Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

KKnD 2: Krossfire

72
76 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.10.1998 PC
15.04.1999 PS1
Vývojáři:
Beam Software
Oficiální stránky:
http://www.kknd2.com/
Po světové jaderné válce na Zemi vznikly dvě diametrálně rozdílné strany: Evolved - lidé, kteří po válce zůstali na povrchu a kvůli radiaci zmutovali a Survivors, kteří strávili většinu času schovaní v podzemních bunkrech. Tyto dvě strany se k smrti nenávidí. Tak začala válka, která se odehrává v původním KKnD: Krush, Kill 'n' Destroy. V KKnD 2 do hry vstupuje třetí strana - farmářští roboti Series 9, kterým Evolved i Survivors zplundrovali úrodu. Proto chtějí obě strany zničit, aby mohli dál nerušeně farmařit.

S nadsázkou pojatá post-apokalyptická strategie s pěknou kreslenou grafikou vás zavede do ozářených pouští a měst téměř srovnaných se zemí. Ke zničení ostatních stran vám pomohou někdy i velmi bizarní jednotky.


Poslední diskuzní příspěvek

Mozna by PS1 verze mela mit svuj profil :) byla hodne odlisna. Min druhu jednotek, jine a mensi mapy, mensi pocet misi a mam dojem ze na PC…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jedna z těch zajímavějších real-time strategií konce 90. let. KKnD2: Krossfire staví na klasických základech RTS typu Command & Conquer. Přesto ale přineslo pár zajímavých herních prvků.

Ve hře jsou přítomny 3 strany - Survivors, Evolved a Series 9 (jak už jsem napsala v popisku). Tyto strany jsou na první pohled velmi odlišné a originální, ale po nějaké době zjistíte, že se vlastně ani tolik neliší a za všechny se hraje dost podobně. Všechny jednotky, ať vypadají sebepodivněji, mají své ekvivalenty u dalších dvou stran. Vojáci jsou skoro stejní (akorát vojáci Series 9 nejdou přejet). Pak je tu i možnost si vytvořit vlastní jednotky z několika komponent, v té době možnost celkem nevídaná.
Stejně tak jsou přítomny i 3 typy terénu - poušť, zeleň a město. Tam už jsou rozdíly větší - zatímco ve městě vám neustále budou překážet budovy, na poušti budete hojně využívat vyvýšených míst na útesech a rozsáhlých prostor.

Tím se dostáváme k prvnímu zajímavému prvku hry - viditelnosti, omezené terénem. Ve městě nemůžete vidět za roh ulice a stejně tak nemůžete vidět, co se děje na vrcholu útesu. Toho se dá dost využít, protože zatímco jednotky na horní straně útesu mohou střílet dolů, jednotky, co jsou dolu už nahoru střílet nemohou. Toho se ve hře hojně využívá - často má nepřítel rozmístěnou obranu právě na útesech a vaším úkolem je, se přes ni dostat nějakým jiným způsobem. Úkolem většiny misí je postavit základnu a následně zničit tu nepřátelskou. Různý zajímavý terén tomu trochu dodává na rozmanitosti, sám na to ale nestačí.
Dalším zajímavým prvkem je samotné vylepšování základny až o 5 technologických stupňů (často jste ale omezeni jen na 2, 3, nebo 4), což umožňuje stavět nové budovy a jednotky.

AI je bohužel na dost nízké úrovni a nikdy vás nepřekvapí. Jsou to vlastně jen počáteční podmínky, které dělají mise zajímavé. Pathfinding je také dost nedokonalý, poslat jednotky na druhou stranu mapy znamená je rozeslat po celé mapě.

Graficky a hudebním doprovodem ale KKnD2 docela vyniká, jednotky jsou hezky nakreslené, stejně tak terén, i když ne vždy je úplně přehledný.
Co bych ale ještě vyzdvihla, je nevážné pojetí hry. Takových her (a obzvlášť RTS) se dneska dělá málo. Nejednou mě komentář k briefingu, napsaný v pravé části obrazovky, hlasitě rozesmál :)

Pro: Hratelnost, jednotky, možnost vytvářet vlastní jednotky, viditelnost, humor, grafika

Proti: AI, pathfinding, nedostatečně různorodé mise

+18
  • PC 85
Spolu s Age of Empires II: The Age of Kings ( možná to je ode mě trochu odvážné tvrdit ) je pro mě nejlepší strategickou hrou konce 90. let. Samozřejmě vím, že je moc podobná Command & Conquer, který vyšel před X lety s předstihem, ale přesto všechno mi více zachutala KKND série.

Graficky se sice nejedná o nějaký skvost a hlavně pouštní mapy docela saly, protože se mi docela často stávalo, že jsem přehlídl nějaký nenápadný důležitý tunel, který mě stal i celou rozehranou hru a já musel rozehrávat od začátku.

Hlavním lepidlem je proto to nejdůležitější a tím je hratelnost, která je velmi intuitivní a jednoduše implantovaná do přehledného bočního menu panelu, kde najdete všechny budovy i armádu pohromadně a není proto nutné složitě pobíhat po mapě s kursorem po budovách a tvořit v každé jinou pěchotní jednotku.

Dalším prvkem ke zvyšení hratelností je těžba surovin, která je ve hře jediná a urychluje to tak piplaní se s ekonomikou hry na úkor boje. V pozdější fázi hry můžete ropné doly nahradit elektrárnami, které narozdíl od nich mají nekonečnou energii.

Celkový počet ras se zastavil na číslovce 3 ( lidé, zmutovaní lidé a roboti ), což se může někomu zdát málo hlavně oproti takovému už zmíněnému Age of Empires II: The Age of Kings. Nelze než souhlasit a klidně bych snesl i o dvojnásobek nynějšího počtu. Vyrovnání je však spravedlivé a přibližuje se nejvíce ke StarCraft, kde každá rasa vyniká v něčem jiném.

Multiplayer je taky perfektní a malým flíčkem tak budiž jen malý omezený pošet map, který se po čase ohraje. Tudiž by bodlo náhodné rengerování terénu, které však chybí, ale dá se nahradit implantovaným level editorem, který je rovněž velmi jednoduchý a zvládne to v něm opravdu každý.

Pro: Jednoduchá hratelnost, hudba, široká škála jednotek ( pozemní, jezdecké i letecké + speciální možnost úpravy vlastní autojednotky podle vlastního vkusu ).

Proti: Někdy nepřehledná grafika ( tunely v poušti ), mohlo být více fragcí, chybí náhodné rengerování multiplayerových map, místy cheatujicí počítač.

+11
  • PC 95
Svižná strategie s jednoduchou hratelností a příjemným audiovizuálním provedením. Moje favoritka na poli realtimovek, strávil jsem u ní několik stovek hodin a hraju ji popravdě až dodnes. Scifi moc nemusím, tak proč mě kdysi tak chytla? Ač to zní podivně, bylo to kvůli straně mutantů (Evolved) v čele s "vrnícím" škorpiónem. Škoda že při pozdějším hraní jsem zjistil, že je to nejslabší strana (nepoužitelná hlavní jednotka a nezachrání to ani nejvychytanější letec).

Ze začátku mi hra díky obtížným postupovkám přišla nezáživná a strany až příliš podobné. Ale! Stačila jedna multiplayerová hra a já věděl, že s touhle hrou jen tak neskončím. Ano, po budovatelské stránce jsou rasy, až na jednu výjimku, úplně totožné a liší se pouze obrázky. Ale ve vojenské (té důležitější) části jsou už odlišnosti, plus má každá strana pár unikátních jednotek, které dávají vzniknout všemožným taktikám.

Nakonec jeden zážitek. Stalo se to kolem půlnoci při jednom LANvíkendu u kamaráda. Chtěli jsme si dát na noc jedno Kákáendéčko, my dva proti šesti kompům, prý kdo přežije dýl. Jenže se nám dařilo a statečně jsme odráželi útoky neschopné AI, prostě se nám nechtělo přerušovat hru. A tak jsme hráli a hráli... Až kolem oběda jsme konečně porazili posledního soupeře. Přesně, hráli jsme jednu mapu přes 12 hodin a to se poštěstí málokdy. Od té doby se řídím novým pravidlem, kromě žádného jídla po půlnoci i žádné KKnD po půlnoci :-)

Pro: Multiplayer + celý můj komentář.

Proti: Hledání cest, rasa mutantů na své dva nepřátele značně ztrácí.

+6
  • PC 95
Výborné ertéesko, jehož hraním jsem zabil hodiny, spousty hodin nejen mého života, ale i života mých přátel. Ta látka, která způsobila návyk u mě, zřejmě zapůsobila i na mé přátele. Když k tomu přihodíte multiplayer po místní síti, je to vážně droga.

Reálným pohledem bych však jako negativum vyzdvihl především slabou umělou inteligenci a víceméně stejné jednotky a budovy u všech ras, které vypadají odlišně pouze vizuálně (čest výjimkám). Pozitivní hodnocení by si jistě zasloužila hratelnost, zmiňovaný multiplayer nebo grafika.

100%, protože je to srdcovka, kterou hraju doteď.

Pro: hratelnost, multiplayer, vizuální stránka hry

Proti: slabá UI, víceméně stejné jednotky a budovy u všech ras

+5
  • PC 90
Postapokalyptická hra o bojích mezi lidmi, roboty a mutanty. Hra má velké množství zajímavých jednotek, kde kažá rasa má nějaké specifikum. Mutanti například mají u své nejlepší věže nejdelší dostřel a roboti mají zase podle mě dobré pěší jednotky. Ovládání je velmi prosté. Máte jen jednu surovinu, kterou těžíte a za ně získáváte za to peníze na nakoupení jednotek. Dále pak budovu na vylepšování svých budov a tím můžete stavět i lepší jednotky nebo věže. Co mě nejvíce líbí na téhle strategii je možnost kombinovat pozemní útoky a útoky ze vzuchu, což umožňuje vymýšlet strategii pro útok a obranu, jestli zapojit víc vzdušných nebo pozemních jednotek. Na protiletadlou obranu tu máte vyhrazené speciální jednotky a věžě. Dále je dobré, že na těžení nejste odkázani jen na omezené zdroje, které těžíte a po vytěžení je můžete nahradit elektrárnama.

Pokud jde o grafické zpracování tak boj se odehrává v ulicích rozpadajících se měst nebo prostě v krajině. Je to velice dobře povedené a zvláště boj v městě kde nevíte kdo na vás za rohem číhá má svůj půvab.

Pro: Nostalgie, jednoduchost,multiplayer,elektrárny

+5