Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Golden Axe


Komentáře

< >
  • PC 75
Golden Axe je jednou z tech her, ktere byly pritomny na harddisku snad kazdeho hrace na zacatku 90. let. Dalsi jeji zvlastnosti byla oproti jinym arkadam az detsky snadna obtiznost a kratka herni doba, coz nicmene umoznilo tuto hru dohrat uplne vsem a patrne stoji za masovym rozsirenim teto hry. Neprimou volbou obtiznosti pak byl vyber postavy, kde si sice kazdy bral trpaslika, ale nejvetsi zabava byla hrat hru na multiplayer ve slozeni barbar/amazonka. A propos - multiplayer! Ten - jak uz to to tak byva - posunul hratelnost do uplne jine urovne. Co se tyce zpracovani, grafika je velmi hezka s menicim se prostredim a charakteristickou melodii vyluzovanou pc speakerem si pamatuju dodnes. Hra se dokonce pokousi o jakysi pribeh s epickym putovanim za zachranou kralovstvi, doprovazeny putovanim po mape. Kdyz uz nic jineho, vypada to opravdu pekne.

Pro: hratelnost, multiplayer, atmosfera, uchylna hudba

Proti: bugy, obcasna deprese s preskokem propasti, vylizana AI, nizka obtiznost, prilis kratke

+31
  • PC 90
XBOX/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Neuvěřitelné. Jen tak si krátím chvíli na XBOXu a tuhle na jednom DVDčku narazím na Golden Axe. To mě velmi potěšilo a hned jsem se do hry pustil.

Nečekaně mě tato skoro 20 let stará hra chytla a neuvěřitelně bavila. Kdysi jsme tuto hru hrávali s bratrem na PCčku, teď jsem bohužel kápnul jen na trial verzi, která má limit cca 30 min. Za tu dobu se dá projít zhruba půlka hry. Takže jsem si aspoň vyzkoušel válečníka a následně trpaslíka, který opět dokázal, že je větší bijec. Samozřejmě tu nechybí ještě amazonka.

Grafická stránka hry nijak nezestárla, stále vypadá velmi dobře a nijak neruší při hraní. Hudba je velmi kvalitní a poslouchatelná a samotná hratelnost dosahuje nebeských výšin. Prostě mě to naprosto nadchlo a to je jev (u staré hry na kterou jste více jak deset let nesáhli) zcela nečekaný.

Příjde mi, že je tady ještě o něco lepší animace a více interaktivních postav (vesničanů apd.) než u PC verze. Těžko říct, ale nostalgie zapracovala a vždy při setkání s bosy z daného kola jsem měl takový zvláštní pocit.

Hru jsem začal hrát 17.10.2009
Strávil jsem u ní: 60 minut

Pro: stále výborná hratelnost, animace, grafika i hudba, hra neztratila nic ze svého kouzla, 3 postavy, znovuhratelnost

Proti: ve výsledku je hra docela krátká

+30
  • PC 85
  • Arcade 85
Golden Axe patří mezi hry které jsem v dobách MS-DOSu hrál mnohokrát. Velice často jsme hrály s kamarádem ve dvou a vždy to byla skvělá zábava. Hra je poměrně krátká, ale celkem náročná. Zabralo nám dost pokusů, než jsme ji pokořily, ale poté jsme ji dohrávaly pravidelně. Sám jsem se ke hře vrátil v roce 2016 a dohrál nejen DOS verzi, ale na emulátoru i původní arkádovou. Teď jsem ale hru dohrál v Arcade Hrách v Červeném Újezdu na reálném automatu. Díky tomu jsem se konečně rozhoupal ke komentáři. Začnu samotným kabinetem, který bohužel není originál, ale jde o univerzální automat OK Baby. Automat je nízko, takže se u něj sedí. Bohužel sklon displeje není v kombinaci s osvětlením ideální, dochází k nepříjemným odleskům. Je to samozřejmě škoda, ale Golden Axe patří mezi nejraritnější známé automaty.

Hratelnost je samozřejmě i tak perfektní. Hra je neuvěřitelně zábavná i když jí člověk dobře zná. Povedení nepřátelé a skvělá grafika je doplněna i o výborné zvuky, které ale v herně bohužel narušuje hromada lidí a dalších automatů. To ale vyvolává nostalgické vzpomínky na maringotky a přidává tak na unikátní atmosféře. Hrál jsem samozřejmě za oblíbeného trpaslíka. Navzdory slabší magii je hra s touto postavou nejsnazší. Postavy se liší herním stylem i magií. Vždy mě hodně bavilo srážet nepřátele z různých tvorů a strojů a pak na ně sám nasednout. "Gold", jak jsme hře kdysi říkaly, je prostě skvělá hra kterou doporučuji zkusit ať už na automatu nebo na DOSu.
+25
  • PC 90
Golden Axe si dnes již nedokáži vybavit jinak než ve dvou lidech, u jednoho počítače, na jedné klávesnici a v mém případě na malilinkaté černobílé obrazovce. Krom toho, že se jedná na svou dobu o opravdu kvalitní kousek z hlediska vizuálního zpracování, pohybů postav, interakce a celkové zábavnosti obecně, má hra i svou ''stinnou'' stránku v podobě výběru hratelné postavy.

Se spoluhráči totiž kvůli sekerového děduly mnohdy ani ke hře samotné nedošlo, jelikož: ''Dědka si beru já, protože jsem to řekl první!''..''Né, dědek je můj, Herkules je moc slabý a za ženskou hrát nebudu''. Pravda je taková, že..to byla pravda. Obzvláště ženský chrakter byl kvůli svému chaotickému kvedlání mečem zcela nepoužitelný. V té době bych si ještě, být starší, bez okolků s úsměvem dovolil říct, že patří spíš za plotnu. Holt tvrdé devadesátky.

Zlatou sekeru jsem mnohokráte dohrál i sám, velkou pomocí v nesnázích mi byla nebezpečně vypadající kouzla nebo různé typy osedlatelných draků. Pokud mě z nich tedy někdo do tří vteřin zase nesundal a oni splašeně neutekli. No a pokoušet se s ochočeným dráčkem třeba přeskočit i malou propast vůbec nemělo smysl.
Intermezza v podobě honění skřítků s pytlíky a píchání do nich (ano, zní to divně) byla jen dalším originálním zpestřením. Stejně tak i výzva v podobě tréninkového herního módu. Jasných 90%.

---
*Jak zde někdo níže psal, i já jsem kdysi jako malý capart netušil, co znamená to slovo ''beginner''.
**Už podruhé za poslední dobu mě zničilo Drolinovo nekompromisní odstřelující hodnocení. 10%. Proč ne :D
+25
  • PC 85
V roce 1990 ještě neexistovaly žádné 3D akce, ani Mortal Kombat, nicméně existovala akční mlátička Golden Axe! „Zlatá sekera“ byla jedna z mála her, která se dala smažit ve dvou lidech na jednom PC a která běžela bez problémů na všech strojích, ke kterým jsem se jako kluk dostal.

K dispozici byly tři postavy, z nichž každý chtěl hrát za trpaslíka proto, že ten jako jediný svým sekáním zasáhl i malý prostor za sebou, takže odpadl nejčastější problém úmrtí ve hře – že vás nepřátelé obklíčili a umlátili ze všech stran. K mému překvapení dnes najdete na netu řadu videí, která ukazují, jak snadné je ve hře manévrovat a projít jí hladce jako trpasličí sekerka máslem. Mé vzpomínky jsou dost odlišné, hra nám přišla poměrně tuhá. Pamatuju, jak jeden můj kamarád uměl jako první zabít dva stříbrné rytíře úplně sám a bez použití draka! Hned jsme pro něj měli větší respekt… Draci byli jinak ve hře klíčoví, tedy hlavně ten který střílel letící ohnivé koule, kterými se dali nepřátelé likvidovat z bezpečné vzdálenosti. Druhý drak chrlící oheň pod sebe už vyžadoval pečlivou kontrolu, protože jedna chybka a nepřítel vás z něj nemilosrdně zkosil. Podobně důležité bylo v bonusových nočních částech pořádně nakopat zadečky malým skřítkům, z kterých padaly flašky magie :)

Až po desítkách hodin se mi podařilo dohrát hru samostatně až do konce. Zklamal pak možná skromnější počet druhů nepřátel, ale nebylo to nic zásadního. Naopak pochválit musím na svou dobu hodně pěknou grafiku a dokonce i animace, s jakými vaše postavičky zasazovaly údery!

HW: Minimum: 286, 640 KB RAM / Doporučeno: 386 33 MHZ, 2 MB RAM
+24
  • PC 90
pamatuji jak jsem jako malý capart seděl na židli,pod sebou ještě dva polštáře abych dosáhl na klávesnici a pařil jsem to se starším bratrem, bylo to navykové a napínavé.Válečník u mě jednoznačně vedl:))
+21 +22 −1
  • PC 80
KONZOLOVÁ VERZE: Tak jsem se rozhodl zahrát tuhle kultovní mlátičku a nestačil jsem se divit nad její obtížností - na rozdíl od jiných mlátiček od Segy (Street of Rage, Různý Turtles atd.), je tato opravdu brutálně těžká.

Nepřátelé totiž umí takový věci, jako je rychle se rozběhnout proti vám a vrazit do vás, dávat vám sady do hlavy a další nechuťárny. Obvykle v jiných mlátičkách to byl hráč, kdo uměl všechny ty brutální věci a nepřátelé jen pěšáci, co umí pár základních věci jako je pěst a seknutí - takže mě míra agrese docela překvapila. Občas se nepřátelům dařilo mi dávat takový sody, že jsem neměl šanci nic udělat - příklad: chlápek s mečem mě sekl a než moje postava vstala ze země, tak rytíř sekl zas a moje postava se nebyla schopná vůbec zvednout. Nebo když mě obklíčili dva (třeba kostry), jeden za mnou a jeden přede mnou - tak bez šance cokoliv udělat (ani aktivovat nějaký kouzlo není možný - a ty kouzle mimochodem nepřátelům skoro nic nedělají).

Každopádně se mi ji povedlo na emulátoru za pomocí save a load dohrát do konce a abych ji zhodnotit - tak je třeba na celou hru pohlížet spíše jako na výzvu, kterou se hráč musí prokousávat a učit se metody drcení nepřátel. Bude-li hráč očekávat oddechovku, kterou si zahraje jen tak, bude zklamán, neboť při prvním "pěšáčkovi", co ho napadne zjistí, že i likvidace toho nejmenšího nepřítele je boj na desítky minut - a to navíc ještě bossové, se kterýma hráč ztratí i hromadu životů...

Vrcholem je pak hlavní boss, kterýho jsem drtil snad hodinu...

Ona už jen ta délka hry naznačuje, že boj s nepřáteli má být dlouhý a složitý, protože je docela dost krátká, ale příšerně těžká i na nejlehčí obtížnost...

Když teda vezmu v poraz rok vzniku, tehdejší technologie, jistou nadčasovost, musím hodnotit kladně, jelikož je tato hra ve skutečnosti nadprůměrná - ačkoliv nepatří mezi mé nejoblíbenější :-)

btw: Koukal jsem na youtube a borec to hrál takovou metodou, že furt zdrhal :-)

POČÍTAČOVÁ: Tak jsem si zahrál i verzi pro PC a docela pěkný, myslel jsem, že tam nebude hudba, jen zvuky speakeru, ale byla tam a to i se zvukem :-)

A ano, je pravda, že je ta hra mnohem lehčí. Pokud hráč dostává sodu od nějakýho nepřítele, stačí prostě utýct, vyskočit a dát mu po hlavě, tohle všechno v konzolové verzi dělat nešlo. Podobně se dalo i utýct z obklíčení. A navíc nepřátelé umírali mnohem dříve. Takže je to spíše oddechovka, na rozdíl od verze pro Mega Drive (Genesis).

Ale na mým hodnocení se nic moc nemění, stále je to nadprůměrná mlátička...

Pro: Výzva jak prase, multiplayer, nadčasovost, (obtížnost), v pohodě hudba (aspoň u konzolové verze)

Proti: (obtížnost), (možná délka - ale pro někoho to může být snad spíše klad než zápor).

+19
  • PC 70
Toto tiež hral úplne každý. Legendárnz multi-player na jednom počítači, čo bolo vtedy VEEEEEĽMI vzácne. Bitky o to kto bude hrať za trpazlíka sú legendárne. A potom tiež bitky o to kto bude hrať na numerickej klávesnici.

Hrať za trpazlíka na numerickej klávesnici bola úplne nehorázna požiadavka, ktorá sa mohla skončiť monoklom pod okom.

Pro: Trazlík, Trpazlík a ešte raz Trpazlík so sekerou.

+18
  • PC 90
Ruku na srdce, kdo z vás, co jste hru hráli, nikdy nevyzkoušel multiplayer s kamarádem a prvních deset minut se nehádal, kdo si vezme dědka se sekerou? :-)

Pro: Skvělá hra pro dva

Proti: Když vás kamarád přepral, vzal si dědulu se sekerou a na vás zbyl válečník nebo amazonka.

+17 +19 −2
  • PC 95
"Jedině trpaslíka! Nebo nebudu hrát." Golden Axe bylo i ve svojí době legendou (natož dnes). S postavičkou, nejlépe s trpaslíkem - nejsilnější to postavou světa Golden Axe (počítám i bossy) - se při mlácení potvůrek musel bavit prostě každý. Hra to byla neskutečně návyková. Její síla byla v jednoduchosti, ale hlavně a především v atmosféře, kterou umocňovala nádherná hudba. V mezihrách při klepání skřítků s manou se zase všichni zasmáli hráčově postavičce, jak nestíhala vymlátit ze skřítka poslední lahvičku. Obtížnost se po čas vaší cesty úměrně zvyšovala, přičemž i skoky přes propasti nebyly zrovna jedním z nejlehčích úkolů. Pamatuji si, že jsem s hrou strávil spousty hodin. Dohrát se mi ji povedlo až jednou, kdy jsem na školním počítači se stejně kvalitním pařanem-spolužákem hráli v kooperaci - já za trpaslíka (při výběrz postaviček jsem byl rychlejší), on za barbara. K mému překvapení dohrání hry zabralo patnáct minut (?). Přesný čas si už nepamatuju, ale kolem čtvrt hodinky to bylo.

Pro: trpaslík

Proti: barbar, ženská verze Barbara

+16 +17 −1
  • PC 80
  • SegaMD 75
Legendární mlátička, kde se parta dobrodruhů vydává na záchranu krále s jeho dcerou, které drží na jejich hradě zlý Death Adder. Ten navíc nalezl legendární artefakt: zlatou sekeru. Tu se chystá zničit, pokud ho lidé neuznají jako vládce celé země.

Hrát můžeme za trpaslíka s velkou sekerou, barbara s obouručním širokým mečem a amazonkou vládnoucím též dlouhým mečem. Všechny postavy navíc dokáží po získání dostatečného počtu magických lektvarů provést ničivé kouzlo.
Naši hrdinové po cestě na hrad procházejí vesnicí postavené na krunýři obří želvy, prochází pohřebištěm, jedna úroveň dokonce probíhá na obřím orlu. Porážkou Death Addera však dobrodružství (na některých platformách) pokračuje. Je potřeba ještě zabít i Adderova mentora Death Bringera, který vládne mimo jiné i magickou silou.
Hrát může buď jeden hráč nebo lze hrát i v co-opu. To má ale jednu vadu na kráse, protože hráči se musí dohodnout, kdo bude mít oblíbeného trpaslíka.

Verze hry se v některých drobnostech liší. Např. ve verzi pro Sega Megadrive dokáží oba hlavní bossové oproti PC verzi kouzlit ohnivé firebally (Death Bringer pak ještě při úspěšném zásahu vyvolá dračí oheň). A souboj s Death Bringerem je mnohem tužší, hlavně díky nesmrtelným kostlivcům. Dále lze v Sega verzi vyvolat slabší variantu kouzla a nevypotřebovat tak všechnu manu.

+ atmosféra
+ grafika
+ zvuky
- Přehnaně obtížný finální boss fight na Sega platformě.
- AI nepřátel je velmi hloupá, pokud je např. hráč ve spodní části obrazovky, jdou neohroženě šikmo dolů směrem k hráči, i když je v daném místě zrovna propast. To se ale dá hře tohoto data vydání snadno odpustit.

Hrána jak pc verze, tak SegaMD verze pomocí emulátoru na Steamu.

Pro: Atmosféra, grafika, zvuky

Proti: Obtížnost na Sega platformě, AI nepřátel

+15
  • PC 85
Tuhle hru jsem kdysi dávno paříval na mém prvním DOSovském PC. Paříval jsem ji takovým způsobem, že až to odnesla klávesnice.

Je to klasická 2D automatová mlátička, navíc celkem krátká. Hudba byla skvělá, zvuky jen slušné, pamatuju si ty protivné skřeky umírajících nepřátel :). Na výběr ze tří postav: válečník, amazonka a trpaslík. Hrál jsem převážně za trpaslíka, protože mi to přišlo za něj nejlehčí. Taky vám lezly na nervy ty cápkové na dracích? Občas to bylo pěkně o nervy. Ale stálo to za to.

Pro: hratelnost, hudba, 3 postavy, délka odpovídá obtížnosti

Proti: nevýrazné zvuky, nebezpečí pro klávesnici, obtížné

+13
  • PC 85
Golden Axe je skvělá plošinovka. Nemá moc levelů a její obtížnost primitivní zvláště pokud máte trpajzlíka, který má sice málo many, ale je ultimátní se sekerou. První radu kterou jsem od kamaráda dostal, když mi dal tuhle hru bylo vem si trpajzlíka. Ti druzí dva chlap a ženská mezi nimi není kromě počtu many žádný velký rozdíl. Oba dva s mečem nedosahují kvalit trpajzlíka. Užasné mi na této hře příjde i zvířata na, která můžete nasednout. Nejraději jsem měl draka (toho červenýho, protože je moh kosit z druhý strany obrazovky). Bossové to byl taky zážitek. Některé bossy lze zabít dokonce na jeden zásah (červený kat myslím že 5. level) pokud budete úplně u dveří ze kterých vychází a vyskočíte ta seknete tak spadne jako by dolů pod obrzovku.

Pro: Trpajzík,bossové a zvířata na které můžete nasednout.

Proti: Málo levelů né moc vyrovnaní hrdinové

+9 +11 −2
  • PC --
Jó to byly časy :) Hrací seance s kamarádem u jeho PC na zapřenou, aby rodiče nevěděli, a už se to sypalo :) Anglické nápisy přečtené "česky" (co to je to beginner??), zaručený historky o herních možnostech (víš že je prej po posledním levelu ještě jeden?), tahanice o trpaslíka, grafická karta Hercules, a masakrální závěrečná melodie (http://www.youtube.com/watch?v=68F9y-s5kZo). Jestli tohle není nostalgie, tak už nevím co :)
+7
  • PC 90
Jedna z prvních her s kterými jsem se setkal. Jedna z prvních her, která mne odsoudila k "závysláctví" u PC. :) Pamatuji, že jsem Golden Axe viděl a hrál i na hracím automatu. :) To jsou časy... 90 / 100 za hru která ukázala, že v jednoduchosti je sila!

Pro: zábavné, jednoduché, možnost hrát s kamarádem

Proti: v době kdy hra vyšla žádné PROTI nebylo :)

+5 +8 −3
  • PC 90
Totální klasika... Tahle hra patří do zlatého fondu. A co je důležite. Trpaslíka se sekyrou jsem měl téměř výhradně já. Kámošům jsem vždy vysvětlil, že ta sličná amazonka je hodně cool a že si klidně toho dědka vezmu... :-) Na dotazy, že mi to jde lépe jsem se odkazoval na hodiny tvrdého tréninku... :-D

Pro: MUJ trpaslik!! :-)), kouzla, totální bitky v co-op, jezdecké jednotky.

Proti: Nic. Absolutní klasika.

+4 +8 −4
  • PC 85
Jedna z nemnoha nesmrtelnych her (vlastne by me zajimalo, jestli o ni hraci s rokem narozeni 1990 a pozdejsim nekdy slyseli:) ?)
-6 +5 −11