Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Robert Prince, který dělal do Dooma hudbu si "vypůjčil" (nebo se nechal inspirovat) pár melodii od různých jiných, většinou metalových, písní. Zde je menší seznam:
Např.

MAP01/MAP15 - Megadeth "Hangar 18"
MAP04 - Podobné "Zero Hour" z Wolfenstein 3D
MAP07/19/29 - Slayer "South Of Heaven"
MAP09 - Stone Temple Pilots "Sex Type Thing"
MAP10/16 - Black Sabbath "After All (the Dead)"
MAP18/27 - Pantera "This Love"
MAP20/26 - Slayer "Skeletons Of Society"
MAP23 - Alice in Chains "Them Bones"
MAP25 - Alice in Chains "Angry Chair"
MAP31 - "Evil Incarnate" ze Spear of Destiny
MAP32 - "Ultimate Conquest" z Wolfenstein 3D. Podobné intru z "YYZ" od Rush a taky trochu "Mars, the Bringer of War" ze soundtracku k Commander Keen 5: The Armageddon Machine (složil Gustav Holst).
Fotografie, která byla naskenována v posledním kole na hlavu „Johna Romera“, byla z časopisu Businessweek (americký obchodní časopis) a byla pořízená v roce 1994.

Tvůrci

7 levelů vytvořil vizionářský designér American McGee

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 386DX 33 MHZ (při příležitosti opětovného vydání hry oficiálně změněno na 486 50 MHZ)
RAM: 4 MB (při příležitosti opětovného vydání hry oficiálně změněno na 8 MB)
VGA grafická karta
HDD: 20 MB

Easter eggy

Programátor John Carmack dostal při tvorbě posledního kola skvělý nápad - totiž že za neprůhlednou skulpturu hlavy démoního bosse umístí z legrace hlavu Johna Romera, kterému to prozradí až po vydání hry. Romero ji ale čirou náhodou objevil při obhlídce kola se zapnutým kódem na procházení zdmi. Bylo to zrovna té noci, kdy vymýšlel, jaký zvuk by měl závěrečný boss vydávat. Zkoušeli s kolegou nahrát různé hlášky a dále je upravovat, aby zněly dostatečně pekelně, a zároveň daly najevo, že vtípek odhalili. Nakonec vybrali větu "To win the game, you must kill me, John Romero", kterou značně zkreslili a pustili pozpátku. Již následující den tuto nahrávku uslyšeli kolegové a Romero se mohl bavit tím, jak ji dekódují.
Když si v závěrečném levelu hry aktivujeme cheat "IDCLIP", můžeme vidět za zdí hlavu tvůrce Johna Romera, kterou máme zabít.
Ve hře jsou dva tajné levely, z nichž jeden je inspirovaný Wolfensteinem 3D a potkáte v něm jednotky SS; v tom druhém zase uvidíte visící loutky Commandera Keena
V závěrečném levelu hru, zazní po vstupu do teleportu, hlas bosse, který je nesrozumitelný. Pokud jste jej však v nějakém editoru přehráli pozpátku, uslyšeli jste Romerův hlas říkající: "To win the game you must kill me, John Romero." ("Chcete-li vyhrát hru, musíte zabít mě, Johna Romera.") Video zde.

Ostatní

Doom II se prodalo přes 2 miliony kopií, což z něj činí nejprodávanější hru od id Softu
Hudba v prvním levelu nazvaná "Running From Evil" byla inspirovaná skutečnou písní od kapely Megadeth s názvem Hanger 18.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 17 minut a 56 vteřin.
Streľba v Bethel Regional High School, ktorá sa odohrala 19. februára 1997 v mestečku Bethel na Aljaške bola dielom 16 ročného Evana Ramseyho. Jeho otec sa následne pokúsil všetko zvaliť na videohru Doom II: Hell on Earth, ktorú vraj jeho syn imitoval.
Ve Spojených státech byl Doom II v letech 1993 až 1999 třetí nejprodávanější počítačovou hrou, bylo prodáno 1,55 milionu kusů. Příjmy v USA nakonec dosáhly 80 milionů USD, zatímco v Evropě dosáhly 20 milionů USD. Z tohoto 30 procent z Německa. (V Německu byla přitom hra až do roku 2011 vedena jako: "mládeži škodlivý produkt".)
Hra byla jednou z her zařazených do série turnajů DH Masters. Během víkendu 22. - 23. 6. 2019 bylo úkolem soutěžících vyhrát v duelu 1v1 v úrovni map01. Celkem se turnaje zúčastnilo 12 hráčů.
Hra je obsažena v knize 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.