Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Bohemka dodatečně přejmenovala dřívější Operation Flashpoint: Cold War Crisis na Arma: Cold War Assault.
Na vývojářské konferenci White Nights Prague 2018 ve své přednášce zavzpomínal Viktor Bocan na vtipnou historku z vývoje hry Operace Flashpoint. Pro hru totiž připravili i misi, ve které hráč musel hlídat v noci vlastní základnu a nic jiného se v té misi nestane. Ačkoliv je to naprosto typická činnost vojáka, testeři z této mise byli značně rozpačití, neboť jim samozřejmě moc zábavná nepřišla. S vývojem hry jim ovšem pomáhalo i několik profesionálních vojáků a od jednoho z nich dostali naprosto nadšený dopis, který právě tuto misi velmi chválil a označil ji za svůj nejúžasnější herní zážitek. “Prý v misi skoro usnul, ale vydržel a základnu nakonec ubránil!” Mise se ale bohužel do finální verze hry nedostala.

Zdroj: White Nights Prague 2018 - reportáž z pražské herní konference, časopis Score č. 289, str. 22.
Základem hry se stal jiný titul s pracovním názvem Poseidon, vyvíjený ve spolupráci s vydavatelstvím Interactive Magic, se kterým bratři Španělové podepsali smlouvu v roce 1998. Hra měla vyjít v roce 1999, nicméně vydavatelství se dostalo do problémů, následně zkrachovalo a jeho část včetně Poseidonu převzal Ubisoft. Ten ještě nějakou dobu vývojáře přesvědčoval, že má o hru zájem, ve skutečnosti, ale spíše z nich jen tahali know-how. Vzápětí se totiž ukázalo, že Ubisoft koupil studio Red Storm, kteří pracovali na Tom Clancy's Ghost Recon a o Poseidon už neměli dále zájem. Bratrům Španělům se díky finančnímu zázemí v JRC podařilo z vydavatelské smlouvy vykoupit a získat zpět práva. Nějakou dobu se nedařilo najít nového vydavatele, ale nakonec projevili zájem Codemasters, nabídli studiu slušné podmínky a z Poseidonu nakonec vznikla úspěšná hra Operace Flashpoint.

Zdroj: Score č. 297 - Rozhovor s Markem Španělem
Na konci mise Po Montignacu, když Armstrong najde zabité americké vojáky, hraje skladba, která je v rámci soundtracku nazvána Organ Works. Ve skutečnosti ji však Pavel Lhoták složil už pro o rok starší hru Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce, kterou vyvinulo studio Centauri Production a vydala právě Bohemia Interactive.
Brasikona, 15.09.2021, zdroj: hra / soubory
+6

Tvůrci

Výroba: Bohemia Interactive Studio
www.bistudio.com

Vedoucí projektu: Marek Španěl
Programátoři: Ondřej Španěl, Jiří Martínek

Výtvarníci: Jan Hovora, Petr Pechar, Kamila Clarová, Petr Víšek, Karel Matějka
Design: Viktor Bocan, Vojtěch Novák, Adam Bílek, Robert Štipek, Tomáš Purkrábek
Úprava krajiny: Štěpán Kment, Melanie Novotná
Pohyby předváděl: Bohumil Trnka
Programování nástrojů: Ondřej Novák, Luboš Pacal

Zvukové efekty: Robert Stevenson, Ondřej Matějka, Beaufort Clifton Addison III
Původní hudba: Ondřej Matějka
Vorbis Sound Compression Codec - Copyright (c) 2001, Xiphophorus
Další hudba: Lifeless (Věnováno památce Sgt. Toma Birnie), Overdose, I'm Gonna Fly, Decide
Složil Lajettie / Reid a hraje Seventh (David Lajettie, Michael Reid, Luke Aldridge, Amy Dewhurst, Nathan Taylor

Zvláštní poděkování: AndOne, James McKenzie-Smith, Jens Buescher, krzysztof Janicki, Marc Racine, Radan Doubrava, Slavomír Pavlíček, Fernando Santamaria, Vladan Marek



Vydavatel: Codemasters
www.codemasters.com

Externí producent: Richard I Blenkinsop

Scénář: Brian Coller, Hal Sandbach, James Brown, Jason Truman, Jonathan Davies, Jonathan Smith, Laura Peterson, Simon Smith
Dohled nad kvalitou/Kompatibilita: Andrew Crabtree, Anthony Cooper, Gary Cody, Gary Masters, Ghulam Khan, Jonathan Tainsh, Neil Corbett, Patrick Butler, Paul Turland, Peter Riley, Richard Tysoe, Sam Chimes, Simon Humphreys
Marketing/Styk s veřejností: Adam Hance, Alyson Fielding, Andrea Matthews, Bruce Everiss, Christopher Hines, David Alcock, David Solari, Ed Denson, Emma Nichols, Henry Cook, Jennifer Stubbs, Liz Darling, Nick Pili, Nick McAuliffe, Nicky Veal, Simon Reid


Zpracování hlasů: Daniel Gardner, Lewis Griffin, Tim Bartlett
Namluvili: Pavel Šrom, Saša Rašilov, M. Hanuš, J. Wohanka, T. Borůvka, O. Brancuzský, E. Čekan, P. Tesař, J. Vondráček, J. Horák, K. Zima, P. Gelnar, J. Štrébl, P. Varga, V. Fatka, I. Novák, Julia Zagonek, Yuri Stepanov

Lokalizace: Linda Fletcher
Testování lokalizace: Antonia Rodriguez, Alex Oelke, Raphael Riolon, Saverio Campione
Obchodní a právní záležitosti: Dean Trotman, Gary Rowe, Nav Sunner

Zvláštní poděkování: Alex Darby, Peter Cardwell, Joanne Chappel, John Roberts, Justin Forrest, Mat Thomas, Pete O'Donnel, Rich Eddy (Rocket Media)

Easter eggy

Všechny ostrovy ve hře mají své reálné předlohy. Malden je vytvořen na základě řeckého ostrova Lefkada. Předlohou Everonu je chorvatský ostrov Krk a Kolgujev je vytvořen podle španělského ostrova Tenerife. Všechny ostrovy vznikly zmenšením svých předloh.
Když se hodiny na vašem počítači přepnou na 25. prosince, tak se ve hře začnou objevovat vánoční stromy.
Na Maldenu se nachází uskupení kamenů připomínající Stonehenge. Souřadnice jsou EF20
Obličeje postav ve hře byly udělány podle osob podílejících se na vývoji.

Ostatní

Čtenáři Bonuswebu zvolili Operaci Flashpoint druhou nejlepší česko-slovenskou hrou.
Samotná hra si získala celosvětovou popularitu, zejména v Evropě díky svým vlastnostem. Operation Flashpoint byla totiž vydána jako jedna z mála válečných simulátorů pro hardcore hráče, tzn. že to není klasická střílečka a málokterý hráč přežije, pokud vběhne do nepřátelského území s kulometem a myšlenkou „to zvládnu“. Hra byla vybalancována mezi hratelností a reálným světem.
Protipirátska ochrana hry je na prvý pohľad nebadateľná a prejavuje sa postupným zvyšovaním obtiažnosti. Zbrane sa totiž stávajú v priebehu času menej a menej efektívnymi a akékoľvek zásahy do vašej postavy vám začnú naopak spôsobovať čoraz väčšie poškodenie.