Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Golden Axe

Sega AM1 R&D Division (, Arcade) •  Sega R&D2 (SegaMS) •  Telenet Japan (PC) •  M2 Co. (Wii) •  Paradise Software •  Backbone Emeryville (X360) •  Visual F.X. (C64) •  Digital Eclipse Software (PS2, PSP) •  CodeFire (GBA) •  Renovation Game (TG16) •  Smashing Studios (iOS)
březen 1990
31.01.2001
28.02.2002
09.09.2002
07.11.2006
16.11.2006
28.11.2006
11.07.2007
18.06.2009
26.07.2011
12.11.2015
24.08.2017
10.11.2020
80
286 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Legendární mlátička, ve které ovládáte jednoho ze tří válečníků s cílem nastolit v zemi Yuria klid a mír. Dobyvatel Death Adder unesl krále s jeho dcerou a drží je v jejich hradu. V držení má i zlatou sekeru, která je symbolem země, a jeho cílem je prohlásit se za nového vládce.

Populární multiplatformová akční plošinovka, kde se jako trpaslík, válečník nebo amazonka snažíte zachránit svou zemi a pomstít se. Zbraň máte pouze jednu, ale vedle toho máte k dispozici různě silnou magii, kterou doplňujete v průběhu putování, budete moci osedlat draky a ještěry, projdete vesnice, hrady, hory a jiné lokace a budete bojovat proti válečníkům, drakům, rytířům, kostrám a mnoha jiným.


Poslední diskuzní příspěvek

@mazar1234 (06.11.2020 17:48): Toho jsem si nikdy nevsiml a myslel jsem si, ze hru znam prakticky nazpamet vcetne toho jakej enemak a odkud prijde, dohral jsem ji mozna 50x.

Podle me tam podobny triky nebyly potreba, minimalne na PC, u automatu je to asi jina. Spis tam budou pomerne velky rozdily mezi verzemi na jednotliva herni zarizeni a to vcetne grafiky. Videl jsem screenshoty, ktery nebyly z PC a ukazovaly obrazovku, ktera na PC urcite nebyla.

@adam.kulhanek (06.11.2020 20:56): Kdyz uz to bylo za trpaslika moc lehky, tak jsem to daval i na barbara a amazonku, taktika zustala stejna, jen to chtelo trochu vetsi skill kvuli mensimu dosahu zbrane. Sekat se i s 1 orkem tam bylo uz trochu nebezpecny.

@Karasman (07.11.2020 09:44): Jo, ma nejsilnejsi kouzla, ale kouzla v tyto hre nejsou az tak pouzitelny IMHO. Malokdy ten pocet lahvicek na max vysel na nejakej zaverecnej souboj v zone, spousta jich prisla nazmar.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Golden Axe je jednou z tech her, ktere byly pritomny na harddisku snad kazdeho hrace na zacatku 90. let. Dalsi jeji zvlastnosti byla oproti jinym arkadam az detsky snadna obtiznost a kratka herni doba, coz nicmene umoznilo tuto hru dohrat uplne vsem a patrne stoji za masovym rozsirenim teto hry. Neprimou volbou obtiznosti pak byl vyber postavy, kde si sice kazdy bral trpaslika, ale nejvetsi zabava byla hrat hru na multiplayer ve slozeni barbar/amazonka. A propos - multiplayer! Ten - jak uz to to tak byva - posunul hratelnost do uplne jine urovne. Co se tyce zpracovani, grafika je velmi hezka s menicim se prostredim a charakteristickou melodii vyluzovanou pc speakerem si pamatuju dodnes. Hra se dokonce pokousi o jakysi pribeh s epickym putovanim za zachranou kralovstvi, doprovazeny putovanim po mape. Kdyz uz nic jineho, vypada to opravdu pekne.

Pro: hratelnost, multiplayer, atmosfera, uchylna hudba

Proti: bugy, obcasna deprese s preskokem propasti, vylizana AI, nizka obtiznost, prilis kratke

+32
  • PC 90
XBOX/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Neuvěřitelné. Jen tak si krátím chvíli na XBOXu a tuhle na jednom DVDčku narazím na Golden Axe. To mě velmi potěšilo a hned jsem se do hry pustil.

Nečekaně mě tato skoro 20 let stará hra chytla a neuvěřitelně bavila. Kdysi jsme tuto hru hrávali s bratrem na PCčku, teď jsem bohužel kápnul jen na trial verzi, která má limit cca 30 min. Za tu dobu se dá projít zhruba půlka hry. Takže jsem si aspoň vyzkoušel válečníka a následně trpaslíka, který opět dokázal, že je větší bijec. Samozřejmě tu nechybí ještě amazonka.

Grafická stránka hry nijak nezestárla, stále vypadá velmi dobře a nijak neruší při hraní. Hudba je velmi kvalitní a poslouchatelná a samotná hratelnost dosahuje nebeských výšin. Prostě mě to naprosto nadchlo a to je jev (u staré hry na kterou jste více jak deset let nesáhli) zcela nečekaný.

Příjde mi, že je tady ještě o něco lepší animace a více interaktivních postav (vesničanů apd.) než u PC verze. Těžko říct, ale nostalgie zapracovala a vždy při setkání s bosy z daného kola jsem měl takový zvláštní pocit.

Hru jsem začal hrát 17.10.2009
Strávil jsem u ní: 60 minut

Pro: stále výborná hratelnost, animace, grafika i hudba, hra neztratila nic ze svého kouzla, 3 postavy, znovuhratelnost

Proti: ve výsledku je hra docela krátká

+30
  • PC 85
  • Arcade 85
Golden Axe patří mezi hry které jsem v dobách MS-DOSu hrál mnohokrát. Velice často jsme hrály s kamarádem ve dvou a vždy to byla skvělá zábava. Hra je poměrně krátká, ale celkem náročná. Zabralo nám dost pokusů, než jsme ji pokořily, ale poté jsme ji dohrávaly pravidelně. Sám jsem se ke hře vrátil v roce 2016 a dohrál nejen DOS verzi, ale na emulátoru i původní arkádovou. Teď jsem ale hru dohrál v Arcade Hrách v Červeném Újezdu na reálném automatu. Díky tomu jsem se konečně rozhoupal ke komentáři. Začnu samotným kabinetem, který bohužel není originál, ale jde o univerzální automat OK Baby. Automat je nízko, takže se u něj sedí. Bohužel sklon displeje není v kombinaci s osvětlením ideální, dochází k nepříjemným odleskům. Je to samozřejmě škoda, ale Golden Axe patří mezi nejraritnější známé automaty.

Hratelnost je samozřejmě i tak perfektní. Hra je neuvěřitelně zábavná i když jí člověk dobře zná. Povedení nepřátelé a skvělá grafika je doplněna i o výborné zvuky, které ale v herně bohužel narušuje hromada lidí a dalších automatů. To ale vyvolává nostalgické vzpomínky na maringotky a přidává tak na unikátní atmosféře. Hrál jsem samozřejmě za oblíbeného trpaslíka. Navzdory slabší magii je hra s touto postavou nejsnazší. Postavy se liší herním stylem i magií. Vždy mě hodně bavilo srážet nepřátele z různých tvorů a strojů a pak na ně sám nasednout. "Gold", jak jsme hře kdysi říkaly, je prostě skvělá hra kterou doporučuji zkusit ať už na automatu nebo na DOSu.
+27
  • PC 90
Golden Axe si dnes již nedokáži vybavit jinak než ve dvou lidech, u jednoho počítače, na jedné klávesnici a v mém případě na malilinkaté černobílé obrazovce. Krom toho, že se jedná na svou dobu o opravdu kvalitní kousek z hlediska vizuálního zpracování, pohybů postav, interakce a celkové zábavnosti obecně, má hra i svou ''stinnou'' stránku v podobě výběru hratelné postavy.

Se spoluhráči totiž kvůli sekerového děduly mnohdy ani ke hře samotné nedošlo, jelikož: ''Dědka si beru já, protože jsem to řekl první!''..''Né, dědek je můj, Herkules je moc slabý a za ženskou hrát nebudu''. Pravda je taková, že..to byla pravda. Obzvláště ženský chrakter byl kvůli svému chaotickému kvedlání mečem zcela nepoužitelný. V té době bych si ještě, být starší, bez okolků s úsměvem dovolil říct, že patří spíš za plotnu. Holt tvrdé devadesátky.

Zlatou sekeru jsem mnohokráte dohrál i sám, velkou pomocí v nesnázích mi byla nebezpečně vypadající kouzla nebo různé typy osedlatelných draků. Pokud mě z nich tedy někdo do tří vteřin zase nesundal a oni splašeně neutekli. No a pokoušet se s ochočeným dráčkem třeba přeskočit i malou propast vůbec nemělo smysl.
Intermezza v podobě honění skřítků s pytlíky a píchání do nich (ano, zní to divně) byla jen dalším originálním zpestřením. Stejně tak i výzva v podobě tréninkového herního módu. Jasných 90%.

---
*Jak zde někdo níže psal, i já jsem kdysi jako malý capart netušil, co znamená to slovo ''beginner''.
**Už podruhé za poslední dobu mě zničilo Drolinovo nekompromisní odstřelující hodnocení. 10%. Proč ne :D
+27
  • PC 85
V roce 1990 ještě neexistovaly žádné 3D akce, ani Mortal Kombat, nicméně existovala akční mlátička Golden Axe! „Zlatá sekera“ byla jedna z mála her, která se dala smažit ve dvou lidech na jednom PC a která běžela bez problémů na všech strojích, ke kterým jsem se jako kluk dostal.

K dispozici byly tři postavy, z nichž každý chtěl hrát za trpaslíka proto, že ten jako jediný svým sekáním zasáhl i malý prostor za sebou, takže odpadl nejčastější problém úmrtí ve hře – že vás nepřátelé obklíčili a umlátili ze všech stran. K mému překvapení dnes najdete na netu řadu videí, která ukazují, jak snadné je ve hře manévrovat a projít jí hladce jako trpasličí sekerka máslem. Mé vzpomínky jsou dost odlišné, hra nám přišla poměrně tuhá. Pamatuju, jak jeden můj kamarád uměl jako první zabít dva stříbrné rytíře úplně sám a bez použití draka! Hned jsme pro něj měli větší respekt… Draci byli jinak ve hře klíčoví, tedy hlavně ten který střílel letící ohnivé koule, kterými se dali nepřátelé likvidovat z bezpečné vzdálenosti. Druhý drak chrlící oheň pod sebe už vyžadoval pečlivou kontrolu, protože jedna chybka a nepřítel vás z něj nemilosrdně zkosil. Podobně důležité bylo v bonusových nočních částech pořádně nakopat zadečky malým skřítkům, z kterých padaly flašky magie :)

Až po desítkách hodin se mi podařilo dohrát hru samostatně až do konce. Zklamal pak možná skromnější počet druhů nepřátel, ale nebylo to nic zásadního. Naopak pochválit musím na svou dobu hodně pěknou grafiku a dokonce i animace, s jakými vaše postavičky zasazovaly údery!

HW: Minimum: 286, 640 KB RAM / Doporučeno: 386 33 MHZ, 2 MB RAM
+25