár (nutný pro přechod do dalšího levelu) - 1000
Přechod do dalšího levelu - 2000

Přeji hodně zábavy a silné nervy, Dave je parádní hra i po letech. Navíc ji v klidu rozjedete i na WinXP.
+20
  • PC 70
Ach, hra mého mládi. :D Jedna z prvých, ktoré som hral. Vždy som sa ako malý tešil, keď ma mama vzala do práce, ona robila a ja som hral Davea. Viem, že som sa nevedel dostať cez kolo, v ktorom boli na konci riasy, pomedzi ktoré ste sa museli spustiť pomocou JetPacku a zastreliť príšerku, ktorá bola pri zlatom pohári. Zastreliť sa mi ju podarilo až cca pred štyrmi rokmi a konečne som potom aj hru prešiel. Nevadila mi staručičká grafika, ani pradivné zvuky - bola to proste paráda. A vlastne ešte stále je. Pre novicov - obrňte sa poriadnou trpezlivosťou :D

Pro: Hrateľnosť, hrateľnosť, obtiažnosť, bonusové levely, grafika

Proti: Len 10 levelov

+13
  • PC 60
Falešné plošinky v závěrečných levelech byla tedy neskutečná sviňárna, člověk se tam horko těžko probojuje a když už tam konečně je, tak třikrát chcípne právě na debilních plošinkách, na které nikterak předem zareagovat nemůže, pokud nezná jejich rozmístění (pak jsem tam samozřejmě zhebl ještě x krát poté, protože už jsem si přesně nepamatoval, které jsou falešné a které nikoliv :)).
Ale takovouhle radost při zahlédnutí závěrečné "Congratulations..." obrazovky, jsem už dlouho v žádné hře nezažil :). Je to rozhodně celkem vydřené vítězství, kdy se zlepšujete krůček po krůčku až hru zvládáte naprosto bez jediné drobné chybičky, každý skok máte perfektně načasovaný, neděláte zbytečné pohyby navíc a hrou proplouváte jako nůž máslem tam, kde jste ještě před nějakou dobou nadávali autorovi hry do debilů, zatímco jste čučeli na nápis "Game Over".

Seskoky z plošinek jsou někdy zbytečně moc citlivé (stojíte na konci plošinky, chcete jen udělat krůček na plošinku pod ní a místo toho letíte... kamsi), kolize s překážkami občas zbytečně přísná (občas se té fialové trávy/ohně/vody skoro ani nedotknete a beztak... "game over vole"), pokud vám dojde jetpack předčasně, nemáte možnost ho znovu doplnit a tudíž dokončit level...
Ale i tak se to rozhodně hraje lépe, než to vypadá, jakkoliv je to hodně jednoduchoučká záležitost (z hlediska herních mechanismů), dokáže být vlastně příjemně chytlavá.

Pro: Chytlavá hratelnost, jetpack, warp zóny.

Proti: Kolize s překážkami, citlivost ovládání, falešné plošinky.

+12
  • PC 80
Moje uplne prvni plosinovka, kterou jsem kdy hral. Sestava 386/40 Mhz, 4 MB RAM, 850 MB HDD a SVGA s 256 barvami je dnes kousek patrici maximalne do technickeho muzea, ale v ranych devadesatkach jsem na ni prohanel radu her z te doby, i tuto.

Mate k dispozici panacka, se kterym chodite, skacete, padate, ale predevsim sbirate body za sebrane predmety. Cilem hry je sebrat v kazdem patre pohar, ktery je vlastne klicem k vychodovym dverim o patro vys. Hra ma deset pater plus pripadne ctyri tajne urovne (WARP ZONE)a konci po vycerpani vsech zivotu, zdolanim desateho patra a naslednym zapsanim do tabulky vitezu. Uvodni levely jsou velmi jedoduche, ale casem pribyde i nutnost strilet do po sve pravidelne ose se pohybujicich a po vas rovnez strilejicich protivniku. Casto musite premyslet kam a jakym zpusobem spravne skocit, abyste prezili a zejmena setrit energii ve vasem jetpacku. Posledni levely jsou uz celkem peklo, jelikoz casto budete celit pastem v podobe propadajicich se plosin, pod kterymi na vas budou cihat smrtici pasti. Ve hre totiz nezemrete pouze po zabiti nebo stretem s protivnikem, ale muzete se upalit kontaktem s ohnem, kyselinou nebo zahavymi rostlinami. Hra je rozhodne tezsi nez dnesni sranda hry pro decka a tehdy jsem ji dohral az nekdy na druhem stupni zakladni skoly.

Pamatuji na euforii, kdyz jsem se poprve dostal do tehdejsiho 7. patra a samozrejme v nem okamzite zemrel, protoze jsem nevedel, co a jak v nem spravne udelat. A takhle to bylo vlastne s kazdym novym patrem te hry. Naucit se zpusob, jak jej zvladnou a pote metodou pokusu-omylu zkouset dalsi a dalsi. Hra zabavila na desitky hodin a paradoxne po jejim dohrani jsme si s kamarady davali i dalsi vyzvy. Napriklad dohrat hru s co nejmensim poctem obdrzenych bodu. To napriklad znamenalo vyhybat se protivnikum (zejmena ve 4. misi, kterou jsem vzdy prochazel stretem jedinym protivnikem z duvodu absence pistole), coz byla v nekterych misich celkem fuska. Za kazdych 20.000 bodu vam pribyl jeden zivot, ktere jste mohli mit maximalne ctyri. Cas od casu si z nostalgie si jeste dnes tuto hru pustim pres DosBox.

Pro: ve sve dobe a mem veku zabava na desitky hodin, 10 pater, tajne urovne, odmeny za sbirani predmetu, souboje s protivniky, moznost vymyslet dalsi scenare a ztizeni hry

Proti: po case stereotyp a jednoduchost

+10
  • PC 70
Další z her mého dětství. Chytlavá plošinovka, u které jsem se nedostál dál, než do 5 levelu. Tam to už prostě bylo tak brutálně obtížné, že na to mé síly nestačily. Grafika byla i na svou dobu průměrná, zvuky také. I dnes mi přijde taková béčková a celkově nedoladěná.

Dodnes ale na ni vzpomínám a párkrát jsem si ji zkusil přes DOSbox. Hlavně díky nostalgii do mé TOP10 starých her patřit musí.

Pro: nostalgie, hratelnost, dnes už freeware

Proti: grafika, vysoká obtížnost, nikdy jsem nedohrál

+9