Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

ArmA: Cold War Assault, Operace Flashpoint

85
329 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > taktická akce
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.06.2001 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.bistudio.com/games/arma-cold-wa…
Operace Flashpoint je česká taktická akce z pohledu první osoby, která zachycuje fiktivní konflikt mezi sovětskou armádou a jednotkami NATO odehrávající se v roce 1985 na osamělém souostroví, kde má NATO základnu a výcvikový tábor. Hra klade maximální důraz na realističnost, a tak vás může zabít jediná zbloudilá kulka. Flashpoint je spíše simulátorem války, ve kterém musíte dodržovat rozkazy a modlit se, abyste přežili.

V celé kampani budete hrát celkem za 4 postavy - amerického vojáka Davida Armstronga, který v době útoku sovětských sil dokončuje svůj výcvik, nezkušeného tankistu Roberta Hammera, pilota Sama Nicholse, který dokáže létat s helikoptérou nebo stíhačem A-10 Thunderbolt, a Jamese Gastovskeho, suverénního příslušníka speciálních jednotek. Možností je opravdu nespočet, budete ovládat tanky, letadla a později velet celému týmu. To vše na velmi rozlehlém území několika ostrovů, které má dohromady několik desítek kilometrů čtverečních.

Autoři si dali hodně záležet na propracované dobové technice - zbraní a vozidel je ve hře nespočet a chovají se realisticky. Jen samotná střelba z pušky dá zabrat každému, kdo je zvyklý na typické akční hry se zaměřovačem a procentuálním zobrazením životů.

Později vyšel také prequel k OFP jménem Operation Flashpoint: Resistance, který objasňuje náhlý nárůst moci sovětského generála Guby v Everonské oblasti.

Značka Operace Flashpoint později připadla Codemasters, kteří ji zužitkovali ve hrách Operation Flashpoint: Dragon Rising a Operation Flashpoint: Red River, což je důvod, proč nové re-edice OFP vycházejí již pod značkou ArmA: Cold War Assault. Bohemia Interactive pokračují v nastolené myšlence realistické simulace se svojí Armou.


Poslední diskuzní příspěvek

https://youtu.be/dz3xxUueCP8 nova epizoda od gvmers o rise and fall of operation flashpoint

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Svého času jsem u téhle hry strávil neuvěřitelné množství času. Jen u dema jsem vykysl několik měsíců, stejně jako později u mise Útěk z Everonu. Neuvěřitelně jsem to tehdy žral a dal bych hře bez rozmyslu 120 percent. Dneska už s odstupem vidím chyby, které trochu hodnocení sráží. Jednak je tu nikterak vyjímečná inteligence počítače, zavislá výhradně na scriptech. Taky většina dopravních prostředků, kromě vlastních nohou, se ovládá vcelku zvláštně. Rádiové vysílání je trochu nedořešené, v momentě, kdy zpoza kopce vyběhne banda Rusáků, počítač začne po jednom hlásit jejich pozice a kompletně tím zablokuje linku, nehledě na stojicky klidná hlášení o zranění... Za nejpodivnější ale považuji návrh misí, jak ty jednotlivé, tak i v kampani. Ze začátku jsou sice velmi stylové a kvalitně navržené, ale s postupem hry rostou počty nepřátel i absurdita úkolů, až jsem často nevěděl, zda-li se hlavní postava jmenuje Armstrong či Arnold.
I tak tu ale zůstává otevřená krajina a možnost zablbnout si v hromadě vehiklů, dokonce s počítačem, na který by si dnes většina lidí ani nedala kafe.

Pro: Koncept, počáteční mise, pokus o přiblížení realitě jinak než kouřovými efekty

Proti: Rambo-úkoly, drobnosti, které zamrzí

+30
  • PC 95
Válka v nejrealističtější podobě jakou může počítačová hra zprostředkovat. Mnoho různorodých misí v pozici řadového vojáka a později i velitele, řada techniky od nejrůznějších tanknů, Škodovky 120 až po vrtulníky a letadla, to vše si vyzkoušíte v průběhu Flashpointu. Takřka nevídaný záběr možností v žánru akčních stříleček. Když se OFP objevila u výročního čísla Levelu, vůbec jsem tehdy nečekal, že se po příští měsíce za mě na určitou dobu stane militaristicky pozitivní jedinec. Po první okamžicích ve výcvikovém táboru jsem už tušil, že toto bude to pravé.

Otevřené, rozlehlé plochy s realistickou krajinou plnou lesů, polí a povrchových vyvýšenin protkané silnicemi na kterých občas projel džíp, či v dálce na poli traktor umocňovaly pocit vojenské operace, kdy civilní obyvatelstvo opustilo své domy a na ostrově tak zůstaly jen příslušníci dvou bojujících stran. Rozsáhlá kampaň čítajíci čtyřicet misí dala zabrat nejednomu hráči, a díky tomu vydržela na dlouhou dobu. Plusem byly i samostané mise. Samotná kampaň oplývala řadou nezapomenutelných okamžíků (například mise, kdy se ocitnete osamoceni na kraji lesa, který má být zanedlouho pročesán znapřátelenými vojáky či zajetí pilota Sama Nicholse). Méně kvalitní byly jen mise za Hammera, kdy řízený tank neposkytoval tolik možností splnění mise jako u dvou ostatních hlavních postav.

Díky možnosti uložit si hru jen jednou za misi, dostává hratelnost novou dimenzi, nevíc jediný přesný zásah do temene zpravidla znamená restart, a tak bez využití zalehnutí a krytí za domy či technikou se daleko nedostanete. Dlouhé chvíle tak strávíte zalehnuti, čekající než se před mířidly objeví pohybující se zelenohnědá tečka.

Technicky se OFP řadí k rané trojrozměrné grafice, ta ale neurazí ani dnes i kvůli povedeným modelům zbraní a vojenské techniky. Zvuky zbraní znějí tak, jak by asi v reálu zněly a český dabing plný hlášek také nezklamal. Hudba je také povedená - Slow Blades, Track 2.

Flashpoint jsem často zkoušel i jako jednu z mála her v multiplayeru a dokonce jsem v ní ve škole vyhrál jeden turnaj. Jedna z mých nejoblíbenějších her vůbec. Kdyby takto vypadala většina akčních her, měly by RPG a adventure hry vážnou konkurenci.

Pro: tuhá obtížnost, mnoho zbraní, letadela, tanků atd. , hlavní kampaň, editor, mp

Proti: několik misí

+24
  • PC 100
Možná tím zklamu fanoušky Mafie, ale pro mě je Flashpoint nejlepší českou hrou. Dodnes má velice silnou atmosféru, vynikajicí gameplay a úžasný příběh, který je dobře postaven na politické situaci té doby, ve které se odehrává a tak, více než v jakékoliv jiné hře, se hráč poddá tomu dojmu, že jeho činy skutečně píšou historii.

Zajímavostí je i grafika. Tato hra je totiž jedna z prvních, kdy se fotografie využívali jako textury na modely a i proto působí na svou dobu dost jinak - živěji a né tak uměle a urovnaně

Pro: grafika, gameplay, atmosféra, příběh, editor misí, multiplayer - zkrátka všechno dobře zvládnuto

Proti: snad nic

+20(21-2)
  • PC 100
Dlouhé roky mi k dohrání téhle hry scházelo zabití generála v poslední misi. Často jsem hru pořád dokola rozehrával a dával k ledu. Až nadešel čas to konečně dorazit. A vida, ani to tak dlouho netrvalo. Jo, tohle je hluboká hra. Spousta umírání, spousta odehraných hodin. Měnící se a zábavná hratelnost.

Jak postupujete hrou a přežíváte, dostáváte i vyšší frčky. Od řadového vojína až po velitele družstva. Hratelnost je neuvěřitelně pestrá. Vyzkoušíte si tady snad všechno, co ve válce. Přitom umíráte a umíráte. V téhle hře se hodně umírá, ale zároveň je to celou dobu dost zábavné. Volnost na obrovské mapě je skvělá. Všechno se dá řídit a všechno funguje.

Povědomé české prostředí mě fascinovalo stejně nejvíc. Jako kdybych v tom už chodil v reálu, jako bych to znal. Naprosto skvělá atmosféra prostředí doplněná neméně dobrým příběhem. Hra působí dost realisticky. No, dobře fyzika třeba tolik ne. Tady se dá narazit na spoutu chyb. Vlastně celkově v celé hře. Ale přitom monstrózním zpracování a monstrozních hw nároků v té době. Jediný kdo do té doby něco takového povrchně zkusil byl Delta Force. Je to ale jen vzdálený příbuzný.

Skvěle navržené zbraně ruku v ruce se skvěle navrženém ovládání a dlouhou kampaní. Takového času jsem u téhle hry nepromarnil a budu jí mít stále ve svých vzpomínkách. Podle mě nejlepší česká hra. Vlastně si ještě můžu zahrát datadisk.

Pro: atmosféra války a prostředí, monstrózní a revoluční zpracování, dlouhá kampaň, různorodost misí, pěkný příběh

Proti: chyby v grafice a fyzice

+19
  • PC 95
Flashpoint byl ve své době vyjímečný především tím, že umožňoval řídit jakékoliv vozidlo, které jste mohli ve hře potkat. Dnes už je to samozřejmost, ale tehdy to bylo revoluční. Také rozsáhlé otevřené prostory, realističnost (i jedna kulka vás může zabít) a slušná grafika přispěli k jeho úspěchu.
Kampaň jsem bohužel nedohrála, zas tolik mě nezaujala, ale jednotlivé mise, editor, ale hlavně množství modů a addonů mě u Flashpointu dokázali udržet léta. Dokonce jsem sama vytvořila mod, který z Flashpointu dělá strategickou hru pro dva. Bohužel jsem ho nevydala a tak skončil v propadlišti dějin.
+18