Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
XBOX/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Neuvěřitelné. Jen tak si krátím chvíli na XBOXu a tuhle na jednom DVDčku narazím na Golden Axe. To mě velmi potěšilo a hned jsem se do hry pustil.

Nečekaně mě tato skoro 20 let stará hra chytla a neuvěřitelně bavila. Kdysi jsme tuto hru hrávali s bratrem na PCčku, teď jsem bohužel kápnul jen na trial verzi, která má limit cca 30 min. Za tu dobu se dá projít zhruba půlka hry. Takže jsem si aspoň vyzkoušel válečníka a následně trpaslíka, který opět dokázal, že je větší bijec. Samozřejmě tu nechybí ještě amazonka.

Grafická stránka hry nijak nezestárla, stále vypadá velmi dobře a nijak neruší při hraní. Hudba je velmi kvalitní a poslouchatelná a samotná hratelnost dosahuje nebeských výšin. Prostě mě to naprosto nadchlo a to je jev (u staré hry na kterou jste více jak deset let nesáhli) zcela nečekaný.

Příjde mi, že je tady ještě o něco lepší animace a více interaktivních postav (vesničanů apd.) než u PC verze. Těžko říct, ale nostalgie zapracovala a vždy při setkání s bosy z daného kola jsem měl takový zvláštní pocit.

Hru jsem začal hrát 17.10.2009
Strávil jsem u ní: 60 minut

Pro: stále výborná hratelnost, animace, grafika i hudba, hra neztratila nic ze svého kouzla, 3 postavy, znovuhratelnost

Proti: ve výsledku je hra docela krátká

+32
  • PC 75
Golden Axe je jednou z tech her, ktere byly pritomny na harddisku snad kazdeho hrace na zacatku 90. let. Dalsi jeji zvlastnosti byla oproti jinym arkadam az detsky snadna obtiznost a kratka herni doba, coz nicmene umoznilo tuto hru dohrat uplne vsem a patrne stoji za masovym rozsirenim teto hry. Neprimou volbou obtiznosti pak byl vyber postavy, kde si sice kazdy bral trpaslika, ale nejvetsi zabava byla hrat hru na multiplayer ve slozeni barbar/amazonka. A propos - multiplayer! Ten - jak uz to to tak byva - posunul hratelnost do uplne jine urovne. Co se tyce zpracovani, grafika je velmi hezka s menicim se prostredim a charakteristickou melodii vyluzovanou pc speakerem si pamatuju dodnes. Hra se dokonce pokousi o jakysi pribeh s epickym putovanim za zachranou kralovstvi, doprovazeny putovanim po mape. Kdyz uz nic jineho, vypada to opravdu pekne.

Pro: hratelnost, multiplayer, atmosfera, uchylna hudba

Proti: bugy, obcasna deprese s preskokem propasti, vylizana AI, nizka obtiznost, prilis kratke

+31
  • PC 85
  • Arcade 85
Golden Axe patří mezi hry které jsem v dobách MS-DOSu hrál mnohokrát. Velice často jsme hrály s kamarádem ve dvou a vždy to byla skvělá zábava. Hra je poměrně krátká, ale celkem náročná. Zabralo nám dost pokusů, než jsme ji pokořily, ale poté jsme ji dohrávaly pravidelně. Sám jsem se ke hře vrátil v roce 2016 a dohrál nejen DOS verzi, ale na emulátoru i původní arkádovou. Teď jsem ale hru dohrál v Arcade Hrách v Červeném Újezdu na reálném automatu. Díky tomu jsem se konečně rozhoupal ke komentáři. Začnu samotným kabinetem, který bohužel není originál, ale jde o univerzální automat OK Baby. Automat je nízko, takže se u něj sedí. Bohužel sklon displeje není v kombinaci s osvětlením ideální, dochází k nepříjemným odleskům. Je to samozřejmě škoda, ale Golden Axe patří mezi nejraritnější známé automaty.

Hratelnost je samozřejmě i tak perfektní. Hra je neuvěřitelně zábavná i když jí člověk dobře zná. Povedení nepřátelé a skvělá grafika je doplněna i o výborné zvuky, které ale v herně bohužel narušuje hromada lidí a dalších automatů. To ale vyvolává nostalgické vzpomínky na maringotky a přidává tak na unikátní atmosféře. Hrál jsem samozřejmě za oblíbeného trpaslíka. Navzdory slabší magii je hra s touto postavou nejsnazší. Postavy se liší herním stylem i magií. Vždy mě hodně bavilo srážet nepřátele z různých tvorů a strojů a pak na ně sám nasednout. "Gold", jak jsme hře kdysi říkaly, je prostě skvělá hra kterou doporučuji zkusit ať už na automatu nebo na DOSu.
+31
  • PC 90
Golden Axe si dnes již nedokáži vybavit jinak než ve dvou lidech, u jednoho počítače, na jedné klávesnici a v mém případě na malilinkaté černobílé obrazovce. Krom toho, že se jedná na svou dobu o opravdu kvalitní kousek z hlediska vizuálního zpracování, pohybů postav, interakce a celkové zábavnosti obecně, má hra i svou ''stinnou'' stránku v podobě výběru hratelné postavy.

Se spoluhráči totiž kvůli sekerového děduly mnohdy ani ke hře samotné nedošlo, jelikož: ''Dědka si beru já, protože jsem to řekl první!''..''Né, dědek je můj, Herkules je moc slabý a za ženskou hrát nebudu''. Pravda je taková, že..to byla pravda. Obzvláště ženský chrakter byl kvůli svému chaotickému kvedlání mečem zcela nepoužitelný. V té době bych si ještě, být starší, bez okolků s úsměvem dovolil říct, že patří spíš za plotnu. Holt tvrdé devadesátky.

Zlatou sekeru jsem mnohokráte dohrál i sám, velkou pomocí v nesnázích mi byla nebezpečně vypadající kouzla nebo různé typy osedlatelných draků. Pokud mě z nich tedy někdo do tří vteřin zase nesundal a oni splašeně neutekli. No a pokoušet se s ochočeným dráčkem třeba přeskočit i malou propast vůbec nemělo smysl.
Intermezza v podobě honění skřítků s pytlíky a píchání do nich (ano, zní to divně) byla jen dalším originálním zpestřením. Stejně tak i výzva v podobě tréninkového herního módu. Jasných 90%.

---
*Jak zde někdo níže psal, i já jsem kdysi jako malý capart netušil, co znamená to slovo ''beginner''.
**Už podruhé za poslední dobu mě zničilo Drolinovo nekompromisní odstřelující hodnocení. 10%. Proč ne :D
+28
  • XboxX/S 95
Když se tak dívám zatím jsem nedohrál v roce 2021 žádnou hru, ale naštěstí to už je počínaje včerejškem historie. Dámy a pánové, dohrál jsem totiž Golden Axe zakoupený jako součást Sega Vintage Collection: Golden Axe na Xbox konzoli. Vybral si nejprve sličnou bojovnici, posléze lidského bojovníka, a s ním na podruhé hru pokořil za odhadem 2 hodiny!
Poprvé jsem se hrou seznámil na PC před dávnými časy, někdy okolo roku 1991 u kamarádů, kteří měli to štěstí a vlastnili svůj počítač. Trvalo neskutečných 30 let než si mě hra znovu našla.
A byla to láska na první pohled! Skvělá grafika co snad nikdy nezestárne. To snad ani není možné, jakoby se zastavil čas. Na konzoli se hra ovládá jedna báseň, výskok, sek, magie. Výborná hudba v pozadí, střídání prostředí a nepřátel. zajímavý příběh ačkoliv o ten tu tak úplně nešlo, a hlavně skvělá pařba na večer pro sluncem unaveného herního pařana. Hru jsem si po náročném prvním pracovním dnu užil, a vrátil se díky stroji času o 30 let zpět, do doby svého raného mládí, do doby kdy jsem snil o tom jaké by to bylo jednou vlastnit vlastní PC, do doby která se už nikdy nevrátí, ale kterou jsem měl tu čest zažít, abych o ní jednou, jednou v budoucnu mohl vyprávět vnoučatům.

Pro: krátké, relativně lehké, grafická prezentace, hudba a zvuk, výběr ze tří postav, draci

Proti: nižší obtížnost, krátká herní doba

+27
  • PC 85
V roce 1990 ještě neexistovaly žádné 3D akce, ani Mortal Kombat, nicméně existovala akční mlátička Golden Axe! „Zlatá sekera“ byla jedna z mála her, která se dala smažit ve dvou lidech na jednom PC a která běžela bez problémů na všech strojích, ke kterým jsem se jako kluk dostal.

K dispozici byly tři postavy, z nichž každý chtěl hrát za trpaslíka proto, že ten jako jediný svým sekáním zasáhl i malý prostor za sebou, takže odpadl nejčastější problém úmrtí ve hře – že vás nepřátelé obklíčili a umlátili ze všech stran. K mému překvapení dnes najdete na netu řadu videí, která ukazují, jak snadné je ve hře manévrovat a projít jí hladce jako trpasličí sekerka máslem. Mé vzpomínky jsou dost odlišné, hra nám přišla poměrně tuhá. Pamatuju, jak jeden můj kamarád uměl jako první zabít dva stříbrné rytíře úplně sám a bez použití draka! Hned jsme pro něj měli větší respekt… Draci byli jinak ve hře klíčoví, tedy hlavně ten který střílel letící ohnivé koule, kterými se dali nepřátelé likvidovat z bezpečné vzdálenosti. Druhý drak chrlící oheň pod sebe už vyžadoval pečlivou kontrolu, protože jedna chybka a nepřítel vás z něj nemilosrdně zkosil. Podobně důležité bylo v bonusových nočních částech pořádně nakopat zadečky malým skřítkům, z kterých padaly flašky magie :)

Až po desítkách hodin se mi podařilo dohrát hru samostatně až do konce. Zklamal pak možná skromnější počet druhů nepřátel, ale nebylo to nic zásadního. Naopak pochválit musím na svou dobu hodně pěknou grafiku a dokonce i animace, s jakými vaše postavičky zasazovaly údery!
+25
  • PC 90
pamatuji jak jsem jako malý capart seděl na židli,pod sebou ještě dva polštáře abych dosáhl na klávesnici a pařil jsem to se starším bratrem, bylo to navykové a napínavé.Válečník u mě jednoznačně vedl:))
+23 +24 −1
  • PC 70
Toto tiež hral úplne každý. Legendárnz multi-player na jednom počítači, čo bolo vtedy VEEEEEĽMI vzácne. Bitky o to kto bude hrať za trpazlíka sú legendárne. A potom tiež bitky o to kto bude hrať na numerickej klávesnici.

Hrať za trpazlíka na numerickej klávesnici bola úplne nehorázna požiadavka, ktorá sa mohla skončiť monoklom pod okom.

Pro: Trazlík, Trpazlík a ešte raz Trpazlík so sekerou.

+20
  • PC 80
  • SegaMD 70
Na Golden Axe jsem poprvé narazil počátkem devadesátých v jedné maringotce s automaty, která tenkrát nesměla chybět na žádné pouti. S kamarádem jsem do přístroje naházeli celé kapesné a ačkoliv jsme neměli s podobným typem her moc velké zkušenosti, dostali jsme se díky penězům až k závěrečnému bossovi. Tam nám ale došli finance a přestože našemu počínání přihlížela skoro celá herna, nikdo nám nechtěl těch pár korun, které jsme potřebovali k vítězství, půjčit. Hra tedy zůstala nepokořena. Brzy poté koupili rodiče kamarádovi první PC a na něm pochopitelně nemohlo Golden Axe chybět. Nicméně ani tady jsme se na závěrečné titulky nikdy nepodívali. Naši se na PC zmohli až na úplném konci devadesátek, kdy už jsem si na tuto legendární rubačku ani nevzdechl. Dohrát Golden Axe se mi nakonec povedlo až o dvě desetiletí později na konzoli Sega Mega Drive Mini.

Golden Axe spatřilo světlo světa v roce 1989 na automatech a velmi záhy se dočkalo portu na konzoli Sega Mega Drive. Ta si ostatně dávala za cíl přenést hráčům zážitek z heren na televizní obrazovku, o čemž svědčí i fakt, že původně byla tato konzole prodávána se hrou Altered Beast, což je další automatová rubačka. V Golden Axe si můžete vybrat, zda si chcete zabojovat v aréně nebo zda chcete projít příběhem. Souboje v aréně jsou ale celkem o ničem a je hodně znát, že do hry byly přidány, jen aby se neřeklo.

Příběh je na poměry žánru celkem standardní klišé, ale svému účelu poslouží. Padouch jménem Dark Adder (neplést s postavou z komediálního seriálu Black Adder) obsadil hrad ve vaší zemi a zajal krále a princeznu. Vy si vyberete jednoho ze tří bojovníků a vydáte se křivdu napravit. K dispozici jsou tři postavy, které se liší silou a magickými schopnostmi. Každý těm postavám říkal jinak, ale my jsme je označovali jednoduše jako trpaslík, ženská a chlap (tomu někdo říkal barbar a v anglické recenzí jsem se dokonce dočetl, že to má být údajně elf). Příběh je sice celkem stručný, ale jelikož je předkládán v malých dávkách mezi jednotlivými kapitolami, působí jako příjemné doplnění vašeho putování, což oceňuji. Rovněž se mi líbilo, že v Golden Axe se objevují menší dráčci, na nichž občas přijede některý z nepřátel, po jehož sražení si šupinatce může osedlat hráčem ovládaný charakter.

A co pochválit dál? Bohužel skoro nic. Hra je zoufale nenápaditá. Vaším hrdinům budou putování komplikovat všehovšudy čtyři druhy nepřátel. Říkejme jim kostlivec, ženská, plešoun s řemdihem a týpek s kyjem v kožené čapce. Nikdy jsem ovšem nepřišel na to, čím se mezi sebou jednotliví nepřátelé liší. Akorát se při vašem putování bude měnit barva zbroje, což značí, že jste narazili na jejich obtížnější variantu. Podobně jsou na tom i bossové. To jsou jednoduše velcí chlápci s mečem, kladivem nebo sekerou. Závěrečný boss ovládá alespoň pár kouzel, ale jinak jsou ostatní opět v podstatě zaměnitelní.

A jdeme kritizovat dál. Na můj vkus má Golden Axe dost pomalé tempo. Ano, je to zhruba na úrovni již zmíněného Altered Beast, ale nutno podotknout, že novější rubačky na Segu jsou mnohem svižnější nebo tak minimálně působí. Moc dobře na tom není ani délka hry, kdy do tváře hlavnímu zaporákovi lze pohlédnout za zhruba 30 minut, a hra tím pádem končí ve chvíli, kdy se hráč dostal pořádně do tempa. Dále se mi nelíbily skoky. Těch je sice jenom pár, ale tolerance je při nich dost nízká, takže je solidní šance, že při hraní ve dvou se alespoň jednomu podaří minimálně jednou spadnout a ztratit tak zbytečně život(y). Poslední, co se mi na Golden Axe nelíbí, je to, že údery je možné zasáhnout vašeho spoluhráče, což se s ohledem na to, že rozsah vašich zbraní je obstojný, děje až nezdravě často. Nemůžu si pomoct, ale Golden Axe se i díky tomu hraje na Sega Mega Drive ve dvou hráčích hůře než třeba první dva díly Streets of Rage nebo Teenage Mutant Ninja Turtles: Hyperstone Heist.

Hudební doprovod se mi líbí a ke hře vyloženě sedí. Grafika je na dobu vzniku velmi solidní, ale je znát, že Golden Axe vyšel v prvních letech existence Segy a rubačky z pozdějších let vypadají většinou mnohem lépe.

Golden Axe je podle mě nejlepší rubačka, jaká kdy na PC se systémem DOS vyšla. Jenže řekněme si upřímně, napadá někoho kromě The Simpsons: Arcade Game ještě nějaká další? Na Segu Mega Drive ovšem vyšlo z tohoto žánru velmi mnoho her (kolem třiceti) a je mezi nimi hned několik kousků, které strčí Golden Axe do kapsy a na této konzoli podle mě nepatří Zlatá sekera ani mezi nejlepší 3.

Pro: Lepší rubačka pro MS-DOS neexistuje, tři rozdílné postavy, osedlatelní dráčci

Proti: Pomalejší tempo, možnost zasáhnout spoluhráče, skoky

+19
  • PC 60
Golden Axe je bezesporu jedna z nejznámějších her, co na PC vyšla v roce 1990. Zároveň je to asi jediný známější zástupce žánru beat´m up co na PC vyšel a klasika, kterou měl ve starých dobách opravdu každý. Takže mě je trošku líto tu hru shodit, ale nedá se nic dělat.

Předně, ke Golden Axe jsem se dostal v době, kdy už jsem měl projetých nespočetně jiných automatových mlátiček z videoheren. A vím, že není fér srovnávat hru s novějšími záležitostmi, ale Golden Axe mi přišlo vždycky nejslabší. Na vrcholu mám legendy typu Punisher se spoustou zbraní, Cadillacs and Dinosaurs se spoustou zbraní, dinosaury a auty, Aliens vs. Predator s parádním nápadem propojit dva světy, zombie řezničinu Night Slashers. A nebo ve všech ohledech lepšího nástupce Golden Axe: Revenge of Death Adder.

Někde pod tím jsou zajímavé hry typu Warriors of Fate, Knights of the Round, Denjin Makai, Captain Commando, Hook a King of Dragons.

Naopak první generace mlátiček typu Double Dragon, Final Fight či právě Golden Axe mě vždycky přišla nejslabší. Je tu stále slušná scrolující grafika, pěkná hudba, příjemné fantasy prostředí, tradičních osm kol s nějakými bossy na konci. Samozřejmě jsou tu fajn věci jako výběr ze tří bojovníků (barbar, amazonka, trpaslík), kde trpaslík je díky dosahu své sekery jasnou volbou. Je tu magie, nakopávání trpaslíků pro lahvičky s manou a pár pěkných osedlatelných potvor.

Bohužel postava nic moc nevydrží, nic moc neumí. Základní kombo je na PC nepoužitelné, protože je pomalé a nepřítel se z něj dostane a naopak vrátí úder. Pokud Vás obklíčí, na komba rovnou zapomeňte. Takže řešením je rozběh a útok; u trpaslíka se dá kombinovat s výskokem a útokem. A nebo osedlat nějakou potvoru a snažit se ji udržet do konce kola. Takhle jsem projel prakticky celou hru. Mám pocit, že na emulaci MAME to funguje lépe, ale hodnotím výhradně PC verzi.

Oceňuji kultovnost hry, na hodinku to slušně zabaví, ale žádná nesmrtelná klasika pro mě Golden Axe zkrátka není.
+18
  • PC 90
Ruku na srdce, kdo z vás, co jste hru hráli, nikdy nevyzkoušel multiplayer s kamarádem a prvních deset minut se nehádal, kdo si vezme dědka se sekerou? :-)

Pro: Skvělá hra pro dva

Proti: Když vás kamarád přepral, vzal si dědulu se sekerou a na vás zbyl válečník nebo amazonka.

+17 +19 −2
  • PC 95
"Jedině trpaslíka! Nebo nebudu hrát." Golden Axe bylo i ve svojí době legendou (natož dnes). S postavičkou, nejlépe s trpaslíkem - nejsilnější to postavou světa Golden Axe (počítám i bossy) - se při mlácení potvůrek musel bavit prostě každý. Hra to byla neskutečně návyková. Její síla byla v jednoduchosti, ale hlavně a především v atmosféře, kterou umocňovala nádherná hudba. V mezihrách při klepání skřítků s manou se zase všichni zasmáli hráčově postavičce, jak nestíhala vymlátit ze skřítka poslední lahvičku. Obtížnost se po čas vaší cesty úměrně zvyšovala, přičemž i skoky přes propasti nebyly zrovna jedním z nejlehčích úkolů. Pamatuji si, že jsem s hrou strávil spousty hodin. Dohrát se mi ji povedlo až jednou, kdy jsem na školním počítači se stejně kvalitním pařanem-spolužákem hráli v kooperaci - já za trpaslíka (při výběrz postaviček jsem byl rychlejší), on za barbara. K mému překvapení dohrání hry zabralo patnáct minut (?). Přesný čas si už nepamatuju, ale kolem čtvrt hodinky to bylo.

Pro: trpaslík

Proti: barbar, ženská verze Barbara

+15 +16 −1
  • PC 80
  • SegaMD 75
Legendární mlátička, kde se parta dobrodruhů vydává na záchranu krále s jeho dcerou, které drží na jejich hradě zlý Death Adder. Ten navíc nalezl legendární artefakt: zlatou sekeru. Tu se chystá zničit, pokud ho lidé neuznají jako vládce celé země.

Hrát můžeme za trpaslíka s velkou sekerou, barbara s obouručním širokým mečem a amazonkou vládnoucím též dlouhým mečem. Všechny postavy navíc dokáží po získání dostatečného počtu magických lektvarů provést ničivé kouzlo.
Naši hrdinové po cestě na hrad procházejí vesnicí postavené na krunýři obří želvy, prochází pohřebištěm, jedna úroveň dokonce probíhá na obřím orlu. Porážkou Death Addera však dobrodružství (na některých platformách) pokračuje. Je potřeba ještě zabít i Adderova mentora Death Bringera, který vládne mimo jiné i magickou silou.
Hrát může buď jeden hráč nebo lze hrát i v co-opu. To má ale jednu vadu na kráse, protože hráči se musí dohodnout, kdo bude mít oblíbeného trpaslíka.

Verze hry se v některých drobnostech liší. Např. ve verzi pro Sega Megadrive dokáží oba hlavní bossové oproti PC verzi kouzlit ohnivé firebally (Death Bringer pak ještě při úspěšném zásahu vyvolá dračí oheň). A souboj s Death Bringerem je mnohem tužší, hlavně díky nesmrtelným kostlivcům. Dále lze v Sega verzi vyvolat slabší variantu kouzla a nevypotřebovat tak všechnu manu.

+ atmosféra
+ grafika
+ zvuky
- Přehnaně obtížný finální boss fight na Sega platformě.
- AI nepřátel je velmi hloupá, pokud je např. hráč ve spodní části obrazovky, jdou neohroženě šikmo dolů směrem k hráči, i když je v daném místě zrovna propast. To se ale dá hře tohoto data vydání snadno odpustit.

Hrána jak pc verze, tak SegaMD verze pomocí emulátoru na Steamu.

Pro: Atmosféra, grafika, zvuky

Proti: Obtížnost na Sega platformě, AI nepřátel

+15
  • PC 85
Já úplně nevím, jak mám tyhle hry prostě hodnotit jelikož nostalgie vítězí a je pro mne těžký to nezaujatým způsobem ohodnotit ještě když jsem to hrál za dob svého mládí a starých PC.

Všichni ale víme, jak tehdá ty hry fungovali, že ovládání byl masakr a to se nebavím o obtížnosti hry, takže dneska to opravdu dává zabrat. Ale dřív nic jiného nebylo a působilo to jako epická fantasy výprava, která neměla konkurenci v grafice a v tom v jakým světě se ta hra odehrávala.

Takže to raději zase ukončím, jen řeknu, že úplně nejoblíbenější hra z dětství to není, ale ve svém žánru byla opravdu skvělá.

Pro: na dřívější dobu propracovanost, výběr postav

Proti: obtížnost, ovládání

+15
  • PC 85
Tuhle hru jsem kdysi dávno paříval na mém prvním DOSovském PC. Paříval jsem ji takovým způsobem, že až to odnesla klávesnice.

Je to klasická 2D automatová mlátička, navíc celkem krátká. Hudba byla skvělá, zvuky jen slušné, pamatuju si ty protivné skřeky umírajících nepřátel :). Na výběr ze tří postav: válečník, amazonka a trpaslík. Hrál jsem převážně za trpaslíka, protože mi to přišlo za něj nejlehčí. Taky vám lezly na nervy ty cápkové na dracích? Občas to bylo pěkně o nervy. Ale stálo to za to.

Pro: hratelnost, hudba, 3 postavy, délka odpovídá obtížnosti

Proti: nevýrazné zvuky, nebezpečí pro klávesnici, obtížné

+12
  • PC 80
Devadesátková legenda, nedokážu si představit pařana 90. let, který by ji neměl ve svém kompu, která dala vzniknout i dalším pokračováním.

Epickému putování královstvím k záchraně krále s fešnou dcerkou se vydává vstříc jeden z trojice hrdinů a musí se prosekat a prokouzlit hordami orků, kostlivců, Amazonek obrněnců až k finálnímu bossovi a tak zachránit svět od pohromy - co mě neskutečně bavilo, bylo ulehčení si soubojů za pomocí osedlání si dráčky. Cesta samotná je rozvržená do 8 levelů, grafický po každém splněném se zobrazí mapka s postupem a v pauzách mezi levely je možné z roztomilých skřítků vykopat nejen zásobu kouzelných lektvarů, ale i nějaký ten život navíc.

Na svou dobu povedená grafika i ucházející hudba, hrací doba není příliš dlouhá, po pár neúspěších se zkušenější hráč dostane až na konec, ale klady prostě převažují - 80 %
+12
  • PC 85
Golden Axe je skvělá plošinovka. Nemá moc levelů a její obtížnost primitivní zvláště pokud máte trpajzlíka, který má sice málo many, ale je ultimátní se sekerou. První radu kterou jsem od kamaráda dostal, když mi dal tuhle hru bylo vem si trpajzlíka. Ti druzí dva chlap a ženská mezi nimi není kromě počtu many žádný velký rozdíl. Oba dva s mečem nedosahují kvalit trpajzlíka. Užasné mi na této hře příjde i zvířata na, která můžete nasednout. Nejraději jsem měl draka (toho červenýho, protože je moh kosit z druhý strany obrazovky). Bossové to byl taky zážitek. Některé bossy lze zabít dokonce na jeden zásah (červený kat myslím že 5. level) pokud budete úplně u dveří ze kterých vychází a vyskočíte ta seknete tak spadne jako by dolů pod obrzovku.

Pro: Trpajzík,bossové a zvířata na které můžete nasednout.

Proti: Málo levelů né moc vyrovnaní hrdinové

+8 +10 −2
  • PC --
Jó to byly časy :) Hrací seance s kamarádem u jeho PC na zapřenou, aby rodiče nevěděli, a už se to sypalo :) Anglické nápisy přečtené "česky" (co to je to beginner??), zaručený historky o herních možnostech (víš že je prej po posledním levelu ještě jeden?), tahanice o trpaslíka, grafická karta Hercules, a masakrální závěrečná melodie (http://www.youtube.com/watch?v=68F9y-s5kZo). Jestli tohle není nostalgie, tak už nevím co :)
+7
  • PC 90
Jedna z prvních her s kterými jsem se setkal. Jedna z prvních her, která mne odsoudila k "závysláctví" u PC. :) Pamatuji, že jsem Golden Axe viděl a hrál i na hracím automatu. :) To jsou časy... 90 / 100 za hru která ukázala, že v jednoduchosti je sila!

Pro: zábavné, jednoduché, možnost hrát s kamarádem

Proti: v době kdy hra vyšla žádné PROTI nebylo :)

+5 +8 −3
  • PC 90
Totální klasika... Tahle hra patří do zlatého fondu. A co je důležite. Trpaslíka se sekyrou jsem měl téměř výhradně já. Kámošům jsem vždy vysvětlil, že ta sličná amazonka je hodně cool a že si klidně toho dědka vezmu... :-) Na dotazy, že mi to jde lépe jsem se odkazoval na hodiny tvrdého tréninku... :-D

Pro: MUJ trpaslik!! :-)), kouzla, totální bitky v co-op, jezdecké jednotky.

Proti: Nic. Absolutní klasika.

+4 +8 −4