Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Golden Axe

Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Rok vydání:
1990
Vývojáři:
Sega
Legendární DOSovská mlátička, ve které ovládáte jednoho ze tří válečníků s cílem nastolit v zemi Yuria klid a mír. Dobyvatel Death Adder unesl krále s jeho dcerou a drží je v jejich hradu. V držení má i zlatou sekeru, která je symbolem země, a jeho cílem je prohlásit se za nového vládce.

Populární multiplatformová akční plošinovka, kde se jako trpaslík, válečník nebo amazonka snažíte zachránit svou zemi a pomstít se. Zbraň máte pouze jednu, ale vedle toho máte k dispozici různě silnou magii, kterou doplňujete v průběhu putování, budete moci osedlat draky a ještěry, projdete vesnice, hrady, hory a jiné lokace a budete bojovat proti válečníkům, drakům, rytířům, kostrám a mnoha jiným.

Poslední diskuzní příspěvek

včelka
včelka

mazar1234: no úplně jsi to netrefil, v devadesátejch letech jsem o tu hru občas někde zavadila, ať už v automatový podobě nebo někde u kamaráda...


Nejlépe hodnocené komentáře


Golden Axe je jednou z tech her, ktere byly pritomny na harddisku snad kazdeho hrace na zacatku 90. let. Dalsi jeji zvlastnosti byla oproti jinym arkadam az detsky snadna obtiznost a kratka herni doba, coz nicmene umoznilo tuto hru dohrat uplne vsem a patrne stoji za masovym rozsirenim teto hry. Neprimou volbou obtiznosti pak byl vyber postavy, kde si sice kazdy bral trpaslika, ale nejvetsi zabava byla hrat hru na multiplayer ve slozeni barbar/amazonka. A propos - multiplayer! Ten - jak uz to to tak byva - posunul hratelnost do uplne jine urovne. Co se tyce zpracovani, grafika je velmi hezka s menicim se prostredim a charakteristickou melodii vyluzovanou pc speakerem si pamatuju dodnes. Hra se dokonce pokousi o jakysi pribeh s epickym putovanim za zachranou kralovstvi, doprovazeny putovanim po mape. Kdyz uz nic jineho, vypada to opravdu pekne.

Pro: hratelnost, multiplayer, atmosfera, uchylna hudba

Proti: bugy, obcasna deprese s preskokem propasti, vylizana AI, nizka obtiznost, prilis kratke

+28+28 / 0

XBOX/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Neuvěřitelné. Jen tak si krátím chvíli na XBOXu a tuhle na jednom DVDčku narazím na Golden Axe. To mě velmi potěšilo a hned jsem se do hry pustil.

Nečekaně mě tato skoro 20 let stará hra chytla a neuvěřitelně bavila. Kdysi jsme tuto hru hrávali s bratrem na PCčku, teď jsem bohužel kápnul jen na trial verzi, která má limit cca 30 min. Za tu dobu se dá projít zhruba půlka hry. Takže jsem si aspoň vyzkoušel válečníka a následně trpaslíka, který opět dokázal, že je větší bijec. Samozřejmě tu nechybí ještě amazonka.

Grafická stránka hry nijak nezestárla, stále vypadá velmi dobře a nijak neruší při hraní. Hudba je velmi kvalitní a poslouchatelná a samotná hratelnost dosahuje nebeských výšin. Prostě mě to naprosto nadchlo a to je jev (u staré hry na kterou jste více jak deset let nesáhli) zcela nečekaný.

Příjde mi, že je tady ještě o něco lepší animace a více interaktivních postav (vesničanů apd.) než u PC verze. Těžko říct, ale nostalgie zapracovala a vždy při setkání s bosy z daného kola jsem měl takový zvláštní pocit.

Hru jsem začal hrát 17.10.2009
Strávil jsem u ní: 60 minut

Pro: stále výborná hratelnost, animace, grafika i hudba, hra neztratila nic ze svého kouzla, 3 postavy, znovuhratelnost

Proti: ve výsledku je hra docela krátká

+28+28 / 0

V roce 1990 ještě neexistovaly žádné 3D akce, ani Mortal Kombat, nicméně existovala akční mlátička Golden Axe! „Zlatá sekera“ byla jedna z mála her, která se dala smažit ve dvou lidech na jednom PC a která běžela bez problémů na všech strojích, ke kterým jsem se jako kluk dostal.

K dispozici byly tři postavy, z nichž každý chtěl hrát za trpaslíka proto, že ten jako jediný svým sekáním zasáhl i malý prostor za sebou, takže odpadl nejčastější problém úmrtí ve hře – že vás nepřátelé obklíčili a umlátili ze všech stran. K mému překvapení dnes najdete na netu řadu videí, která ukazují, jak snadné je ve hře manévrovat a projít jí hladce jako trpasličí sekerka máslem. Mé vzpomínky jsou dost odlišné, hra nám přišla poměrně tuhá. Pamatuju, jak jeden můj kamarád uměl jako první zabít dva stříbrné rytíře úplně sám a bez použití draka! Hned jsme pro něj měli větší respekt… Draci byli jinak ve hře klíčoví, tedy hlavně ten který střílel letící ohnivé koule, kterými se dali nepřátelé likvidovat z bezpečné vzdálenosti. Druhý drak chrlící oheň pod sebe už vyžadoval pečlivou kontrolu, protože jedna chybka a nepřítel vás z něj nemilosrdně zkosil. Podobně důležité bylo v bonusových nočních částech pořádně nakopat zadečky malým skřítkům, z kterých padaly flašky magie :)

Až po desítkách hodin se mi podařilo dohrát hru samostatně až do konce. Zklamal pak možná skromnější počet druhů nepřátel, ale nebylo to nic zásadního. Naopak pochválit musím na svou dobu hodně pěknou grafiku a dokonce i animace, s jakými vaše postavičky zasazovaly údery!

HW: Minimum: 286, 640 KB RAM / Doporučeno: 386 33 MHZ, 2 MB RAM
+24+24 / 0

pamatuji jak jsem jako malý capart seděl na židli,pod sebou ještě dva polštáře abych dosáhl na klávesnici a pařil jsem to se starším bratrem, bylo to navykové a napínavé.Válečník u mě jednoznačně vedl:))
+21+22 / -1

KONZOLOVÁ VERZE: Tak jsem se rozhodl zahrát tuhle kultovní mlátičku a nestačil jsem se divit nad její obtížností - na rozdíl od jiných mlátiček od Segy (Street of Rage, Různý Turtles atd.), je tato opravdu brutálně těžká.

Nepřátelé totiž umí takový věci, jako je rychle se rozběhnout proti vám a vrazit do vás, dávat vám sady do hlavy a další nechuťárny. Obvykle v jiných mlátičkách to byl hráč, kdo uměl všechny ty brutální věci a nepřátelé jen pěšáci, co umí pár základních věci jako je pěst a seknutí - takže mě míra agrese docela překvapila. Občas se nepřátelům dařilo mi dávat takový sody, že jsem neměl šanci nic udělat - příklad: chlápek s mečem mě sekl a než moje postava vstala ze země, tak rytíř sekl zas a moje postava se nebyla schopná vůbec zvednout. Nebo když mě obklíčili dva (třeba kostry), jeden za mnou a jeden přede mnou - tak bez šance cokoliv udělat (ani aktivovat nějaký kouzlo není možný - a ty kouzle mimochodem nepřátelům skoro nic nedělají).

Každopádně se mi ji povedlo na emulátoru za pomocí save a load dohrát do konce a abych ji zhodnotit - tak je třeba na celou hru pohlížet spíše jako na výzvu, kterou se hráč musí prokousávat a učit se metody drcení nepřátel. Bude-li hráč očekávat oddechovku, kterou si zahraje jen tak, bude zklamán, neboť při prvním "pěšáčkovi", co ho napadne zjistí, že i likvidace toho nejmenšího nepřítele je boj na desítky minut - a to navíc ještě bossové, se kterýma hráč ztratí i hromadu životů...

Vrcholem je pak hlavní boss, kterýho jsem drtil snad hodinu...

Ona už jen ta délka hry naznačuje, že boj s nepřáteli má být dlouhý a složitý, protože je docela dost krátká, ale příšerně těžká i na nejlehčí obtížnost...

Když teda vezmu v poraz rok vzniku, tehdejší technologie, jistou nadčasovost, musím hodnotit kladně, jelikož je tato hra ve skutečnosti nadprůměrná - ačkoliv nepatří mezi mé nejoblíbenější :-)

btw: Koukal jsem na youtube a borec to hrál takovou metodou, že furt zdrhal :-)

POČÍTAČOVÁ: Tak jsem si zahrál i verzi pro PC a docela pěkný, myslel jsem, že tam nebude hudba, jen zvuky speakeru, ale byla tam a to i se zvukem :-)

A ano, je pravda, že je ta hra mnohem lehčí. Pokud hráč dostává sodu od nějakýho nepřítele, stačí prostě utýct, vyskočit a dát mu po hlavě, tohle všechno v konzolové verzi dělat nešlo. Podobně se dalo i utýct z obklíčení. A navíc nepřátelé umírali mnohem dříve. Takže je to spíše oddechovka, na rozdíl od verze pro Mega Drive (Genesis).

Ale na mým hodnocení se nic moc nemění, stále je to nadprůměrná mlátička...

Pro: Výzva jak prase, multiplayer, nadčasovost, (obtížnost), v pohodě hudba (aspoň u konzolové verze)

Proti: (obtížnost), (možná délka - ale pro někoho to může být snad spíše klad než zápor).

+18+18 / 0