Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

91
6 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
21.11.1998 N64
28.11.2002 NGC
26.02.2007 Wii
02.07.2015 WiiU
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.zelda.com/universe/game/ocarinatime/
Ocarina of Time je první 3D hra ve slavné sérii The Legend of Zelda, jenž je všeobecně považována za jednu z nejlepších her všech dob – od svého vydání se dostala na první místo mnoha podobných žebříčků.

Hra se odehrává v království Hyrule. Hráč se ujímá Linka, mladého chlapce žijícího ve vesnici Kokiri. V této vesnici žijí děti, které nestárnou. Link je jednoho dne probuzen vílou Navim, která jej vezme za stromem Deku. Začíná tak dobrodružství, během nějž Link musí Hyrule zachránit před zlým Ganondorfem.

Ocarina of Time je zasazena do otevřeného světa a hráč může cestovat mezi dvěma časovými obdobími. V jednom je Link chlapec a v druhém je dospělý muž. Hráč v nich může využívat odlišné zbraně. K boji však využívá hlavně meč a štít. Později však získá i prak a bumerang, které však využívá jen ve chlapecké podobě. Jako dospělý může využívat luk a hák. Hráč plní různé úkoly, které dostává od postav, a prochází dungeony plné nepřátel a logických hádanek. Hra také obsahuje řadu vedlejších úkolů a miniher včetně závodů koní.

Hra se v roce 2011 dočkala remaku Ocarina of Time 3D pro handheld Nintendo 3DS.


Poslední diskuzní příspěvek

Drolin: urcite,ak to budem hrat tak najskor Ocarina a az tak Majora. Pred par dnami som dohrala Skyward sword a bola som z neho nadsena,tak…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • N64 100
Ocarina of Time je pro mě hra, ke které jsem nepřistupoval s takovým nadšením, jelikož jsem Zeldu nějak moc neřešil. Nikdy jsem předtím na starším systému Zeldu nehrál, neznal jsem principy hry, nevěděl jsem skoro nic. Měl jsem jen informaci, že je to velmi dobrá hra, která bourá většinu žebříčků her všech dob.

Předem bych chtěl napsat, že jsem se ke hře naplno dostal až tak kolem roku 2005. Bylo tam sice pár pokusů již kolem roku 2000-2002, ale to jsem vždy zahrál 1-2 dny a hru odložil. Okolo roku 2005 jsem se domluvil se synovcem a hru jsme rozehráli naplno.

Ze začátku nebylo moje nadšení nijak ohromující a spíše jsem hledal cestu k tomu, abych se u hry vůbec udržel, ale po 2 dnech hraní se to celé začalo stupňovat. Začal mě bavit systém ovládání, nekonečné přecházení tam a zpět po velkém prostranství a začal jsem se plně nořit do krásného příběhu, který hra nabízí. Hru jsme samozřejmě hráli bez návodu, a proto se to také trochu vleklo. Začínal jsem vnímat hudbu a dokonce jsem měl oblíbené pasáže, do kterých, když jsme museli přejít, tak mě hudba opravdu bavila. Jeden můj nejoblíbenější hudební doprovod ve hře zazní jen párkrát a já se vždy těšil, až se k němu opět dostaneme.

Musím přiznat, že mě po několika dnech hra úplně pohltila a hrál jsem ji v úžasu, co všechno umí dobrý vývojářský tým vymyslet. Například 2 časové období, kdy v jednom ovládáte malého Linka a ve druhém se z něj stane statný mládenec. To ještě doplňuje fakt, že některé věci, které nemusíte, ale uděláte za jeho mládí, se poté projeví v jeho druhé starší podobě. Narazili jsme tak i na velké problémy mimo hlavní dějovou linii. Ale stálo to za to.

Hru čas od času opráším a pokaždé se skvěle bavím. Je dobré nechat zapomenout na většinu věcí a poté si je znovu projít. Není to pak zas tak velký stereotyp, když už nevíte, co přesně máte dělat a to jde u této legendární hry velmi dobře pro její obsáhlost.

Dalo by se toho napsat daleko víc, ale to už by byla spíše taková recenze a ne komentář, proto bych svůj komentář zakončil slovy: Kdo má přístup k této hře, určitě si ji vyzkoušejte a dejte jí více času, pokud Vás neohromí hned od začátku.

Pro: Příběh, děj, postavy, charaktery, hudba, systém hraní na Ocarinu a mnoho dalšího

Proti: prostě mě nic nenapadá

+13