Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Operation Flashpoint: Red River

60
26 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > taktická akce
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.04.2011 PCPS3X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.codemasters.com/us/operation-fl…
Red River je nepřímým pokračováním Operation Flashpoint: Dragon Rising. Příběh se odehrává v asijském Tádžikistánu. V roce 2013 tam započne občanská válka a USA vysílají svou armádu to vyřešit. Sousedící Čína s tím má problémy a vyzve USA k odchodu. Ti samozřejmě odmítají a válka na sebe nenechá dlouho čekat.

Na rozdíl od Dragon Rising už není Red River prezentována jako simulace, ale přiklání se k arkádě, ovšem i zde stačí jeden zásah ke smrti. Na výběr je ze čtyř tříd vojáků - rifleman, grenadier, scout a automatic rifleman. Hraní za každou třídu odemyká unlocky (např. nové zbraně), perky a attachmenty (např. různé druhy zaměřovačů). Ovládání vozidel bylo také z větší části odstraněno, zůstala jenom možnost řídit jeep, do tanku a vrtulníku se nepodíváme. Komandování spolubojovníků bylo zjednodušeno a nyní se provádí mnohem intuitivněji.

Celkem hra obsahuje deset kapitol, ve kterých se hráč vžije do kůže amerického mariňáka. Hra se dá projít i kooperativně s dalšími třemi hráči. Klasický kompetitivní multiplayer chybí.


Poslední diskuzní příspěvek

GFWL jako takovej nikdy na jiný platformě nebyl ne? Však to má bejt windowsovej ekvivalent xbox live, kterej jede furt.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Nechápu oblibu některých tvůrců nacpat všechno to nejhorší z jejich hry hned do úvodu. Asi mají v úmyslu odradit většinu hráčů od dalšího hraní a v tomto případě se jim to daří. Začnu nemožností nastavit citlivost myši na nějakou normální úroveň, aby se dalo hrát. To prostě nejde, člověk si musí zvyknout. Grafika v prvních dvou levelech je hnusná až běda a herní náplň stojí taky za starou belu.

Stačí si přetrpět první dvě až tři (z celkových zhruba dvanácti) hodiny hraní a Red River nabere konečně pořádné otáčky. S nástupem Číňanů se hra mění na jeden velký ústup proti obrovské přesile. Škoda jenom debilních parťáků, kteří tak nějak ustupovat nechtějí a místo toho se i přes přímý rozkaz k ústupu rozhodnout stát na místě (nebo bránit budovu) jak idioti. Jejich schopnost poslouchat příkazy je asi stejná jak u našeho psa, takže na ně z vysoka serou. Když jim člověk přikáže bránit budovu, tak po ní běhají jak smyslu zbavení a stejně se nechají zastřelit. Když jim člověk přikáže krýt se za plotem, tak se sice kryjí, ale většinou ze špatné strany. Ještě, že jejich přežití není k dohrání hry vůbec potřeba a jejich smrt nikomu nevadí (po checkpointu se respawnují zpět).

Velké plus je postava seržanta Knoxe. Každá mise začíná a končí na korbě Humvee nebo ve vrtulníku a seržant Knox buď dává briefing nebo komentuje právě proběhnutou akci. Jeho monology obsahují neskutečné množství vtipů, sprostých slov a narážek na filmy či seriály, že jsem se dost často musel zasmát. Ostatní postavy už tak propracované nejsou, ale i přesto jsem si užil pár jejich slovních přestřelek, samozřejmě náležitě vtipných a sprostých.

Většina přestřelek probíhá na sto a více metrů a ze začátku hry je to docela porod. Postava hráče se leveluje a tak se ze začátku hry neumí trefit ani do vrat od chlíva. Naopak ke konci hry už je to taková mašina na zabíjení, že minout cíl vyžaduje hodně úsilí. Párkrát za hru jsem se dostal k řízení Humvee a i přesto, že se jedná o hru od tvůrců závodních her jako GRID a DiRT, se jeho řízení podobá ježdění žehličky po žehlícím prkně.
+14
  • PC 75
"Its gonna be like Jack O'Neill versus the Replicators up in that bitch!"
- Sgt. Damien Knox


Codemasters se v pokračování své odnože flashpoint série rozhodli zareagovat na kritiku Dragon Rising a ukročit trochu jiným směrem. Místo kvalitní, leč poněkud kostrbaté a sterilní taktické akce zde tedy máme pokus o cool road movie s hláškujícími charaktery a spoustou žvanění. Bohužel kromě několika vtipných hlášek se jedná především o nesnesitelné a nikdy nekončící blábolení testosteronových prosťáčků o tom, jak jsou strašně drsní, a jaká je zábava střílet rejžožrouty. Pokud bylo záměrem naznačit, že průměrný americký mariňák má IQ okolo sedmdesátky a ego velikosti mrakodrapu, tak se jedná o úspěch, pokud však měla tato charakterizace vzbudit sympatie a souznění s virtuálními spolubojovníky, britští Codemasters vsadili na špatnou kartu.

Po stránce gameplaye došlo k posunu na několika frontách. Hráčem ovládaný čtyřčlený tým nyní operuje jako součást většího družstva, což dělá zážitek trochu autentičtějším, přibyla i volba výzbroje spojená s lehkými RPG prvky. Rovněž mise jsou nyní výrazně delší, s mnoha nepovinnými odbočkami pro menší podpůrné úkoly v rámci družstva.

Bohužel za každý krok vpřed udělala hra dva kroky zpět. Nepřátel je víc, často nabíhají pod hlaveň jako zombie a hra se tak ve své hektičnosti blíží svým arkádovým bratránkům ze známějších herních sérií. Tomu odpovídá i neomezené léčení aktivované jedním tlačítkem a větší nalinkovanost misí. Red River si stále uchovává střípky taktické hratelnosti a vyšší obtížnost, ale posun k arkádové hratelnosti je bohužel znatelný.

Technicky nemám moc co vytknout, kouká se na to pěkně a zvuky jsou taky pořád slušné.
+12
  • PC 80
Předem musím říct, že původní Operace Flashpoint od Bohemia Interactive pro mě nebyla modlou, hra to byla slušná, na svou dobu přinesla zajímavé prvky, ale na druhou stranu byla dost zabugovaná, graficky také žádný zázrak a celkově mi nepřišla pro běžného hráče až tak moc přístupná, i proto jsem hodnotil jen 75 %. Pokračování OF: Dragon Rising byl první nesmělý pokus o to, zda jde udělat Flashpoint i bez jeho duchovních otců z BI, ale hra se vydala tak trochu svou vlastní cestou a nelze říct, že by šlo o nějaký velký úspěch. Třetí "plnohodnotný" díl vyšel nedávno a mám pocit, že Codemasters se konečně dostali víceméně tam, kam chtěli a udělali dobrou hru, která má ovšem s tou původní Operací Flashpoint společný jen název. V Red River se hráč ujme role velitele čtyřčleného týmu speciálních jednotek a většinou v kooperaci s dvěma dalšími týmy plní rozličné úkoly.

Příběh není nijak originální, ale jako nosné pozadí pro hru funguje dobře, v podstatě navozuje iluzi, že takhle by to fakt mohlo být. Bližší info se hráč dozvídá při jakémsi brífinku před načtením mise (hlas a tón toho týpka mi strašně připomínal plukovníka Powela z Orginal War, kdo hrál stejně jako já v CZ si určitě hned představí co a jak :) ) a pak také během opravdu dlouhých přejezdů, případně přeletů už přímo ve hře, které nešly odliknout. Ony přejezdy trochu ospravedlňuje fakt, že mapa rozhodně není nějaký koridor s šířkou 100 metrů, většinou jde o rozsáhlé území s dohledností na kilometry a kam hráč dohlédne, tam lze většinou i dojít.

A teď k tomu hlavnímu a to jsou přestřelky. Já osobně jsem celou hru dohrál za riflemana (dostal jsem ho na level 17), takže jaká je hratelnost za jiné třídy nevím, ale vzhledem k tomu, na jakou vzdálenost souboje probíhají mi třeba takový kulometčík přišel nepříliš použitelný. Přesná práce na jednu/dvě rány mi přišla mnohem zábavnější. Že je hra dělaná právě spíš na přestřelky na velkou vzdálenost dokazují i občasné boje v zástavbě, kdy je to dost často trochu o náhodě a umělá inteligence spolubojovníků, které se ještě vyjádřím dále, tomu také moc nepomáhá. Celkový pocit z boje je ale dobrý, tři zásahy znamenají najisto smrt a po všech CoDech atd. šlo o parádní změnu, kterou jsem si užíval.

Proč "jen" 80 %? Protože hra bohužel obsahuje některé chyby, které se nedají jen tak přejít. Umělá inteligence spolubojovníků není příliš na výši, většinou jsem nechával parťáky dělat co chtěli a používal jsem jen příkaz, aby se mi drželi za prdelí a stejně jsem častěji léčil je, než sebe. Navíc měli ve zvyku mi hodně často běhat před hlaveň ve chvíli, kdy jsem střílel. Co mě také vytáčelo bylo to, že když se některý z nich rozhodl, že se bude krýt na tom samém místě co já, tak neměl problém mě na férovku vystrčit o metr vedle, klidně přímo do palby protivníka. Chápu, že voják v plné polní nebude po cestě skákat a dávat hedshoty z otočky ve vzduchu, ale jednou se mi stala situace, že jsem zapadnul do takového kroužku asi metrového průměru tvořeného malými kameny, max. tak do výšky kolen a nebyla možnost jak se odtamtud dostat - takže nahrát poslední uloženou pozici, byla jediná možnost.

Grafické zpracování neurazí, ani nenadchne, některé scenérie vypadají moc hezky, hlavně pokud jsou zalité sluneční září, zblízka už to žádný zázrak není, ale do daného prostředí se to celkem hodí a nevypadá to nijak odpudivě. Ačkoliv jsem to když jsem začínal hrát rozhodně nepředpokládal, tak Red River je pro mě nejlepší Flashpoint, který jsem měl tu možnost hrát (včetně Army), protože dobře kombinuje realistické prvky, ale zároveň se netváří a ani to není žádná hardcore simulace. Přestřelky na delší vzdálenost jsou zábavné a taktický postup tu není možností, ale nutností, pokud nechcete strávit půl hry léčením nebo nahráváním pozice. Kdyby autoři vychytali chyby, které jsem zmínil v předchozím odstavci, dokázal bych si představit i hodnocení o pět nebo deset procent vyšší. Tuhle hru bych si klidně v dohledné době zahrál znovu (v coopu s dalšími třemi živými spoluhráči musí jít o super zážitek) a to jsem o spoustě her, které jsem dohrál říct nemohl.

Pro: Zábavné přestřelky, dobrý mix mezi simulací a arkádou, není to koridor, občas vypadá opravdu hezky

Proti: Chyby v AI, občas zblízka mizerná grafika

+4(4-1)