The Sims je simulátor života, za jehož konceptem původně stojí herní vývojář Will Wright, spoluzakladatel studia Maxis, které titul nakonec vyvíjelo. Vydavatelem této sociální strategie je pak známá společnost Electronic Arts.
Na počátku si hráč vytvoří svoji lidskou postavu, takzvaného "Simíka", a to včetně jména, vzhledu, ale třeba i povahových rysů. Na mapě menšího města mu poté vytvoří dům včetně interiérů a vybavení, ovšem pouze s omezeným množstvím peněz. Při samotném hraní se pak postavy, díky umělé inteligenci, řídí buď částečně sami nebo se dají ovládat příkazy uživatele, který je tak může třeba poslat k lednici, aby se najedli, do postele kvůli spánku či povídat si s jinými postavami. Sociální interakce je vůbec stěžejním prvkem hry a různé postavy mezi sebou mohou cítit jak přátelství nebo lásku, tak antipatie, které symbolizují znaménka nad jejich hlavami. Každý Simík má také své potřeby, jako například hygienu, které zobrazují rozličné ukazatele a o které se musí hráč postarat, aby nedosáhly kritické hodnoty a jeho postavě se dobře dařilo. V neposlední řadě je zde také možnost poslat svého svěřence do práce a zajistit tak finanční příjem a zvyšovat životní standart nákupem lepšího vybavení domácnosti či přestavováním, popřípadě rozšiřováním, domu. Hra také nemá jednoznačný konec, jelikož postavy včetně dětí nestárnou. Pokud se o ně hráč nebude dostatečně starat, mohou ovšem zemřít.
Co se technické stránky týče, hra kombinuje 3D a 2D grafiku v izometrickém pohledu. Simici jsou vymodelováni ve 3D, ale jejich okolí je prerenderované. Hratelnost se pak rozděluje na tři módy, mezi kterými lze během hraní volně přepínat. Prvním z nich je život, ve kterém běží čas a postavy provádějí zadané úkoly, chodí do práce, komunikují atd. Druhým je mód nakupování, ve kterém se čas zastaví a hráč může nakupovat nové výrobky jako elektrické spotřebiče, nábytek či bytové doplňky. Třetím je pak stavební mód, ve kterém opět čas stojí a lze v něm upravovat samotný dům a to jak stavebně, jako například přidáním bazénu či přístavbou patra, tak esteticky, jako třeba posouváním nábytku nebo vytapetováním atd.
The Sims je označována jako první hra žánru simulátor života, který tak vlastně sama určila a postupně si získala mnoho fanoušků různého věku napříč světem. Ke hře postupně vyšlo několik oficiálních datadisků, které hru rozšířily o určité téma: Livin' It Up, House Party, Hot Date, On Holiday, Unleashed, Superstar a Makin' Magic. Rovněž vyšlo nespočet fanouškovských modifikací, které upravovaly například chování postav či přidávaly další prvky. Pokračování se titul dočkal celkem třikrát a postupně tak světlo světa spatřily hry The Sims 2 (2005), The Sims 3 (2009) a konečně The Sims 4 (2014). Tři roky po vydání na PC se pak počin díky vývojářům ze studia Edge of Reality dočkal i značně upraveného portu na konzole šesté generace PlayStation 2, Xbox a GameCube.
Jinak jsem teď zjistil, že pomocí těch časáků co se dají koupit v downtownu, si můžete zvyšovat bodíky v těch "Interests", čili se pak rozhovory s ostatními Simíky stávají o dost jednodušší a přátelství se navazují snáze.
Pro: stavění domečku a design interiérů, grafika, rozmanitost
Proti: po dostavění již není co dělat