Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Sims

72
292 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > sociální strategie *
strategie > budovatelská strategie
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
04.02.2000 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/uk/the-sims-console
The Sims je simulátorem lidského života. Cíl hry je jasný - postavit dům, obydlet ho a starat se o jeho obyvatele (simíky). Hra The Sims má svoji vlastní vesničku, ve které od začátku žije několik simíků, kteří tu už mají vystavěné domovy. Takže je jen na vás, zda se jednoho z nich ujmete nebo vytvoříte svého vlastního simíka. Musíte se o něj náležitě starat a dávat mu rozkazy (najíst se, jít na záchod, umýt se) a vůbec se snažit, aby byl šťastný.


Poslední diskuzní příspěvek

Simíci jak rychle nadchnou, tak rychle omrzí ... a navíc, když zná člověk cheat na prachy, tak si je tam nasolí a nezajímá ho nic jiného, než…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Pokud bylo The Sims něčím známé, tak tím, že jej hrála snad každá holka. I holky, které v životě nezapnuly počítačovou hru, i holky, které se vám ve škole posmívaly za to, že jste počítačoví nerdi a dušovaly se, že si váš penis nikdy nevezmou do úst, dokonce i holky, které neměly počítač… Přišla doba, kdy všechny hrály The Sims. Simulace života byla opravdu trefou do černého, bylo to něco nevídaného a poměrně osvěžujícího. Přestože koncept se od her typu Sim City, Transport Tycoon či Theme Hospital tolik nelišil, pouze se konkretizoval a zaměřil na jeden domeček – jednu rodinu, hra působila originálně. Při takto masovém komerčním úspěchu není divu, že hra se dočkala bambiliónu datadisků a dívčích/emo vychytávek, kterými znechutila většinu opravdových příznivců budovatelských strategií mužského pohlaví.

Nicméně zde hodnotíme původní hru, vraťme se tedy pěkně na začátek, do roku 2000, kdy tato snad až revoluční hra vyšla. Ani jako největší alfa samec této databáze se nestydím přiznat, že The Sims působilo již od samotného spuštění velmi mile a sympaticky. Začít hru jste mohli buď v již existujícím domečku s existující rodinou, nebo si vytvořit vlastní, což byla samozřejmě volba preferovaná většinou. Píše se herní čas nula, hra je pozastavená, a přesto si dokážete užít ohromnou spoustu zábavy při stavění vašeho domu snů za doprovodu velmi kvalitního soundtracku. Jen si to představte, je vám 14-15 let a rodiče vám právě řekli, že nemůžete mít televizi v pokoji. Well, fuck it, zapnete The Sims a navalíte si do pokoje koženou sedačku s širokoúhlou plasmou, pinballem a kulečníkovým stolem. Není pochyb o tom, že právě úzké spojení s reálným životem dělalo tuto hru tak atraktivní.

Když máte dostavěno, začnete konečně žít. Simové mají dobře rozložené ukazatele a statistiky, které musíte průběžně doplňovat a zlepšovat. Hra perfektně podporuje motivaci pro získávání peněz a kupování lepšího vybavení, protože např. kvalitní postel zkracuje dobu spánku, stolování u drahého nábytku souběžně s ukazatelem hladu doplňuje také ukazatel komfortu atd. Myslím, že herní systém není příliš složitý, je velmi efektivní a dokáže udržet hráčskou motivaci po docela dlouhou dobu. Nemyslím si, že by The Sims jako celek bylo možné udělat výrazně lépe, jen pár otravných detailů by si zasloužilo vyladit. Nejotravnějším a nejdementnějším „bugem“ hry je délka času, kterou Simové potřebují na to aby „předčasně“ ukončili některé činnosti, jako je třeba koupel nebo spánek. Pokud jste ve vaně / v posteli a víte, že za 45 minut pro vás přijede auto do práce, můžete se na to rovnou vysrat, nestihnete to. Simové jsou zkrátka velmi nemotorní v situacích, kdy mají měnit naprogramovanou činnost, týká se to např. i toho, když se dvě postavy „srazí“ ve dveřích a zaseknou se. Za to bych jim nejradši postavil bazén bez schůdků ven…

HW: Minimum: 233 MHZ CPU, 32 MB RAM, 2 MB VGA / Doporučeno: 400 MHZ CPU, 64 MB RAM, 8 MB VGA
+27+27 / 0
  • PC 30
The Sims, na jednu stranu výborná hra (tvorba vlastního domečku), následně extrémně nudná hra (sociální interakce lidiček a jejich život).

První fáze není věru špatná, každý kdo trávil čas se stavbou domečků z kostek, jistě ví, jak je to zábavné. A tak to milý Will Wright přenesl na osobní počítače, aby lidé nemuseli podstoupit faux pas s tím, že si stále hrají s kostičky, nýbrž plánují design svého bytu na hypotéku.

Sociální interakce. Chytrý nápad, dokud si při sledování jednoho simíka kterého posadíte k počítači aby hrál na pc a zvýšil si tak happy metr neuvědomíte, že je něco špatně.

Pak ale následuje nuda, kterou snad dokáže zachránit jen zastavění skupinky lidiček do místnosti se sporákem, a pak sledovat, co se bude dít.

Poctivých 50%, s tím, že dvacet je odečteno za až nepěkné zkomerčnění, kdy se snad za celou dobu, co hry hraji valí měsíc co měsíc datadisky s rozkošnými názvy jako Pro teenagery, Povolání snů nebo mé oblíbené Koupelny a kuchyně.

Pro: stavění domečku a design interiérů, grafika, rozmanitost

Proti: po dostavění již není co dělat

+21+24 / -4
  • PC 70
K prvním Simsům jsem se dostal spíše náhodou. Nikdy jsem nic podobného nehrál a kdybych jednoho dne mezi cédéčkami vedle počítače nenarazil právě na tento titul, určitě bych simulátor lidského života nikdy nevyzkoušel.

Dům i simík byli mým vlastním výtvorem, protože jsem se nehodlal spokojit s tím, co mi vývojáři připravili. S postavou jsem se moc nebabral, ale své obydlí jsem se snažil vypiplat do co nejmenšího detailu. Jelikož jsem chtěl mít svůj příbytek jednopatrový a zařízený všemožným vybavením, nezbylo mi na výmalbu jednotlivých místností.

Co na tom, že z toho měl můj simík menší deprese, až vydělá dost peněz, budou i barevné stěny. Nakonec bylo nejen vymalováno, ale zbylo i na ten nejkvalitnější nábytek, bazén či elektroniku. Pak se ale nabízela otázka, co dál? Co je vlastně cílem hry? Já si ho stanovil tím, že koupím tu nejdražší nemovitost, která byla k dispozici. Obětoval jsem tomu símíkův rodinný život, zakazoval mu mít děti s partnerkou a vše podřídil kariéře.

Svého cíle jsem dosáhl, ale musel jsem se vzdát stávajícího sídla včetně veškerého špičkového vybavení, jež se za celou dobu podařilo mému simíkovi nastřádat. Počítal jsem s tím, že za tu přemrštěnou sumu, kterou realitka za daný objekt požadovala, dostane stejný komfort, na nějž byl doposud zvyklý.

Jé jak jsem byl překvapený, že se v domě nenachází zhola nic, kromě jednoho přepychového krbu. Nebýt jej, mohl simík spát na zemi a na záchod chodit do kouta, protože veškeré jeho úspory padly na nákup přepychové vily a jen prodej krbu mu umožnil vést alespoň trochu důstojný život.

Myslím, že jsem využil všeho, co mi hra může nabídnout, takže se k ní už v budoucnu nehodlám vracet a neplánuji zkoušet ani další díly. To dám spíše druhou šanci SimCity 4 nebo Spore od stejných vývojářů.

Pro: tvorba postav, tvorba domů, zajímavá zkušenost

Proti: nejasný cíl hry, zvláštní chování simíků

+20+20 / 0
  • PC 85
Chvíľu som uvažoval, či počet bodov nezvýšiť takmer k absolútnemu maximu. Ultimátne dielo Willa Wrighta, ktoré neskôr dalo vzniknúť ryžovaniu zlata nenásytného molocha :-) Ale to je druhá vec, kvality tejto hry to nijako nezráža, ba naopak. Hra od ktorej sa nečakalo nič, a vznikol obrovský fenomén, o ktorom sa hovorí, že pritiahol k počítačom, resp. hrám i druhú polovicu ľudstva :-)

Pro: skrátka fenomén

Proti: nie je čo :-)

+17+16 / 0
  • PC 85
Jako každá průměrná dívka 21.století jsem musela okusit nádhery rodinného simulátoru, kde jsem si do simíků projektovala svoje lásky, kamarády, rodinu či nepřátele, kterým jsem pak prováděla různé zvrácenosti, nad kterými jsem se náramně bavila. Problém nastal, když mi tohle nadšení vydrželo maximálně měsíc. A o tom to vlastně je.

The sims byly na svou dobu velmi populární hrou, a přitom jde o tak zcela jednoduchou věc - simulátor života. Přirovnala bych to k takovému propracovanějšímu virtuálnímu domu pro panenky. Vytvoříš si koho chceš, postavíš/koupíš jim co chceš, najdeš jim práci, uděláš jim přátele, kamarády, oddáš je, uděláš jim děcka a tak vlastně pořád dokola. Když pak člověk zjistí, že už ho nebaví simíky činit šťastnými, budovat jim kariéry, dělat jim děti nebo je zabíjet (muhaha), když už ho nebaví ani hrát s cheatama, tak hra upadá na dlouhou dobu do nejtemnějšího kouta místního disku C:.

Každopádně nelze popřít fakt, že jde o skvělý nápad, který si získal spoustu příznivců. I když je grafika horší (ale na svou dobu dobrá) a hra je poměrně jednodušší, než tak jak ji známe dnes, tak je to pořád stará klasika. A podle toho musí vypadat i hodnocení za tuhle skvělou a jedinečnou hru, která se i přes svůj jednoduchý koncept dostala tak daleko. No řekněte mi - kde jinde by se Vám po delší líbačce hned narodilo mimino? :-)

Pro: Simulátor života, včetně strastí i slastí, na tehdejší dobu dobře zpracovaná.

Proti: Jednodušší, méně volitelných vlastností a možností (ale jsem zhýčkaná novějšími The sims)

+16+16 / 0