Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon

13.11.2001
11.11.2002
01.12.2002
09.02.2003
30.05.2012
kompatibilní
75
56 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ghost Recon je 3D taktická válečná akce od Red Storm Studios, kteří mají na svědomí již řadu tematicky podobných titulů zaštítěných jménem spisovatele Toma Clancyho.

Série Ghost Recon, počínající právě tímto dílem, se soustředí na tajné akce fiktivní jednotky U.S. Special Forces zvané "The Ghosts". K dispozici máte tři týmy (Alpha, Bravo, Charlie), mírně můžete upravovat výzbroj vojáků a postupem hry i zlepšovat jejich statistiky (navíc za každou 100% úspěšnou misi dostanete do jednotky jednoho specialistu, který ve schopnostech vyniká), jako přesnost střelby, utajení, odolnost a schopnost velení.

Hra začíná roku 2008, kdy ruští ultranacionalisté vyvolávají bouře v postsovětských republikách a na Balkáně za účelem obnovení Železné opony. "The Ghosts" jsou povoláni, aby rebelii co nejdříve a v tichosti utli.

Na hru navazují datadisky Island Thunder a Desert Siege a na PC se dočkala i nepřímého pokračování v podobě série Advanced Warfighter.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Ghost Recon patří společně se starším stájovým bratránkem Rainbow Six k základním kamenům žánru taktických stříleček. Místo antiteroristických CQB akcí se však tentokrát účastníte záškodnických akcí v týlu konvenční armády. S tím souvisí i přesun na větší a volnější mapy či zapojení nepřátelské těžké techniky. Mapy mají velmi slušnou atmosféru a jejich vizuální zpracování ani po letech neurazí.

Stejně jako u ostatních zástupců žánru i zde narazíme na poměrně vysokou obtížnost a hratelnost, jež neodpouští chyby. Každá kulka může ukončit hráčův virtuální život a za celou hru se tak stane mnohokrát.

Bohužel se tak však neděje pouze v důsledku chybování, nýbrž i kvůli nefér skriptům a vůbec přestřelené obtížnosti některých pasáží. Hra se snaží být velmi hardcore, nicméně toho občas dosahuje špatnými způsoby. Vzhledem k supermanským reakčním a střeleckým schopnostem umělé inteligence hratelnost sklouzává do kolotoče savování, memorování nepřátelských pozic a umírání. A když i to hráč překoná, autoři mu pro jistotu přichystali pár neférových skriptovaných spawnů nepřátel do zad v tu nejhorší chvíli.

Vždycky jsem měl názor, že každá mise v kvalitní taktické střílečce by měla jít splnit na první pokus, za předpokladu, že člověk správně nakládá s informacemi, jež hra poskytuje, volí vhodnou taktiku a nedělá chyby v exekuci plánovaného postupu. Ghost Recon bohužel tento parametr nesplňuje, neboť hrou prakticky nelze procházet bez čerpání informací skrz umírání a loadování. V reálu by nikdy nikdo nešel pracovat do speciálních jednotek, pokud by v nich byla byť jen vzdáleně podobná úmrtnost jako v GR.

Podobný problém mají i ostatní redstormovské hry, v prvním Ghost Reconu je to však podle mě asi nejhorší.

(hráno na prostřední obtížnost - Veteran)
+14
  • PC 85
Co mě na Ghostu napoprvé zaujalo byl fakt, že i jen jedna kulka dokáže na obrazovce vykouzlit nápis "game over". Zábava však začala ve chvíli, když jsem zjistil, že ustřelení malíčku skolí i toho největšího tvrďáka, zatímco každá pravá ruská hruď vydrží hned několik zásahů. Naštěstí se to ukázalo spíš jako extrémní situace.
Inventář také bohužel nešel ve stopách svého tak trochu předchůdce Rainbow Six a nabízí místo jen pro dva předměty na každého vojáka. Jeden slot pro (pevně danou) zbraň a druhý volitelný podle specializace (pistole nebo dalekohled, granáty pro všechny, bomba či raketomet pro experta na demolice...). Stejně tak systém zadávání rozkazů, kterých je jen pět (jdi sem, stůj, střílej hodně, málo, normálně) a jdou zadávat pouze přez mapu (i když s waypointama), což bývá zejména při nečekaných komplikacích poněkud nepraktické.

Tím bych měl výčet problémů asi komletní. Musím říct, že vojáci se o sebe většinou dokáží celkem slušně postarat, a tedy nekazí skóre zbytečnými úmrtími. Grafika na svou dobu dobrá, RPG prvky neurazí, úkoly a mapy jsou dostatečně zajimavé a v multiplayeru není problém se sem tam na pár hodin ztratit.
A příběh? Ten je pro Clansyho typický.

Pro: Příběh, atmosféra

Proti: místy přehnaná (ne)odolnost vojáků, inventář

+8