Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

BioForge

78
11 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
29.03.1995 PC
Vývojáři:
Origin Systems
BioForge se odehrává ve výzkumné stanici Deadalus, nacházející se na mimozemské planetě. Deadalus slouží k provádění archeologických výzkumů, avšak nalezené artefakty mimozemské civilizace používá velitel stanice k zrůdným experimentům. Hlavní hrdina je cyborg jménem Lex, jeden z mnoha experimentů. Netuší, co se s ním stalo a ani kde se nachází. Lex se probouzí ve své cele, ze které záhy uniká a vydává se zjistit pravdu o své minulosti, výzkumné stanici a o prováděných experimentech.

BioForge je akční adventura. Odehrává se v před-renderovaném 3D prostředí s možností volného pohybu, kde je hlavní hrdina snímán z pevně umístěných kamer. Hlavní náplní je prozkoumávání výzkumného komplexu, sbírání předmětů, řešení logických hádanek a interakce s ostatními postavami. Nedílnou součástí hry jsou rovněž souboje. Je k dispozici velké množství úderů, krytů, kopů apod. Hra je kompletně nadabována a atmosféru dokresluje svérázná hudba.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Ocelový kotouč narazil na živou tkáň, která se vzpouzela kontaktu s touto anorganickou látkou. Odštěpky kostí, rudá krev a tělní tekutiny, o kterých právě obsluhovaná osoba ani nevěděla, že se v jejím těle nacházejí, pokrývaly sterilní podlahu operačního sálu doktora Mastaby.

Další, hardware ždímající titul Originu se v záplavě jejich produktů tak nějak ztratil. S postupem let vycházelo stále méně kvalitních her s tématikou sci-fi či cyberpunku (vzpomenout můžeme na zahlcení trhu díky Nightlong, Beneath a Steel Sky nebo Angel Devoid), a tak si BioForge našel cestu k hráčům i o řadu let později, a to především kvůli docenění titulu na abadonwarových stránkách. Na rok 1995 BioForge přinesl výborné grafické zpracování, především detailní pozadí a přirozené animace pohybu, a tak i přes relativně nízké rozlišení 320x200 má graficky hra stále co nabídnout a je na co se dívat.

Mohutné otřesy, hlášení, že kondice reaktoru je nestabilní. Cyborg se probouzí v ten nejhorší moment, který mu však dává naději a osud do jeho rukou.

Co se hratelnosti týče, jedná se o napodobení klasických principů viděných v Alone in the Dark, podobně jako se to povedlo Ečstatica nebo Dark Earth. Zpočátku, jak je u tohoto typu her běžné, je největším problémem navyknout poměrně těžkému ovládání, které hází pár klacků pod nohy. Překvapivě ale po zběžném nastudování manuálu a vyzkoušení boje na prvním ošetřovatelském robotu ovládání rychle přejde do krve a zdá se být intuitivní. Obtížnost některých soubojů je ale značná, i na „easy combat“, a tak, pokud nejste protřelí v bojovkách s nutností krytí se, útočit v pravý moment, nebo vědět, kdy je moudré popadnout nohy na ramena, čeká vás řada perných momentů.

První robot při nelítostném boji naráží do laserových, ochranných mříží. Úprk z cely je ale jen začátek, a tak cyborg po chvíli drží pahýl modré ruky, jejíž majitel se s ní snažil také dostat z cely – neúspěšně, a tluče o ní jejího, značně podrážděného majitele. Tady platí zákon silnějšího.

BioForge se hraje, mimo bojů, příjemně a to i po letech (hráno v letech 2011 a podruhé 2018). Logické hádanky, předrenderované prostředí nebo řada logů již mrtvé posádky doplňuje klaustrofobickou atmosféru, a tak, pokud máte k dispozici okolo pěti až šesti hodin, základní znalost DOSboxu a především náladu na pouť po vesmírné stanici, není proč váhat. Já si, vcelku nečekaně, BioForge poměrně oblíbil.

Pro: námět, vizuální stránka, příběh, atmosféra

Proti: ovládání, drobné chybky, souboje

+24
  • PC 85
Na této hře mě ve své době fascinovalo její úžasné technické zpracování. Zrovna jsem totiž koketoval s 3D Studiem (samozřejmě s tím co běhalo pod DOSem – 3D Studio R4) a proto mi předrenderované backgroundy ve stylu hi-tech-sci-fi přisly jako zázrak vymožeností tehdejší výpočetní techniky :)

Jak už jsem nastínil – ve hře se pohybujete v předrenderovaných obrazovkách ve stylu Alone in the Dark. Děj hry je celkem pěkně vystihnut v popisu. Žánrově jde tedy o akční adventuru. S tím, ze sem tam narazíte na nějaké to puzzle, bez jehož vyřešení se neposunete dále v ději (tady si musím postěžovat, že některé puzzle mě celkem potrápily).

Co mi tehdy přišlo jako hodně nadčasové bylo to, že cyborg, kterého ovládáte, má k dispozici tolik různých úderů, kopů a krytů, že by se za ně nemusela stydět lecjaká dnešní bojovka. Realistická byla i fyzika střel z laserových pušek, kdy minimálně ve dvou situacích bylo nutné využít známé to poučky, že úhel dopadu se rovná úhlu odrazu... :)

Neotřele je také zpracováno "poškození" vaší postavy. Pokud jste jen lehce poranění, je na vás vidět sem tam nějaký ten škrábanec, ale větší poškození se projeví nejen na texturách, ale také na vaší chůzi, kdy cyborg začne znatelně kulhat. Při opravdu velkém poškození už se sotva vlečete - a opravdu nezkoušejte v takovém stavu běhat...

Kompletně nadabované dialogy, dokonalé ozvučení a nevtíravá hudba už jen vkusně doplňují tu správnou cyberpunkovou atmosféru. Origin odvedli kvalitní práci.

Překvapuje mne, že má tato hra málo hodnocení – to ji opravdu zná tak málo lidí? Upadla v zapomění? Musím se pochlubit, že já si dokonce pořídil originálku a dohrál jsem ji několikrát :)

Pro: děj, grafika, pohyby hlavní postavy

Proti: nebylo pokračování

+11