Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Sasakr (23.04.2025 09:57): v pořádku, účelem nebylo ukázat bezchybné video, takové jaké zajedeš jedno z mnoha pokusů, ale krutou realitu na ovladači a sdělit Redovi, že jej chápu jak to myslí s tím masochismem v DR2.0.
Každopádně beru v úvahu a příště bude bezchybné video. :)

Mimochodem ještě tentýž večer jsem to zajel za téměř o minutu kratší čas s jedinou chybou kdy se mi podařilo v závěru auto dostat podvozkem na nízkou zídku podél cesty, tzn. pomoc a penalizace.

Je to stejné jako s tankováním za letu, 2-3 to vyjde na poprvé, zkusíš to další den a nedaří se. V tomhle jsou nekompromisní live streams.
A zde je mé improvizované první YT video ever! Snímal jsem 28" obrazovku replay by smartphone. :) YT amatér zde! https://youtu.be/1OX9LH0_pzU?si=IEo13vy2-B7UeH4r 

PS: byla to teprve má druhá nebo třetí jízda v DR2 na ovladači, tak nečekejte dokonalé provedení, ale do časového limitu jsem se vešel!
PPS: na heavy gravel to hrozně klouže.
@Red (15.04.2025 22:04): právě jsem dojel na ovladači Argentina Las Juntas time trial. Ve všech částech stage nakonec zelený slide, čemuž mám sám problém uvěřit, ke konci jsem to v jednom případě překutálel s autem o 360 a dopadl zpět na kolo, a min. 2x líznul poměrně solidně skály, s tím, že mě naráz přetočil do protisměru.

Argentina je masakr, suchá trať, heavy gravel, brzdy téměř nefungují, respektivě pošlou auto do smyku. Téměř 10 min intenzivního soustředění, až mě z držení xbox ovladače bolely ruce. :)

Výsledek, Ford Fiesta R2, čas 09:07:399 penalty 00:05:000 to když jsem nezvládl zabrzdit a téměř vyletěl do diváků.

Na Xbox One S je hra mázlá, jde vidět nižší rozlišení okolí tratě (cca 720p-900p), tedy především to jde vidět z kokpitu na divácích v okolí tratě, zbytek je vcelku ok, a hlavně hra je plynulá. Zajímavostí je, že v replay je hra pravděpodobně v 900p nebo 1080p, a vše včetně diváků okolo je výrazně ostřejší. Každopádně ať již z kokpitu auta, nebo u replay hra nepostrádá detaily jako na Xbox Series X, pokud pominu nižší rozlišení obecně.
@Rapier (18.04.2025 20:15): Hodina je v pohodě, jak se dostaneš do rytmu, tak to ubíhá rychle. Nejdelší závody jsem jezdil kolem 2.5 hodin, a to už byl celkem opruz, ale 60-90 minut se dá jezdit bez větších problémů.
@Rapier (18.04.2025 13:22): Moc mě to mrzí, ale nelétám. Jak jinak, z časových důvodů. Hotas i s plynovým pedálem si hoví v krabici, nalétal jsem necelých dvacet hodin a už jsem se pak k tomu nedostal. Pořád si slibuji, že se k tomu zase vrátím, i mladší syn si to chtěl opět vyzkoušet, bohužel není kdy. Přitom tak parádní hra...
@USER47 (18.04.2025 14:02): upřímně, mě okruhové závodění s GT auty, kdy jak kámoš popisuje sedí přes hodinu v kokpitu, nebaví. Tohle už je čirý masochismus. Tedy ne, že bych neletěl běžně v F-22 TAW nebo Falcon BMS hodinové mise, ale i tak. :)

Navíc mě obecně nebaví krátké GT tratě. Mám raději běžná auta na plných okruzích při rozumném počtu kol.
@USER47 (18.04.2025 13:32): nejspíš to bude hra od hry, takové okruhové závodění v Gran Turismo Sport/7 nebo Forza Motorsport 6/7/(2023), tedy jak zmiňuješ spíše amatérské závodění, zde si umím si přesně tuhle situaci představit.

V iRacing to nejspíš fungovat nebude a v Rally hrách které jsem tu jmenoval, snad až na výjimku v podobě RBR, to bude také platit.

@Pluto (18.04.2025 13:47): přesně a 2x to platí pro bojové letecké simulátory alá DCS World, Falcon BMS, a další. Jedna chyba, jedno opomenutí = obvykle smrt. Proto mě vždy fascinuje jak se zarytí fanoušci budou hádat o tom jak je DCS modul A-10 II hyperrealistický, že prej když to ED napsali pro US Army, musí to být 100% real.
@USER47 (18.04.2025 14:12): Já osobně vidím největší rozdíl právě v tom povrchu. Zatímco na okruzích je ten povrch vesměs konstantní, jezdí se po rovných a uhlazených cestách, kdy největší rozdíl v přilnavosti dělá proměnlivé počasí, u rally je to úplně o něčem jiném. Jsou tu asfalty různých kvalit a různé přilnavosti, bývá na nich hodně nerovností a děr, v zatáčkách může být vytahaná šotolina z katování, po deštích může z okolních polí na cestu natéct bláto apod. A u nezpevněných povrchů je to ještě úplně něco jiného - je rozdíl jet rychlý šotolinový závod v Lotyšsku nebo Estonsku, protože ač to tak na první pohled nevypadá a obě šotoliny vypadají podobně, chování auta je úplně jiné. A do toho přijde písčitá šotolina v Polsku u Mazurských jezer, kde se vyjíždějí koleje. Nebo kamenitá a hodně rozbitá šotolina v Řecku či mix extrémně rozbité šotoliny a asfaltových úseků na Kypru. A nebo úplné unikum v podobě sopečné šotoliny na Azorech. Prostě unikátní prostředí, kde se povrch může i v rámci jediné rychlostní zkoušky razantně měnit.
Jo, u rally je trochu problém, že žádnej rally sim není až tak blízko reálu jako okruhový simy, a obecně rally simulátorů je velmi málo. Omodovaný RBR je asi nejblíž tomu, jak se chová auto, ale pořád to není žádnej zázrak, především kvůli limitům simulace měkkýho povrchu ve dvacet let starý hře.
Ještě profláklejší než Armstrong budou např:

James Baldwin - úspěšnej esport týpek, vítěz "worlds fastest gamer" šampionátu, kterýmu to pomohlo ke kariéře v reálu (British GT Championship, GT World Challenge, 24H Spa atd)

Jimmy Broadbent - spíš content creator než esport týpek, ale taky se ze sedačky simu dostal do sedaček reálnejch aut, vyhrál Praga šampionát v UK a dneska závodí na Norschleife v NLS šampionátu.

Tim Heineman - esport simracer, kterej vyhrál místo v reálným DTM Trophy jako cenu v Raceroom DTM esport šampionátu, a v rámci svý první sezóny v reálným autě totálně zmasakroval konkurenci a vyhrál s náskokem asi 100 bodů. Dneska tuším jezdí v nějaký GT sérii.

Moritz Loehner - podobná situace jako Heineman, taky vyhrál DTM Trophy místo v rámci DTM esportu v Raceroomu, dneska jezdí sporadicky nějaký GT.

Samotná technika brždění, kontroly auta a racecraft jsou asi docela dobře přenositelný do reálnýho světa, pokud člověk zapracuje na fyzičce a vypořádá se s psychologickejma faktorama...
@Rapier (18.04.2025 13:22): Tak já se samozřejmě taky ptávám reálných závodníků na jejich názory na srovnání reálu se závodní hrou. Ale i když se tvůrci snaží o co největší realitu, pořád je to jen hra. Chybí tam totiž ten možná nejdůležitější faktor, co máš v reálném autě - že když uděláš chybu, může se něco stát. Na druhou stranu i ten adrenalin a pocit z jízdy s různým přetížem, intenzivní pocit při brždění i akceleraci či skákání na horizontech na úzké cestě mezi stromy - reálný zážitek žádná simulace nemůže nahradit. Každopádně jezdců věnujících se i digitálním hrám je hodně. V tomto nejprofláklejší je asi Jon Armstrong, který dlouhodobě spolupracuje s Codemasters adělá nejen ambassadora jejím hrám, ale podílí se i na jejich vývoji. A třeba takovému Nikolayovi Gryazinovi pomohl trénink v RBR k reálnému vítězství na RZ Semetín.
"... A pak přijdeš na soutěž, kde tě vyklepe klučina s Xbox ovladačem v ruce..."

V oblasti simracingu už tohle tak moc neplatí nad rámec vyloženě amatérský sféry, doby kdy existovali top kompetitivní lidi s G27 na stole už jsou dlouho pryč. V podstatě všichni esport simracing hráči maj dneska poměrně slušný vybavení.
@Pluto (17.04.2025 17:38): aha, tak proto se pod jejím videem ptali lidé zdali je realističtější Dirt Rally 1/2 nebo WRC 10/Generation. Jak to není  Sébastien Ogier tak neznám. :)

Fascinuje je mě kolik jsou lidé ochotni nacpat do playsetu s Fanatec výbavou, 3 monitory, VR, apod., známý v tom má hodně přes 100k+ CZK, ačkoliv jeho playseat není pohyblivý, což ve finále stejně nevadí, jelikož odezva stejně není jako v reálném voze.
Další můj kamarád od něj koupil předchozí Thrustmaster TS-PC Racer +  T-LCM PEDALS a už mu na to přes rok padá prach v garáži.
A pak přijdeš na soutěž, kde tě vyklepe klučina s Xbox ovladačem v ruce. :)


Podobně je to u leteckých simulátorů, lidi nacpou do HOTAS, pedálů, Track IR a kdoví čeho všeho balík peněz, výrobce HW musí mít zně, na specializovaných fórech se předhánějí v tom kdo má reálnější kokpit a pak.... A pak přijde borec jako tento a všem padají čelisti, Viz. https://www.youtube.com/shorts/E7YWxtOPPg4 

EDIT: kuk https://www.youtube.com/watch?v=7Zy_P-EhjPo 

@samorost (18.04.2025 00:23): vidíš, už lítáš s HOTAS Sturmovika?
Dámu neznám, jezdí ji to hezky, to musím uznat, jen je třeba nezapomenout, že to jsou stále jen hry, byť se tváří realisticky. V reálu je to mnohem obtížnější a hlavně nefunguje tam restart bez následků. :)
@Red (15.04.2025 22:04): naštěstí jsem DR2 kupoval v akci až když byla GOTY, tzn. se všemi auty a tratěmi, a to jak na PC, tak na konzole. DR1 jsem svého času přispěl na svůj vůbec první, a dosud jediný, early access na Steamu. Na konzoli jsem zakoupil zpětně, opět v akci.

Colina McRae jsem zaregistroval, nicméně tak dalece dosud nejsem. Aktuálně mě chytlo ježdění na konzoli s ovladačem v ruce a tak jezdím co to dá a střídám Rally s Forza Motorsport. :)

Řízení v DR1 je krapet surovější, nevím zdali to říkám správně, ale na ovladači je to větší výzva než u DR2, respektive jeví se to tak. Ovšem skvěle se mi jezdí v Dirt 4. Codemaster zkrátka rally hry umějí. Když porovnám v DR1 první stage ve Finsku s první v DR2, tak zhruba se stejným autem mám v DR1 větší problémy udržet se na trati, možná Coddies odladili dvojku lépe pro ovladač, kdo ví.
Argentinu jsem dříve zkoušel na volantu na PC, hrozně obtížné čistě projet a nebourat. Skotsko nemám osobní zkušenost. Raději jsem se na PC vrátil k WRC 10 svého času, tam jsem měl pocit, že mám alespoň nějakou šanci dojet trať.

@Sasakr (15.04.2025 23:11): mobily, respektive handheldy dnes frčí, tudíž chápu.
Já jsem zase přikovanej k Need for Speed: Underground 2, který jsem rozehrál na mobilu. Mám z toho podobný pocit, jako když jsem na předchozím mobilu hrál PSP verzi Test Drive Unlimited. Ten pocit, že na něčem tak titerným hraju takovou pařbu. A teď jedu PC verzi U2 na plné detaily v 60 FPS a je to prostě mrda. A ta hra je furt skvělá. Nenapadá mě, co bych vytknul. Vizuál, krásné město, perfektní jízdní model a hlavně skvělá atmosféra. Nechápu, jak to stejné studio mohlo s Carbonama tak dodrbat. Ale ty si zahraju potom, hrál jsem je jen jednou. Chci si na tom mobilu postupně projet všechny tyhle NFS, který mám sice už na PC ohraný, ale do kapsy jsou super.
@Rapier (15.04.2025 21:26): Mně se libila jednička v ježdění víc. Nevím jak to popsat, některé tratě v dvojce už mi přišly vyloženě masochismus (argentina, skotsko,...), dokupování aut a tratí. A aktivní spolujezdec, jak se vždycky na konci na mě rozčiloval a máchal rukama:) Zvládl jsi tu výzvu ve šlépějích Colina McRae?
Tak jsem Dirt Rally 2 malinko křivdil. Na XOS/XSX zabírá jen 64GB (na PC 100GB), což je i tak o cca 20GB více než Dirt Rally.
I přes slabší výkon XOS nechybí DR2 detaily jako na XSX, jen jde vidět na první pohled mázlý obraz, tzn. nižší rozlišení a pravděpodobně i nižší rozlišení textur obecně, auto vypadá více méně stejně. Délka tratí v DR2 mě příjemně překvapila. Na ovladači je hra paradoxně lépe hratelná než DR1, ale to může být jen první dojem z Finské rally.
Celkově je grafika DR2 v porovnání s DR1 malinko jinde, spousty detailů na trati i v okolí, holt novější hra podobně jako Dirt 4.
Poslední dobou jsem na hraní neměl moc čas a chuť na PC, a tak jsem rezignoval na ovladač a konzole (PS5, XOS a XSX). Hrál jsem Forza Motorsport 6/7/2023, GT Sport/7 plus Dirt 4, Dirt Rally, WRC Generation, V-Rally 4 a Sébastien Loeb Rally EVO.

Začnu od poslední Rally hry. Na XOS běží "relativně" plynule (až na ne úplně ideální optimalizaci během replay kde klesají fps pod 30), nabízí zajímavá auta, přesněji řečeno taková, jaká bylo možné v minulosti potkat na silnicích, plus slušný jízdní model (min. na asfaltu), ale bohužel největší problém jsou tratě.
Autoři očividně použili stejný preset jako je tráva, stromy, kamenné zídky kolem cesty, apod. prakticky v jakékoliv oblasti světa, což bohužel totálně zabilo atmosféru jelikož je úplně jedno zdali jedu v UK, v Itálii nebo jinde ve světě.
Když srovnám UK Wales v Sébastien Loeb Rally EVO s Dirt 4, Dirt Rally, WRC 10/Generation tak všechny jmenované jsou o parník napřed, nemluvě o atmosféře!
A ještě jedné věci jsem si nemohl nevšimnout, hře chybí pocit z rychlosti. Opravdu jsem chtěl dát této podceňované Rally šanci...

WRC Generation: na XSX běží plynule, aby také ne! :) Grafika je prakticky stejná jako u WRC 10 s lepším nasvícením, což pomáhá zlepšit dojem, ale stále na míle daleko za, dle mého názoru, lepší grafickou prezentací v podobě Dirt 4, Dirt Rally/2 od Codemasters a vlastně i V-Rally když na tím tak přemýšlím. Obecně WRC série včetně 10/Generation na max. detaily mají nechutné HW nároky na to jak vypadají (ne)hezky.
Dojem z rychlosti je na jedna z *, občas mám pocit, že brzdy jsou super účinné, speciálně na asfaltu. Tratě jsou tradičně skvělé, čemuž pomáhá snaha o foto-realističnost.

Dirt Rally: na rozdíl od Dirt Rally 2 nezabírá na disku nechutných 100GB, ale cca 40GB což je na konzoli s 1TB SSD (na hry méně místa) docela rozdíl, a přitom vypadá stále velmi dobře. Jízdní model je tradičně skvělý (neváhal bych říci, že je to nejblíže k legendárnímu RBR), auto má váhu a setrvačnost, brdy nejsou "super účinné", na rozdíl od WRC 10/Generation a výhled z aut mě obecně přišel lepší než u WRC série (platí i pro Dirt 4). A tak nějak mám lepší pocit i z grafiky, tahle "kreslená" nebo jak to správně nazvat, má větší šmrnc než snaha o fotorealismus ve WRC sérii.

Dirt 4: tuhle hru jsem si poslední dny velmi oblíbil. Coddies ve skvělé formě! Jejich tradičně kreslené grafika vypadá dobře na XSX, stále slušně na XOS (a nejlépe na PC nepřekvapivě! :) ) se zachováním všech detailů pokud pominu nižší rozlišení hry i textur. Při nastavení realističnosti a obtížnosti je to takový o chlup lehčí Dirt Rally.
Generované tratě mi překvapivě vůbec nevadí, protože působí velmi přesvědčivě, včetně okolí, nasvícení, odlesků, atd. zkrátka a jednoduše tradičně skvělí Coddies od dob prvního Colin McRae Rally.
Coddies vždy grafickou prezentaci měli na 1 s *, nemluvě o vynikajícím jízdním modelu. U Dirt 4, a stejně to platí pro Dirt Rally, to obzvláště vynikne u replay. Auta mají váhu, setrvačnost, fyzika na 1 s * (platí i pro Dirt Rally). Pocit z rychlosti je famózní! V Dirt 4/Rally uřidit auto na úzké cestě ve vysoké rychlosti vyžaduje pevné nervy a rychlé reakce, stejně jako při-brždění do ostrých zatáček, jedině tak lze projet čistě a s min. časovou ztrátou trať. 

V-Rally 4: nedá se brát příliš seriózně jako Rally hra, auta opravdu hodně driftují, jízdní model je ehm. tak trochu alá NFS série (ve smyslu plavání po silnici, práce samotného podvozku působí z replay realisticky), ale má to své kouzlo, ukočírovat auto na trati je obtížné.
Graficky povedené okolí tratí a tratě samotné, auta vypadají občas hůře, brzdy ehm.... moc nefungují (s vypnutým ABS), hra nabízí zajímavé lokace, a už proto stojí za pozornost. Kde jinde se projedete v Rumunsku po cestě přes hory...

U Forz Motorsport jsem tradičně porovnával nejslavnější a nejlepší závodní okruh na světě: Nürburgring Nordschleife s oblíbenou Lamborghini Miura 1967. FM6 vypadá i přes své stáří stále slušně, osvícení sluncem mě překvapilo, stejná trať v FM7 je spíše pod mrakem, a pochopitelně nejlépe trať vypadá v poslední FM (2023). Rozdíl v grafické prezentaci mezi FM6/7 je relativně malý, ale mezi FM6/7 a FM (2023) propastný.
Auto jezdí velmi podobně (nepřekvapivě), ale největší potíže s řízením na ovladači mám v poslední FM, pochopitelně ve všech případech na max. realismus s automatickým řazením (zatím) a zapnutou brzdnou dráhou na trati.

A s tím plynule přecházím k GT Sport/7. Co musím uznat je, že grafika GTS/7 vypadá lépe než u FM6/7, týká se to hlavně nasvícení a světelných podmínek dne/noci. V tomhle ohledu Polyphony Digital FM6/7 v mých očích předčí, nicméně FM (2023) konečně min. srovnala krok, nebo bych měl lépe říci, v určitém ohledu je napřed, nemluvě o RT na trati během závodění, byť to vesměs jezdím na performance kvůli 60 fps ve 4K.
Škola jízdy je stále zábavná, prakticky bych řekl, nepřekonatelná. Zamrzí naprostá absence poškození během reálných závodů.
Jestli je jízdní model GTS/7 lepší než FM6/7/2023 nevím, obě série působí +/- podobným dojmem.
@hopsinka2025 (09.04.2025 04:47): Vždyť to píšu, ne? Kvůli jízdnímu modelu. Brake to drift je něco, co za mě do NFS nepatří. NFS byly vždy arkáda, ale měly tak nějak fyziku, co odrážela skutečné fyzikální zákony. Brake to drift je šaškárna, která je zábavná v Ridge Racerovi (který člověk bere jako přitažený za vlasy), ale do NFS se nehodí.
Díky moc všem :) 

@Fritol (04.02.2025 13:19): Malej zbožňuje Bleska a Buráka právě, takže tam nebylo zbytí :D jinak zkoušeli jsme Need For Speed a to ho taky baví a zatím ho právě ty kreslený věci více baví, takže to chci tak nějak zkoušet různě, co se chytne a co ne :)

@Sasakr (04.02.2025 13:23): Jasné, beru na vědomí, díky.

@Red (04.02.2025 13:37): Ok, to vypadá dobře, díky :)

@PRIVATE MARTIN (04.02.2025 19:39): No ten Burnout zaujal i mne a to normálně závody nehraju :D ale to vypadá fakt dobře, díky :)
@Nix (04.02.2025 13:05): Kart racing žánr je myslím ideál. Team Sonic Racing třeba. Nebo Crash Team Racing

Jinak závodní žánr je myslím zrovna hodně friendly žánr pro děti celkově. Nevim, kolik jim je let, ale zas bych jim nutně necpal kraviny dle animáku, já hrál závodní hry jako děcko běžně a zvládal jsem to. Furt jsou to jen závody totiž, ať už to vypadá graficky jakkoliv. Ale pokud ta cartoon grafika nějak pomůže se zájmem, tak zmíněné dvě. Zrovna původní verzi toho Crashe jsem v dětství hrával hodně.
Máte někdo tip na nějaký závodní hry, které se daj hrát na PS2 a PS4 a zvládnou to i děti? Nemusí být nutně animované, ale je to plus ale něco jako Cars ( Blesk Mcqueen), ale jestli třeba nemá ještě někdo nějaké tipy? já jsem toho moc upřímně nenašel a závodní jsem hry jsem nikdy moc nehrál... díky :)
@Ross (28.01.2025 09:11): No to mi přijde takový absurdní, když všem co vlastnili trojku tak dali kompletní vydání dvojky :D Ale tak prachy nesmrděj, doufám že to budou prodávat zvlášť a za každý dodatek budou chtít tak 10-15 eur :D
U2 by se dala vydat jen s drobnými "remaster" úpravami de facto tak, jak je. Ne, oni radši zReMáStRuJí Hot Pursuit...
[neexistující příspěvek]: Ja myslím, že by NFS značce prospěla úplná změna celkového konceptu. Buď návrat k úplným počátkům série a nebo třeba něco totálně arkádového ve stylu Blur nebo Split Second

Na to ale EA nemá koule u tak drahé série. :D
Žádný jiný nejsou, jen AC a ACC, jsou tu oba...

AC Evo jsem zkoušel, ale velmi rychle refundoval, s Ryzenem 5700X + Radeon RX7600 prakticky nehratelný i na 1080p.
Copa copak? Assetto Corsa Evo jde do předběžného přístupu a na Databázi Her chybí oba předchozí díly?

Pro info - první díl byl prej simulátor s arkádovými prvky s okruhovým závoděním mnoha typů vozidel a je to pojem v sim-racingu. Druhý díl přešel na okruhové závodění GT3 a GT4 aut (závodní verze masově vyráběných silničních vozidel, v ČR se to podle ai jezdí občas v Brně a Mostě :).

Aktuální díl se prej vrací k mnoha typům vozidel, a k okruhovému závodění přidá freeform mode v okolí Nurnburgringu, kdy se člověk projede po okolí a zajede do servisu seřídit nebo upgradovat auto.

Start PP se prej nepovedl.
@Sasakr (13.01.2025 22:45): Pořád nevidím tvoje hodnocení? Co bys chtěl, máš tam Porsche 911, Dodge Viper, Jaguar XKR, Ferrari F355, Lamborghini Diablo, Ferrari F50, BMW Z3 M-HP, McLaren F1... :)
Tak jsem se po deseti letech zase podíval na Need for speed film. A strašně bych si něco takového zahrál, ale není co. Tematicky jsou nejblíž asi Hot Pursuit, ale dvojky mám odježděný křížem krážem a 2010 jsou s tím svým Ridge Racer jízdním modelem o ničem. Napadá vás něco se superauty, v hezkých lokacích a s jízdním modelem, co dá nějaké uspokojení?
@Atreides (23.12.2024 20:05): Hraju jenom závodní hry, naskárů jsem ze zvědavosti už vyzkoušel několik. Kdybych měl vybrat jeden díl, určitě by to byl zmiňovaný Heat 5, ale jinak v tom nejedu, tenhle typ závodění mě moc nezajímá.
@USER47 (09.10.2024 00:55): za těch pár dní jsem volant zkoušel ve:
ETS2 - docela příjemné překvapení, hlučnost minimalni, chce to jen poladit citlivost
Dirt Rally - tady už oproti CMR Dirt je skok v použitelnosti volantu, avšak je pravda, že taky Rallye samo o sobě dost těžké, takže to bude chtít trochu toho umu. Hlučnost tam je, ale taky úplně jiný povrch, než v ETS, tak to celkem beru.

Dále čeká na vyzkoušení DR2 a FH4, tak jsem zvědav, ale na vyhození to nevypadá (ikdyž když přecházím přes 0° tak je tam takové divné drhnutí).
Jelikož tady obvykle vše zapadne, tak zde pár novinek ze světa simulátorů. :)

1.  Na motivy CRPG Book Project Inspired by Felipe Pepe’s initiative vzniká Military Flightsim Book Project, kdo má zájem může se zúčastnit. https://forums.mudspike.com/t/military-flightsim-book-project/16580 

2. v aktuálním čísle LEVEL najdete článek věnovaný leteckým simulátorům a jejich modifikacím, viz YT video čas 9:30 stačí poslechnout pár minut. https://youtu.be/wtpWaIZ0H6E?t=570 Nezapomeňte si číslo zakoupit. :)

3. sepsal jsem report z multiplayer létání v F-22 TAW, respektive z F-22 ADF kampaně https://forums.mudspike.com/t/f-22-total ... nance-fighters/16722 

4. zdá se, že legendární studio Digital Image Design se vrací, čas ukáže co je na tom pravdy, viz. https://bsky.app/profile/did-ltd.bsky.social/post/3l6mpphwmsl2l Letadlo na pozadí je F-117.
Nebude to náhoda, v legendárním a opěvovaném titulu TFX jste mohli létat s Eurofighter, F-22 a F-117.
Tak jestli je pro někoho snem dělat virtuálně prodavačku za kasou... Proč ne. :-D