Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Umineko no Naku Koro ni Chiru

When They Cry 4, When the Seagulls Cry Breakdown

100
2 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > vizuální román *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.08.2009 PC
15.12.2011 PS3
Vývojáři:
Přímé pokračování Umineko no Naku Koro ni obsahuje druhé čtyři epizody příběhu. Má se k němu podobně, jako Kai k Higurashi no Naku Koro ni, tedy poskytuje odpovědi na první čtyři epizody a odhaluje pravdu za událostmi na ostrově Rokkenjima. Osmá epizoda vyžaduje, jako jediná, interakci od hráče a podle ní se změní závěr série. O překlad do anglického jazyka se znovu postarala skupina Witch Hunt.

Společně s poslední epizodou byl vydán speciální disk Umineko no Naku Koro ni Tsubasa (When the Seagulls Cry Wings), ve kterém je 15 kratších příběhů. Většina z nich je humorných, ale vážnější se dají považovat za součást příběhu. Remake pro PS3 vyšel 15. prosince 2011 s podtitulem Shinjitsu to Genso no Nocturne (The Nocturne of the Truth and Illusions).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Elegantní a promyšlené. Intenzivní a pohlcující. Takové je Umineko.

Všechny klady původního Umineko no Naku Koro ni zůstavají, Chiru dodává ve své podstatě čtyř-epizodní epilog dále rozvíjející děj a podtrhující kvality díla, které mohu již směle označit za jedno pro mě z nejzajímavějších, nebo i nejpodstatnějších.

Jelikož platí to samé jako u prvních čtyř epizod, a děj přímo navazující není třeba nastiňovat (to již zpracoval Solidor), zaměřím se pouze na krátké setřídění či porovnání epizod, hudby, inovací a nových charakterů.


K epizodám předně dodám to, že jejich celková kvality mi přišla lepší, respektive vyváženější. Pátá, sedmá a předně šestá jsou udělány přesně tak, aby byla rovnováha mezi pasážemi akčního rázu a těmi poklidnými (pokud tak jdou nazvat :) - a to platí i pro "sestříhání", tedy výběru vhodného prolínání dějů. Mimo to, samotné závěry (což zvláště platí pro Tea Party sedmé části) jsou zvládnuty na jedničku. Mírné zklamání, vzhledem k předchozímu počínání, došlo paradoxně u závěrečné epizody – tedy její poslední čtvrtiny, která se snaží až o příliš – velké – finále. Boj střídá boj, zvrácení sil střídá zvrácení sil.

Hudba. Ač by se to zdálo nemyslitelné, je ještě o značný kus lepší než u původního Umineko – za což může i větší počet autorů, a tedy i hudební variabilita v průběhu scén. I přes to, že fanouškem trance nejsem, tak u hudby zts a dalších (dai, -45, xaki, pre-holder) jsem strávil, a jistě strávím, desítky hodin.

1. Discolor
2. Aci-L
3. ruriair
4. The Executioner
5. Look Back
6. The Great Detective Knows (vocal)

Nové postavy, ač jsem to ve čtvrté epizodě bral nelibě, se, jak již jde od Ryukishi07 šlo čekat, zařadily mezi ty nejzajímavější z celého universa. Tedy mimo Sakutarou!, jehož jediné pasážě jsem měl chuť zrychlit pomocí crtl.

1. Erika 2. Beatrice C. 3. Ange


Zajímavostí je i to, že v Chiru, tedy závěrečné Twilight of the Golden Witch, je poměrně velký počet interaktivních prvků - hádanky a již předání hráči role hráče, tedy detektiva, po předchozím velkém tréninku. A tato drobnost, v kontextu celého titulu, rozhodla o tom, že jiné než absolutní hodnocení nelze udělit.

Pro: děj-hudba-délka

Proti: -

+14+14 / 0
  • PC 100
V závěru čtvrté epizody Umineko no Naku Koro ni jsou všechny záhady zdánlivě vyřešeny, ale epilog ukáže, že tomu tak není. Pátá epizody navazuje přímo na ni a představuje další nové postavy. Jejich počet se postupně navyšuje a v osmé epizodě jich vystupuje více než pětatřicet. Všechny mají v ději své opodstatnění a přidávají svou trošku vody do mlýna. Znovu si zmínku zaslouží soundtrack, který čerpá částečně z předchozích epizod, ovšem většina skladeb je zcela nová a možná ještě lepší, než byly ty původní. Teď k jednotlivým epizodám:

Epizoda pátá: Konec Zlaté Čarodějnice
Beatrice schválně prohrála čtvrtou hru a Battler je uznán vítězem. To se nelíbí Bernkastel a Lamdadeltě, které hru přijmou za svou a rozehrají její páté dějství. Battler je s ním nespokojen a vloží se do něj v průběhu. Nejdůležitější složkou páté epizody je jedna z nových postav Erika Furudo, která se objevuje na Rokkenjimě a přebírá Battlerovu roli detektiva. Podaří se jí úspěšně vyřešit hru, určí vraha a stává se vítězem. Oslavy přeruší Battler předložením druhé možné pravdy. V závěru ji však nedokáže zcela obhájit a je zabit. V posledním okamžiku zjišťuje „skutečnou pravdu“ a stává se pánem hry (Game Masterem). Erika ho vyzívá k další hře, v níž ji Bernkastel donutí vsadit život.
V páté epizodě hráč dostává několik rad k řešení záhad. Nejdůležitější z nich je jistě Knoxovo desatero. Velkým plusem je Erika, která dodává hře nový spád a její řešení záhad není tak absurdní, jako měl v prvních epizodách Battler. (95%)

Epizoda šestá: Úsvit Zlaté Čarodějnice
Na šestou hru se díváme z pohledu Battlera, jako Game Mastera. Jeho souboj s Erikou je možná vrcholem celé série. V závěru však sám sebe uvězní v logické chybě, ze které ho dostává až Beatrice. Erika uznává svou prohru a její existence je vymazána. Zároveň je poskytnuta další porce nápověd k pravdě. Nejdůležitější z nich je jistě prohlášení, že bez lásky ji nelze vidět. (95%)

Epizoda sedmá: Rekviem Zlaté Čarodějnice
Protagonisty této epizody jsou dvě nové postavy Willard Wright a Lion Ushiromya. Bernkastel jim dává za úkol vysvětlení událostí na ostrově Rokkenjima a odhalení identity Beatrice. To se jim v závěru podaří a hráči je tak poskytnuto tzv. oficiální vysvětlení. Také se do hry vrací Battlerova sestra Ange a její pohled z budoucnosti.
Sedmá epizoda je bezesporu nejzvláštnější částí. Někdo k ní přistupuje, jako k nejdůležitější a jiní v ní vidí pouze dlouhý filler s cílem zmást hráče. Osobně se řadím ke druhé skupině. V oficiálním vysvětlení je několik nelogičností a občas i nesouhlasí s červenou pravdou, která reprezentuje jakási pravidla hry. Dalším zajímavostí je, že není jasné, kdo je hlavní postavou epizody. Battler se v ní téměř nevyskytuje a Ange má jinou roli. (80%)

Epizoda osmá: Soumrak Zlaté Čarodějnice
Battler vytváří pro šestiletou Ange poslední hru, ve které je na Rokkenjimě společně s ostatními členy rodiny Ushiromya. Snaží se ji ukázat, jací doopravdy byli a že pomluvy z budoucnosti nejsou pravdivé. Bernkastel provokuje Ange a ta Battlerovu pravdu nepřijímá. Otevírá Knihu Jediné Pravdy, zjišťuje pravdu za událostmi na Rokkenjimě a umírá rukou Bernkastel. Beatricinu Zlatou Zemi obléhá armáda pod vedením Eriky a její útoky odráží všichni Ushiromyové s pomocí čarodějnic a ostatních fantasy postav z metasvěta. Dokáží nalézt tělo Ange a oživují ji. Ta se spolu s Battlerem a Lambdadeltou vydává zabránit Bernkastel ukázání Knihy Jediné Pravdy veřejnosti. Podaří se jim Bernkastel porazit a hráč dostává na výběr ze dvou konců. Prvním je „magický konec“, který je jakýmsi happy endem. Druhý „trikový konec“ je považován za skutečný konec s tragickým vyústěním. (95%)

Jistě jste se během čtení komentáře ztratili v událostech. To bylo mým záměrem, protože přesně takhle je koncipována celá hra. Mezi iluzemi a pravdami si hráč musí poskládat z červených pravd a zážitků detektiva na Rokkenjimě tu skutečnost, které věří. Ještě dnes fanoušci na internetu spekulují, jestli je oficiální vysvětlení opravdu to správné.

Umineko no Naku Koro ni je jeden z nejlepších a nejpromyšlenějších příběhů vůbec. K jeho pochopení je ale důležité poslouchat rady, které autor skryl v příběhu a hlavně nepřestávat myslet. Všech osm epizod jsem dohrál dvakrát, a až vyjde patch, který i druhé čtyři díly převede do PS3 remaku určitě si je projedu znovu.
+5+5 / 0