Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quadrax

1994
06.12.1996
77
47 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Quadrax je prvotinou Slovenského týmu Cauldron, tvůrců Spellcross: Poslední bitva. Jedná se o logickou hru s adventurními prvky, původně napsanou pro ZX Spectrum.

Děj se odehrává v africké poušti roku 1992. Dva badatelé, Mike a Alex, pátrají po svých blízkých, kteří záhadně zmizeli při expedici zkoumající sektu egyptského boha Amhuna. Hluboko v poušti prý leží posvátné místo, bájná fata morgána, která se údajně zjevuje jednou za čtyři roky. Jenže při pátrání v poušti mají Mike a Alex nehodu s džípem. Stovky kilometrů od civilizace a s minimem zásob jsou odkázáni pouze na zázrak. Třetího dne po nehodě ovšem zahlédnou v dálce podivné záblesky, a tak se s novou nadějí vydávají prozkoumat zdroj. A nevěří svým očím, když se před nimi začne rýsovat monumentální budova.

Během průzkumu budovy musí Mike a Alex překonat stovku místností a dostat se až na její vrchol. Cíl v každé zboku viděné úrovni je dostat oba dobrodruhy na těžko dostupnou plošinku značící východ. V dosažení východu vám brání kameny a různé mechanismy (páčky, teleporty a podobně). Hra vyžaduje spolupráci obou postav, můžete je ovládat na střídačku pomocí mezerníku nebo nechat druhého badatele kamarádovi v multiplayeru na jednom počítači.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Vždy, když jsem si vzpomněl na mé dřívější hraní této hry, vybavila se mi především skvělá hudba, na svou dobu hezké mezi-úrovňové animace popisující příběh a úrovně s postupným růstem obtížnosti. Dnes jsem si po letech zkusil tuhle hru zahrát znova s cílem se pokud možno probojovat přes všech 100 úrovní. A kupodivu se mi to povedlo a k ještě většímu podivu to nebylo zase tak obtížné, jak jsem si zprvu myslel, že to bude.

První úrovně jsou jednoduché a seznamující hráče se základními mechanismy hry, přibližně od 20. úrovně však začíná přituhovat. Přijde mi ale, že na jednu těžší úroveň připadají další cca 4, které jsem sice nezvládl hned na několik první pár pokusů, ale za nějakou čtvrt hodinku jsem hlavní postavy, Alexe a Mikea, dokázal na cílovou plošinku bez větších problémů dostat. Vrchol obtížnosti pak pro mě přišel někdy kolem 50. úrovně, kde se už začaly objevovat zákeřné mechanismy, které postupu naopak škodily. A tak chvíli trvalo, než jsem si uvědomil, že zrovna na tuto páčku nemám sahat. No a nakonec mi přišlo, že zhruba od 80. úrovně jsem už na moc těžkých úrovní nenarážel. Ještě je teda možné, že se mi fakt dobře dostaly mechaniky hry pod kůži, ale na to bych úplně nesázel. :)

Hodně se mi líbila úroveň obsahující jen teleporty a bylo tedy potřeba najít správný postup (+ jeden teleport znamenal smrt) a pak úroveň se spoustou teleportujících padající kamenů.

Příběh hry je fajn, s ohledem na dobu vydání musím říct i docela povedený. Hlavně závěr, že se Mike stane novým "bohem" byl pro mě nečekaný. Hráči ho ale vůbec nemusí vnímat, protože na hratelnost nemá vůbec žádný vliv.

Přemýšlím, jestli na hře bylo něco, co mě vyloženě vadilo. Možná jen to, že zhruba od poloviny hra nepřichází s žádnými novými mechanismy, ale staví stále na tom samém. Občas jsem byl naštvaný i na ovládání, kdy jsem "určitě" stiskl šipky nahoru a doprava, ale ta postava jen posunula kámen špatným směrem a následoval restart úrovně. Je ale možné, že to přeci jen byla spíše chyba mezi klávesnicí a židlí. :)

Co říci závěrem? Hraní mě bavilo a konečně si můžu po letech Quadrax zařadit mezi kompletně dohrané hry.

Pro: Povedené úrovně, hudba

Proti: Od poloviny bez nových mechanismů

+9
  • PC 100
Parádní logická hra. Velmi těžká a uspokojující. Kdo poctivě hraje level po levelu ví o čem mluvím.
Prvních dvacet levelu je celkem snadných. Potom začne obtížnost pomalu stoupat. Systém hry není přitom nijak složitý. Projít úroveň a dostat oba panáčky na určené místo. K tomu máte možnost používat teleporty, výtahy, zasouvací plošinky, magnety na železné kvádry apod. Důležitou roli hraje spolupráce.
Jedna postavička často projde většinu prostoru, aby umožnila druhé dostat se na správné místo, odkud třeba přivolá výtah pro tu první. Hra tím dostává nečekanou variabilitu a hloubku.

Existují další pokračování, ale ty už nejsou od původního týmu.

Pro: Skvělá zábava

Proti: Nefunguje pod win

+5 +7 −2