Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Sims 2

76
342 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > sociální strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.09.2004 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/uk/the-sims-2
Pokračování veleúspěšné hry The Sims, ve které jste ovládali rodinu Simů a jejich život. V druhém dílu se děje to samé, ovšem mnohem propracovaněji.

Grafika se z 2.5D přesunula do plného 3D. Vytváření Simů je mnohem propracovanější, místo z několika předdefinovaných tváří si Sima můžete vytvořit kompletně sami, od tvaru lícní kosti po odstín obočí. Také herní systém se v mnohém zlepšil - Simové začali stárnout, začali mít přání a obavy a přibyly nové sociální interakce. Přibylo i množství předmětů a vybavení, kterými je možné simy obšťastnit.

Hra je populární díky velice snadné modovatelnosti, na internetu si můžete stáhnout desetitisíce nových věcí.


Poslední diskuzní příspěvek

leebigh: jj je mi jasný, že svým pacientům dáš něco, abys je znehybnil a potom jim mrzačíš genitálie rozžhaveným železem :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Hra napodobující život...ehm...ten americký, vysněný.
Shrňme si princip.
Váš simík potřebuje napít - dáte mu napít.
Váš simík se chce rozmnožovat - sjednáte mu rande.
Váš simík se chce bavit - uspořádáte mu párty.
Váš simík chce být chytrý - dáte mu knihu.
Váš simík smrdí - umyjete ho.
Váš simík má hlad - nakrmíte ho.
Celkem brnkačka. Sami se také umíte obhospodařit k vlastní spokojenosti.
Ale zvrat nastává ve chvíli, kdy vás ten sebestředný ovád mající jen stále dokola se opakující požadavky, přestane bavit.
Co uděláte? Ne, exit ne, ten až potom.
Pořídíte si dalšího simíka.
Požadavky se zdvojnásobí.
Když smrad, tak hned dvojí.
Když hlad, tak hned dvojnásobný.
Začnou se vám rozpadat imaginární (pixelové) věci pod rukama.
Simíci se vám rozmnoží.
Máte tři.
Všechno třikrát. I zábava? Nu, nu, nu. Třikrát nu.
Simík chce jíst - dáte mu knihu.
Simík smrdí - pošlete ho spát.
Simík umírá nudou - napadá vás skutečnost, že má simík možná svou hloupou pravdu a že se nudíte s ním.
Simík je hloupý - přemýšlíte o tom, jestli by nebylo lepší někoho obejmout.
Najednou máte simíky čtyři.
Třetí se vám snaží dotáhnout do domu patého.
Rázně mu to utnete.
Pošlete ho zírat do dalekohledu. Bude moudřejší. Nechápete proč, ale píšou to tam tak, asi věda, té nerozumíme nikdo.
Uspořádáte do toho párty.
Z pěti jich najednou máte sedm.
Jde vám z toho hlava kolem.
Spát. Jíst. Umýt. Pobavit. Zalaškovat. Naučit se...
V neprostupné tmě vyplého počítače vás napadne, že si ti vaši simíci vcelku užívají, ale na čí úkor, sakra. Kdo musí neustále sedět a o všechno se jim starat.
Při desátém simíkovi berete podloudně do ruky nůž a s prazvláštním úsměvem jdete pomoct sousedce uložit do postele jejích pět dětí.
A pak ten vysněný exit(us).

Pro: Účinné řešení přelidnění v reálném životě, kdo by proboha po zahrátí si Sims chtěl děti?!?

Proti: Možná se vám potom nebude chtít chodit na záchod, umývat se, smát se, jíst, žít...

+69+72 / -3
  • PC 90
Po mnoha a mnoha hodinovém hraní tohoto splněného snu pro každého Barbie a Ken maniaka jsi musím položit otázku.
Jsem gay? Jsem gay, protože hraji hru kde se staví domečky?
Hru, kde snažíte řešit debilní problémky vašich simíků?
Proč se simík nemůže jít vysrat na hajzl když je v koupelně nahá ženská z ulice se propíchal celou noc?
Proč po tom co se s oním simíkem vyseru do kouta jeho pokoje, můžu onu neznámou ženskou požádat o ruku?
Proč po tom co si adoptujeme dítě se mnou už nechce mít ta ženská sex? Protože smrdím, jelikož se nedostanu do koupelny, poněvadž harant zrovna pije vodu ze záchoda?
Jsem sadista když s velkým sebe zadostiučiněním sleduji jak celá rodinka trpí hlady a není schopná si něco koupit sama?
Jsem pyroman, když s nepopsatelným potěšením sleduji a poslouchám jak celá rodinka, neschopná vyběhnout z baráku, křičí zoufale o pomoc?
Proč? Protože ta hra chce z vás udělat sadistu a pyromana? Nebo ho ne vás objevit?
Je tato hra zlo?
Proč se to kasovně nejúspěšnější PC série všech dob?
Jsme všichni maniaci?
Smějete se mi že hraju tuto hru i ve 20 letech?
Proč ty hry sims vlastně hraju?
Možná....že jsem zoufalá osoba co v reálném životě nic nemá a snaží si své nedostatky kompenzovat v SIMulaci? Nebo prostě a jednoduše, protože je ta hra revoluční a žádná jiná nám nic podobného nikdy nenabídla? Že to má stále i po 10 letech super grafiku a zvuk?
Možná tento titul není pro nás všechny. Ten kdo ale tvrdí že Sims je špatná hra je pokrytec.
Bojíte se, že si o vás lidi budou myslet že jste gay? Pyroman? Pedofil či sadista?
Já ani jedno nejsem....proto tu hru mám tak rád. A ted mě omluvtě, půjdu se vysrat dřív než se babička rozhodne jít vyprat špinavý hadry.

Pro: Grafika a zvuk, stavění báráčků a baráků, hafo a hafo možností.

Proti: hafo a hafo datadisků, demence AI.

+16+18 / -2
  • PC 80
Ok. Jsem nucena přiznat poměrně živou vzpomínku na to, jak tato hra, ještě zabalená z pošty, ležela na kuchyňském stole v našem bytě a já, celá zuřivá ji nainstalovat, byla nucena kvůli ní uklidit celý svůj dvanáct let vysavačem netknutý pokoj. Po celodenním mordování jsem tento čtyřCDčkový zázrak konečně mohla nainstalovat a strávila jsem nějaké tři hodiny jen tvorbou obličeje postavy.
Jó, tahle hra je pro nimraly a piplaly a estéty a puntičkáře a všechny možný další přízviska, který jen člověka pro tvořivou osobnost napadnou. Když si s tim chcete hrát, máte možnost. Trojky tohle piplání dovedly k dokonalosti, jedničky s ním začaly. Prošla jsem si u všech stejným šílenstvím, včetně dožadování se všemožných datadisků a doplňků pod stromeček. Šílenství už je pryč, nicméně vzpomínky na můj dětský fanatismus zůstávají a rozhodně je nepovažuju za něco negativního. Jasně, že je lepší ten život žít, ale kdo z nás si aspoň jednou v životě nechtěl hrát na boha ? Come on. Jednou..
+14+13 / 0
  • PC 95
Hra pro kterou mám slabost. Kdykoliv nevim co, tak jí zapnu a jen tak si blbnu. Jelikož nemám ani jeden z datadisku, tak mne trošku mrzí nepřítomnost některých datadiskových funkcí. Člověk by tak nějak čekal, že dostane plnohodnodtnou hru a ne osekany polotovar, do ktereho si musi dokupovat i tak základní věci jako jsou domácí zvířata, nebo noční život, ale i tak je hra hodně zábavná a odtrhnout se není lehké.

Pro: Grafika, možnosti, stárnutí simů

Proti: Dtadisková strategie Maxisu

+13+13 / 0
  • PC 70
Zatímco běžný člověk utíká ze svého šedivého života do světů, v nichž masakruje plamenometem desítky zombií, popřípadě buduje obrovské impérium, pro nás – bytosti vznešené, oduševnělé, dokonalé, se zálibami pozemšťanům zcela neznámými – jsou takovým osvěžením každodenní starosti obyčejných lidí! The Sims 2 nabízí opravdu hodně exotických možností a starostí, s nimiž se běžně nesetkáváme. Och! :-)

Pochopitelně neuspokojí osobu toužící po lineárním zážitku s jasným začátkem a koncem; jde o rozlehlé hřiště, lépe řečeno zábavní park, v němž jsou rozmístěny rozličné atrakce umožňující odlišné způsoby sebeuskutečnění.
- Tak třeba už jen projektováním obytného domku (vily, paláce, hradu apod.) lze strávit ohromné množství času; rád bych řekl (a možná to tak je), že lze s nabízenými nástroji vytvořit cokoli si jeden zamane, žel ukázalo se, že nový Howard Roark ze mne pravděpodobně nebude – je rozdíl mezi vizí nádherné stavby takříkajíc zvnějšku a její realizací v detailech, pokoj po pokoji, stěnu po stěně.
- O poznání jistěji jsem se cítil ve světě módy. Jako člověka, který strávil mnoho hodin tvorbou krásných panenek, mě nenechala chladným možnost sestavování garderóby svým svěřenkyním a svěřencům, samozřejmě v kombinaci s účesy a make-upem a trochu neeticky i eugenickými pokusy, pro které máte volnou ruku, stačí jen dostatek materiálu. (K cenné mimozemské DNA, o níž jsem leckde četl, jsem se ovšem nedostal.)
- Do hry je vloženo i drobné RPG, když se podle povahy simíka liší jeho životní aspirace i momentální touhy a jejich cíleným (ne)naplňováním lze dosáhnout zajímavých výsledků – od nervového zhroucení po získání nějakého sci-fi udělátka, kterým sobě i ostatním můžete počítačovou existenci hezky osladit. Při tvorbě kariéry mě vyloženě nadchla možnost brát jako starosta (tučné) úplatky, samozřejmě s tím (nepředvídatelným) rizikem, že na to později dojedete. Hra přitom předhazuje stále další výzvy, jako např. nutnost sbalit najednou tři simíky či souložit postupně s pěti jinými na veřejném prostranství, atp. :-) Jejich život je časově omezený a musíte se rozhodnout, jak s jejich potenciálem naložíte a čeho se pokusíte dosáhnout.

Za zmínku pak stojí řada speciálních vymožeností, pomocí nichž lze simíky vystavovat různým, více či méně nelidským, experimentům – např. při vhodně umístěném náhrobku zjevující se duchové, občasná návštěva UFO, různé kuchyňské „nehody“ či prostá nepřítomnost toalety. Umělá inteligence ovšem není nic extra, takže ortodoxním sadistům bych druhou sérii přece jen bez výhrad nedoporučil.

Pozoruhodným fenoménem je zmiňovaná datadisková politika EA. U prvních Sims bych snad i uvěřil, že autory předmětné funkce napadaly až časem a postupně tak své dílo zdokonalovali, když však v pokračování opět chybí věci, které do konceptu jedničky datadisky dodaly, jde už o jasný – a nepříliš sympatický – kalkul. I ve své původní verzi však hra nabízí opravdu hodně možností a potenciálně velmi dlouhou zábavu.
+11+11 / 0