Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
 

Komentáře

< >

The Legend of Kyrandia: Malcolm`s Revenge

  • PC 35
Téměř celý tento komentář se ponese v negativním duchu, byť výjimky se samozřejmě najdou. Nicméně jedno je nutné říct hned na začátku. Legend of Kyrandia 3 je nejslabší díl série a je dobře, že v tomto sestupném tempu nikdy nevznikl díl čtvrtý.

Tak jako spousta hráčů jsem se k The Legend of Kyrandia dostal jako dítě a to především díky tehdy šířené verzi hry v českém jazyce. The Legend of Kyrandia: The Hand Of Fate jsem dohrál nedávno a hned se vrhl na třetí díl. Oproti dětství již vše zakoupené na GOGu... :) A tak jak jsem první díl tehdy velmi miloval, a miluji dodnes, druhý a především třetí pro mě jsou velkým zklamáním.

A tak jak jsem popsal mini příběh o vzniku The Legend of Kyrandia: The Hand Of Fate v mém komentáři u dané hry, viděl bych vznik třetího dílu zhruba takto:

Marketingový ředitel: Chlapi, druhý díl se nám prodává hůře jak ten první, jak je to do háje možné...?
Programátor: Hele šéfe, já odvedl stejnou práci jako na jedničce, já za to nemůžu.
Grafik: Hele šéfe, stejně jako tady Michal, taky jsem to udělal stejně jako v prvním dílu. dokonce jsem použil pár věcí z prvního dílu, abychom ušetřili.
Frank Klepacki: Hudbu jsem skládal také v podobném duchu jako byla ta v prvním díle.
Scénárista. Kluci, já vím že jsem u druhého dílu měl dovolenou a že scénář dělal tady Edvard, co tu přes noc uklízí, takže to asi nebylo úplně ono, ale že by to mohlo za propad prodejů u dvojky?

Marketingový ředitel: Chlapi, je zcela zjevné, že druhý díl jsme málo inovovali. Stejný kód, stejná grafika, jenom jiné scény, scénář sice zcela mimo, ale asi také málo inovovaný. Chci nápady. Teď hned!
Programátor: Šéfe, já bych fakt nic neměnil. Ono to fungovalo, žádné bugy, nic. Prostě jak na másle...
Marketingový ředitel: Dobře Michale. Použij stejný engine
Grafik: Šéfe, když použije tady Michal stejný engine, nemám moc možností na změnu. Leda že bych použil rendery...
Marketingový ředitel: Výborně. Kromě ruční grafiky použijeme renderované objekty. Parádní nápad!
Frank Klepacki: Hele šéfe, s hudbou bych nic také asi nedělal, nějaké změny, víš jak...
Marketingový ředitel: Ne, naopak. Šlápni do toho. Namíchej tam třeba, pro mě za mě, funky, ať to má grády Franku!
Scénárista: Chlapi, mě je to blbý. Já vím že se všem líbil můj scénář prvního dílu, ale jako u druhého, já mám zrovna zaplacenou dovolenou. Vím že uklízeč Edvard se minule moc neosvědčil, ale říkal mi, že to klidně zkusí znovu a že do toho dá všechno. Jako že nebude sice uklízet, ale sepíše prý příběh a hádanky par excelence. Já bych mu dal ještě jednu šanci....
Marketingový ředitel: Tak jo Ricku. Ale ať to stojí za to. Chci pořádnou jízdu..
Jdeme na to chlapi!

A jak řekli, tak udělali. Z hlediska programového je hra opět zcela bez problémů, z hlediska grafiky zestárla hůře jak předchozí dva díly a z hlediska příběhu a hádanek je to jeden velký odpad... Tam kde byl první díl vážný, až někdo považoval Brandona za suchopárka, tam kde byl druhý díl odvázaný a nesourodý, tam je třetí díl špatný a nesmyslný.

Kyrandia 3 je tak opět o notný kus horší jak druhý díl, který se už nedokázal kvalitativně vyrovnat jedničce. Ale pojďme ke hře.

Hraní za hlavního záporáka prvního dílu jednoduše láká. Co by budeme povídat. Malcom byl padouch, zkameněl nám dědečka a je jasné, že i když ochutnal na konci prvního dílu svůj vlastní recept, tak konec dvojky nám napověděl, že se z toho nějak dostal. A bude se chtít, asi, pomstít.

Problém třetího dílu není tedy volba hlavního hrdiny, ta se vyloženě povedla, ale podání příběhu, hádanky, ale také lokace, inventář a podobně. A i když příběh dejme tomu uspokojivě vyvrcholí a ozřejmí nám události prvního dílu, za což autorům děkuji a palec nahoru, zbytek je prostě špatně.

Logika zde až na pár světlých výjimek neexistuje. Chcete vyrobit míček? Jděte na skládku, zhypnotizujte pomocí žaludu na provázku s hřebíkem veverku, hoďte jí do stroje na výrobu hraček! a z živé!! a hnědé!!! veverky vám vznikne červeno žlutý míč!!!!. Není to skvělé? Ne, není.
Chcete získat mléko? Je jasné, že stroj na výrobu osiva pro krávy, ze kterých logicky získáte mléko, potřebuje pouhé dvě semínka. Ty ale i když zalijete, nedokáží vyklíčit dostatečně intenzivně, aby stádo krav přišlo. Ve stokách tedy opět na žalud na provázku s hřebíkem ulovte úhoře! kterého použijte na semínka!! a až tuto kombinaci můžete zalít vodou!!!. Poté semínka totiž vyklíčí více (protože úhoř) a stádo krav přijde. Logické? Ne.
Toto je pouze část kombinací, které rozumného člověka nenapadnou. A nevyhnete se tak zkoušení všeho na všeho i v těch nejvíce šílených a nesmyslných kombinacích.

Další věcí jsou lokace, které jsou obecně až na výjimky nepříliš hezké, někdy navíc svojí mechanikou doslova nepříjemné. V rybím světě je tak například Malcom náhodně odkudkoliv přenášen zpět ke královně a vždy jako vykoupení musí hrát piškvorky. Je to pomalé, je to nudné a po x té je to doslova iritující.
Pamatujete na jeskyně v prvním díle? Ty kde jste museli sbírat svítící plody? Tato část je v prvním díle označována za nejhorší. Ale prales v třetím díle jí překonává. Kromě hrozby uštknutí hadem když odsekáváte rostliny, je tu totiž problém neustálého dorůstání již odsekaného porostu (stačí odejít z obrazovky a vrátit se), ale hlavně, v prvním díle šla jeskyně mapovat, zde si bohužel na vlastní mapu džungle můžete nechat zajít chuť, jelikož obrazovky na sebe absolutně nenavazují. Odejdete nahoru, ale do další přijdete zleva. Když se ale vrátíte doleva, ocitnete se na zcela jiné obrazovce. V kombinaci s neustálým odsekáváním listů je tohle bloudění doslova nesmyslnou a frustrující činností. Ale víte jak, prodlužuje to herní dobu, tak proč ne.

Hra vás opět nechá nosit hromady předmětů které neupotřebíte, ale to vy nevíte. Přitom inventář je malý, jako v předchozích dílech, a je nutné si tedy předměty odkládat a případně se k nim vracet později.

Šílená funky hudba která vás přivítá v úvodním menu byla z mého pohledu zvolená proto aby hráče varovala že míra šílenosti se od druhého dílu, kde logika také dostávala dost na zadek, posunula o notný kus dál.

Taktéž kombinace renderované a ručně kreslené grafiky nepůsobí dobře. Letící Pegas byl v prvním díle krásný a majestátní, tady je to renderované cosi co jako letící Pegas sice vypadá, ale ta krása a majestátnost je zcela pryč. Navíc kombinace kreslených části s těmi renderovanými nepůsobí občas vůbec hezky a hru opět strhává dolů.

LoK3 jsem dohrál proto abych si zkompletoval příběh celé série. O to více je cítit, když ty hry hrajete za sebou, klesající kvalita zároveň se zvyšujícím se číslem za názvem hry.

Pokud bych měl někomu Legend of Kyrandia 3 doporučit, tak pouze fandům a lidem., kteří chtějí z nějakého důvodu, tak jako já, hru prostě dohrát. Čistě z hlediska zábavy nemá třetí díl smysl ani pouštět. A pokud se do hry přesto pustíte, vřele doporučuji návod. Ušetříte si spousty nervů a svého času, který raději investujte jinam.

Pro: Zakončení příběhu, několik možností jak různé situace řešit

Proti: Šílená obtížnost, zcela nelogické postupy, špatný inventář, nepříjemné lokace, často trapný humor, repetetivní činnosti

+23

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

  • PC 100
Toussaint - Místo zalité sluncem, oplývajícími nekonečnými vinicemi, nádhernou krajinou, šlechtickou smetánkou.
Geralt z Rivie - Ošlehaný zaklínač s věrnou Klepnou a dvěma meči vždy připravenými ke špinavé práci.

Jak jde tohle dohromady, říkáte si možná? Dokonale, řekl bych.

Druhý z datadisků k fantastické hře Zaklínač 3 se náramně povedl. I když osobně musím přiznat zklamání, které mi datadisk o Víně a krvi připravil. Připraven a doufaje, i po shlédnutí trailerů, jsou doufal v temnou atmosféru, tak dokonalou v předchozím datadisku i samotné hře. Ale zde je vše zalité sluncem, ptáčkové zpívají, louky se vlní ve větru, člověk by si až řekl, že je čas rozbalit deku, sundat meče, vytáhnout dobré víno a jen tak si užívat poklidnou atmosféru.

Mé zklamání naštěstí nemělo dlouhého trvání, jelikož se brzy ukáže to co je dobře známo všem starším. Nikdy nesuď dle zevnějšku. :) A tak i přes krásnou a pohodovou atmosféru je knížectví Toussaint uvnitř prohnilé, plné špíny a intrikovaní na všech úrovních. A ještě hlouběji se nachází to co Geralt tak důvěrně zná. Monstra a to včetně upírů. I když u nich je otázkou, jak moc vlastně monstry jsou.

Velmi brzy tak příběhově zapadnete do rytířských turnajů, budete si užívat Gwent plnými doušky a to včetně zcela nového balíčku, najdete nové spřízněné duše a také na víno dojde. Ve velkém. Jak? No přeci tím že budete vlastnit vlastní vinici Corvo Bianco, kterou si postupem hry budete neustále vylepšovat, opravovat a vůbec, naleznete zde nový druhý domov.

O víně a krvi považuji za jeden z nejlepších datadisků všech dob. DLC, jak se nově a moderně tyhle dodatky jmenují. Zde ale nečekejte pár nových textur, několik vedlejších questů a konec. Očekávajte téměř novou hru postavenou na starých a vylepšených mechanikách.

Tak jak by datadisk O víně a krvi nemohl existovat bez původního Zaklínače 3, tak stejně je Zaklínač 3 bez tohoto datadisku nekompletní hrou. Těch možností, těch parádních questů, postav, příběhů... O víně a krvi si jednoduše plných 100 procent zaslouží. CD Project RED ukazuje celému světu, jak se mají dodatky do her dělat.

Pro: Nádherná krajina, mírně vylepšené mechaniky původní hry, zajímavý příběh, fantastická hratelnost,

Proti: Příběh se rozjíždí pomaleji

+23

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Vždy když se mě někdo zeptá, která hra je pro mě tím nejlepším co jsem dosud hrál, opakovaně vždy říkám že třetí Zaklínač. Geralt mě ve třetím dobrodružství učaroval vším.

Málokterá hra mě kvůli očekávání, které v ní mám, donutila koupit nový HW. A právě Zaklínač 3 byl ve své době hrou, kvůli které jsem dopředu vyměnil svou obstarožní GeForce GTX 560Ti za něco novějšího. Po zakoupení GTX 970 a následně nainstalování hry jsem nedočkavě čekal až se zpřístupní tlačítko “Spustit”, což se stalo první minutu 19. 5. 2015. Málokterou hru jsem vyhlížel s tak vysokým napětím. A málokterá hra mě bavila tak neskutečně, jako právě třetí Zaklínač.

Kde začít?

Příběh. Nevím jestli více poděkovat panu Sapkowskemu, nebo studiu CD Project RED, ale ten příběh... První minuty ve hře na hradu Kaer Morhen, setkání s Visimirem, malou Ciri, posun v čase a cesta s Visimirem do Bělosadu s úkolem který se jmenuje “Šeřík a angrešt”. Už jenom název úkolu ve neskutečně silně rezonoval, to víte, knihy jsou knihy a Gerald by až na kraj světa šel, aby cítl tu, která voní po šeříku a angreštu. Yen je prostě Yen…
Následně se rozjíždí kolotoč událostí, kde scéna střídá scénu, rozhovory které dávají hlavu a patu, animované sekvence, změny prostředí a najednou zjistíte, že u hry sedíte 5 hodin a nic jste neudělali. Ale to nevadí, jste Geraltem, protože hra se vám již dávno dostala pod kůži. V žádné jiné hře jsem si neužíval boční dějové linky s takovou chutí, jako v Zaklínači 3.Žádné “Přines mi 10 zaječích kůži, abych Ti dala lektvar” zde opravdu nenajdete. Kvalita některých bočních questů překonová svojí délkou, propracovaností a hloubkou i hlavní dějové linky spousty jiných RPG. To co zde kluci z CD Project RED předvedli, nemá pro mě obdoby. Nezbývá než zatleskat.

Gameplay je též vybroušený. Geralt se sice pohybuje s určitou setrvačností, ale po chvíli hraní vám to vůbec nepřijde. Navíc, přijde mi to přirozené a v dalších hrách mi podobný styl pohybu již chybí. Ovládání je velmi jednoduché a přehledné, ať hrajete na klávesnici s myší, nebo na gamepadu. Souboje jsou vyvážené, znamení nutné, bez nich se daleko nedostanete, a lektvary na vyšší obtížnost činí rozdíl mezi životem a smrtí. Přitom, pokud chcete, můžete hrát hru na nejnižší obtížnost, kde se veškeré souboje podstatně zjednoduší a hráč si tak může plnými doušky užívat příběh. Přesně tenhle přístup se mi líbí. Hra je určena jak pro hardcore hráče hledající výzvu obyčejným průchodem lesem, ale také pro ten typ hráčů, kteří prahnou po příběhu, chtějí prožít Geraltova dobrodružství, ale nechtějí být frustrovani pro ně těžkými souboji. Pokud máte rádi karetní hry, ve Gwentu se najdete a budete, stejně jako já, hledat další a další karty do sbírky. V málokteré hře se mi stává, že mě tyhle minihry baví. Zde jsem ale Gwentové zápasy vyhledával, bavil se jimi a těšil se na ně. Bravo. Taktéž postup Zaklínače, jeho sílení, RPG část hry, shánění obleků které vám vyhovují a které si sestavujete do setů, to vše si budete užívat, milovat a posouvat stále dále a dále.

Grafika byla hra ve své době nádherná a i dnes vypadá velice k světu. Atmosféra ze hry doslova sála díky citlivě vymodelované krajině, živoucím městům plných lidí, fungujícímu ekonomickému modelu, hudebnímu doprovodu, zvukové stránce. Tím že je dnes Zaklínač 3 starší hrou, je z pohledu dnešního HW spíše nenáročná a lze ho hrát i na slabších sestavách. Moderní HW hru utáhne na maximální detaily zcela bez problémů a lze si tak užít Geraltovo třetí dobrodružství ať máte doma silný stroj, nebo slabší notebook. Neberte mě doslova, na opravdu slabém HW si nezahrajete, ale rozhodně se nejedná o titul, který by, vzhledem ke krásné grafice, potřeboval železo za desítky tisíc.

Ve hře Zaklínač 3 jsem nechal přes 220 hodin (včetně datadisků). A byl smutný, když hra skončila. Protože vracet se do tohoto světa pro mě bylo potěšením. Vždy jsem byl zvědavý jak se příběh posune a že se někdy posunul tak, že jsem jenom seděl, zíral a nevěděl co říct. Pokud jste tedy Zaklínače 3 ještě nehráli, máte rádi RPG hry a výborně podaným příběhem a máte dostatek času, vřele vám tuhle hru doporučuji. A pokud máte na Zaklínače 3 stejně krásné vzpomínky jako já, děkuji že jste dočetli až sem a vzpomínali se mnou.

Pro: Dokonale podaný příběh, nádherný svět, boční questy nejsou jenom výplň, ale mají smysl a jsou velmi zábavné, exploring, grafika, atmosféra

Proti: Drobnosti, které v celkovém vyznění nestojí za řeč

+28

The Legend of Kyrandia: The Hand Of Fate

  • PC 60
Legend of Kyrandia 2 byla v mém RestBooku dobře dvacet let. První díl mám velmi rád a tak jsem si řekl že dohraji celou sérii, tedy druhý i třetí díl. Druhý díl sice pochází od slovutných Westwood Studios, tedy od studia, které leží navždy v mém srdci, ale tvorba hry probíhala tipuji nějak takto:

Marketingový ředitel: Chlapi., Legend of Kyrandia 1 se prodává jak rohlíky v sámošce. Kdo má čas udělat druhý díl?
Programátor: Já šéfe
Grafik: Také mám čas, jdu do toho
Frank Klepacki: Složím hudbu i pro dvojku
Scénarista: Sorry, jedu na dovolenou, ale Ervard, jak tu uklízí přes noc, tak říkal že to za mě vezme...

Ervard si zahrál první díl a došel k názoru že by bylo fajn, kdyby hra byla více cool, více moderní a více emancipovaná. Vybral si Zanthii jako hlavní postavu a dobře udělal. Obtiskl do ní svůj břitký humor a rázem máme ve druhém dílu hlavní postavu, která je více sympatická jak sám Brandon, hláškuje na každém kroku a převléká se častěji než Yennefer ze Zaklínače. Prostě ženská k pohledání, navíc s magickým kotlíkem a knihou bez stránek. Stránky se v průběhu hry doplní tím jak je hráč nachází, kotlík je dost často zdrojem frustrací, jelikož nalezené stránky recepty popisují dosti vágně a nebohý hráč Edvardovi, který nám zaskakuje za scénáristu prvního dílu, do hlavy nevidí.

Zásadní problém druhého dílu je ale ve větší míře Edvardovo závislost na drogách. Jak jinak si vysvětlit ježdění na tyranosaurovi, které je ve výsledku ve hře zcela zbytečné, ale pro průchod hrou bohužel nezbytné, absolutně nesmyslný random záporák kterým je chodící rukavice kterého musel nebohý Edvard vymyslet když měl absťák, nebo odstranění bojácných stromů"!" z cesty tím, že položíte bubínek na pařez, ten začne hrát, stromy tancovat a vy máte volnou cestu. Navíc, po sérii nesmyslných úkolů, které občas hraničí s týráním hráče, přichází na konci konečně opravdu jasný a logický úkol/puzzle, který je ale najednou natolik těžký, že spoustu hráčů prostě a jednoduše zastavil. Dokud si nesehnali návod.

Kyrandia 2 tak již není tou hrou, kterou jsme viděli v prvním díle. Humoru je sice více, občas i dobrého, prázdných míst a bloudění méně, ale soudružnost a logika příběhu, kterým se mohl pochlubit první díl, se tu nedočkáte. Navíc mizí ona pohádkovost jedničky. Víceméně se tak jedná o random cestování přes různé lokace, tu zajímavé, tu méně, míjení nezapamatovatelných osob, které jsou vám ukradené a vy jim, ale musí si odkroutit své aby se hráč dostal dále s poměrně těžkým zakončením a pomrknutím směrem k třetímu dílu.

Hru doporučuji všem, kteří chtějí celou sérii o Kyrandii dokončit, byť příběhově se prvnímu dílu nevyrovná a vlastně ani nemůže. Ale pokud chcete jednoduše zkusit hru ze slavné série Legend of Kyrandia, zahrajte si první díl. Má sice své mouchy také, ale je určitě lepší adventurou, která druhý (a třetí) díl vlastně vůbec nepotřebuje.

Pro: Zanthia je opravdu skvělá, nádherná ručně kreslená grafika, příjemný hudební doprovod, humor, lokace nejsou prázdné

Proti: Zvláštní propojení některých lokací, často nesmyslné úkoly, místy těžká nelogičnost, pixelhunting, odklon od pohádkového světa prvního dílu

+18

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 90
Jak je psáno níže pode mnou, Spellcross je špičková tahová strategie a nejenom v mých očích vrchol své kategorie. Pro mě osobně se jí po bok může postavit pouze UFO: Enemy Unknow, pokud vynechám fantasy turn-based strategie. Ať tak nebo jinak, systém velení, upgradů jednotek, příběh držící kupodivu logicky pohromadě, vývojem a hlavně, nepřekonatelnou atmosférou, toto vše činí tuto hru v mých očích nesmrtelnou a všem milovníkům tahovek ji vřele doporučuji...

Pro: Atmosféra, dabing, atmosféra, systém povyšování, atmosféra, systém velení, atmosféra.

Proti: Hromada map jde dohrát stylem "Zakopu vše co mám, průzkumníkem nepřítele vyprovokuji, a pak postřílím ze zákupů..."

+11 +12 −1

FX Fighter

  • PC 50
Je pravda, že hra měla na svojí dobu slušnou grafiku a pestrou škálu pohybů, ale nepřátele moc nápadní nebyli a velmi malé bojové pole (vždy kruh) umožnoval hráče pouze vystrkat mimo a automaticky ten co vypadl prostě prohrál. Hra šla tímto způsobem velice snadno dohrát.

Pro: Grafika, zvuky, pohyby.

Proti: Omezené bojiště.

-3 +1 −4

Serious Sam II

  • PC 90
Jako odreagování od těch všech ultra hyper reálných a namakaných stříleček je Serious Sam 2 dokonalý. Hru jsme v kooperaci prošel s přáteli několikrát a nutno poznamenat, že zábava to byla vždy výborná.

Pro: Slušná grafika, rozsáhlé úrovně, někdy totální řež., hrdinovo hlášky

+5 +7 −2

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

  • PC 80
Sexy hlavní hrdinka, možnost používat dvě absolutně rozdílné zbraně odděleně od sebe, každou v jedné ruce (štít + uzi, kulomet + meč a další komba :-) ), svižná hratelnost, na svojí dobu povedená grafika, akrobatické kousky Julie a vyšší obtížnost... Protřepat, zamíchat a máme tu neobvyklou akci z pohledu třetí osoby. Byla to řež..

Pro: Grafika, hra je slušná řežba, komba, obtížnost

Proti: I když vyšší obtížnost hodnotím pozitivně, někdy to byla opravdu jatka.

+12

Dune 2000

  • PC 85
Ano, jak je psáno, Dune 2000 byl absolutní remaky Duny 2. Vtip byl v tom, že kdo na tuto skutečnost přistoupil, výborně se bavil. Kdo v tom hledal převratné novinky, Dune 2000 zatratil. Řadím se k první skupině lidí a tuto hru považuji za výbornou záležitost. Hra Dune 2 mě přivedla k četbě perfektního románu Dune od Franka Herberta a nelituji. Jak hra, tak kniha jsou perfektní.

Pro: Koření, grafika, animace, svět Franka Herberta.

Proti: Z pohledu že se jedná o remake nemám výhrad.

+14

Realms of Arkania: Shadows over Riva

  • PC 90
Musím se přidat k tomu, že Stíny nad Rivou byla absolutně parádní věc. Je škoda, že dnešní hráči absolutně netuší, o čem zde mluvíme, ale my moc dobře víme, jaký zážizek nám hra dala. Jak píše Karasman, statičnost světa byla ultimátně do očí bijící, protože osoby, se kterýma mohl člověm mluvit potkal pouze tehdy, když vývojáři chtěli a k tomu ještě pouze ve statické obrazovce kde se hovor odehrával, jak skončil a hráč byl vrácen do enginu hry, opět nikde nikdo. Kromě nepřátel samožřejmě. Ale též nemohu říct nic jiného, že jsem to prostě nevnímal. Díky atmosféře hry jsem na tuhle berličku od autorů velice rád připustil. Co se týká hudba, byla fantasická. Dokonce tak moc, že jsem jí, jakožto pán jeskyne v Dračím doupěti, pouštěl jako podbarvení při našich seancích. Když to kluci slyšeli poprvé, to jak jsem vybíral skladby pro boj, pro napětí a pro uvolnění, neměli slov a ptali se mě, kde jsem tak boží hudbu sebral.. Co se týká problémů, který zde je na konci hry popisován, nesetkal jsem se s ním a hru regulérně dohrál. Co bych hře vyčetl a co mě hodně zamrzelo, byl fakt, že souboj s dvojníkama byl několikanásobně těžší, než souboj s královnou samotnou, ten skončil doslova během pár kol, což mě hodně zklamalo... Jinak ale na Stíny nad Rivou budu vzpomínat pouze v dobrém, atmosféra této hry by se dala krájet.

Pro: Atmosféra, grafika, design, perfektní hudba, souboje.

Proti: Prázdnost a statičnost světa, při fullscreen módu bez jakýchkoli ikonek a ukazatelů, velice jednoduchý konec.

+11

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 90
Tuto hru jsem hrál jedním dechem a její zábavnost mě velice překvapila, protože jsem k ní přistupovat dosti obezřetně. Na druhou stranu, o to sladší bylo kousnutí v Praze, hledání ve Vídni, či finále v New Yorku... Ve své době určitě špička žánru, dodnes hodně slušný odkaz řadící hru mezi výborné RPG.

Pro: Systém hry, příběh, animace, parťáci.

Proti: Občas zmatená kamera.

-1 +4 −5

Teen Agent

  • PC 75
Ve své době byl Agent Mlíčňák výbornou adventurou. Výborné hlášky a humor typu, když jsem kliknul na jednu vránu, a Kevin řekl "Ta je nebezpečná jako Jackonovo Dangerous", poté kliknu na druhou a hláška "Ta je nebezpečná jako Roxetťácké Dangerous" me opravdu pobavila. Podobných slovních hříček, nebo i humoru kresleného, je hra plná. Grafika příjemná. Hrálo se to prostě dobře, jedna z her mého mládí.

Pro: Grafika, humor, ulítlost.

+10

Bulánci

  • PC 40
Bulánci jsou možná populární hra, jak je psáno v popisu, ale mě tahle hra absolutně nebavila a neoslovila. Zkoušel jsem jí několikrát, hráli jsme jí nesčetněkrát s kamarády, ale pro mě osobně zábavnost velice slabá.

Pro: Grafika a bulánkovská historie.

Proti: Z mého osobního pohledu nezábavnost.

-1 +11 −12

The Lion King

  • PC 80
V době kdy hra vznikla jsem jí měl velice rád. Krásná disney grafika, přesně jako ve filmu (až na to rozlišení), inteligentní úrovně, vyvíjející se hlavní hrdina, nádherná hudba. To vše dohromady udělalo z této hry velice příjemnou plošinovku. A když jsem slyšel (!) úvodní "Let`s start" říkal jsem si, jak je ta hra technicky namakaná... :-))

Pro: krásná grafika, nádherná hudba, hratelnost, úrovně.

Proti: Nic zásadního.

+22 +24 −2

Abuse

  • PC 80
Totální a frenetická řežba, kde jsem někdy přes zástupy nepřátel uhýbal pouze intuitivně a s notnou dávkou štěstí. Klasika.

Pro: Revoluční ovládání, temná grafika, doslova a do písmene strach, možnost ovládat střílny (díky bohu za ně :) )

Proti: Grafika mohla být různorodější.

-1 +4 −5

Bio Menace

  • PC 70
Bio Menace je docela zábavnou plošinovkou, vezoucí se na popularitě her jako Commander Keen (na jehož enginu tuším vznikla), ale ve zdejším podání působí hra méně dětsky, je v ní více násilí a vnitřností, které ze zasažených nepřátel lítají na všechny strany. Klasická hra, která ale sama o sobě nemá na to, aby se stala legendou.

Pro: Slušná grafika, vícero druhu střeliva, rozsáhlé levely.

Proti: Někdy méně přehledné (park), náplň hry je od začátku do konce stejná.

+3 +5 −2

Another World

  • PC 90
Klasika mezi plošinovkami. Ve své době mě tato hra připoutala k monitoru a já hrál a hrál a hrál. Poté jsem inteligentně ztratil přístupové kódy a tak jsem hrál od začátku a hru si užíval úplně stejně. Úrovně jako když jsem seděl v aréně a všude okolo mě zuřil boj a já musel najít tu správnou kombinaci tlačítek na panelu, abych se vystřelil ven, nebo když jsem utíkal, za mnou hromada stráží a puštěných zvířat a najednou konec chodby, propadnutí panice a následně se otevřivší poklop ve stropě a natáhnutá ruka mého parťáka, či válení sudů v potrubí, kde unikala pára, takové věci se nezapomínají. Hra si svým koncem vyložene říkala o pokračování, ale co vím, nevzniklo, Flashback do toho nepočítám.

Pro: Atmosféra, hratelnost, spád.

Proti: Velice jednoduchá grafika v kombinaci se slušným pozadím, když člověk ví co a jak, hra je krátká.

+15

Assassin's Creed

  • PC 75
Assassin Creed jsem dohrál před cca 5 minutama. Co se mi na hře líbí je rozhodně příběh, který sice není podán nějak extrémně ohromujícím stylem, ale zaujal mě. Konec hry, když vynechám moderní dobu, se mi líbíl a to velice. Po procitnutí a prohlédnutí znaků na zdech a podlaze a následně nic nedělání, nikam nevedení opravdického konce, mé nadšení opadlo, ale konec příběhu kromě tohoto se mi líbíl velice. Kůň je ve hře téměř zbytečný, samožrejmě jsem se nechal přesunout v paměti předka tam, kam jsem potřeboval, než abych jezdil stále dokola stejnými lokacemi. Boje jako takové jsou lehké, jakmile člověk získá cit pro to, kdy má z útoku protivníka provést protiútokem jeho eliminaci, téměř není co řešit. Běhání po střechách super, město ale vypadá víceméně vždy až moc uniformě, stejně. Interakce s okolím je téměř nulová. Celkově ale hru hodnotím nadprůměrně, příběh mě zaujal, boje jsou velice atraktivní, byť jednoduché, pohyb hlavního hrdiny výborný. Co hodnotím na hře na výbornou jsou jednotlivé vraždy. Pokaždé jiná, pokaždé originální, pokaždé zábavná část hry. Škoda, že to samé se nedá říct o vyšetrováních. Každopádně, doporučuji.

Pro: Grafická stránka, zábavné boje, zajímavý příběh, atraktivně řešené vraždy hlavních padouchů.

Proti: Hra vykrádá sama sebe, neustále se opakující nápady, nelogičnosti v podobě altánků na střechách.

+11

Seek & Destroy

  • PC 85
Výborná arkáda, kde jste mohli nepřítele likvidovat budto tankem, nebo helikoptérou... Díky neohrabanosti tanku neznám nikoho, kdo by si tento stroj v SaD dobrovolně vybral... Každopádně, výborná řež.

Pro: Jednoduchá, ale velice přehledná grafika, akce, spád.

Proti: Tank mi ve hře přišel jaksi navíc, aby se neřeklo.

+2 +3 −1

Master of Orion II: Battle at Antares

  • PC 95
Dotažená strategie po všech stránkách. MoO2 byla hra, kterou jsem hrál nesčetněkrát, zkoušel jí rozehrávat za různé rasy a užíval si jejich výhod a nevýhod. Design lodí a jejich výbava byli famózně řešeny, každá loď měla nějaký prostor a vy jste do něj mohli narvat co se vám zamanulo (a co se tam vešlo :D ). Díky tomu každá loď byla unikát a měl jsem takto řešené pomocné lodě na obranu, tak jako extra silné útočné flotily. Stavba na planetách též byla vylepšena a potkat Antarany a nebýt připraven se rovnalo peklu. Galaktická rada a jejich politika taky byla zábava a různé pohromy, které jsem četl ve zprávách, co se kde stalo se mi zamlouvali pouze do té doby, dokud se neobjevili na mých planetách. Pak už sledovat zprávy tak zábavné nebylo :). Vynalézání též bylo řešeno velmi šikovně (rozdělování vědci / pracovníci bylo řešeno jako v Civilizaci) a věcí a technologíí, co jste mohli vynaleznout, bylo obrovské množství. Prostě, tahová strategie jako řemen. Ve své době ojedinělá hra.

Pro: Tahový systém, široké možnosti vědy a diplomacie, systém bojů, Antarani.

Proti: Nic výrazného.

+12

Master of Orion

  • PC 85
Microprose tehdy strategie uměli a chrlili je na nás jednu za druhou. Master of Orion byla hra, která převedla principy, (dosti upravené) z klasiky ala Civilizace, do vesmíru a díky tomu jsme se dočkali obsazování planet na předem daných systémech a následně jejich obrana atd. Boje, jak je psáno v popisu, jsou řešeny tahově a to velmi originálním způsobem.

Pro: Tahová strategie ve vesmíru, různorodé rasy, každá se svými bonusy atd.

Proti: Jednodušší grafika.

+6

Master of Magic

  • PC 85
Výborná hra, která ve své době absolutně učarovala mému strategickému srdci. Microprose se tehdy hodně vytáhli a Master of Magic byla těžká váhová kategorie. Kromě toho, že během stavění a přesunu po mapě vypadala jako civilizace, během bojů hra připomínala hodně ranou verzi Heroes of Might and Magic. Kdybych tak věděl, že tenhle princip bojů se později objeví i v jiné hře... :-) Tady jsem to bral jako výbornou vložku ke klasické strategii. Hru jsem dohrál několikrát a vždy se výborně bavil.

Pro: Systém bojů, strategická část, fantasy prostředí, zpracování

Proti: Občas zdlouhavé.

+5

Quake II

  • PC 70
Určitě nadprůměrná 3D střílečka, která, z mého pohledu, ale nijak extrémně nevybočovala a kdyby neměla jméno Quake a podpis id Software, tipuji, že by svého úspěchu nedosáhla. To nic ale nemění na tom, že jsem hru dohrál a v některých pasážích jsem se i výborně bavil. MP bohužel nemohu soudit, nehrál jsem jej v této hře.

Pro: Ve své době grafická stránka, zvuky, protivníci.

Proti: Mírně monotóní a postrádající nápady, které by hru okořenili.

+5 +11 −6

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 90
Command & Conquer 3 pro mě byl po zklamání jménem Generals opět balzám na mojí duši. Hratelnost starých dobrých Commandů se vrátila v plné míře a já se opět královsky bavil. Příběh sice klišé, filmové sekvence prkeně hrané, ale líbivé a vtáhli mě do děje. Celkově hodnotím CC3 velice pozitivně a až Kane`s Wrath jej překonal. Řemeslně udělaná hra ze staré školy. Bravo.

Pro: Jednotky, hratelnost ala staré Command & Conquery, chytlavost.

Proti: Nic nového pod sluncem, na druhou stranu, proč měnit něco, co funguje?

+9

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

  • PC 95
Souhlasím, jeden z nejlepších datadisků k real-time strategii. Jak již psal fak, byl přidán globální mód, každá strana několik jednotek a taky kromě toho vylepšení k vynaleznutí, které se též strana od strany částečně liší. Zároveň mega jednotku pro každou stranu, kde třeba u GDI můžete do mega tanku naložit až 4 pěší jednotky. Tři raketometnící a jeden eng (opravuje vozidlo za jízdy) udělají svoje s hlavním trojhlavňovým dělem... :-) Taková jednotka vylepšená na maximum se stává extrémně smrtící pro cokoliv... Jinak, příběh opravdu exeluje a i když mám raději GDI než NOD, hrál se mi singl perfektně. Kane je opravdu fanatik se vším všudy a někdy mi koukání na filmečky mezi misema přišlo, že koukám snad i na nějakou propagandu... Perfektní. Po grafické a zvukové stránce se téměř nic nezměnilo.

Pro: Parádní hratelnost, 9 subfrakcí, globální mód.

+12

Wolfenstein: Enemy Territory

  • PC 90
Enemy Territory, byť nemám moc v lásce hry z válečnách let minulých, mě ve své době absolutně dostala. Systém povolání byl výborně zvolen, grafika na svojí dobu velice ucházející, zbraně a jejich možnosti též na výborné úrovni. Co tuto hru ale v mých očích vyneslo do hodnocení které vydíte, je systém bojů. Začínáte jako voják se základní hodností. Boje jsou pospojované do několika po sobě jdoucích map, kde tím, jak bojujete, dostáváte zkušenosti. Tím jak vaše zkušenosti rostou, odemykáte si nové vylepšení. Takže, postupem času dostanete dalekohled, možnost přivolat dělostřeleckou podporu, přesnejší mušku, rychlejší nabíjení atd.. Vtip je v tom, že veškeré tyto zlepšováky si přenášíte do dalších kol, dokud není celá kampaň ukončena. Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. K tomu si připočítejte styl hry ala Assault mód z UT a výborná MP hra je tu. Mapa s bankou, kdy se za obranu nejdříve snažíte udržet tank, aby jej spojenci nezískali, v momentě, jak se jim to podaří, tak okamžitý přesun do ulic a stavění zátarasů, které jak projedou, tak vehementní bránění banky a pokud k ní s tankem dojedou a vystřelí si vedle dvěří díru, okamžite bránění pokladu uvnitř. A když se jim ho i tak podaří naložit na nákladák, který si opraví, přesune se vaše úmorná snaha ke stavění zátarasů do ulic, aby s pokladem neujeli. Perfektní... Díky tomu, že se boje neustále posouvají díky tomu, jak útočící tým postupuje, nezklouzává hra do stylu, že na dvou místech jsou body co se mají bránit a všichni se tam sejdou a zbytek mapy slouží víceméně k přesunu na ona místa. Mnohdy vedou k cíli útočníků i dvě cesty, a pak se začíná hodně taktizovat.

Jelikož je Enemy Territory zdarma, tak pokud vám nevadí již starší grafické zpracování (ale velice svižné a bez problémů koukatelné) na modifikovaném enginu ze hry Quake III Arena, tak si zkuste hru zahrát, třeba jí propadnete jako já.

Pro: Zkušenosti které zlepšují postavu a jejich přenositelnost v rámci kampaně, výborně navržené mapy, přesouvající se ohniska bojů dle toho, jak útočnící postupují.

Proti: Za tu cenu, co stojí ( 0,- ) tu opravdu chyby nevidím...

+10

Command & Conquer: Red Alert: The Aftermath

  • PC 80
Jojo... Tohle byla taky výborná hra. Tesla tank byla výborná věc a ve větší skupině absolutně smrtící. Je fakt, že princip hratelnosti zůstal oproti originálu stejný, ale o to zde nešlo, proč měnit v datadisku něco, co funguje. Dočkali jsme se tedy nových jednotek, nových map a prodlouzení zábavy...

Pro: Nové jednotky, nové mapy.

Proti: Nic zásadního.

+6

Command & Conquer: Renegade

  • PC 75
Asi ne tak úplně geniální 3D akce jak se čekalo, ale minimálně dobře řemeslně odvedená práce. Hra dala fanouškům universa C&C možnost nahlédnou do jejich světa tak zblízka, jako nikdy předtím. Havok byl frajer a i když hra v některých pasážích nebyla zrovna dvakrát motivující, dohrál jsem jí, ať z důvodu, že se odehrávala v mém oblíbeném světě, nebo z toho, že ač hratelnost nebyla absolutně špičková, pořád byla zábavná.

Pro: Možnost využívat dopravní prostředky z C&C her, jiný pohled na svět který známe ze strategíí, některé akční pasáže.

Proti: Občas hra ztrácela tempo, engine hry nebyl úplně ideální.

+12 +13 −1

Command & Conquer: Red Alert 2

  • PC 95
Red Alert 2 pro mě byla velice dlouho real-time strategií číslo jedna. Neuvěřitelně zábavný multiplayer korunuje výborně udělané kampaně, jak za obě strany. Povyšování jednotek konečně dostalo smysl a člověk si je pak hýčkal jako oko v hlavě. Perfektní hudební doprovod mě nutil jet ve hře na sto procent. Zábava to byla veskrze královská.

Pro: Hudba, zvuky, grafika, perfektní hratelnost, povyšování jednotek, vzducholodě Kyrov.

Proti: Čekání na Red Alert 3.

+8 +9 −1

Command & Conquer: Yuri's Revenge

  • PC 80
Mě osobně Yuriho pomsta přila jako povedený datadisk. Hra měla spád, na každé straně nové jednotky a v rámci multiplayeru možnost hrát i za stranu Yuriho. Něco jsem se téhle hry přes LAN nahrál a výborně se bavil.

Pro: Nová Yuriho strana, doplněné jednotky na straně spojenců i sovětů, cestování časem.

Proti: Na to že se jedná o datadisk, výraznější zápory nenacházím.

+8

F.E.A.R.

  • PC 70
Na Fear jsem se velice těšil. Dle obrázků hra vypadala perfekně. Skutečnost ale byla taková, že sice vojáci měli velice slušnou AI, hra občas byla lekavá, ale problém byl, jak již zde bylo nastíněno, v level designu. Tak neuvěřitelně nudnou a stereotypní hru z hlediska toho, jak vypadá a neustále střídá své vlastní nápady v designu, jsem ještě neviděl. To je i důvod, proč jsem hru nedohrál. Nebýt hrátek s časem a velice obstojných soubojů, odložil bych jí daleko dříve, ale nakonec jsem to nedokázal dotáhnout do konce ani tak. Hra mě prostě nudila.

Pro: AI, protivníci, hrátky s časem, zpočátku atmosféra.

Proti: Neuvěritelně stereotypní level design.

+4 +7 −3

Re-Volt

  • PC 80
Revolt možná působí jako hra na první pohled vyloženě dětsky, na druhý pohled jsou to ale obstojné závody modelů autíček na dálkové ovládání, které opravdu zabaví a to je to, oč tu běži...

Pro: Zábavnost, modely autíček, velice rozmanitě tratě.

Proti: Dětský vzhled.

+5 +9 −4

Star Wars: Knights of the Old Republic

  • PC 95
Perfektní přenesení úžasného universa Star Wars do špičkové hry. Tahle hra moc komentářů nepotřebuje, je to legenda na poli RPG a Bioware zde ukázali, co v nich je. Famózní hra.

Pro: Příběh, Star Wars, cestování mezi světy, absolutně skvělej HK-47, jeho hlášky jsou perfektní, vlastní meče

Proti: Nic zvláštního.

+2 +6 −4

The Legend of Kyrandia

  • PC 90
Perfektní adventura, jedna z prvních co byla preložena a taky jedna z těch perfektních. Tuto hru jsem dohrál několikrát a jak píše Karasman, ani bludiště s pokládáním bobulí mi v tom nezabránilo... Nikdo nezapomenu na to, když jsem poprvé vešel špatně, rozvítili se oči, pak další a další a pak skočili na střed obrazovky, kde chudák stál Brandon. Tak jako nejde zapomenout na čtverečnovaný papír a zakreslování keřů s bobulema, abych přezil a následně radost z toho, když jsem mohl bludištěm prolétávat bez úhony, díky kouzlu... Snad nejvíce kontroverzní část hry... Ale jinak z LoK čišela pohádková atmosféra na sto mil a hra se velmi příjemně hrála...

Pro: Atmosféra pohádky, grafika, hudba, příběh, Westwood

Proti: Bludiště fakt byla šikana, ale bavilo mě.... :-)

+21

Z

  • PC 80
Jak je psáno v popisu, hra se od ostatních strategií liší absencí těžící a stavící částí. Je zde důležitá pouze strategická část, kde na předem dané mapě je určité množství továren nostnop chrlící jednotky pro svého aktuálního majitele. Takže strategické body jsou zde továrny a nic jiného. Taky se o ně vždy strhnou totální bitky a kolikrát se jazýček vah preváží na vaší stranu a těsně před svým přebráním nepřítelem ještě vyprodukuje jednotku vám, což obrátí karty. Kapitolou samou pro sebe jsou animace, které jsou perfektní, vtipné a zábavné... Na druhou stranu, z mého pohledu, hra postupem času upadá do stereotypu, což je jeden z důvodů, proč jsem jí nedohrál. Prostě mě přestala bavit. Ale ten čas, který jsem u ní strávil, byl zábavný a o to u her jde především.

Pro: Vtipné animace, zaměření na strategickou část, rychlost.

Proti: Zaměření pouze na strategickou část bez větších invencí později.

+5

Flashback: The Quest for Identity

  • PC 90
Flashback je absolutní klasika. Hra, která vyšla po Another Worldu, na které autoři nasbírali zkušenosti, a které zde v obrovksé míře zůročili. Velice dobře provedený příběh vyprávění formou animací na každém kroku, výbornou grafikou a špičkovou animací na svojí dobu. Doporučuji.

Pro: Grafika, animace, zvuky, příběh, atmosféra.

Proti: Relativně lehká obtížnost.

+12