Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Overlord II

74
64 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
23.06.2009 PCPS3X360
Vývojáři:
Overlord II je third-person akcí, ve které se stejně jako v prvním díle stanete Temným Pánem, který si s pomocí svých věrných minionů podmaňuje svět.

Příběh navazuje na datadisk Overlord: Raising Hell - tentokráte ale budete hrát za syna Overlorda z prvního dílu a tutoriál si odbudete dokonce jako malý démonický chlapec. Poměrně brzy narazí chlapec na síly Impéria (Roman style), které tentokrát bude hrát roli hlavního "záporáka".

Ve hře na hráče opět čeká rozkazování čtyřem druhům minionů, rozsévání destrukce a plundrování vesnic, vylepšování temného sídla a další. Najdou se i nové kratochvíle, jako například plavba lodí, ovládání dobývací techniky, nebo možnost pořídit svým minionům ochočené mazlíčky, na kterých se pak vrhají do boje.


Poslední diskuzní příspěvek

Jo_Do: chytáš mě tady za slovo "věta" "souvětí" jak nějaký hnidopych, přitom moc dobře víš, jaxem to myslel. nemůže se to jmenovat…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Z druhému dílu Overlorda mám rozporuplné pocity. Něco se povedlo super vylepšit, něco totálně domrvit.

Vše zábavné z jedničky, ve dvojce zůstalo a navíc se hra obohatila o spoustu nových nápadů, jako je plavba na lodích, extrémně ničivá střelba z katapultů, zvířátka, na kterých můžou skřeti rajtovat, převtělování se do skřeta, takže pak můžete vlézt kamkoli, apod. Ani jsem nečekal, že se to pokračování TAK dobře povede. A navíc, hra se neopakuje. Téměř vše, co tam uvidíte, je zbrusu nové. Nový svět, nová města, nový hrad, nové manželky, i noví nepřátelé. Jen věrný Gnarl nám zůstal, ačkoli už s ním zdaleka není taková sranda a jeho hlášky se dost opakují.

S Overlordem na jeho cestě za světovládou, zavítáme na mořské pláže, i na romanticky zasněžený sever. Půjdeme do džungle, i do nádherného římského města. Budeme prolézat starobylé ruiny na povrchu, i temné kobky pod zemí. Za normálních okolností bych neváhal říct, že je to výborně hratelné, zábavné - prostě herní skvost a udělil bych 90%. Ale to neudělám a neudělím. Můj spolehlivý indikátor kvality u jakékoli hry je - neochotně končím a ochotně se do hry zase vracím. Zde jsem POKAŽDÉ končil totálně vystresovaný, protože se mi nechtělo už ZASE opakovat jeden a ten samý level.

Jednička měla ukládání dobře vyladěné, savepointy byly inteligentně rozmístěné a pokud už jsem musel něco opakovat, byl to jen krátký úsek. Ve dvojce mi mizerně řešené savepointy doslova drásaly nervy a ničily herní zážitek. Já jsem té hře úplně přestal věřit. Ke konci už jsem přestal rozbíjet i bedny. Stejně je za chvíli budu rozbíjet znova, zbytečná práce. Hra mě s ukládáním několikrát tak vypekla, že jsem jen nevěřícně mrkal a nechápal, jak jim TOHLE mohlo utéct při betatestu. To jako VÁŽNĚ musím hrát celý ten těžký level zase znovu? To se vážně NIC neuložilo, ani když jsem si byl uložit až ve věži?

Nepotěšilo mě ani těžkopádné ovládání Overlorda, který reaguje na myš a klávesnici s viditelným zpožděním a pokud právě vykonává nějakou animaci boje, pak nereaguje vůbec, dokud neskončí. Stálo mě to sérii zbytečných úmrtí. Nepamatuji si, že bych měl v jedničce problém s bugováním skřetů. Tady skoro pořád. Chci poslat služebníky na cíl, ale ono to nejde, protože se mi samovolně stáčí kamera. Pošlu někam skřety, zaseknou se a už se nevrátí. Chci je poslat do otevřených dveří stanu, který stojí přímo přede mnou, nejde to. Hýbu s myší někam, ale skřeti se rozhodli jít přesně opačným směrem.

Samozřejmě, žádný ten bug nebyl fatální, stačilo zapnout/vypnout menu, poodejít a tak. Jen mě to štvalo. Na můj vkus bylo ve hře příliš mnoho zásekových míst, kde jsem se musel koukat do návodu. Hra už hráče neobtěžuje ani morálními dilematy, jednou hrajete za pána zla, tak se nesmíte divit. Ačkoli činy Overlorda ve hře, jsou téměř skutky milosrdenství matky Terezy, oproti tomu, co prováděli skuteční vládcové ve středověku (i někteří dnešní).

Mimochodem, když člověk udělí hodnocení během psaní, tak se mu napsaný komentář ztratí. Není nad to, něco psát dvakrát. Hned to dostane méně květnatý sloh a údernější styl.

Pro: Nové nápady, nový svět, zábavné, hratelné.

Proti: Otřesný systém ukládání, těžkopádné a bugující ovládání, zbytečné opakování misí.

+15
  • PC 80
U prvního dílu mi dost vadilo, jak se s přibývajícími druhy minionů začalo všechno různě kombinovat k řešení hádanek, což stihlo hodně rychle omrzet. To ale nezabránilo tvůrcům zaplácat tím zbytek hry, takže se hraní jedničky brzo změnilo na dohrání z povinnosti.

Ti se ale naštěstí poučili a Overlord II se tak mnohem víc zaměřuje na destrukci, což ale vůbec neznamená, že by různé druhy minionů ztrácely smysl. Narazíte na spousty míst, kde budete miniona té které barvy prostě potřebovat, ale už kvůli tomu není potřeba pořádat manévry. Jen na asi dvou místech jsem měl potřebu rozdělit miniony do dvou skupin. Takže tohle by bylo si hlavní plus. Overlord II je akčnější a přímočařejší než jeho předchůdce, drží si nějaké to tempo a dokáže motivovat, takže se mi i stalo že "při příštím autosavu to vypnu" se změnilo na "ty kurvy opeřené už venku zase dělají kravál."

Příběh. V prvním díle byl celou dobu vlastně o ničem - jen jste sbírali miniony a rozšiřovali impérium, jen v závěru byl mohutně nakopnut do velmi awesome rozměrů, ale na jásání už bylo pozdě. I když většinu času opět jen hledáte miniony, ve dvojce jsou díky přítomnosti Impéria a Elfů věci tak nějak neustále v chodu a pořád se kolem něco odehrává. Taky systém zpřístupňování lokací je vcelku motivující. Příběh sice nikde nedosahuje awesomness, kterou předvedl závěr prvního Overlorda, ale celkově je na vyšší úrovni.

Hráč se podívá do řady nových lokací - máme tu hlavně zasněženou krajinu, tropické ostrovy, elfí podzemní jeskyně, centrum Impéria a magií pokřivený svět. A jakkoliv jsou to lokace pěkné, trochu se mi stýskalo po více klasických fantasy kulisách z prvního dílu. To samé vlastně můžu říct o novém sídle Overlorda, které na mě působilo zbytečně rozsáhle, klikatě, neprakticky... no prostě věž jsem měl radši.

Minioni dostali k dispozici mounty. Každý druh miniona má vlastní druh mounta, na které můžete tu a tam narazit - pak jsou rychlejší, silnější a dostává se jim i nových schopností, jen modří ostrouhali. Ti imho ostrouhali i užitečností, protože minioni umírají tak nějak rychleji, než se k nim vůbec modří dostanou, a pokud je držím blízko boje, tak pro změnu sami umírají jako první. Čili pokud je k němu vyloženě nepotřebujete, jsou v zásadě zbyteční. Fajn je, že si můžete vylevelované miniony za cenu životů ostatních oživit a udržovat tak zkušené veterány v boji. (O to víc pak ale mrzí různé situace, kdy vám prostě všichni v okolí pochcípají a nedá se s tím nic moc dělat.)

Kouzla. Jsou tu tři druhy kouzel: "target", "minion", "halo". Mají dvě funkce, jejichž síla se mění podle toho, jak je používáte a lze je levelovat. Ani jednou jsem nepoužil halo, protože jsem nikdy nezjistil jak. Prakticky jsem nepoužil ani minioní kouzla, protože jsem sice věděl jak, ale neměl jsem proč. Target spell je dobrý hlavně na tvorbu oddaných služebníků z obyvatel dobytých měst. Což je sice pokaždé vedeno jako sidequest, ale za jeho splnění nic praktického nedostanete, jen prostě obyvatelé poslušně vyrábějí zbraně a zbroje, kutají zlato, sbírají esence. Akorát si je musíte ručně vyzvednout, takže pokud to vyloženě nepotřebujete nemá to cenu a možná je lepší je rovnou zabíjet a nabrat tak hodně peněz a esencí na místě.

Možnost vyzdobit si sídlo nezmizela, ale neměl jsem peněz nazbyt, abych se v tomhle vyžíval. Výroba zbraní.. už nejdou upgradovat. Alespoň myslím, že dřív šly. Ale v zásadě mi to takhle víc vyhovuje. Manželky tentokrát můžete mít hned tři, ale proti těm dvěma z prvního dílu mě sraly všechny. Jejich bonusy spočívají jen v dostupnosti nějakého mounta v poslední misi.

Když to shrnu, je tu akčnější, přímočařejší, zajímavější Overlord, který se poučil z chyb z prvního dílu a dodal nové zajímavé featury. A nimi teda i pár nových chybek. Hraje se mnohem líp, ale zas nemůžu říct, že by ta hra byla úžasná. Možná kdyby to byl první díl. Ale rozhodně je to hra kvalitní.

Pro: akčnější, přímočařejší, neztácí variabilitu, mounti, dokáže udržet motivaci, humor

Proti: některé aktivity by mohly mít atraktivnější odměny, kouzla, občas člověk neví co dál, nějaký ten bug

+14
  • PC 70
Na druhý díl sem se silně těšil. Jednička byla parádní a demo pobavilo a tak když se na Steamu objevil za slušnou cenu, šel sem do toho a tady je můj zážitek.

Minions se opět předstávují.
Browns - opět moji nejoblíbenější bojovníci.
Reds - použitelní pouze jako stacionární a rozumně (ve výškách, špatně dosažitelní) umístění, protože v kontaktním souboji hned chcípaj. Jsou odolní proti ohni.
Greens - použitelní jako přepadovka ze zálohy při umístění (zneviditelní se), nebo mají backstab. Poison resistance.
Blues - šamani, kteří lečí padlé, když po nich zbude tělo(nasere, když se vaši rozprsknou). Umí plavat a rušit magický sliz. Při guard sami běhají pro padlé. Při pohybu sou neviditelní.
Nově můžou minions osedlat různé potvory, ale krom bezvadných vlků (good wolfie, run, run !) jsou ostatní nepoužitelní a zbyteční a jejich použití mi přišlo nucené jen kvůli překážkám průběhu levely. Je zvláštní, že Blues mounty nemají.

Ovelord přichází na scénu a přináší si novou magii, která se upgraduje pomocí spell catalystů, které není problém najít a jejich přiměřený počet.
Konkrétně se jedná o:
Target: při kliku vystřelí Blesk, který v lepším případě srazí nepřítele k zemi, nebo ho poškodí.Přišel mi nepoužitelný a v pozdější části hry nedělal nic, ale možná je to tím, že sem se zaměřil na Stream. Ten poškozuje a zpomaluje. Při použití na nebojové jednotky jako sou vidláci dominuje. Při dominování se musí vychytat moment, kdy se vesničan nezabije, ale pouze dominuje. Zblbnutí vesničani bojují po vašem boku, ale taky vám otravně blokují cestu a mají pořád stejně otravné hlášky. Ve městě, které ovládáte pro vás vyrábí life force, zbraně, nebo kutají zlato.
Halo: Bufferuje Minions (zvýší jim na chvíli level), nebo vás (všiml sem si jenom delšího mana poolu).
Minions:Ovelord chytí jednoho minionse pod krkem a když ho drží dlouho absorbuje jeho zdraví a resistanci, když ho pustí dřív udělá z něj berserka.

Když zrovna nebojujete, tak se můžete poflakovat ve své Dark Tower, kde můžete například nakupovat nábytek, vyrábět zbraně a zbroj, upgradovat a oživovat minionse. Vyžaduje to až 4 suroviny: forge stone, drahokamy, life force a peníze,. V tomto pořadí mají svou důležitost a taky omezený počet ku poměru kolik bych si toho chtěl pořídit.

Show zakončuje Frustrací.
Nepřátelé sou pain in the ass. Špatně se zabíjí, protože moc slabin nemají a jejich útoky sou silné. Mnohdy se stává, že sám Overlord utíká jako malá holka před třemi lučištníky a pár skřítky aby si zachránil krk.
Řešení puzzlů a problémů je nepříjemný proces při němž několikrát sami umřete, nebo většina vaší armády (to zamrzí víc) než jim přijdete na kloub.

Hru bych doporučil, protože jí pořád zůstaly ty hezké věci z prvního dílu, ale jinak čekejte na dávku frustrace a sporné novinky. Herní doba je delší než by hra potřebovala. Je to zdlouhavé a prodlužované a hra má rozhodně toho hodně co vylepšovat, dohánět a dolaďovat. Humor zůstal, ale je křečovitý, vnucený a pořád se opakuje. Ode mě za 2 body.
Cena na Steamu.

Pro: Parádní první třetina a celkem fajn závěr hry.

Proti: Příběh je takový nezajímavý. Zasekávání se minionů. Nepříjemně se hraje na klávesnici. Autosave

+13