Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

73
131 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
12.11.2002 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
V tomto prvním datadisku ke hře Medal of Honor: Allied Assault si zahrajete za seržanta Jacka Barnese, který se zapojí do posledních měsíců 2. světové války, konkrétně do operace Overlord, bojů v Ardenách a bitvy o Berlín.

Singleplayer je složen ze tří kampaní po třech misích. První kampaň, která se odehrává v Normandii, obsahuje převážně noční záškodnické mise na francouzském venkově. Ve druhé ardenské kampani není nouze o masové bitvy v zimní a lesní krajině. Třetí kampaň, zasazená do Berlína, se nese v duchu městských bojů, pěchotních i tankových.

Ke zbraním z původní hry přibylo několik nových kousků, např. britský samopal Sten, sovětský samopal PPSh-41, kouřový granát nebo minomet. Mnohem častěji také dojde na používání stacionárních zbraní - raketometu Nebelwerfer, kulometu MG 42 nebo protileteckého kanónu. Mezi další novinky datadisku se řadí vylepšená umělá inteligence a možnost vyklánět se zpoza rohů. V neposlední řadě také datadisk přináší 12 nových multiplayerových map a mód Tug of War, ve kterém jde o souboj dvou týmů plnících opačně zaměřené úkoly.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Nejsem moc datadiskovej. Za život jsem jich odehrál jen pár a ještě méně DLC, ale jedno vím jistě. Datadisk by měl trvat déle, než necelé čtyři hodiny hraní na střední obtížnost. Když si uvědomíme jejich tehdejší cenu (která bývala jen o pár stovek nižší než plné hry), je délka Spearheadu opravdu velkým mínusem k jinak bombovému přídavku.

Ale dnes je jiná doba, datadisk jsem pořídil v ultra výhodném paklu a Spearhead jsem si prostě užil.

Variabilita prostředí je asi největším plusem. Nejdříve opět operace Overlord, ale tentokrát ze strany paragánů, poté zasněžené belgické lesy a souboje připomínající zákopovou první světovou, a nakonec Berlín a krátká tanková epizoda.

Hratelnost je špičková, všechno funguje jak má, level design má hlavu a patu, každá z operací nabídne několik silných momentů a obtížnost nikdy nepřekročí únosnou mez.

Co mě překvapilo, byl pokles FPS při maximálních grafických detailech, což je při dnešních výkonech více než úsměvné. Přitom graficky se hra nikam neposunula (dokonce bych řekl, že některé lokace jsou vyloženě ohyzdné, např. zadní dvorky francouzských domků). Přibyly nějaké ty zbraně (a u každé můžete použít pažbu pro útok zblízka… no, u bazuky asi ne) a všechny jsou stejně povedené jako ty předchozí.

Vyzdvihnout hlavně musím bomby s doutnákem, které za deště zhasnou a je nutné do nich střelit – což je přesně ten prvek, který mi dnes ve hrách chybí – nikdo vám totiž neřekne, že do nich musíte střelit, na to si každý musí přijít sám. A i když vám to dojde během chvilky, tak je to moc příjemný, přijít si na něco ve hře sám, bez pomoci autorů.

Po MoH: AA rozhodně plnohodnotný datadisk – krátký, ale nacpaný hutnými a skvěle hratelnými momenty. Letos jsem se k němu dostal poprvé v životě a naprosto jsem si to užil.

Pro: rozmanitost prostředí; zákopové bitvy; vyvážená obtížnost

Proti: krátké; bezdůvodně klesající fps

+25+25 / 0
  • PC 70
Spearhead je v mnohém podobný na původní MoH, hraje se stejně, nepřináší žádné revoluční změny, ale přesto je jeho kampaň nová, svěží a pokud jste právě dohráli MoH a chcete hned skočit na Spearhead vůbec nehrozí, že se "přejíte". Mise jsou v rámci možností různorodé, drží se realistického vyznění, ale stále jde o jednoduché střílení bez dalších zdržovaček. Kvalitativně je Spearhead něco jako The Best of původní MoH, tedy nejsou tam slabší momenty a hned od původního výsadku, až po konec se drtivá většina hráčů bude skvěle bavit. Onen konec však přije nečekaně brzy, Spearhead v tomto rozjíždí trend slabších a co do kvantity odfláknutých datadisků. Je to výborné a intenzivní hraní, ale to, že po nějakých 4 hodinách skončí nemohu jen tak překousnout...

HW: Minimum: 500 MHZ CPU, 128 MB RAM, 16 MB VGA (ATi Rage 128/Riva TNT) / Doporučeno: 700 MHZ CPU, 192 MB RAM, 32 MB VGA (GeForce 2MX)

Pro: Kvalitní, intenzivní a pohlcující kampaň, vyrovnaná hratelnost.

Proti: Šíleně krátké

+14+14 / 0
  • PC 65
Po vydařeném Allied Assault bylo očekáváno, že datadisk na sebe nenechá dlouho čekat. Proto ještě tentýž rok vyšel datadisk Spearhead, který obohacoval původní hru o boje za seržanta 501. parašutistického pluku Jacka Barnese v Normandii, Ardenách a v okupovaném Berlíně.

Na začátku se ocitáte v letadle, ze kterého jako výsadkář musíte vyskočit a padáte na padáku do Normandie, kde vaše akce začnou. Po nějaké době se spojíte s Brity, kterým pomůžete čistit Němce. Poté si zastřílíte v Ardenských lesích poblíž Bastogne, kde se odehrává jedna z nejtěžších částí ve hře, při které jsem měl často choutky se hrou seknout. Nakonec si v poslední misi zastřílíte i s ruskými zbraněmi, zajezdíte v ruském tanku a tím tento datadisk končí.

Když už jsem se zmínil o ruských zbraních, tak bych chtěl dodat, že ve hře jsou nově i Britské zbraně jako Enfield nebo Sten. Také z ruských zbraní zde najdete nejznámější z nich, jako PPSh-41 nebo Mosin Nagant.

Počet nových zbraní patří rozhodně k jednomu z kladů této hry, alespoň pro mě. Dalšími jsou rozhodně zlepšené efekty, hlavně efekty výbuchů. Například v porovnání s původní hrou, když jste jeli tankem, efekty výbuchu střelby byly prakticky nulové. V tomto datadisku už jde vážně poznat, že střely dopadají a vybuchují. Předposledním plusem, který bych zde zmínil, je možnost osedlat skoro všechny stacionární zbraně, které najdete. Například Flak 22, Flak 88, polní raketomet a další. No a jako poslední bych chtěl uvést pro mě asi nejzásadnější „novinku“, možnost bashovat každou zbraní, ne jen pistolí, jako tomu bylo v původní hře. Toto beru asi za největší plus ve hře, neboť mi to často přišlo vhod, když mi docházela munice.

No, a že té munice bylo vážně nedostatek. Často se mi stávalo, že mi zůstalo jen pár nábojů do jedné zbraně, jelikož munice bylo v okolí jako šafránu, anebo se stávalo, že jak jsem zabil nepřítele, jeho zbraň záhadně zmizela, popřípadě nešla sebrat. To samé bylo s lékárničkami, kterých bylo snad ještě méně, než munice. Často se mi proto stávalo, že jsem hrál na hranici života a smrti, kdy jsem měl kolem 5% hpček. Toto se stávalo taky díky velmi špatné AI, která měla stejně jako v původní hře neskutečně přesnou mušku. Tyto 3 věci beru za hodně velký mínus. Věcí, která ne že by mi nějak hodně vadila, ale neměla by v této hře být, je dle mého názoru špatná optimalizace, kdy při nastavení všech grafických možností na maximum a při zapnutých komplexních stínech se dokázaly fpska propadnout až na 20 snímků za sekundu, což mi na hru z roku 2002 přijde velmi podivné. Poslední výtku bych měl ještě k náplni misí, které byly často bohužel dosti nudné, krátké a v některých případech i dost těžké.

Tímto jsem shrnul vše a závěrem bych chtěl jen dodat, že hra má 3 akty, tudíž půlku z původní hry a herní doba se taktéž pohybuje někde v půlce herní doby původní hry, tzn. něco kolem 5 hodin. Suma sumárum, hře uděluji 65% a to hlavně díky již zmíněným nedostatkům, které mě ve hře bohužel hodně vadily. V porovnání s datadiskem Breakthrough považuji Spearhead za slabší.

Délka:
3 akty, 10 misí, herní doba asi 5 hodin na střední obtížnost

HW nároky:
91 fps stabilně (omezeno), občasné pády fps. Problém s komplexními stíny jsem již popsal v textu.

Pro: + Nové zbraně + Zlepšené efekty, hlavně výbuchů + Možnost osedlat stacionární zbraně + Bash s každou zbraní

Proti: - Nedostatek munice a lékárniček - AI - Podivné pády fps při zapnutých komplexních stínech - občasné nudné, krátké a těžké mise - stále chybějící zaměřovače

+13+13 / 0
  • PC 80
Spearhead je příjemný nášup. Pokud máte rádi vše, co fugnovalo v MOH: AA, budete spokojeni. Mise různorodé (výsadek v Holandsku, boje v noci, ve dne, v létě i v zimě, bitva v Ardenách, ale něco mě u ní chybí, čekal jsem ji velkolepější a ne jen přesun z krytu do krytu), engine stejný, je to kratší datadisk, ale i tak na pár hodin slušná zábava. Navíc, když k tomu připočtete druhý datadisk Breakthroug, můžete se těšit na chutnou porci. Kromě nových misí tu najdete ještě nově přidané postavy vojáků a tím pádem i uniformy, nově tu jsou i sověti a britové s baretama. Multiplayer nabízí pár nových módů a je stále aktivní. Nejlepší je countdown, kdy je hra rozdělana na dva tými a na mapě se nachází jedno kapesní rádio. Váš tým ho musí získat a udržet co nejdéle u sebe, např. je nastaven limit 10 minut. No a samozřejmě když máte rádio, musíte krýt vojáka, který jej vlastní před náporem nepřítele, v opačném případě zase útočíte, abyste získali rádio ze spárů soupeře. Dobrá pařba :) Funkci datadisku splňuje Spearhead velice dobře.

Pro: rozmanité mise, starý dobrý engine a grafika, stále aktivní multiplayer a nové módy

+12+12 / 0
  • PC 55
Ne ne ne, tohle se nepovedlo. Dělali to vůbec ti stejní lidé jako MOHAA? No, koukám, že asi ne-e... A je to také dost vidět.

Datadisk má tři kampaně rozdělené na několik částí. Neexistuje v kampani část, kdy by nebyla taková tma, že vůbec nic nevidíte (hrajete-li za dne) nebo nebyl takový déšť, že... nic nevidíte (kdykoliv). Leveldesign tu měl na dohled nějaký... trdlo, protože mi tady přišel zmatečný. Chvílemi jsem nevěděl, kam mám jít a tápal jsem, vracel se na mapě a pak zase zpět, než jsem našel úzkou uličku mezi domem a plotem. Postava se pohybuje v množství domů s dveřmi, které se furt zavírají a pokoje jsou plně vybavené, takže se furt o něco zasekáváte. V Bastogne se nemohu vyškrábat opakovaně z některých zákopů do kterých sjedu (protože když si vylezete na malý zasněžený kopeček, kloužete dolů). Chyby ve scriptech, kdy jsem měl na raketomety umístit nálože, ale ono místo pro uložení se zaktivnilo až poté, co jsem ten krám asi čtyřikrát obešel, mě už také přestávaly bavit. Podobně na tom byla AI, kdy důležitý parťák vybíhal do nepřátelské střelby div ne se zvoláním "Catch em' all!", jinde parťáci stáli na protějším kopci a doslova se mi stranili, a nebo si parťák a Němec stoupli před sebe a v družném mlčení si snažili vyčíst osud z očí.

Jak u MOHAA byl vzhled ještě skousnutelný díky samým keříkům a stromkům a architektuře :), tak tady krom části Normandie a celé Bastogne jde vyloženě o hnusnou grafiku. A souvisí to asi také s tím levedesignem. Všechno je tu ploché, zeleň jen ohraničuje koridor, ale celkově mi prázdnota levelů přišla neskutečně béčková, laciná a nedodělaná. Vrcholem je šedohnědý zničený Berlín, který byl vysloveně odpudivý, nudný, těžký, zmatečný a já vlastně ani nevím, kde jsem se tam, co by anglicky mluvící postava, vlastně vzal. Kampaně a ani některé mise na sebe takřka nijak nenavazovaly a celkově mi tak celá hra přišla jak kompilace uživatelských kampaní - Community Bonus Pack.

Vyloženě mě sr.. nebavilo jedno místo z čištění městečka Bastogne, kde jsem vylezl z kostela, někdo na mě zařval, že jede tank, byla tma, já nic neviděl, nikdo nikde nebyl, pak začalo všechno kolem bouchat (dělostřelci) a já zdechnul, aniž bych stačil belgickou noc obohatit o svůj prd. Jenže těsně předtím se uložila hra, takže nahraná pozice začínala tím, že mě láskyplně obsypávaly dělostřelecké granáty a já zdechnul. Nestačil jsem ani nikam utéct ani přehodit zbraň na bazuku, což stejně nemělo smysl, protože ten Tiger se mi určitě za nedalekým domem schovaný chechtal jak Mašinka Tomáš.

Datadisk mi tak přišel nejen krátký, ale vyloženě odfláknutý nebo nedodělaný a připomínal nějakou nepovedenou low-budgetovku. Opouštím ho vysloveně nenadšen a zklamán. Tohle si MOHAA nezasloužilo.

Pro: Vzhled Bastogne a části Normandie; útok pažbou mají už i další zbraně; absence stealth misí.

Proti: Stáří grafiky tu skutečně vyniká; chyby ve scriptech; prázdný leveldesign paradoxně napěchovaný překážkami; autory odfláknuté

+10+10 / 0