Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SimCity

Maxis •  Atelier Software (Symbian)
31.12.1989
26.04.1991
15.02.1999
19.11.2006
76
138 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

SimCity je legendární budovatelská strategie o chodu a rozvoji města. Hráč vytváří zóny pro obytné domy, obchody a kanceláře a průmysl, ale také jim musí zajišťovat dostatečnou dopravu a elektrickou síť. Klíč je ovšem v uspořádání, protože lidé nechtějí bydlet blízko elektráren nebo průmyslových zón, ale také nechtějí jezdit daleko do práce. Důležité je také pokrytí policejními a požárními stanicemi, nemocnicemi apod. Všechny tyto instituce ale spotřebovávají důležité finance, které plynou z daní. Když budou nízké, moc nevyděláte, v opačném případě se lidé odstěhují.

Čas od času může město postihnout přírodní katastrofa jako zemětřesení nebo tornáda. Hra nemá žádný daný cíl, pouze budovat dál a dál. Výjimkou jsou scénáře, ve kterých se musí v časovém limitu vyřešit určitý urbanistický problém (jako zácpy na silnicích).


Poslední diskuzní příspěvek

Tímto chci vzkázat jednomu "bezejmennému" muži, který asi před 20 lety v Havířově v stanici mladých techniku, se mi za zády vkrad k PC a zdemoloval moje město v SimCity tornády a jinými pohromami: NEZAPOMNĚL JSEM! :D Neuvěřitelné kolik to je už roků. :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
SimCity: Svého času high-tech špičková hra, jak po grafické stránce, tak po hratelnosti a jak již bylo zmíněno, je opravdu revoluční, tahle hra neodstartovává pouze sérii SimCity, ale taktéž hry Theme.... od Bulfrogu a Tycoony od Chris Sawyer. Které se liší jen soustředěním celé hry na různé mikromanagmenty. Zatímco ve hře, theme hospital, je vaším úkolem provozovat a vystavět super nemocnici, v Tycoonu Deluxe(které je celé sérii Sim i graficky nejblíže), jste zase soustředěni rozvoj infrastruktury a obchodu a konečně ve hře Tropico pak na budování městečka na ostrůvku. To vše však již SimCity v základní zjednodušené formě obsahovalo, včetně nároků a požadavků obyvatelstva(v případě theme a tycoonů potřeb zákazníků), které se někdy neváhalo pustit pod tlakem frustrace z vaší neschopnosti do vašeho města, které jste tak pracně budovali.

Hra mi v 90. letech minulého století nabízela neuvěřitelnou hratelnost i zábavu, stupňů obtížností je několik. Ta nejvyšší sebou přináší často až několik katastrof v řadě a světě div se, pro mě bylo SimCity zábavnější než SimCity 2000, které sice sebou přineslo plastickou mapu, ale byl jsem v ní zklamán grafikou(zní to neuvěřitelně, ale o proti jedničce ano!). V jedničce díky technickým nevymoženostem dnešní doby, byla až symbolická, ale nejspíše v tom spočívala její genialita pro mysl dítěte, protože vše ostatní se dokreslilo fantazií samo, neboť grafika byla vyváženou rovnicí mezi abstrakcí a ztvárněním "empirické reality", která přesto dávala vašim receptorům dostatečný prostor pro subjektivní interpretaci za tuhle větu bych se zastřelil :D. Zcela jistě nejsem jediný kdo si toho všiml a vnímá to tak. Spousta lidí si stěžuje, že bijákům 80. let a hororům vzal hororovost digitální vyčištění obraz, ukradl jim všechnu atmosféru. Věřte nebo ne, takhle to u mnoha lidí funguje i u her.

Na celé sérii SimCity je vidět i kus historie, schválně zkuste si jen tak pro sebe proklikat jednotlivými "díly" této série.

Pro: vše

Proti: co chcete vyčítat dějinám?

+17
  • PC 80
Objektivně neslabší díl série, s minimem pokročilých postupů a náročnějších herních elementů. Jak pochopíte pár základních principů, můžete hrát v podstatě navěky a bez rizika pádu do červených čísel. ALE - právě díky jednoduchosti jde o vynikající relaxační kousek, ideální na rozhrání o líném nedělním dopoledni. Dvě hodinky si budete ladit městečko a pak, s pocitem dobře vykonané práce, se pustíte do něčeho náročnějšího. Třeba do SimCity 2000 :)
+6 +7 −1
  • PC 65
Legendární budovatelská strategie Sim city většinu z hráčů nemohla minout, samozřejmě svého čas vynikající záležitost, dnes Vám spíše stáhne koutky zklamáním dolů.

Po pár neúspěšných pokusech se dají vstřebat základní principy a ejhle prašule se jen hrnou a bankrot je v nedohlednu - po letech, kdy jsem znovu rozjel v dos boxu mě hra poté hra omrzela, asi nejsem úplně typ pro tento žánr v rozjímání nad devadestákami, kdy jsem holdoval jiným - 65 %
+2
  • PC 65
Bohužel jsem SC1 hrál až po SC2000, takže jsem mohl vidět jak vypadá základní, hrubý nárys konceptu. Ten pak byl revolučně zpracován ve dvojce (revoluce, protože ten skok je obrovský) a pak upravován ve trojce a čtyřce. Ale možnostmi, graficky i zvukově, jednička velice zaostává. Grafika sice už má dostatek (na DOS hru) barev, ale bylo to to blbé období, kdy sice vývojáři měli barvy, ale nevěděli co s nimi. A nebo nebyly prostředky.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2003 (N/A)
KOLIK (hodin circa) ----------- 2
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ NE
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Koncept hry

Proti: Grafika, málo možností

-2 +1 −3
  • PC 100
Revolucni hra v zanru budovatelskych (strategickych) her. A zde bezesporu sedne rceni... v jednoduchosti je krasa! Nescetne nahranych hodin na 8.bitovem Sharpu MZ-800.
-4 +1 −5