Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (29.06.2022 00:50): Pro mě jsou tyto porty tak nastejno. Komunita vyvíjí wady pro různé porty, takže jich používám více. A v minulosti se mi stalo, že v jednom portu něco šlo blbě a jiném už ne. Ale mně se obecně PrBoom+ hodně líbí. Dále PrBoom+ má více možností vzhledu HUDu, což je celkem podstatné.

usegamma doporučuji v configu nastavit na 3.

Další megawad pro Doom II, též podporující source port PrBoom+ v.2.6.2. Mnou ověřeno. Pár map jsem přešel. WAD se mi líbí. Mapy jsou na omezeném prostoru, ale průchody hýří originalitou a nepřátelé solidní výzvou. 512 Linedefs of VR celý dohrán. Byl moc fajn. Všech 32 levelů. Jeden moc pěkný ve Wolf3D hávu. Ke konci notně obtížné, co do průchodu a sbírání cenné munice. Herní doba asi sedm hodin. O nějaké ty secrety jsem se snažil. Mapy jsou menší, ale o to propracovanější.

Cením si, že mě to chytlo.
EX INFERIS - 31 Maps Megawad. Doporučován GZDoom. Autor na tom pracoval 8 let. Slaughter zaměření, ale prý to tak zpočátku nepůsobí. Pro mě je podstatná ta estetika designu map, která jako by vypadla z oka Good Morning Phobos - (2017) wadu. A to jsem vynechal revizi z roku 2021. Už první obrázek z Ex Inferis značí cit pro detail. A mapy velké či obrovské. V té první přes 300 protivníků. Tvůrci se na Doom scéně letos opravdu činí.
@Tarhiel (24.04.2022 19:18):

Také tak. Už ze Stalkera a podobných her jsem naučený se vším šetřit a čekat na tu správnou příležitost, kdy něco cenného použít. Takže jsem to ke konci měl podobně, jako Ty. Měl jsem šest lékárniček (spousty jsem jich kvůli šrotu prodával) a plně vytuněné všechny zbraně a také kolem tisícovky ve šrotu. Ale než jsem dorazil k hlavní bossačce, použil jsem jen jednu lékárničku a celou dobu jsem chodil asi s patnácti životy, než jsem někde našel prášky nebo jídlo. Věděl jsem, že se mi ty lékárničky budou ještě hodit. A když bych se vyléčil, tak bych ztratil ostražitost, jak se tak znám. Takže jsem se raději snažil o dokonalé načasování útoků a nějak jsem to s tak nízkým zdravím k závěrečnému souboji přežil.

Tak vidíš, já úplně zapomněl, že ten kufřík mi předával právě Smiley. Pamatoval jsem si tu scénu s kufříkem, ale že mi ji předával on, to jsem úplně vypustil. A nevzpomněl jsem si na to, ani když mi to potom v Downtownu připomínal. Tak asi má chyba. Ale ono těch dojmů, co jsem v každé scéně vnímal, bylo strašně moc a tohle jsem očividně vypustil. Příště na to budu myslet.

Vím, že se kolem Atheny točí celá hra. Vždyť už v úvodní pasáži tam je o ní zmínka, ale teď už věřím tomu, že jsem i zde zapomněl na to, jak jsem jí potkal a že to tam bylo vysvětlováno. Každopádně o důvod víc si to později zahrát ještě jednou.

A ještě musím říct, že jsem neměl jediný bug. Jak jsi psal, co se Ti se Smileym stalo, tak mě naštěstí vůbec. A nic podobného ani nikde jinde. Což jsem opravdu moc rád.

Díval jsem se na to video a zanalyzoval si jeho souboj. Bylo vidět, že i v jeho případě měla několik fází souboje. A asi chápu, proč s ní byl hotový tak rychle:

On do toho šel prostě úplně na přímo, nekličkoval, nepobíhal, skoro se ani nehýbal a jen to do ní sypal, vůbec jí nedovolil poletovat. A ve správnou chvíli použil Titána a vytáhl P.I.G., což je z takové blízkosti totálně smrtící. Navíc měl skoro plnou zbroj, tu já skoro neměl. Ale schválně jsem si přehrál i některé jiné pasáže toho videa a je na něm vidět, že má ten průchod namástrovaný. Vsaď se, že až to budeš Ty, nebo já, hrát příště, tak se tolik nezapotíme, protože už budeme dobře vědět co dělat. Ale to už ty souboje nebudou mít takové vražedné kouzlo :-D.
@Subject 13 (24.04.2022 18:19): Master Blaster bol tuhý, ale bosáčka mi dala najviac zabrať - vždy som sa snažil šetriť lekárničkami a moc nerozhadovať a prekutrávať všetyky levely až dokonca, vdaka tomu som mal na konci hry všetky zbrane plne upgradnuté, asi 7-8 lekráničiek v batohu a aj tak som mal zo sebou viac než 1000 peňazí (junk) - a na konci toho fightu to bolo skoro všetko preč.

Čo sa týka smileyho - ja som si ho pamätal a vedel som, kto to je už z jednotky (to je ten chlapík, čo Ti predal ten kufor úplne na začiatku prvej časti a nepovedal Ti, čo to je).

To, že Ti to nebolo úplne jasné chápem, nebol príliš výrazná postava, ale zasa takých výraznejších tam veľa nebolo. Len ako si mohol nevedieť, odkiaľ poznáš Aténu? Veď celá hra sa okolo nej točí a hned pri začiatku druhej časti mi bolo jasné, že to je ona, tá, ktorú som vo finále jednotky vypustil von.


To video je tu.
@Tarhiel (24.04.2022 14:43): Jsem z toho opravdu mile překvapený. Už od chvíle, co jsem viděl to video, které jsem sem hodil v předchozím příspěvku, jsem byl zlákaný. A jakmile jsem to začal hrát, už jsem se od toho nemohl odtrhnout kdykoliv jsem se k tomu posadil. Na "amatérský" mod je to opravdu na vysoké úrovni. Ještě jsem se úplně nezbavil trpké pachuti z Blade of Agony a tohle mi spravilo chuť. Vtipné je, že Wolfensteina dělala docela velká banda lidí a Ashes asi pět? A navíc ta hudba...!

A Smileyho příběh mi přišel nedotažený z toho důvodu, že jakmile jsem se poprvé podíval do vězení a viděl ho, bavil jsem se ním jako s někým, koho velmi dobře znám. Přitom jsem marně pátral v paměti, kde a kdy jsem s ním mluvil. Když se potom zmínil o Rigsovi, schválně jsem rozehrál novou hru, abych si ještě jednou připomněl, o čem jsme se bavili, když jsem poprvé dorazil do stanice. Ale Rigs Ti o něm řekne jednu dvě všeobecné větičky a nic víc, ani ho nepotkáš. Ten rozhovor jsem si navíc už v době, kdy jsem byl v Downtownu vůbec nepamatoval. To mi přišlo takové nedotažené.

Nebo třeba to, odkud přesně znáš Athenu. Také to je ze začátku řečeno jen mlhavě a víš jen, že to je ONA. Ale nějak se nerozvíjí, jak jsi na ní předtím natrefil. Řeší se už jen to, co po Tobě tenkrát a teď chtěla.

Nebo průzkum sovětské ponorky... moc se mi líbí, že tam je reference na legendární UVB-76. Čekal jsem nějaké velkolepé konspirační odhalení, ale vlastně nešlo o nic jiné, než aby Tě dávno mrtvý kapitán poslal ze záhrobí do háje. To mělo větší potenciál, než "jen" tohle.

Ale jak jsem psal... to jsou drobnosti, zážitek mi to nezkazilo.

Co se týče bossice, tak také nevím, jak se mu to mohlo povést. Možná tam je nějaký fígl, jako třeba u toho prasečího štítonoše, kterého stačí dobře trefit, když je proti Tobě bokem a hned lehne. Ale já se s ní docela zapotil. Zaprvé je strašně rychlá a za druhé už jsem v té době musel šetřit lékarničkami, protože půlku úrovně jsem probíhal polomrtvý. Stimulant jsem za celou hru nepoužil a jak čtu, ani Ti moc nepomohl. Já do ní každopádně vysypal všechny náboje z M-16ky, potom jsem přešel na těžkokaliberní "P.I.G." a nakonec jsem musel vzít MAC, který už jí dodělal. Brokovnice neměla smysl. Navíc má souboj s ní tři, nebo čtyři fáze a musíš to celé zkrátka uběhat a schovávat se za sloupy. Tak mi sem kdyžtak hoď odkaz na to video. Rád na se na to podívám.

Ale i tak to nebyl ten nejtěžší souboj, co jsem tam zažil. Nejtěžší souboj jsem absolvoval s tím "Mastrem-Blastrem", co na Tebe vybafne, když stokami opouštíš v první kapitole ten věžák. To mi zabralo asi dvacet minut, než se mi to povedlo vyhrát. Bossačku jsem měl zmáknutou rychleji.
@Garret (24.04.2022 15:39): Určitě vyzkoušej, minimálně za zkoušku to stojí. Já byl nadšený od začátku do konce. Až mně to samotného překvapilo jak moc. A nezapomeň potom dát vědět. Jsem zvědavý, zda Tě to také tak chytne, nebo ne.
@Subject 13 (24.04.2022 04:05): super, dám tomu šanci. já se dneska, přesně na den po roce, vrátil k Back to Saturn X pro Doom 2, ale velmi rychle jsem se rozvzpomněl, proč jsem ho uložil k ledu. takže tohle určitě vyzkouším jako další mod :-)
@Subject 13 (24.04.2022 04:05): Nemôže než súhlasiť a som rád, že si z toho rovnako odvarený, ako ja :)

By the way, Čo sa ti zdalo nedotiahnuté na Smileyim?

Mne sa s ním akurát stalo, že zblbol skript - asi som urobil niečo v inom poradí, než očakával a ked som Smielyho prišiel vyslobodiť, nereagoval na to, ostal tam sedieť a quest sa nedal dokončiť (naštastie je optional) a veci z jeho tajnej skrýše som musel brať noclipom, lebo ani potom, čo mi ju prezradil, sa ten otvor nedal odvaliť.

A druhá vec, ako si porazil finálnu bossicu? Ja aj keď som mal ušetrený ten Titan booster, tak aj s ním som minul skloro všetko strelivo, než som ju zabil - a potom som čumel jak puk, ked pagb666 ju vo svojom youtube videu dal na pár rán - fakt netuším, kde som robil chybu/ alebo či ten boj v neskorších verziách neurobili tuhším, lebo teda ja som sa riadne zapotil.
@Subject 13 (11.04.2022 19:43): Dohráno právě teď.

Nemůžu říct nic jiného, než že to byl ten nejlepší mod, co jsem za poslední léta hrál. A to nemluvím jen čistě o Doom modech, ale o modech obecně. Po celou dobu si hra udržuje neuvěřitelnou svižnost, prostředí se neopakují a jsou opravdu nápaditá. Máte relativní svobodu pohybu po otevřených lokacích, takže to přímo svádí k průzkumu každého koutu a je jen na vás, kam se vydáte dříve a později. Vůbec je zde mnoho a mnoho originálních nápadů. Hra je ke konci ještě ukecanější, než ze začátku, ale čte se to pěkně a podkresluje to příběh a skvělou atmosféru. Přestřelky nepřestaly být zábavné do posledních chvil a na každého nepřítele platila jiná taktika. Obtížnost také ke konci povážlivě přituhne, šetření náboji a taktický postup je nezbytností (hrál jsem na prostřední obtížnost "Arcade"), bullet sponge se drží v rámci mantinelů, ze síly zbraní vám stále zůstává dobrý pocit a HLAVNĚ zde není žádná stealth pasáž... Bravo!

Mínusy jsou hlavně v nedotaženosti některých perspektivních nápadů, u kterých je znát, že nejsou dotažené úplně do konce: Prázdný a nudný Uptown. Občas se najde i mírná trhlina v příběhu: Smiley, nebo se z něho nedozvíte vše, co byste očekávali, protože to je z příběhu prostě úplně vypuštěné.

Objektivně ale moc výtek nemám. Někomu by možná mohlo vadit, že to není ve zběsilém stylu Dooma, ale spíše o pomalejším průzkumu s menším počtem nepřátel (i když na Arcade obtížnost je jich akorát) a spoustou chození. Ale právě přesně tohle mi sedlo.

Opravdu si přeji, aby vznikla třetí epizoda. Prostor tu pro ni určitě je. A pokud ne, rád si to zase někdy zopáknu, protože jsem nebyl schopen - byť jsem se opravdu snažil a šmejdil - najít všechna tajné místečka.

Vřele tento mod doporučuji!
Další zářezy na pažbě. Měly by to být klasické megawady pro DII. Obrázky mají pěkné. Zatím jsem rozehrál jen BlueAge, na startu Map 7.

Journey to Hell - 33 levels - Ve vývoji bylo minimálně 10 let. To by mohlo být něco pro mě. Primárně pro GZDoom. Jde o revizi autorova staršího projektu.

Anomaly Report - 33 levels - Ve vývoji 11 měsíců. Není pro skok a skrčení. Inspirací byl Doom II či Doom II The Way id Did. Obrázky jsou bohužel malé, ale dá si udělat základní představu o stylu megawadu.
@Tarhiel (01.02.2022 11:46): Strejda YouTube na mě úplnou náhodou vytasil tohle video a to mi okamžitě učarovalo. Ani jsem ho nedokoukal, abych si sám nespoileroval a šel jsem rovnou stahovat. A musím říct, že jsem z toho docela dost nadšený. A to tak, že jsem odsunul i frenetické pobíhání v Projectu Brutalilty.

A jak jsem si všiml, kolega doomař Tarhiel mně v mém promování stačil předběhnout :-). Proto se k němu přidávám v jednoznačném doporučení. Tenhle mod se se opravdu povedl. Jsem na konci první epizody a nemůžu se dočkat, až se posunu dál.

Mod má příjemně tuhou hratelnost, přestřelky jsou zábavné, pocit ze střelby je parádní (obzvláště z pumpovací brokovnice a její skvělé nabíjecí animace), atmosféra se dá krájet - často jsem se i lekl nebo měl strach z nějakého temného, nebezpečně vypadajícího místa. Ve hře je i překvapivě dost ukecaný příběh, který je dobře odvyprávěn. A všude se povalují odkazy na Stalkera, Fallouty, Metro, Šíleného Maxe, Terminátora a samozřejmě Doomy. Ať už v podobě ikonických zvuků, nebo plakátů. A průzkum a osmdesátková hudba... to je třešnička.  

Opravdu výtečná práce!
@Tarhiel (01.02.2022 13:59): Tak Ashes dohratý:

Prvej polovici (Asdes 2063: Remastered) by som dal 80%, druhej (Ashes: Afterglow) 85% - podarený WAD - tá druhá polovica oveľa vymaznanejšia - väčšie, komplexnejšie levely, huby, pamätania si progresu naprieč levelmi a ako čerešnička na dorte crafting.

Autor si nechal dvierka otvorené na pokračovanie ;)
BlueAge - novej megawad. Zajímavě vypadající. Kompatibilní s Partice Fire Enhancer a HD modely nepřátel. Zvládá i teleportaci protivníků. Kousek jsem zkoušel. Pěkný design. Jedna postranní cesta k secretu.
@Garret (01.02.2022 12:16): Vyskúšaj, mne sa to páči.

Skúšal som sa v pvej epizóde hraťs obtiažnosťou - a na vyššej je tam zopár nepriateľov naviac, ale hlavne viac vydržia a nábojov a lekárničiek je pomenej.

Nakoniec som to rozohral na Normal obtiažnosti a ak ma tu obkľúči viacero nepriateľov, skončil som. Možno to vyzerá prázdne, ale neskôr pribudnú takí, ktorí využívajú vertikálne útoky, a vtedy je ten priestor potrebný na manévrovanie.

V tejto hre by ta hordy rozdupali (aj ked, neskôr dôjde aj na ne) + stále platí, že treba šetriť muníciou pužívaním tých správnych zbraní na správnych nepriateľov, etc.
@Tarhiel (01.02.2022 11:46): sledoval jsem to, když to měl rozehrané youtuber pagb666, ale přišlo mi, že ty levely jsou dost prázdné a zbytečně se v nich nachodí, semotamo něco zastřelí. ale jestli mi slíbíš, že to je dobré, dám tomu šanci ;-)
Som v 2/3 módu Ashes: AfterGlow - a páni, to je pecka!

Prvá polovička standalove installeru obsahuje remasterovaných pôvodných asi 15 úrovní, ešte klasicky, lineárne navrhnutých so slušným príbehom - v podstate post-apo re-skin Dooma s odkazmi na literatúru a filmy z 80. rokov.

Druhá polovička ma prekvapila - neviem, či je to nejaký nový update GZDooma, ale prevkapilo ma, že toto je mod, ktorý má huby(!) a pamätá si progres naprieč nimi +niektoré môžete plniť v ľubovoľnom poradí.

Plus pridali tam zjednodušený crafting! Okrem toho detaily v leveloch sú vymaznanejšie, s prostredím sa dá viac interagovať (to, čo bolo v prvej časti nerozbitné (počítače, kontajnery), sa dá rozbiť) a levely sú rozľahlejšie a komplexnejšie + vyzerá to, že príbeh sa tu uzatvorí.

Spolu vás čaká 33 levelov (vrátane tajných - to je o level dlhšie než pôvodný Doom II !) prechádzky (a jazdy) po zničenom svete zo zaujímavým príbehom - ak máte radi postapokalyptické akčné hry, týmto neprehlúpite :)
Ozonia - Nový 32 levels megawad. Mám to nahozený. Podporuje grafické add-ony, možná i Brutal Doom, ale doporučuji to příliš neměnit. Obtížnost je značná. Jsou pojmenovány jednotlivými hrami. K prohlédnutí je 60 obrázků z wadu. Nutno dodat, že takovou prezentaci jen tak neuvidíte. Jde o precizní práci, co se líbivosti a profesionality týče. Jen mě mrzí, že jsou epizody rozdělené. Lze si na začátku vybrat jednu z tří. Mapy budou menší, ale vybalancovanější.

Moonblood => Exomoon => Ozonia - V takovém pořadí ty wady vyšly. Škoda, že ten druhý zmíněný nemá plný počet map. O tom prvním jsem se kdysi dozvěděl.
nehrál někdo Atmospheric Extinction? prej jen 9 levelů, ale podle videí docela kvalitka. a ta hudba...
Existuje nějaký megawad, který kombinuje Doom 1 a Doom 2? Abych si prošel levely Doomu 1 se zbraněma (a možná nepřátelama) z Doomu 2?
Judgment - 32 Levels Megawad, co byl ve vývoji 8 let. A nebude to asi jen tak obyčejný wad, jak koukám na ty obrázky a info.

Ale z tohoto ve vývoji jsem vyjevený víc. A to se ještě vyvíjí re-edice prvního dílu. A zlatý hřeb, BLOOM, ať je to řádně krvavé.
OK, já jsem právě chtěl dát po Doomovi 2 rovnou ty Master Levels, koukám, že je Doom 2 obsahuje, ale proč mám ještě zvlášť hru Master Levels for Doom 2, tak jsem nainstaloval, jednalo se o klasickou Dos verzi, která je teda o dost hnusnější a horší, čili rovnou doporučuji koupit jen Doom 2 a hrát tam... no, nakonec jsem odinstaloval vše a šel na další rest v podobě Duke Nukem 3d anniversary edition :)
@S4TW (04.03.2021 23:47): Doom 2 obsahuje Master Levels od Unity updatu. Dříve se prodávala klasická DOS verze a u té byly zvlášť. Dnes je součástí i Final Doom a oficiální možnost stažení několika add-onů přímo z menu hry.
@S4TW (04.03.2021 23:47): Prodává se v balíčku her Doom. Samostatně myslím snad ani nejde koupit. Možná už to trochu vylepšili, ale Master Levels na Steamu byl ještě před dvouma rokama hroznej šlendrián. Počínaje nemožností nastavit si ovládání. Vlastně nemožností nastavit si cokoliv.
[přesunuto z komentářů]

Může mi někdo poradit jak mám nainstalovat brutal DOOM nebo obecně jakékoliv módy do her ? 

Nikdy jsem žádný mód nikam neinstaloval a jsem v tom úplná noob lama ale brutal DOOM prostě chci zkusit protože je to luxusní mega super řežba akce.
@Bosper (01.03.2021 20:23): To období zhruba odpovídá, to máme společné :) Co se týká Doomu, tak bych to popsal asi tak, že tam je fascinace (alespoň u mě), která nikdy neskončila. Kdykoli se k němu vrátím, nemám pocit, že by ten zážitek by o cokoli méně intenzivni :) I když je pravda, že začátky byly zkrátka začátky a měly své kouzlo. Podvědomé spojení konkrétních levelů s konkrétní hudbou, apod. Dokonce i ten level design, nasvícení, to všechno se za ty roky člověku vrylo pod kůži. Prostě paráda.
@TRIAn29 (01.03.2021 19:56): No ona ta Informatika fungovala tak, že nám byl zadán úkol ale většina třídy šla hrát hry úkol se vždycky dodělal ke konci hodiny na poslední chvíli, protože to většinou byli trivální věci. Tuším, že to byl rok 2000-2001 kdy jsem tam objevil DOOM, což bylo celkem pozdě. V té době už byli na trhu graficky líp vypadající hry, ale stejně mě nejvíce tehdy zaujal DOOM. AvP tam byli tenkrát novinkou.
@Bosper (01.03.2021 18:00): Tak něco takového bychom tehdy jenom tiše záviděli :) Naše učebna výpočetní techniky byla hodně zastaralá, cokoli novějšího praktiky nešlo zprovoznit (tehdy na většině počítačů jel MS-DOS, Windows 3.1 nám ukazovali coby grafickou nadstavbu). Dokonce si pamatuju, jak nás učili psát v T602, to byl masakr. Paradoxně to už byla doba, kdy lidé měli běžně Windows 95/ Windows 98.

AvP, to už byl markantní předěl, ke kterému jsme se dostali až o něco později, pamatuju si dokonce Score, kde to recenzovali, tuším rok 1999 (mimochodem to bylo první Score, které jsem si jako kluk koupil). Joj, to byly časy! O nějaký rok později jsem si vyškemral AvP k Vánocům, dodnes mám tu krabicovku a nikdy nezapomenu na to, jak jsem zíral, když jsem zjistil, že součástí té krabičky s instalačním CD je i CD se samostatným soundtrackem. To byla bomba. Nádherný časy!
@Bosper (01.03.2021 18:00): Tyhle vzpomínkový komentáře jsou nejlepší, viz tento. A při přečtení tvého posledního příspěvku jsem se ti podíval na profil a je to jasný. Nikdo jinej nemůže použít zájmeno já ve tvaru mi jinde, než ve třetím pádu, než někdo z plzeňského kraje :) A jinak Bosper je jedna z mých nejoblíbenějších nehratelných postav, škoda že ho nemáš jako avatara :)
@TRIAn29 (01.03.2021 16:36): Jooo to byly časy. Tenkrát se hodně u nás jel v učebně Half-Life multiplayer a taky AvP....pamatuju si že AvPéčko byla velká švanda po síti. Díky bohu za ty počítačový kroužky kde jsme mohli hrát do zbláznění. Trochu mi zpětně mrzí že jsme tenkrát nevyzkoušeli MP u DOOMA.
@Bosper (komentář): Pěkný komentář :) Doom II mi ve spojitosti s počítačovými učebnami připomíná staré dobré časy. Byla to pro nás prakticky jediná existující možnost, jak vyzkoušet multiplayer. Moc času nám učitelé na věnování se hrám nenechali, ale i tak býval ten multiplayer boží.
Taky zrovna hraji, je to pecka i po těch letech. Navíc je to ideální hra na to zapnout na pár minut denně a pěkně u toho vypnout.