Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Heroes of Might and Magic V

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium 4 / Athlon 1,5 GHZ
RAM: 512 MB
GPU: 64 MB (GeForce 3 / Radeon 8500/9000)
HDD: 2 GB

Heroes of Might and Magic IV

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium II 300 MHZ
RAM: 128 MB (jiné zdroje uvádějí 64 MB)
GPU: 4 MB
HDD: 750 MB

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Minimální systémové požadavky:
CPU: 486 33 MHZ
RAM: 8 MB
SVGA kompatibilní grafická karta
HDD: 25 MB

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Minimální systémové požadavky:
CPU: 486DX2 66 MHZ (jiné zdroje uvádějí 486 33 MHZ)
RAM: 8 MB
SVGA kompatibilní grafická karta
HDD: 50 MB

Resident Evil

Vývojáři si byli moc dobře vědomi, že způsob ovládání hry (alá tank) nemusí být každému úplně po chuti. Při vývoji vyzkoušeli dvě schémata ovládání: tank a v reálném čase (toto ovládání bylo použito například v Devil May Cry z roku 2001). Ovšem při tom druhém typu hra ztratila na strašidelné atmosféře a určité výzvě, protože nepřátelům se dalo lehce vyhnout. Z toho důvodu se rozhodli pro fixní pohled na scénu a tankové ovládání.
raisen, 27.05.2021, zdroj: Informace jsou převzaté z knihy Itchy, Tasty od autora Alexe Aniela. 
+8

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium 133 MHZ
RAM: 32 MB
GPU: 1 MB
HDD: 180 MB

Warcraft: Orcs & Humans

Minimální systémové požadavky:
CPU: 386 20 MHZ
RAM: 4 MB
VGA karta
HDD: 10,3 MB

Grand Theft Auto

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium 75 MHZ / 486DX4 100 MHZ
RAM: 16 MB
GPU: 1 MB
HDD: 80 MB

Days Gone

Za první tři dny po uvedení na trh, bylo prodáno více než 114 000 kopií hry.

1943: The Battle of Midway

Grand Theft Auto 2

Minimální systémové požadavky:
CPU: 200 MHZ
RAM: 32 MB
GPU: 8 MB
HDD: 70 MB

Grand Theft Auto III

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium III 450 MHZ
RAM: 96 MB
GPU: 16 MB (Nvidia TNT / Ati Rage 128 / VooDoo 3)
HDD: 500 MB

Quake III Team Arena

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium II 300 MHZ
RAM: 64 MB
GPU: 16 MB (uživatelské testy hovoří o možnosti spustit hru na 8 MB GPU)
HDD: 900 MB

Wolfenstein 3D

Minimální systémové požadavky:
CPU: 286
RAM: 528 KB
VGA karta
HDD: 8 MB

Return to Castle Wolfenstein

Minimální systémové požadavky:
CPU: 400 MHZ
RAM: 128 MB
GPU: 16 MB (Nvidia TNT / Ati Rage 128 / VooDoo 3)
HDD: 1,1 GB

Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough

Minimální systémové požadavky:
CPU: 733 MHZ
RAM: 128 MB
GPU: 16 MB (Nvidia TNT / Ati Rage 128 / VooDoo 3)
HDD: 800 MB

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

Minimální systémové požadavky:
CPU: 500 MHZ
RAM: 128 MB
GPU: 16 MB (Nvidia TNT / Ati Rage 128 / VooDoo 3)
HDD: 600 MB

MDK2

GOG verze obsahovala bug. Zatímco Kurt se otáčí normálně, Max a Hawkins se na stejné nastavení citlivosti myši skoro nepohnou. Řešení z jedné diskuze je otevřít v adresáři save soubor opt.lua, najít tuhle položku "mdkSetTurnSensitivity(0.500000) a změnit na 2.000000. Samozřejmě u Kurta vše vrátit zpět.
Han22, 25.05.2021, zdroj: diskuze na zahraničním serveru
+7

Calibre 10 Racing

Hra byla vydána na Steamu v březnu 2014 a vývojáři vydali poslední aktualizaci v květnu téhož roku. Dá se tedy předpokládat, že jde o opuštěný projekt a nikdy neopustí early access.

Destiny

Doom II: Hell on Earth

Minimální systémové požadavky:
CPU: 386DX 33 MHZ (při příležitosti opětovného vydání hry oficiálně změněno na 486 50 MHZ)
RAM: 4 MB (při příležitosti opětovného vydání hry oficiálně změněno na 8 MB)
VGA grafická karta
HDD: 20 MB

Doom

Minimální systémové požadavky:
CPU: 386 (při příležitosti vydání re-edice The Ultimate DOOM oficiálně změněno na 486 50 MHZ)
RAM: 4 MB (při příležitosti vydání re-edice The Ultimate DOOM oficiálně změněno na 8 MB)
VGA grafická karta
HDD: 12 MB

Resident Evil Village

Ke konci hry lze nalézt dopis psaný Oswellem E. Spencerem, který je zakladatelem Umbella Corporation.
kristmeister, 23.05.2021, zdroj: vlastní
+5

Resident Evil Village

Při výbuchu továrny Heisenberg zmíní Chrise jako "Boulder Punching Asshole", což je narážka na Resident Evil 5, kde Chris udeří pěstí do velkého balvanu.
kristmeister, 23.05.2021, zdroj: vlastní
+5

Resident Evil Village

Hlavní 4 panovníci vycházejí z klasických hororových tropů a připomínají známé postavy. Lady Dimitrescu a její dcery = Dracula a jeho nevěsty. Donna Beneviento a Angie = Duch ženy v černém a Chucky, Salvatore Moreau = Doktor Moreau/Tvor z černé laguny/Rybí muž, Heisenberg = Van Helsing/Frankenstein/Vlkodlak.
kristmeister, 23.05.2021, zdroj: vlastní
+6

Sweet Home

Hra vznikla na základě stejnojmenného filmu z roku 1989, který režíroval Kijoši Kurosawa. Ten zároveň působil jako producent hry a dohlížel nad její tvorbou.

Control

Kousek od Ordinary můžeme pustit přehrávač, který obsahuje rozhovor mezi psychiatričkou a Jesse. V rozhovoru se zmíní o básni od Thomase Zanea, což je postava, která hrála důležitou roli ve hře Alan Wake.
Doomcourier, 20.05.2021, zdroj: Vlastní
+9

Mega Man

MegaMan je známý v Japonsku pod jménem RockMan. Jméno bylo změněno, když hra vyšla v Americe .

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Schopnost "zamknout" pohled/kameru na nepřítele pomocí tlačítka a automaticky mu tak neustále čelit obličejem se nazývá Z-targeting a bylo to poprvé, kdy se tato funkce ve hrách objevila. Za jejím vznikem stojí návštěva zábavního parku v Japonsku, kde se konalo divadelní představení se samuraji, jelikož se vývojáři rozhodli, že do hry zapojí některé prvky ze samurajského bojového umění. Při dramatickém představení viděli, jak postava nindži chtěla uhodit svého protivníka samuraje řetězem. Samuraj ovšem řetěz zachytil a otáčel se okolo svého nepřítele tak, jak se to děje i ve hrách, pokud má hráč zamknutý pohled na oponenta. Tato scéna vývojáře inspirovala k vymyšlení Z-targetingu.

Mass Effect 3

Na Mass Effect Legendary Edition postačí noteboková MX350 na Full HD, Radeon RX 5500M na QHD a GTX 1650 Mobile na UHD.

Detailní analýza viz zdroj.

Mass Effect 2

Na Mass Effect Legendary Edition postačí noteboková MX350 na Full HD, Radeon RX 5500M na QHD a GTX 1650 Mobile na UHD.

Detailní analýza viz zdroj.

Mass Effect

Na Mass Effect Legendary Edition postačí noteboková MX350 na Full HD, Radeon RX 5500M na QHD a GTX 1650 Mobile na UHD.

Detailní analýza viz odkaz.

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Rozdíly v obtížnostech hry:

Merciful mode (pouze remasterovaná verze)
Poškození hráčem nepřátelům je zdvojeno.
Poškození nepřátel je poloviční.
Zkušenosti (exp) jsou trojnásobné.
Peníze (macca) za souboje jsou čtyřnásobné.

Normal mode
Standardní obtížnost, od které se odvíjí násobiče. (1x)

Hard mode
Poškození nepřátel je dvojnásobné.
Životy nepřátel jsou stejné jako na Normal.
Nepřátelé častěji využívají slabiny (např. elemental weakness)
Útěk z bitvy je skoro nemožný.
Přepadení nebo útok zezadu je častější. (ambush, back attack)
Poškození od pastí je trojnásobné.
Ceny za nákup zboží v obchodech jsou trojnásobné.
Charllize, 19.05.2021, zdroj: Vlastní
+4

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Na začátku hry hráč potká démona Pixie, která ho požádá o spolupráci. Pokud si ji hráč ponechá až do závěru hry, pomůže mu pak otevřít dveře k "pokladu", ke kterému by se jinak nedostal. Musí však jít o tu stejnou Pixie ze začátku hry. Jinou Pixie, později chycenou nebo narozenou pomoci fúzování, nelze pro tento účel použít.
Charllize, 19.05.2021, zdroj: Vlastní
+3

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Po dohrání hry se jako bonus zpřístupní FPS pohled a alternativni kostým pro hlavní postavu.
Pohled vlastnima očima je zamýšlen jako pocta předchozím dílům hry v kterých se takto hrálo celou dobu.
Charllize, 19.05.2021, zdroj: Vlastní
+4

Mario Bros.

Vzhledem k velkému úspěchu a světové popularitě hry v roce 1983 byl nadprůměrný počet dětí s jménem Mario.

Miasmata

Lék, který se ve hře snažíte vytvořit pro své vyléčení, se jmenuje tricordrazine. Je pravděpodobné, že se autoři při hledání názvu inspirovali ve světě Star Treku, kde se tento lék používá při resuscitaci.

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium III 500 MHZ
RAM: 128 MB
GPU: 32 MB s podporou hardware T&L (GeForce 2MX / Ati Radeon)
HDD: 1,4 GB

The Operative: No One Lives Forever

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium II 300 MHZ
RAM: 64 MB
GPU: 8 MB
HDD: 400 MB

Call of Duty: Black Ops

Minimální systémové požadavky:
CPU: Core2 Duo E6600 / Phenom X3 8750
RAM: 2 GB
GPU: 256 MB (GeForce 8600GT / Radeon X1950Pro / Intel HD 2000)
HDD: 12 GB

Crysis 2

Minimální systémové požadavky:
CPU: 2 GHZ (Core 2 Duo / Athlon 64 X2)
RAM: 2 GB
GPU: 512 MB (GeForce 8800GT / Radeon HD 3850 / Intel HD 2000)
HDD: 9 GB

The Thing

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium III 400 MHZ
RAM: 64 MB
GPU: 8 MB
HDD: 600 MB

Battlefield: Bad Company 2

Minimální systémové požadavky:
CPU: Core 2 Duo 2 GHz
RAM: 2 GB
GPU: 256 MB (GeForce 7800GT / Radeon X1900 / Intel HD Graphics)
HDD: 15 GB

Golden Axe

Všechny hlasy ve hře byly nahrány americkými vězni, kteří byli odsouzeni k trestu smrti.

Alan Wake

V jednom z Alanových rukopisů si můžeme přečíst o agentu Nightingalovi, jak při příjezdu říká, že se mu nelíbila káva a stromy. Je to odkaz na seriál Twin Peaks, kdy agent Cooper při příjezdu řekne, že se mu káva a zdejší stromy líbí.

Colin McRae Rally 2.0

Mobil 1 British Rally Championship

Pro přidání podpory širokoúhlých monitorů je nutné provést následující akce:

1. stáhnou a naistalovat hex editor jako např.: HxD Downloads | mh-nexus
2. Spustit HxD - vybrat z menu Soubor zvolit Otevřít  - vyberte soubor RAL.EXE ze složky kde máte hru nainstalovanou, typicky ve složce C:\rc
3. V hex editoru zmáčkněte CTRL+F (vyhledávání), Datový typ změňte na Hexa hodnoty a např. pro Full HD rozlišení musíte udělat následující kroky:
a) vyhledejte 00050004 a změňte hex hodnotu na 80073804 pro rozlišení 1920x1080
b) vyhledejte první 0000803F a změňte hex hodnotu na 0000443F pro 16:9 obrazovku
c) vyhledejte druhou 0000803F a změňte hex hodnotu na 0000443F pro 16:9 obrazovku
d) uložte soubor

Pozn. než začnete s editací souboru, udělejte si nejprve kopii soubor RAL.EXE pro případ že bude nutné celou proceduru opakovat znovu. Nebudete tak muset hru znovu instalovat když to na první pokus nevyjde.

Richard Burns Rally

Pro zprovoznění podpory širokoúhlých monitorů je nutné:
1. editovat soubor "C:\Richard Burns Rally\RichardBurnsRally.ini" a v něm vyhledat řádky s XRes a YRes + zvolit patřičné rozlišení. Např.:
XRes = 1920
YRes = 1080
2. Stáhnout ze stránek 300 Multiple Choices (ly-racing.de) soubor RBR_FixUp-4.4.39.97.7z
3. Rozbalit obsah souboru RBR_FixUp-4.4.39.97.7z do adresáře hry, např.: C:\Richard Burns Rally

Pozn. tento fix nepřidává jen podporu širokoúhlého rozlišení, ale i zvuky, vertikální synchronizaci a spoustu dalších položek popsaných v souboru "RBR_FixUp-4.4.39.97\Plugins\FixUp\ReadMe.FixUp.txt"

Colin McRae Rally 2005

Česká verze od CD Projektu funguje naprosto bez problémů pod nejnovější verzí Windows 10. Majitelé Full HD+ monitorů si mohou zapnout podporu širokoúhlého rozlišení následujícím postupem:
Vyberte zástupce Colin McRae Rally 2005 na ploše - prav. tlač. zvolte Vlastnosti, na záložce Zástupce  
V Cíl: přidat příkaz WIDESCREENDISPLAY. Např.: "C:\Colin McRae Rally 2005\CMR5.EXE" WIDESCREENDISPLAY

Pozn.: v menu hry můžete vybrat širokoúhlé rozlišení, ale pokud nezvolíte parametr WIDESCREENDISPLAY, tak auta budou nerealisticky roztažená z originálního poměru 4:3. Parametr je nutné použit pro zachování poměru stran.

Call of Duty: Black Ops II

Minimální systémové požadavky:
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHz / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHz
RAM: 2 GB pro 32 bit / 4 GB pro 64 bit
GPU: 512 MB (GeForce 8800GT / Radeon HD 3870 / Intel HD 2000)
HDD: 16 GB