Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Angel Devoid: Face of the Enemy

31.01.1996
09.02.1996
16.02.1996
25
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Angel Devoid: Face of the Enemy sa odohráva vo futuristickom NeoCity v roku 3032. Policajt Jack Hard sa celý život snaží chytiť nebezpečného zločinca menom Angel Devoid. Problém nastane v momente, keď sa Jack dostáva po nevydarenej auto naháňačke do nemocnice. Tu zisťuje, že vyzerá ako jeho úhlavný nepriateľ. Razom sa z neho stáva hľadaný muž. V tej chvíli vstupuje do hry hráč, na ktorom je aby ho z tejto prekérnej situácie dostal.

Hra je ovládaním podobná ako Johnny Mnemonic, ale okrem adventúrnych prvkov obsahuje aj akčnejšie vsuvky. V týchto hráč bude musieť využiť i zbraň, kde záleží najmä na vašej rýchlosti. Od vašich rýchlych reakcií a prístupu k postávam závisí vaše prežitie v hre. Hráč sa nemôže pohybovať v celom meste, navštíviť je možné len vybrané miesta, ale aj v tomto prípade môže zle zvolená možnosť viesť ku koncu hry. Počas hracej doby dôjde aj na niekoľko logických hádaniek.


Poslední diskuzní příspěvek

@Phoenix (14.06.2013 11:25): Slušně ano, pár bych klidně jen doporučil - Tender Loving Care, Byzantine: The Betrayal nebo jedna z imho nejoriginálnějších her - In Memoriam, přesahují žánr kvalitativně velmi vysoko. Velké věcí také čekám od Yoomurjak's Ring, které je považováno za nejlepší 00s FMV a důstujného "nástupce" GK2.

Jj, tu jsem četl. Ono, FF jsem přestal sledovat někde u nás 46. vydaného dílu (a mám skoro všechny), Magii jsem také četl, a měl jsem rád i ty české (asi 8-10 dílů), nebo klasiku Ve službách krále Reginalda, která mi ze všeho nejvíce připomínala klasické pc dungeony.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 10
Angel Devoid se odehrává ve městě Neo-City, které je až po okraj nacpáno cyberpunk/distopia klišé nejhrubšího zrna (roboti, tma, neony, hackerská doupata, šílení chirurgové, policisté ve vznášedlech a podobné serepetičky). Hra začíná pokusem o dopadení muže jménem Angel Devoid, obáváného vůdce podsvětí, jehož nechvalně proslulý obličej zná každý občan galaxie. Honička nedopadne, hlavní hrdina obdrží po nutném proslovu hlavního záporáka kopačku do xichtu a probere se na operačním sále (Angel Devoid končil svůj proslov tím, že zná dobrého chirurga, který dá hrdinu zase dokopy). Sestřička po odfačování Vašeho obličeje zakřičí něco jako "Oh no, it's Angel Devoid" a uteče. Po pohledu do zrcadla zjistíte, že je to opravdu tak, Váš obličej byl přeoperován, abyste jako Angel Devoid mohl infiltrovat jeho organizaci.

Po tomto úvodu máte asi tak tři vteřiny na to, abyste pomocí kliknutí šipkou, která se materializuje na levé hraně obrazovky, sebrali oblečení a vyskočili z okna, jinak do místnosti vtrhne týpek s pistolí a následuje "Game Over". Pokud tuto akci nestihnete dost rychle, nenapadne Vás něco podobného zkoušet, případně místo úniku skokem z okna zvolíte dveře, tak hra opět začíná v momentě animace se sestřičkou, neboť drtivá většina animací nejde přeskočit. Po úspěšném skoku se objevíte na střeše, týpek po vás ještě pálí z okna, nestihnete-li dost rychle kliknout na žebřík, následuje "Game Over". To je jeden z mnoha problémů Angel Devoid, v hromadě situací máte na výběr n akcí, přičemž n-1 končí nápisem Game Over (a dalším shlédnutím otravné nepřeskočitelné animace). V zájmu zachování duševního zdraví doporučuji hrát tento "skvost" s návodem.

Po útěku z nemocnice postupně procházíte různé potemnělé uličky, bary, stanice podzemní dráhy, kanalizaci, hackerské doupě a podobné lokace. Otravně pomalý pohyb po lokacích je řešen pomocí klikání na objevivší se směrové šipky, které se pro jistotu nacházejí v každé obrazovce někde jinde. Sice tam, kde autoři umístili aktivní objekt, jenomže kdo má poznat, co je v té filmové záplavě aktivní a co ne, když některé aktivní předměty se navíc "nehlásí"?. Předmětů v celé hře naleznete a použijte asi deset včetně pistole (ano, dojde i na akční vložky), přičemž drtivá většina z nich jsou přístupové karty. Komunikace s ostatními postavami probíhá pomocí nastavení "nálady" (andělská, normální, ďábelská), tradiční rozhovory nečekejte. Rozhovory navíc nejsou otitulkované a postavám není kolikrát moc dobře rozumnět (takový The Daedalus Encounter je z hlediska namluvení postav úplně jiná liga).

Celá hra s návodem trvá asi hodinu, ze které 45 minut zaberou animace a 15 minut se budete milostivě interaktivně projevovat ve slova smyslu použij kartu na slot, dej postavě kartu/čip, případně zastřel postavu. Mně osobně to na hru, která zabírá 4 CD, přijde ostudné.

Angel Devoid je opravdu herní šílenost. Z filmového hlediska sice vypadá velmi dobře (ve slova smyslu céčkové produkce z osmdesátých let, jestli mi rozumíte), ale herně je to něco tak neskutečně drzého, že i dnešní kravaťáci blednou závistí při pomyšlení na to, jaké sračky byli tehdy konzumenti ochotní kupovat. Těch 10% je za občasnou atmosféru a přítomnost funkce save, která v podobných skvostech rozhodně nebyla samozřejmostí.

Pro: save, filmově kvalitní osmdesátkové céčko

Proti: otravně pomalý pohyb po lokacích, minimální interakce, mraky nepřeskočitelných animací a akcí končících nápisem Game Over, nepřítomnost titulků u rozhovorů

+17