Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Overlord II

  • PC 80
U prvního dílu mi dost vadilo, jak se s přibývajícími druhy minionů začalo všechno různě kombinovat k řešení hádanek, což stihlo hodně rychle omrzet. To ale nezabránilo tvůrcům zaplácat tím zbytek hry, takže se hraní jedničky brzo změnilo na dohrání z povinnosti.

Ti se ale naštěstí poučili a Overlord II se tak mnohem víc zaměřuje na destrukci, což ale vůbec neznamená, že by různé druhy minionů ztrácely smysl. Narazíte na spousty míst, kde budete miniona té které barvy prostě potřebovat, ale už kvůli tomu není potřeba pořádat manévry. Jen na asi dvou místech jsem měl potřebu rozdělit miniony do dvou skupin. Takže tohle by bylo si hlavní plus. Overlord II je akčnější a přímočařejší než jeho předchůdce, drží si nějaké to tempo a dokáže motivovat, takže se mi i stalo že "při příštím autosavu to vypnu" se změnilo na "ty kurvy opeřené už venku zase dělají kravál."

Příběh. V prvním díle byl celou dobu vlastně o ničem - jen jste sbírali miniony a rozšiřovali impérium, jen v závěru byl mohutně nakopnut do velmi awesome rozměrů, ale na jásání už bylo pozdě. I když většinu času opět jen hledáte miniony, ve dvojce jsou díky přítomnosti Impéria a Elfů věci tak nějak neustále v chodu a pořád se kolem něco odehrává. Taky systém zpřístupňování lokací je vcelku motivující. Příběh sice nikde nedosahuje awesomness, kterou předvedl závěr prvního Overlorda, ale celkově je na vyšší úrovni.

Hráč se podívá do řady nových lokací - máme tu hlavně zasněženou krajinu, tropické ostrovy, elfí podzemní jeskyně, centrum Impéria a magií pokřivený svět. A jakkoliv jsou to lokace pěkné, trochu se mi stýskalo po více klasických fantasy kulisách z prvního dílu. To samé vlastně můžu říct o novém sídle Overlorda, které na mě působilo zbytečně rozsáhle, klikatě, neprakticky... no prostě věž jsem měl radši.

Minioni dostali k dispozici mounty. Každý druh miniona má vlastní druh mounta, na které můžete tu a tam narazit - pak jsou rychlejší, silnější a dostává se jim i nových schopností, jen modří ostrouhali. Ti imho ostrouhali i užitečností, protože minioni umírají tak nějak rychleji, než se k nim vůbec modří dostanou, a pokud je držím blízko boje, tak pro změnu sami umírají jako první. Čili pokud je k němu vyloženě nepotřebujete, jsou v zásadě zbyteční. Fajn je, že si můžete vylevelované miniony za cenu životů ostatních oživit a udržovat tak zkušené veterány v boji. (O to víc pak ale mrzí různé situace, kdy vám prostě všichni v okolí pochcípají a nedá se s tím nic moc dělat.)

Kouzla. Jsou tu tři druhy kouzel: "target", "minion", "halo". Mají dvě funkce, jejichž síla se mění podle toho, jak je používáte a lze je levelovat. Ani jednou jsem nepoužil halo, protože jsem nikdy nezjistil jak. Prakticky jsem nepoužil ani minioní kouzla, protože jsem sice věděl jak, ale neměl jsem proč. Target spell je dobrý hlavně na tvorbu oddaných služebníků z obyvatel dobytých měst. Což je sice pokaždé vedeno jako sidequest, ale za jeho splnění nic praktického nedostanete, jen prostě obyvatelé poslušně vyrábějí zbraně a zbroje, kutají zlato, sbírají esence. Akorát si je musíte ručně vyzvednout, takže pokud to vyloženě nepotřebujete nemá to cenu a možná je lepší je rovnou zabíjet a nabrat tak hodně peněz a esencí na místě.

Možnost vyzdobit si sídlo nezmizela, ale neměl jsem peněz nazbyt, abych se v tomhle vyžíval. Výroba zbraní.. už nejdou upgradovat. Alespoň myslím, že dřív šly. Ale v zásadě mi to takhle víc vyhovuje. Manželky tentokrát můžete mít hned tři, ale proti těm dvěma z prvního dílu mě sraly všechny. Jejich bonusy spočívají jen v dostupnosti nějakého mounta v poslední misi.

Když to shrnu, je tu akčnější, přímočařejší, zajímavější Overlord, který se poučil z chyb z prvního dílu a dodal nové zajímavé featury. A nimi teda i pár nových chybek. Hraje se mnohem líp, ale zas nemůžu říct, že by ta hra byla úžasná. Možná kdyby to byl první díl. Ale rozhodně je to hra kvalitní.

Pro: akčnější, přímočařejší, neztácí variabilitu, mounti, dokáže udržet motivaci, humor

Proti: některé aktivity by mohly mít atraktivnější odměny, kouzla, občas člověk neví co dál, nějaký ten bug

+15