Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Tulareanus (03.04.2023 10:43): No nevím teda.
"Dokonce není nutné ani to, aby měla hra ve svém názvu číslo, nebo číslovku. Musí se však jednat o plnohodnotnou hru, nikoliv datadisk, DLC, nebo modifikaci."
Je to hra ze série Need for Speed? No ano, je. Je to plnohodnotná hra? Ano je.

Takže co jsou jako předchozí díly? Underground pro PSP a Most Wanted pro PSP? Takže třetí díl v sérii? :-D To je praštěný.
@Sasakr (03.04.2023 07:40): Tak veľakrát si to určujú sami vydavatelia. Niekedy sa to dá logicky oddeliť. Na PSP vyšlo kopec vedľajších titulov k slávnejším dielom alebo sériam, ktoré nie sú súčasťou hlavnej série, aj keď môžu mať prepojenie, ako napr. Assassin's Creed III: Liberation alebo rôzne metal gear solid. Ten PSP Carbon: own the city je gameplayovo aj obsahovo tak odlišný, že je to iná hra (preto má samostatný profil), keby šlo len o port, tak by nebol problém, ale pokračovaním predošlého Need for Speed: Most Wanted je v tomto prípade Need for Speed: Carbon . No a ďalší dôvod je, čo aj ty spomínaš, že v tomto prípade je hlavná séria pre pc a veľké konzoly.
@Tulareanus (03.04.2023 00:34): No nevím, kdo určí, co je pokračování? Carbon pokračování je a Carbon: Own the city není? A proč ne naopak? Že je to jiná hra, o tom není pochyb, ale série se prostě rozešla do čtyřech směrů - Carbon pro velké platformy a Carbon: Own the City, přičemž jak verze pro DS tak pro GBA byly zase úplně jiné.
@Fritol (02.04.2023 20:37): Za mňa ako jedného člena tímu výzvy, by som to uznal. Je to súčasťou hlavnej série, akurát sa to vracia k téme, ktorá už bola v predošlej časti.

@Sasakr (02.04.2023 20:57): Pozeral som to a kontroloval som a hra nie je vôbec súčasťou hlavnej série NFS, aj oproti Carbonu má iný príbeh, herné módy, gameplay a obsah ako taký. V podstate skoro všetko je tam iné a dalo by sa to považovať za spin-off.

@next_ghost (03.04.2023 00:05): Presne tak, 5 kampaní, akurát to človeku klaje oči, aké zverstvá tam s tými národmi Ensemble/Microsoft porobili v rámci skratiek, keďže William Wallace boli škóti a Friedrich Barbarossa boli nemci, teutóni boli už niekoľko storočí po funuse a bola to len časť germánskych kmeňov pri Baltskom mori ešte za čias Rímskej ríše.
Otázka na tým výzvy, ohledně Retro Klubu: Miami Nights 2 je 7. dílem série Nights, ale druhým dílem Miami Nights "podsérie". Lze to uznat do 6. kategorie? Viz
@Tulareanus (01.04.2023 12:33): No potom už asi trochu záleží na tom, co považuješ za základní. Já hrál AoE definite edition a vzdal jsem to někde v půlce po 50h. Když koukám na youtube playthrough playlisty tak AOE II DE je přibližně 125h, jenomže to hrají vynikající hráči, co se chtějí pochlubit. Mně by to trvalo určitě mnohem dýl.
@Red (31.03.2023 21:47): Prečo? Pôvodná hra nemala tak veľa kampaní. Ja som ich dohral všetky ešte ako raný teenager, síce na ľahkej obtiažnosti, ale kopec dnešných open world RPG alebo 4x stratégii je oveľa dlhších a ľudia to zvládajú.
Z mýho pohledu dohrát kampaň za jednu ze 2 či 3 stran je v pohodě.
Asi záleží i na příběhu, různorodosti jednotek apod. Ale třeba dohrávat všechny kampaně AOE II by mi přišlo šílený:)
@Dan9K (29.03.2023 23:42): Technicky vzato jo, ale aby se k té mikrokampani člověk dostal, tak musí dohrát skoro celou hru nebo cheatovat. Při poctivém hraní od začátku má člověk přístup jen do jedné kampaně se 4 misemi a další se odemkne až po jejím dohrání.
@next_ghost (29.03.2023 23:33): a když to vezmeš do důsledku, tak třeba některé jakoby kampaně v Hidden&Dangerous mají jen jednu misi.
Holt rozum do hrsti no a jestli chce někdo takhle řešit výzvu, tak asi sein Kampf.
@Dan9K (29.03.2023 22:31): Jasné, pravidlá sú tak síce nastavené, ale ja to vidím ako nešťastnú vec. Predsalen by nám malo ísť v prvom rade o dohranie hry a dohranie len jednej kampane je za mňa taký malý pravidlový podvod a loophole, ktorý úplne nedáva zmysel, lebo pokiaľ si dobre pamätám, tak šlo kedysi v prvom rade o napr. závodné hry alebo športové, ktoré nemali príbeh, ale aby tam bol nejaký faktor, ktorý hovorí, že je to dohrané, tak sa za to považovala nejaká kariérová kampaň, ale nakoniec ten loophole nikdy nikto s tímu (zatiaľ) nefixol. :)
@John Mirra (29.03.2023 12:13): má se to tak, že to vždycky takto platilo, že stačila jedna kampaň a jedna sezóna a právě Tul je hlavním bojovníkem proti tomu, čili oceňuju, že se trošku kousl a řek ti, jak to je a nejen, jak by to chtěl mít :-)
(ale já s ním zrovna v tomhle docela souhlasím)

každopádně stačí ti i jedna z těch čtyř no, takže už to asi máš.
@John Mirra (29.03.2023 12:13): Áno, stále platí dohranie aspoň jednej kampane. Určite ťa podporujem v dohraní všetkých kampaní - už len z toho dôvodu, aby si mal kompletný zážitok z hry. Neviem ako je to v Earth 2160, ale pri hrách ako Warcraft 3 alebo Age of Mythology, by si vlastne po dohraní jednej kampane mal len zlomok príbehu a len časť hrateľnosti pre odlišnosť frakcii a dostupnosť jednotiek a gameplayových postupov.
Když jsme u těch strategií - myslím, že vždy platilo, že strategie se považuje za dohranou v případě dohrání kampaně za jednu stranu, je to tak? Ptám se kvůli Earth 2160, tam jsou ty strany 4 a já asi dohraju jen 2. Zbytek už nedám :D
... i když nad tím teď přemýšlím, tak si do té kategorie spíš dám něco jiného. Nebo to hecnu a dohraju to celé.
Nechci být strategický máslo! :D
@Markowicz (28.03.2023 16:30): výzva slouží i k rozšíření obzorů, jestli si před rokem 98 nevybavuješ žádnou hru, není nic lehčího, než dát kolonku "hry" a vyjet si potřebné roky, budeš jistě překvapen. Můžeš si to vyjet podle nejlepší hry, nebo třeba podle té nejznámější (dle počtu hodnocení), aby sis třeba doplnil tu "největší" mezeru (která je shodou okolností přímo z roku 98).
@Markowicz (28.03.2023 16:30): Remaster sa nedá zaradiť, je to v podstate už čiastočne iná hra. Hier sa určite dá nájsť veľa. minimálne na GOG ich nájdeš veľa v spustiteľnej pripravenej podobe, prípadne inšpiráciu nájdeš v najlepšie hodnotených tituloch v DH rebríčku so zapnutým filtrom. A ešte jeden dôležitý bod, nejde o hry vydané LEN v roku 1998, pre splnenie kategórie na základnú variantu si môžeš zahrať akúkoľvek hru, ktorá vyšla pôvodne v rokoch 1998-2007 a pre HC variantu zvoliť hru, ktorá vyšla v rokoch 1997 alebo staršie.
@Markowicz (28.03.2023 16:30): Můžeš hrát veškeré hry z roku 1998 a všechny starší. Pokud budeš hrát původní hru v původním stavu, tak je jedno jestli jí někdy potom vyšel remaster/remake. Akceptované jsou nějaké malé úpravy typu patche na spuštění na novém systému/platformě, lokalizace, oprava bugů apod.

Pokud se v těchto starších hrách už neorientuješ, tak si zkus zahrát nějakou klasiku typu Doom, Duke Nukem 3D, Death Rally, The Neverhood, Warcraft II: Tides of Darkness, StarCraft, nebo třeba Sanitarium, ostatní prominou můj výběr (mám ty hry rád), všechno si myslim, že jsou hry, které se dají v klidu hrát i dnes v původním stavu.
Zdravím, ohledně herní výzvy, do kategorie 10 můžu zařadit i hry, co prodělali remaster, nebo se vyloženě zaměřuje na tituly vydané v roce 1998, jen se přiznám, v tomto okruhu se moc nevyznám, proto nevím jestli nějaké kousky vůbec seženu. ... třeba jsou mé obavy zbytečné, jen si teď nedokážu vybavit žádné dílo xD
@ rikuhahl krásný statistiky. Teď mě trochu mrzí, že jsem výzvu nedokončil. Pro mě v podstatě je tohle nejdůležitější ze všeho, takže absence těchto statistik dvakrát za sebou způsobila moji nemotivaci v loňském ročníku. (paradoxně jsem byl možná vůbec poprvé zmíněn přímo, nepřekvapilo mě kde, 65 % je dost super, mám průměr na 60 %, to znamená, že těch pár her, co jsem si do výzvy vybral, jsem si paradoxně vybral hezky :-) )

Největší překvapení teda pro mě je to obrovské číslo účastníků registrovaných na databázi v roce 2022. To jdeme tak nahoru anebo jsou to vyloženě lidi, co se registrovali jen kvůli výzvě? Pak bych tam ale čekal i mnohem menší úspěšnost, ale ono se tam rekrutuje i (skoro) největší množství lidí, co tu výzvu dokončili. My veteráni z roku 2008 už jsme v brutální menšině :D

To je asi dobrá zpráva, databáze žije :-)
@vallukas (25.03.2023 14:15): Táto diskusia v podstate slúži aj na to, že sa rozdávajú tipy na hry do kategórii, takže v podstate to z istého hľadiska spĺňa to, čo si napísal, že kto si diskusiu aspoň čiastočne prečíta, určite nejaké zaujímavé hry do kategórie nájde. Alebo sa priamo môže spýtať na tipy pre konkrétnu kategóriu a jej stupeň. Ja som teda ešte do steampunk/dieselpunk kategórie hru nehral, ale uvažujem, že by som si tam zahral Iron Harvest  na HC.
@Tulareanus (25.03.2023 13:43): Nevím, o čem to mluvíš. Speciálně pro Tebe:

Byl tu Castle Wolfenstein a pokračování Beyond Castle Wolfenstein, které se dočkali remaku v podobě Wolfenstein 3D a jeho datadisku Spear of Destiny. Po čase přišel reboot v podobě Return to Castle Wolfenstein a přímého pokračování Wolfenstein. Po problémech byl vývoj Wolfenstein: Enemy Territory zrušen a vydána pouze multi-playerová část. Série od Bethesda Softworks a MachineGames nemá s původní sérií mnoho společného. V podstatě je to úplně jiný svět, který je s původní sérií spojen pouze názvem a jménem hlavního hrdiny.
@Gordon (25.03.2023 13:09): Nie, nie je, Bioshock kombinuje obidva žánre, dieselpunk prevláda. Bioshock Infinite je steampunk.

@Malignus (25.03.2023 12:33): Áno, ale až od rebootu je séria výrazne dieselpunk.

@vallukas (25.03.2023 11:10): Chápem, že niekomu by to pomohlo, ale je to dvojsečný meč, ak by si uviedol zoznam pár hier, ľudia mi sami pre seba hry nehľadali a hrali by len tých pár kúskov. Hľadanie hry, ktorú si zahrám je časť výzvy.
hele a co dát do FAQ pár dieselpunk her? Taky mám trochu problém něco najít a Sine Mora, kterou jsem měl v plánu, je na mě moc těžká :)

Bioshock 1+2
Sine Mora
Red Alert
Wolfenstein - nevim jestli úplně od začátku nebo spíš až Return to Castle Wolfenstein
F.I.S.T.
Dieselpunk Wars
Insomnia: The Ark
Metal Slug - to si nejsem moc jistej
@Tulareanus (21.03.2023 11:20): Tak skôr mám pocit, že v hre sa spomína látka menom "polymér" ... čiže ono je to dosť diskutabilné... ale už len fakt, že človek musí uvažovať či niečo niekam pasuje mi dáva signál, že asi nie. Takže asi to nechám tak a nájdem iný titul do výzvy. :) Ale díky za radu.
@Gordon (21.03.2023 12:47): Zrekapitulujme si to. Napísal som jednu vec, že " dosť podstatné je, čo je energický zdroj ". Nenapísal som, že je to celá definícia, nenapísal som, že je to jediný faktor, ktorý to rozpisuje. Rôzne prvky dieselpunku a steampunku v tejto diskusii boli za posledné 3 mesiace rozpísané xkrát.

Ty ma chytíš posmešne za slovo.

Ok, tak som to predsalen znova rozpísal.

Ty na to posmešne odvrkneš.

Ja napíšem, že sa s tebou nedá diskutovať.

Ty prekrútiš to, čo som napísal - neviem, či je to naschvál, aby si mohol rýpať alebo nedokážeš čítať text s porozumením. Ale ak napíšem v skratke, tak je ti málo, ak to rozpíšem, tak ti to je "poučovanie", tak si láskavo vyber, lebo si otravný.

Hlavne aj v tom svetle, že ty bez rozmyslu na DH odpíšeš hneď na 10 tém, bez toho, aby si mal základné znalosti alebo skúsenosti s tou témou, kde sa 9krát sekneš, ale ak sa ti v 1 podarí trafiť, tak to budeš donekonečna oplieskávať bezpredmetne ľuďom o xicht. Potom sa nečuduj, že s tebou ľudia na DH nechcú diskutovať, keď ty diskutovať odmietaš, resp. to ani nevieš.
@Tulareanus (21.03.2023 12:40): Tak bys možná nemusel radit, že záleží pouze na energetické technologii, ale také na estetice, případě časovém rozmezí, ve kterém se hra odehravá, nebo ze kterého estetika čerpá.

To co si napsal, by se dalo chápat tak, že wolfenstein je atompunk, protože tam mají jaderné ponorky a jádro, super baterie a vlastně i umělou inteligenci, takže je to cyberpunk? Ne, esteticky je to dieselpunk. Nechápu, proč mě pak poučuješ o settingu, když to, cos napsal, bylo očividně nedostačující vysvětlení.
@Gordon (21.03.2023 12:19):  Ja som definíciu žiadneho "punku" nevymýšľal. Ide tam o kombináciu toho, na akom energickom zdroji sú postavené anachronické technológie (niečo, čo v realite, ktorú to odráža, v tej dobe neexistovalo alebo existovalo inak) a korešpondujúce historické obdobie po prípadnej udalostnej (ak je to variácia náš svet) alebo estetickej stránke. Ale táto estetická štylizácia nestačí, aby z niečoho bol ten subžáner scifi. Keďže je to scifi, tak ide v prvom rade o tú vedu a technológie.

A cyberpunk samozrejme stojí na tom, že je prepojený s počítačovými technológiami, virtuálnym priestorom, kybernetickými augmentáciami....

Mal by si sa inak rozhodnúť, či chceš viesť diskusiu alebo sa vysmievať/trolliť, lebo toho druhého sa mi nechce zúčastňovať
@Tulareanus (21.03.2023 11:20): Takže když vrtačka nebude mít kabely, nebo vlastní jaderný reaktor, tak to není atompunk? Dělit punky podle způsobu získavání energie mi přijde zvláštní, to asi v Cyberpuncích berou energii z matrixu. :))


Já Atompunk definuji jako: Zlátý jaderný věk po světové válce, studená válka, boom jádra, rakety, vesmírný program, jednokolejky, proudové motory, maglevy, auta s hranatým designem s aerodynamickými prvky převzatých z letadel a samozřejmě Artdeco idealistickou architekturu.
Takže třeba Prey považuji za Atompunk také, protože si bere tento stylistický směr ze sedmdesátek.
@Vivaldi (21.03.2023 09:40): Nehral som to, ale dosť podstatné je, čo je energický zdroj, na ktorom fungujú zbrane, vynálezy alebo objekty v hre? Je to nafta alebo benzín? Ak je to atómová energia alebo elektrická energia a podobne, tak to Dieselpunk nie je.